Paard kopen dat 2 jaar stilgestaan heeft?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gamorca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 17:45

mo_van_dijk schreef:
Je beschikt niet over het geld voor een keuring? Wat gebeurt er als je paard (met spoed) geopereerd moet worden? Is hier dan wel geld voor?

Dat bedoel ik niet.. Mijn ouders betalen de keuringen etc. En als die dus die keuring niet willen doen kan ik daar niets aandoen het is niet mijn geld, Snap?

gamorca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 17:46

LisaB schreef:
Nou ik heb het hele topic eens even doorgelezen. Sjonge jonge, wat heb ik me weer verbaast.

-Het lijkt wel of sommige niet willen dat de TS de merrie koopt, zodat ze haar zelf kunnen kopen.
-Hoe kan een paard nou op papier gevaarlijk zijn?
-Waarom zou je een paard van 1750,- perse op de foto laten zetten?
Dat doet bijna niemand! Al zou ik het wel adviseren.

Geeft een gekeurd paard wel garantie op geen blessures????????????

Ben het ermee eens dat een ervaren paard misschien slimmer is, maar wie weet klikt het prima tussen de TS en deze merrie en is ze wel superbraaf. Wij kennen het paard niet eens!

Ik heb mijn paard ook voor weinig gekocht, zegt dat dan gelijk dat hij niet goed is of gevaarlijk is? Nou hij was 100 % oke op de foto (is overgens niet door mij gekeurd, maar door een ander, die het paard na een maand weer terug deed omdat ze er niks mee kon. In de zin van: geen klik) en ik heb er een super leuk paard aan!

Mijn pony heb ik 14 jaar geleden gekocht, niet gekeurd, dier heeft op 3 hoefzweren na, nooit iets gemankeerd!

TS ik wens je veel succes woensdag! Hoop dat je een super leuk paard aan deze merrie hebt en dat velen hier geen gelijk zullen krijgen!

Dankjewel :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 17:47

Citaat:
Maar ik beschik niet over het geld..

Ik las deze zin alszijnde geen geld hebben voor een keuring. Niet willen is namelijk iets anders dan niet kunnen!

gamorca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 17:48

mo_van_dijk schreef:
Citaat:
Maar ik beschik niet over het geld..

Ik las deze zin alszijnde geen geld hebben voor een keuring. Niet willen is namelijk iets anders dan niet kunnen!

Oke :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 17:48

Echt hoor Gamorca, het is echt verstandig om dat te doen. De benen van een rijpaard zijn het belangrijkst. Is daar wat mee, dan kun je vaak niet meer rijden en dat is toch waarvoor je het paard koopt, om te rijden.

Misschien heeft ze wel helemaal niets, maar met foto's weet je dat zeker.
Je vertelde dat je ouders geen verstand van paarden hebben en ik kan je verzekeren, een paardenman met 45 jaar ervaring, zou juist de foto's moeten adviseren. Want dan weet hij wat er bij paarden zoal voor kan komen. En weet hij dat gezondheid bij paarden niet alleen op aangeboren afwijkingen gestoeld is.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 17:48

Meis mag ik je dan 1 raad geven? Laat in ieder geval de voorbenen even van voor en zij op de foto zetten. Dan weet je zeker dat die okee zijn en die 4 fotootjes kosten je wrs een 100 euro. Dat je niet het volledige paard rondom wilt doen, ok maar die 4 zou ik toch echt laten maken. HKO komt echt nog heel veel voor en is ook vaak het gebrek wat afkeuring veroorzaakt. Artrose zou ik niet zo bang voor zijn, maar HKO wel.
Ik heb ook wel al paarden gekocht zonder complete keuring ;) En ik vind het dus ook niet altijd nodig volledig/compleet en rondom alles op de foto te laten zetten. Maar die 4 foto's dus wel.

Veel plezier met je paardje gewenst.

Anoniem

Re: Paard kopen dat 2 jaar stilgestaan heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 17:50

En laat je paard keuren door een zelf gekozen veearts, niet de veearts die de verkoper aanraadt of heeft,

gamorca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 17:50

Mindim schreef:
Echt hoor Gamorca, het is echt verstandig om dat te doen. De benen van een rijpaard zijn het belangrijkst. Is daar wat mee, dan kun je vaak niet meer rijden en dat is toch waarvoor je het paard koopt, om te rijden.

Je vertelde dat je ouders geen verstand van paarden hebben en ik kan je verzekeren, een paardenman met 45 jaar ervaring, zou juist de foto's moeten adviseren. Want dan weet hij wat er bij paarden zoal voor kan komen. En weet hij dat gezondheid bij paarden niet alleen op aangeboren afwijkingen gestoeld is.

Hij adviseerd ook foto´s als je paard boven de 3000 euro is..

gamorca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 17:51

Mindim schreef:
En laat je paard keuren door een zelf gekozen veearts, niet de veearts die de verkoper aanraadt of heeft,

Doe ik zo wie zo.. We hebben al een afspraak met een DA naar mijn keuze.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 17:52

Ik ben benieuwd, hoop voor je dat het paardje door de keuring heen komt voor je, en snel fotos he

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 17:52

En daarom zijn paarden die iets mankeren veelal goedkoper.. Omdat men niet wil keuren voor zo'n bedrag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 17:59

gamorca schreef:
Mindim schreef:

Hij adviseerd ook foto´s als je paard boven de 3000 euro is..

Paarden met goede papieren gaan meestal niet voor niets zo goedkoop weg. Vandaar JUIST reden om te keuren.

sjeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:13

Ik heb dik 9000 betaald voor een even oud paard. Wel eentje met wat meer versiering in de stamboom. En natuurlijk PROK.
Als mensen bij mij aankomen met een paard met "goede" papieren voor weinig geld, dan weet je dat er wat moet zijn.
Maar ik dacht dat deze merrie gewoon stamboek was en de moeder ook? Dus ja wat is dan een goed papier.

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:23

Ik heb mijn merrie ook niet op de foto laten zetten en ze had dus ook 2 jaar stil gestaan, nou ja er werd zo nu en dan eens een keertje op gereden. Heb haar nu drie jaar en nog geen problemen gehad. Ze was ook niet extreem duur 2000 euro.
Heb haar wel laten keuren door een zelf uitgekozen dierenarts.

Kelly0708

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:25

ik vind het allemaal erg overdreven,mijn paard staat dus ook al 2 jaar stil,en ze heeft echt geen blessures of iets dergelijks.
ik zoek ook geen bijrijder,omdat ik dat zelf niet wil.
ik heb mijn paard bij aankoop ook niet laten keuren.
stel ik had haar voor veel geld laten keuren,wil dat nog niet zeggen dat ze na een week niet kreupel kan worden.die garantie heb je nooit.
ligt ook een beetje eraan wat je met je paard wilt gaan doen vind ik!
ts ik ben benieuwd!heel veel suc6 ermee.

sjeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:27

Jij weet dat van je paard dat ie gezond is Kelly.
Het meisje in dit topic weet dat niet van het paard dat ze wil hebben. Zou dat mss het verschil zijn?

Kelly0708

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:30

ja,maar als ik mijn paard nu te koop zou zetten,denken jullie er hetzelfde over als bij deze merrie.
mijn merrie heeft ook goede papieren,is ook voor de fok gebruikt,en kan ik echt niet veel voor vragen omdat ze niet goed is door gereden.
ts heeft toch een goede proeftijd.

sjeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:32

Wat versta je onder goede papieren? Kijk. Daar zit ook een heel verschil in.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:32

Als ik de eigenaar niet ken en het paard ook niet, denk ik dit zeker!

Mijn eigen paard is een paar prijsklasses hoger, maar daar heb ik ook het een en ander uitgezocht, just to be sure!

Kelly0708

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:41

ik heb daar geen verstand van.iedereen zegt het.
heb de papieren niet hier thuis.anders keek ik even.
weet alleen dat de vader sandro z is.
maar daar heb je niet veel aan.

sjeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:42

ja jong, sommigen hebben het al over een super papier als er 1 bekende hengst op staat ;)

Kelly0708

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:43

ik weet het niet.maar de dierenarts zei het ook.dus er zal wel een kern van waarheid in zitten

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:45

Haha, dat is helemaal waar. Voor een merrie is het meestal een predikaatrijke moederlijn met een verbeterende hengst wat een goed papier oplevert!

Ik durf niet te zeggen dat mijn paard een goed papier heeft. Interessant misschien wel, ik denk namelijk dat dit het enige paard in NL met deze vader is ;)

Kelly0708

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:49

nou ja,we gaan een beetje offtopic.maakt ook niks uit.
ik hoop alleen dat jullie snappen wat ik bedoel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:57

We zeggen ook niet dat ze niet moet kopen. Maar wel dat ze het beenwerk grondig laat keuren middels foto en scan.

De een kan 2000 voor een paard neer leggen en een ander het drie a vier dubbele. Maar degene die het paard van 2000 net kan betalen, wil ook graag een gezond paard. En zit ook niet te wachten op een medisch verborgen mankement.
Vandaar toch op het beenwerk laten keuren.
Dan kan de kennis wel zeggen, alleen voor paarden boven de 3000 euro, wat wil hij daarmee zeggen, dat je van een paard beneden dat bedrag toch niet te veel mag verwachten en een eventueel mankement maar op de koop toe moet nemen, want het paard is niet zo duur?
Goedkoop kan erge duurkoop worden, als je het niet laat checken.