Citaat:
- ga nooit alleen naar dit paard, ook niet voor de gewone verzorging
- neem iemand mee die stevig in zijn schoenen staat
- liefst iemand met veel praktijkervaring, die je steeds verteld wat te doen of het evt. overneemt
- stop met krachtvoer
- laat het dier paard zijn, zorg voor weidegang bij vriendelijke mensgerichte paarden
- sluit een medische oorzaak uit, controleer ook het harnachement
- misschien dat er een supplement bestaat dat ondersteunend kan werken
- luister naar je gevoel, ga alleen iets met het paard ondernemen als je 100% zeker van jezelf bent
- wees consequent en rechtvaardig
- zorg voor ritme en structuur
- geef het dier tijd om te wennen
- wees eerlijk naar jezelf, het geeft niet als blijkt dat jullie toch geen passende combi zijn.
als je alles er aan hebt gedaan dan houdt het een keer op, je moet er niet mee verongelukken
Ik ken het paard niet en ik ken de TS niet.
Ik kan dus ook niet beoordelen of ik het bewonderingswaardig vind of gewoon dom.
In ieder geval wil ik TS veel geluk en wijsheid toewensen, dat kan ze zeker weten gebruiken
mee eens
, ik zou ook niet mijn paard eruit doen omdat een paar mensen op een paardenforum
dat verkondigen. Ik zou het ook eerst proberen onder begeleiding van..
Ik zeg wat al eerder gezegd is, even niet rijden en werken maar psygisch bij laten komen ze klinkt
als een gefrustreerd niet zo handig overwerkt paard. Daarbij op de grond wel aan de slag gaan met
haar en stel jezelf een ultimatum bijvoorbeeld: over zoveel weken wil ik een constante verbetering
zien in het gedrag. Is dit niet zo dan is het misschien toch verstandig om er mee te kappen..
Laat dit door iemand van buitenaf beoordelen, of film haar desnoods ( wat overigens altijd handig
kan zijn want je kunt zien waarop ze nou zo heftig reageert en wat jij met je lichaamshouding doet
en hoe je daardoor daar wel of niet goed op inspeelt op het paard
)