Dubarry

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

OlimpicDiaz

Re: Dubarry

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:13

Joehoe!!!!! Ik heb zojuist de Dubarry Galways gekregen van mijn lieve vriend en ik ben er helemaal blij mee!!! Ik trek ze vanavond niet meer uit!! Gewoon mee naar het feest oud en nieuw, ik vind ze zoooo mooi!! Tong uitsteken
En ik heb heeeerlijk warme voeten, ik ben zo'n koukleum, dus ik ben daar nu heel happy mee....ik ga nog even genieten van mijn laarzen!!! Haha!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 19:03

Oh wat leuk en lief! Welke kleur? Haha!

OlimpicDiaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 12:18

Ik heb die lichtste gekregen, de brown/mahogany.
Was vanochtend even aan het kijken naar het schoonmaaksetje dat ik erbij gekregen heb, maar ik begrijp het niet helemaal....Weet iemand of je die protector er ook op kan spuiten zonder dat je laarzen vies (en dus weer schoongemaakt) zijn geweest? Of zijn ze in de fabriek al voldoende behandeld en kan ik ze zometeen gewoon lekker met een boswandeling met de hondjes aantrekken??

Hihi, ik heb ze gister de hele avond aangehad!! Maar het was zo koud dat ik eigenlijk toch wel koude voetjes heb gehad Boos!...

Maar goed, ik vind ze nog steeds supermooi en ga er nog lekker van genieten Lachen

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 13:36

Ik heb geen idee, heb het setje er niet bij. Ik vroeg me ook al af of ik ze eerst moet behandelen, maar toen er perongeluk een halve emmer water over heen ging was er niks aan de hand, dus ik denk het niet.

Voor de zekerheid zal je het altijd kunnen doen, kan vast geen kwaad!

OlimpicDiaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 13:38

Het was een aanbieding, kreeg een schoonmaaksetje en een paar paardrijkousen erbij Lachen

Inderdaad, ik zat eigenlijk te denken aan alleen die protector....we hebben hier ook nog allerhande andere middelen om laarzen en schoenen in te spuiten, weet iemand wellicht of ik anders 1 van die kan gebruiken?

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 14:08

Nou ik had dus in de winkel gevraagd wat ik aan het onderhoudt moest doen, en ik moet het leer met lederwax behandelen en de lichte tussenstukken, dat schijnt een soort suede te zijn, met een spray voor suede, die het dan ook waterdicht houdt. Ik denk dat ik ook nog wel zoiets staan heb, dus heb het setje er niet bij genomen.

Ik moet ze wel regelmatig behandelen, het liefst elke keer als ik ze (flink) gebruikt heb. Als ze nat zijn moet ik ze met een handdoek afdrogen en in de kamer zetten, niet bij de verwarming maar wel in de warmte, en als ze droog zijn gelijk behandelen, omdat het leer toch iets uitdroogt en zo kan het niet scheuren.

Ik heb ze echt voor het gebruik en het maakt me ook niks uit om er flink mee door de modder te banjeren, maar ik ga ze wel heel goed verzorgen, volgens de verkoper kan ik er dan echt jaren mee doen.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 16:15

Op internet staat veel informatie over het onderhoud. Zowel hoe je het speciale setje kunt gebruiken als andere middelen.
Ik poets het gladde leer gewoon met een ledercreme in dezelfde kleur. Het nubuckachtige, vette leer in de tussenstukken spray ik in met een neutrale spray voor vet/rustiek leer en gevette nubuck.
Ik onderhoud ze overigens ook wel goed, poets en spray regelmatig, dan kunnen ze inderdaad járen mee gaan.
Als je nog koude voeten hebt met deze kou (heb ik ook last van) is het een idee de fleecesokken met bontrand erbij te nemen, die zijn echt heel warm. Of als je dat niet mooi vind en skisokken in te dragen ofzo.

OlimpicDiaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 16:50

Bedankt voor de tips!! Ik zal het internet e.d. later eens rustig napluizen, ledercreme hebben we in ieder geval, dus dat komt wel goed!! Deze week draag ik ze nog even lekker binnen (ik ben er zo blij mee Knipoog) en daarna worden het gewoon echte stallaaren Lachen

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-09 17:34

@ OlimpicDiaz: gefeliciteerd! Knipoog

Dat setje heb ik er ook niet bij, geen idee dus.
Niet te vel met je laarzen prutsen qua onderhoud denk ik, leer wel goed bijhouden zodat het niet gaat barsten, maar verder ga 'er niet veel aandoen!

Nog twee fotootjes van mn laarzen in aktie Tong uitsteken

Afbeelding

Afbeelding

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:08

oe die zijn mooi zeg! zijn dat de echte of anwb?

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-09 22:31

Bloos! Echt!

Knipoog Zijn de Tipperary!

OlimpicDiaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 11:01

Echt grapig dat iedereen zo verliefd kan zijn op zn laarzen Haha!

Gister was ik alleen niet zo blij....Ik zat aan tafel en mn hondjes komen altijd op mn voeten liggen....maar toen ik opstond waren mn touwtjes van mn laarzen helemaal vernaggeld....Jet en Jinne (de honden) zijn dus ook ook heel bij met mn nieuwe laarzen Boos!
Ach ja, zo erg is de schade nou ook weer niet, lijkt het net of ik ze ook al jaaaren heb Knipoog

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 11:56

Hihi, tsja liefde kent geen grenzen? Tong uitsteken

Je kan best bij de winkel waar je ze gekocht hebt vragen of ze van die touwtjes hebben en ff je verhaal vertellen.

OlimpicDiaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 12:56

Mmmmm, ik weet niet of ik dat "durf"....ik zou als winkelier ook zoiets hebben van....hoe dom ben je als je niet doorhebt dat je pups op je voeten liggen en aan die touwtjes knagen.....Maar misschien kun je die touwtjes wel los krijgen idd!! Alleen weer gevaarlijk om naar de ruitersportshop te gaan Knipoog, ik kom altijd weer met meer terug dan ik eigenlijk in gedachten had Haha!.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 14:16

Je laarzen zijn super mooi Appel! Ik heb de mijne vandaag ook even weer aan gehad en ik begin nu echt te merken dat mijn hak niet meer zo slipt, had nu ook geen zere hakken meer!

Maareh, ik zal wel even gaan vragen of ze de touwtjes ook los hebben, joh zeg je toch dat je pups in een onbewaakt ogenblik die touwtjes verknaagt hebben, en dan zeg je er niet bij dat je ze aan had Knipoog En gewoon gelijk naar de kassa en vragen, en niet verder kijken Haha!

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 17:13

Ik vind het ook echt hele leuke laarzen! En ga denk ik toch maar is kijken of ik op marktplaats de Galway voor een leuk prijsje kan scoren Lachen

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 17:38

Hallo! Pling Pling

Kees en ik wensen iedereen veel goeds, liefs, veel Dubarryplezier en een paardig 2009!

Afbeelding

silkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 18:05

Mijn Dubarry`s liggen momenteel bij de importeur. Waren na twee jaar al behoorlijk af. Scheur in het leer van de schoen en een zool die losliet. Mocht ze opsturen naar de importeur die ze zou beoordelen, ben benieuwd..........

Maar begin nu al wel een beetje spijt te krijgen van mijn opstuuractie. Vooral met dit koude weer zijn die laarzen onmisbaar. Heb me nu toch koude voeten en ondanks die schade zaten ze heerlijk en waren ze nog wel lekker warm (niet meer helemaal waterdicht)

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 19:39

@ OD: Idd weglaten dat je ze aanhad bijv Knipoog Gewoon doen, nieuwe touwtjes heb je niet maar je kan ze wel krijgen!
En uhhh, winkel verder laten voor wat 'ie is!

@ zorro: fijn dat je laarzen al beter zitten!

@ chickey: ze zijn echt aan te bevelen! Haha!

@ Antheman: leuke foto! Lachen Wat is Kees voor een ras? Is een leuk bessie om te zien zeg!

@ silkie: oei dat is minder, maar toch maar ff afwachten wat de importeur ervan zegt, ik heb erg goede verhalen ervoor gehoord, kosteloos gereparreerd of zelfs nieuwe laarzen!

@ iedereen: idd een gelukkig nieuw jaar met veel Dubarryplezier! Haha!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 19:47

OoappeloO schreef:
@ Antheman: leuke foto! Lachen Wat is Kees voor een ras? Is een leuk bessie om te zien zeg!
dank je! Kees is een middenslag Keeshond Knipoog

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 19:59

Goh toepasselijke naam dan zeg! Knipoog

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 20:19

OoappeloO schreef:
Goh toepasselijke naam dan zeg! Knipoog

Kees de Wit is het officieel Haha!

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 20:38

Die is al helemaal geweldig! *LOL*

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 22:15

ROFL Antheman.. Huilen van het lachen Geweldig!! Leuke foto ook!!

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 22:53