Excalibur schreef:Ik heb maandag deze gekocht, die is met een kunstleren zitvlak.
https://www.kramer.nl/NIEUW/Ruiter/Dame ... .34..CF%3e
Die zag ik ook op site. Zit 'ie fijn?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Excalibur schreef:Ik heb maandag deze gekocht, die is met een kunstleren zitvlak.
Dais_ schreef:Excalibur schreef:Ik heb maandag deze gekocht, die is met een kunstleren zitvlak.
Die zag ik ook op site. Zit 'ie fijn?
Dais_ schreef:kunstleer plakt niet, is wel stug. Ik heb een kleine voorkeur voor "gewoon" stoffe broeken ontwikkeld maar rij ook wel prima op kunstleer. Siliconen vind ik daar in tegen echt een ramp. Kunstleer en siliconen zijn echt wat anders.Ik wil vooral niet vastplakken in een zadel. Mijn zadel beschadigt van dat siliconen/anti slip namelijk.
Dat is met deze rijbroek dus niet?
Katja schreef:FriesWytske schreef:Dit!!En je hebt siliconen en siliconen. Lang niet alle siliconen plakken.
Er zit zoveel verschil in siliconen. Nou moet ik wel zeggen dat ik de meeste broeken van Kramer wel flink vind plakken. Maar ik heb ook broeken met siliconen die amper grip geven.
FriesWytske schreef:En je hebt siliconen en siliconen. Lang niet alle siliconen plakken. Heb er een aantal die niet plakken, maar wel zodanig grip zijn dat je niet in je zadel glijdt, net als bij een kunstleren rijbroek. Heb er hier een paar die wel plakken. Maar daar doe ik talkpoeder op en dan plakken ze niet.
darkadia schreef:Ik hoor ook vaak wassen met wasverzachter. Schijnen siliconen niet zo lekker op gaan waardoor ze snel permanent minder plakken. Wil ik nog eens proberen om te kijken of ik mijn siliconenbroeken silicoonvrij kan krijgen.FriesWytske schreef:Ow slimme tip! Ik heb ook wat van die plak-siliconenbroeken die ik dus ook eigenlijk alleen maar aan heb als ik niet hoef te rijden. Maar talkpoeder werkt goed dus? Doe je dat dan net voor gebruik of?En je hebt siliconen en siliconen. Lang niet alle siliconen plakken. Heb er een aantal die niet plakken, maar wel zodanig grip zijn dat je niet in je zadel glijdt, net als bij een kunstleren rijbroek. Heb er hier een paar die wel plakken. Maar daar doe ik talkpoeder op en dan plakken ze niet.
Gigixponys schreef:Ik vind die van Decathlon al verschrikkelijk kwa plakkenKatja schreef:Daar ben ik het wel mee eens. Ik heb sinds kort een rijbroek van Kramer en geraak amper mijn zadel uit.. Hoop dat het na een paar keer nog minder gaat worden.Dit!!
Er zit zoveel verschil in siliconen. Nou moet ik wel zeggen dat ik de meeste broeken van Kramer wel flink vind plakken. Maar ik heb ook broeken met siliconen die amper grip geven.
Dat heb ik met mijn rijbroeken van de decathlon helemaal niet zo erg.
Cambionn schreef:Ik hoor ook vaak wassen met wasverzachter. Schijnen siliconen niet zo lekker op gaan waardoor ze snel permanent minder plakken. Wil ik nog eens proberen om te kijken of ik mijn siliconenbroeken silicoonvrij kan krijgen.
Ik vind die van Decathlon al verschrikkelijk kwa plakken. Of nouja, weet niet of het echt plakken is, maar wel anders stug dan een leren zitting (waar ik opzich wel prima mee rij).
Ik rij nu meestal met de 140 van hun. 1 van de weinige broeken (want leggings vind ik ook niks) met hoge taille, stoffe zitting (met dan nepleren inzet op been, maar daar zit ik niet zo mee), en telefoonzakje op het been. En ondanks dat ik ze continue draag zien ze er nog goed uit (de oudste zijn ergens tussen 1 á 2 jaar oud nu en ze worden minimaal 1x per week gedragen en gewassen), dus voor die nog geen 30 euro ben ik tevreden. Wil nog wel mooiere broeken, liefst met steekzakken voorop erbij. Ik loop graag met mijn handen in mijn zakken dis die mis ik echt momenteel. Maar ik vind eigenlijk weinig dat ook aan dezelfde "eisen" voldoet. Zeker nu ik eigenlijk liever stof heb dan een leren zitting. Waar Kramer nog wel veel opties heeft voor leren zittingen lijkt dat voor enkel stof ook daar lastig.
Maar toegegeven. Wellicht dat er ergens een merk is met voor mij fijne siliconen. Ik heb ze niet allemaal geprobeerd. Maar ik vond de paar broeken die ik wel geprobeerd heb allemaal zo vervelend, dat ik eigenlijk geen geld meer wil spenderen aan andere siliconenbroeken in de hoop dat die anders zijn...
Mijn punt dat siliconen en leren zittingen echt anders zijn blijft echter wel. Niet dat ik de 1 beter wil noemen, dat ligt denk ik echt aan je eigen voorkeuren. Maar punt was eigenlijk puur dat als je siliconen vervelend vind het niet meteen zo is dat leren zittingen hem ook niet worden.
mnkortleve schreef:Ik zou hier wel mee uitkijken. Drogers zijn niet heel goed voor je kleding, slijt het veel sneller van.Als je een rijbroek met siliconen in de droger gooi dan ben je er zo vanaf.![]()
Geen last meer dat het vreselijk blijft plakken.![]()
Plakken ze daarna te weinig kan je ze inspuiten met speciaal spul.