Kramer Paardensport Fans

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 17:55

Doppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 18:06

Excalibur

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 18:18

Ik heb er nog niet mee gereden maar hij voelde met passen heel fijn

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 23:22

Heb 'm ook. Het is wel een warme broek, maar zit lekker en valt precies op maat.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 21:25

Ik wil vooral niet vastplakken in een zadel. Mijn zadel beschadigt van dat siliconen/anti slip namelijk.
Dat is met deze rijbroek dus niet?

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 21:30

Dais_ schreef:
Ik wil vooral niet vastplakken in een zadel. Mijn zadel beschadigt van dat siliconen/anti slip namelijk.
Dat is met deze rijbroek dus niet?
kunstleer plakt niet, is wel stug. Ik heb een kleine voorkeur voor "gewoon" stoffe broeken ontwikkeld maar rij ook wel prima op kunstleer. Siliconen vind ik daar in tegen echt een ramp. Kunstleer en siliconen zijn echt wat anders.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 21:34

En je hebt siliconen en siliconen. Lang niet alle siliconen plakken. Heb er een aantal die niet plakken, maar wel zodanig grip zijn dat je niet in je zadel glijdt, net als bij een kunstleren rijbroek. Heb er hier een paar die wel plakken. Maar daar doe ik talkpoeder op en dan plakken ze niet.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 22:10

Kunstleer heb ik het liefst, dan heb je niet dat je glijdt, maar ook niet dat je vastplakt. Siliconen vind ik een ramp, je zit direct vast aan je zadel. En met mijn bareback pad lijkt het me helemaal geen succes. Zadel kan het hebben, ik ben bang dat de bareback pad (waar ik eigenlijk altijd op zit) ervan kapot gaat. Maar het wordt steeds lastiger om met kunstleer te vinden. Ik heb ze altijd van Divoza, maar als die daar een keer mee stopt, geen idee..

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 22:44

FriesWytske schreef:
En je hebt siliconen en siliconen. Lang niet alle siliconen plakken.
Dit!!
Er zit zoveel verschil in siliconen. Nou moet ik wel zeggen dat ik de meeste broeken van Kramer wel flink vind plakken. Maar ik heb ook broeken met siliconen die amper grip geven.

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 22:49

Katja schreef:
FriesWytske schreef:
En je hebt siliconen en siliconen. Lang niet alle siliconen plakken.
Dit!!
Er zit zoveel verschil in siliconen. Nou moet ik wel zeggen dat ik de meeste broeken van Kramer wel flink vind plakken. Maar ik heb ook broeken met siliconen die amper grip geven.

Daar ben ik het wel mee eens. Ik heb sinds kort een rijbroek van Kramer en geraak amper mijn zadel uit.. Hoop dat het na een paar keer nog minder gaat worden.
Dat heb ik met mijn rijbroeken van de decathlon helemaal niet zo erg.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 00:17

FriesWytske schreef:
En je hebt siliconen en siliconen. Lang niet alle siliconen plakken. Heb er een aantal die niet plakken, maar wel zodanig grip zijn dat je niet in je zadel glijdt, net als bij een kunstleren rijbroek. Heb er hier een paar die wel plakken. Maar daar doe ik talkpoeder op en dan plakken ze niet.

Ow slimme tip! Ik heb ook wat van die plak-siliconenbroeken die ik dus ook eigenlijk alleen maar aan heb als ik niet hoef te rijden. Maar talkpoeder werkt goed dus? Doe je dat dan net voor gebruik of?

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 00:23

Heb ik dan niet ook mijn hele bareback pad onder de talkpoeder zitten? _O-

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 01:35

darkadia schreef:
FriesWytske schreef:
Ow slimme tip! Ik heb ook wat van die plak-siliconenbroeken die ik dus ook eigenlijk alleen maar aan heb als ik niet hoef te rijden. Maar talkpoeder werkt goed dus? Doe je dat dan net voor gebruik of?
Ik hoor ook vaak wassen met wasverzachter. Schijnen siliconen niet zo lekker op gaan waardoor ze snel permanent minder plakken. Wil ik nog eens proberen om te kijken of ik mijn siliconenbroeken silicoonvrij kan krijgen.

Gigixponys schreef:
Katja schreef:
Dit!!
Daar ben ik het wel mee eens. Ik heb sinds kort een rijbroek van Kramer en geraak amper mijn zadel uit.. Hoop dat het na een paar keer nog minder gaat worden.
Dat heb ik met mijn rijbroeken van de decathlon helemaal niet zo erg.
Ik vind die van Decathlon al verschrikkelijk kwa plakken :+ . Of nouja, weet niet of het echt plakken is, maar wel anders stug dan een leren zitting (waar ik opzich wel prima mee rij).

Ik rij nu meestal met de 140 van hun. 1 van de weinige broeken (want leggings vind ik ook niks) met hoge taille, stoffe zitting (met dan nepleren inzet op been, maar daar zit ik niet zo mee), en telefoonzakje op het been. En ondanks dat ik ze continue draag zien ze er nog goed uit (de oudste zijn ergens tussen 1 á 2 jaar oud nu en ze worden minimaal 1x per week gedragen en gewassen), dus voor die nog geen 30 euro ben ik tevreden. Wil nog wel mooiere broeken, liefst met steekzakken voorop erbij. Ik loop graag met mijn handen in mijn zakken dis die mis ik echt momenteel. Maar ik vind eigenlijk weinig dat ook aan dezelfde "eisen" voldoet. Zeker nu ik eigenlijk liever stof heb dan een leren zitting. Waar Kramer nog wel veel opties heeft voor leren zittingen lijkt dat voor enkel stof ook daar lastig :') .

Maar toegegeven. Wellicht dat er ergens een merk is met voor mij fijne siliconen. Ik heb ze niet allemaal geprobeerd. Maar ik vond de paar broeken die ik wel geprobeerd heb allemaal zo vervelend, dat ik eigenlijk geen geld meer wil spenderen aan andere siliconenbroeken in de hoop dat die anders zijn...

Mijn punt dat siliconen en leren zittingen echt anders zijn blijft echter wel. Niet dat ik de 1 beter wil noemen, dat ligt denk ik echt aan je eigen voorkeuren. Maar punt was eigenlijk puur dat als je siliconen vervelend vind het niet meteen zo is dat leren zittingen hem ook niet worden.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 07:45

Cambionn schreef:
Ik hoor ook vaak wassen met wasverzachter. Schijnen siliconen niet zo lekker op gaan waardoor ze snel permanent minder plakken. Wil ik nog eens proberen om te kijken of ik mijn siliconenbroeken silicoonvrij kan krijgen.

Ik vind die van Decathlon al verschrikkelijk kwa plakken :+ . Of nouja, weet niet of het echt plakken is, maar wel anders stug dan een leren zitting (waar ik opzich wel prima mee rij).

Ik rij nu meestal met de 140 van hun. 1 van de weinige broeken (want leggings vind ik ook niks) met hoge taille, stoffe zitting (met dan nepleren inzet op been, maar daar zit ik niet zo mee), en telefoonzakje op het been. En ondanks dat ik ze continue draag zien ze er nog goed uit (de oudste zijn ergens tussen 1 á 2 jaar oud nu en ze worden minimaal 1x per week gedragen en gewassen), dus voor die nog geen 30 euro ben ik tevreden. Wil nog wel mooiere broeken, liefst met steekzakken voorop erbij. Ik loop graag met mijn handen in mijn zakken dis die mis ik echt momenteel. Maar ik vind eigenlijk weinig dat ook aan dezelfde "eisen" voldoet. Zeker nu ik eigenlijk liever stof heb dan een leren zitting. Waar Kramer nog wel veel opties heeft voor leren zittingen lijkt dat voor enkel stof ook daar lastig :') .

Maar toegegeven. Wellicht dat er ergens een merk is met voor mij fijne siliconen. Ik heb ze niet allemaal geprobeerd. Maar ik vond de paar broeken die ik wel geprobeerd heb allemaal zo vervelend, dat ik eigenlijk geen geld meer wil spenderen aan andere siliconenbroeken in de hoop dat die anders zijn...

Mijn punt dat siliconen en leren zittingen echt anders zijn blijft echter wel. Niet dat ik de 1 beter wil noemen, dat ligt denk ik echt aan je eigen voorkeuren. Maar punt was eigenlijk puur dat als je siliconen vervelend vind het niet meteen zo is dat leren zittingen hem ook niet worden.

Wassen met wasverzachter doe ik al, maar merk nog niet echt verschil. Werkt blijkbaar niet op alle siliconen haha.

Maar inderdaad leren zit vind ik, zeker op langere ritten wel fijn. Geeft ook net wat extra bescherming tegen wrijving, waar ik bij siliconen juist extra last heb van wrijving en zere billen na een lange rit.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 09:59

Die van divoza met siliconen doen zooo pijn, vooral in de regen of als je gaat zweten. Dat hebben ze zo gemaakt dat die siliconen in aanraking komen met de huid binnenkant been. Model Kenton was dat, met full grip. Zo pijnlijk.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 18:29

Ik doe het meestal al een aantal uren voordat ik de desbetreffende rijbroek aantrek. Dan kan de talkpoeder goed intrekken. En heb je eigenlijk geen talkpoeder op het zadel. En ja, ik vind het werken. Broek plakt een stuk minder, maar is nog wel stroef genoeg om niet uit het zadel te glijden.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 14:42

Als je een rijbroek met siliconen in de droger gooi dan ben je er zo vanaf. :o
Geen last meer dat het vreselijk blijft plakken. :D
Plakken ze daarna te weinig kan je ze inspuiten met speciaal spul.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 15:13

Dat klopt niet altijd. Ik stop ze ook gewoon in de droger. Maar de plakrijbroeken blijven plakken. Doe er gewoon talkpoeder op. Is niet duur en het helpt. Hoef je helemaal geen duur spuitspul voor te kopen.

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 15:26

Ik heb vorig jaar een graasmasker retour gestuurd nadat deze snel stuk ging en heb een tegoed code ontvangen voor 59.90. Iemand die deze wilt gebruiken en overnemen voor 45? Hoor het graag

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 18:34

mnkortleve schreef:
Als je een rijbroek met siliconen in de droger gooi dan ben je er zo vanaf. :o
Geen last meer dat het vreselijk blijft plakken. :D
Plakken ze daarna te weinig kan je ze inspuiten met speciaal spul.
Ik zou hier wel mee uitkijken. Drogers zijn niet heel goed voor je kleding, slijt het veel sneller van.

Mijn rijbroek van Kramer is ooit perongelijk in de droger beland. Normaal gaan hier enkel handdoeken in de droger, maar op 1 of andere manier belande deze daar bij. Stof heeft daar een harde klap van gehad, en inmiddels heb ik die broek kunnen weggooien omdat hij uitscheurde :') .

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 18:38

Ik heb geen droger, dus dat is geen optie, maar talkpoeder kan ik wel proberen.
Geeft dat geen vlekken?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 21:46

Nee, geeft geen vlekken. Ik wrijf het altijd goed in. En wat niet pakt, valt er vanzelf af

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 09:32

Weet iemand hoelang de levering duurt? Ik heb vrijdag besteld maar zoals het eruit ziet krijg ik ook vandaag niks binnen. Het ligt nog in duitsland

Mo, 19.08.2024, 11:01
Die Sendung wurde elektronisch angekündigt. Sobald die Sendung von uns bearbeitet wurde, erhalten Sie weitere Informationen.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 10:02

Op de site zelf staat klaar voor verzending in 1 werkdag en verzending duurt 3 tot 4 werkdagen. Als je dus net voor het weekend hebt besteld duurt het dus ongeveer een week.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 10:12

Ze versturen niet in het weekend als het vanuit Duitsland komt, dus ik verwacht donderdag of vrijdag.