[HK] Bijzondere / Aparte wedstrijdtenues?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

98xsophiex98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 23:23

Weet iemand of de hh elegance ook in het blauw is?

Yallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 00:17

Joolien schreef:
Als je dit soort goedkopere jasjes gaat wassen ziet heter binnen de kortse keren niet meer uit ben ik bang :P

Dat valt best mee, ik draag die dingen dan misschien niet voor paardrijden maar draag ze toch super vaak en ze worden dus ook vaak gewassen.
Zien er nog steeds als nieuw uit ;)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 00:33

Roxxiejj schreef:
Moet jij eens kijken wat ze op hoger niveau dragen. Springen in de lagere klasses ook al hoor. Animo, Jeamo, GPA weet ik veel..

Toen ik nog bij de (D)pony's startte kon ik me daar weleens over verbazen. Vind het allemaal leuk voor die kinderen, maar een cap van €1000 gaat zelfs mij te ver en dan nog te bedenken dat ze eruit groeien.. :=

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 00:34

felinehoi schreef:
Ik heb ooit ergens deze zelfde vraag voorbij zien komen maar geen idee wat het antwoord meer was.

Mag je nou eigenlijk met een 'zelfgemaakt' jasje starten?
Ik vind deze ontzettend mooi:
http://www.zalando.nl/vero-moda-jana-bl ... NS_NL.97_..

Een knoopje erbij, (voor het springen) iets korter maken en tada een rijjasje.

Is dit toegestaan?

Dat mag, maar je moet wel even kijken of het kan met dan jasje. Sommige jasjes hebben een naad onder de revers en dan ziet het er niet uit met een extra knoop.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 01:33

Ra_chel schreef:
wat zouden jullie adviseren voor een zwart bonte? in de zomer neigt het zwart op zijn lichaam wel wat naar donkerbruin.
nu heb ik gewoon een zwart standaard jasje, witte rijbroek en wit dekje , zadel en hoofdstel zijn zwart.

Ik zit hier te brainstormen voor je, maar vind het toch maar lastig.. Bij een bonte wordt het al snel zo.. bont. :')

YamaSaki

Re: Bijzondere / Aparte wedstrijdtenues?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 01:36

Handig om te weten dat je dat soort jasjes gewoon zelf mag aanpassen!
Dan kan je nog eens in leuke jasjes rijden :D

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 10:55

Ik zou op een bonte misschien gewoon zwart wit houden. Vind dat nog steeds heel mooi, en denk ik het rustigste beeld. Ik ben het niet helemaal eens dat het onzin is om duurdere dingen te kopen. Ik zweer bv bij pikeur rijbroeken. misschien ietsjes duurder, maar mijn vorige heb ik acht jaar heeeeel veel wedstrijden mee gereden, en die is nog mooi en wit. Omdat ik er zowel in werk als in sport, heb ik meestal wel wat duurdere jassen en bovenkleding etc. Bv van anky, daar doe ik echt jaren mee en het blijft mooi. Maar ook van niet ruitersportmerken, zoals northface. Bitten heb ik het liefst van sprenger.. ja duur, maar met goed onderhoud..... Ik ben dus meer van het degelijk dan dat ik steeds het nieuwste volgens de mode wil. zou ik dat wel willen zou ik misschien voor wat goedkoper gaan. Als kind kreeg ik bv ook geen peperdure laarzen enzo hoor, pas toen mijn voeten niet meer groeiden... Nog heel even over niet-ruitersport jasjes, daar moet je wel iets mee oppassen. De stoffen zijn niet altijd sterk genoeg om in te rijden. Laatst was er op wedstrijd een meisje uit haar jasje gescheurd. Gelukkig had ze nog wat anders bij zich :-)

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 10:58

Nies_ schreef:
Ra_chel schreef:
wat zouden jullie adviseren voor een zwart bonte? in de zomer neigt het zwart op zijn lichaam wel wat naar donkerbruin.
nu heb ik gewoon een zwart standaard jasje, witte rijbroek en wit dekje , zadel en hoofdstel zijn zwart.

Ik zit hier te brainstormen voor je, maar vind het toch maar lastig.. Bij een bonte wordt het al snel zo.. bont. :')

Jij snapt het ;)

Rachel, ik heb nu een beetje hetzelfde probleem. Ik heb een erg donkerbruinbonte gekocht, terwijl mijn andere paard echt 'normaal' bruin bont is en daardoor makkelijk te combineren met een normale kleur bruin, beetje melkchocolade achtig.
Dit paard is dus al wat lastiger, maar draait toch allemaal om de tint. Je kan iedere kleur in principe wel doen die je mooi vind, maar de tint moet hetzelfde zijn.
Zwart zou dus prima zijn, maar bruin ook. Ik hou het voorlopig bij mijn melkchoco set met een zandkleurig jasje :j

Bij bont is het: more is less :j

Yallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 11:39

Passionato schreef:
Ik zou op een bonte misschien gewoon zwart wit houden. Vind dat nog steeds heel mooi, en denk ik het rustigste beeld. Ik ben het niet helemaal eens dat het onzin is om duurdere dingen te kopen. Ik zweer bv bij pikeur rijbroeken. misschien ietsjes duurder, maar mijn vorige heb ik acht jaar heeeeel veel wedstrijden mee gereden, en die is nog mooi en wit. Omdat ik er zowel in werk als in sport, heb ik meestal wel wat duurdere jassen en bovenkleding etc. Bv van anky, daar doe ik echt jaren mee en het blijft mooi. Maar ook van niet ruitersportmerken, zoals northface. Bitten heb ik het liefst van sprenger.. ja duur, maar met goed onderhoud..... Ik ben dus meer van het degelijk dan dat ik steeds het nieuwste volgens de mode wil. zou ik dat wel willen zou ik misschien voor wat goedkoper gaan. Als kind kreeg ik bv ook geen peperdure laarzen enzo hoor, pas toen mijn voeten niet meer groeiden... Nog heel even over niet-ruitersport jasjes, daar moet je wel iets mee oppassen. De stoffen zijn niet altijd sterk genoeg om in te rijden. Laatst was er op wedstrijd een meisje uit haar jasje gescheurd. Gelukkig had ze nog wat anders bij zich :-)

Op die manier duurdere dingen kopen vind ik een heel ander verhaal, aangezien jij er super lang mee doet.
Ik ben 15 en nog niet uitgegroeid dus dan vind ik dat gewoon écht zonde. Heb wel zelf leren laarzen gekocht maar mijn voeten groeien als het goed is niet echt meer haha.
Maar ik had het meer over die mensen die van die peperdure jasjes kopen en een half jaartje later een grotere nodig hebben enzo, of dus van die hele dure kleren om thuis mee te rijden die dus wel ''volgens de laatste mode is'' en die ze na 2 maandjes niet meer dragen.
Beetje zonde vind ik :')

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 11:44

Als ze t geld ervoor hebben, lekker laten gaan.

Ik kan me daar niet druk over maken.

Is goed voor de economie!

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 11:56

Oh inderdaad.Het grappige is soms dat je mensen ziet rijden, helemaal behangen met duur spul, die geen deuk in een pakje boter rijden. Dat geld hadden ze beter uit kunnen geven aan goede instructie haha. Maar iedereen moet lekker zelf weten waar ze hun geld aan uitgeven, voor iedereen is weet wat anders belangrijk. En soms weet je ook niet wat ze daar voor moeten laten of hoe lang ze sparen! maar euhh, als ik toch even hebberig mag zijn, de equitheme collectie is ook mooi! Gave kleding voor als je je wedstrijdjasje niet aan hebt!

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 12:01

En toch kun je ook heel originele en duurlijkend spul kopen! Dus idd, ik snap dat ook niet helemaal :n

TessaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 12:29

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 12:58

_Natasja_ schreef:

Inderdaad :j

Yallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 13:16

Nies_ schreef:
_Natasja_ schreef:

Inderdaad :j

Hahaha dat zeker, maar wij hebben hier het geld gewoon niet voor ;p

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 13:37

TessaS schreef:
Ik heb gisteravond dit jasje besteld ! : http://www.horsea.nl/wedstrijdjasjes/21 ... ssage.html
Iemand ervaring met deze jasjes ? :D

Ja ik heb die.
Zit me als gegoten.
Heel fijn jasje. :j

Foto's staan in m'n profiel.

--

En ik zelf heb ook t geld niet om mezelf ieder seizoen in nieuwe rijkleding te steken.
Maar ik zie er geen probleem in als iemand ander dat wel doet.
En sommige kunnen idd niet fantastisch rijden.
Mar ik ben ook geen Anky of Adelinde.
Zolang iedereen met plezier en respect rijdt kan het mij niet schelen of iemand veel of weinig talent heeft. :)

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 13:44

Jij snapt het ;)

Rachel, ik heb nu een beetje hetzelfde probleem. Ik heb een erg donkerbruinbonte gekocht, terwijl mijn andere paard echt 'normaal' bruin bont is en daardoor makkelijk te combineren met een normale kleur bruin, beetje melkchocolade achtig.
Dit paard is dus al wat lastiger, maar draait toch allemaal om de tint. Je kan iedere kleur in principe wel doen die je mooi vind, maar de tint moet hetzelfde zijn.
Zwart zou dus prima zijn, maar bruin ook. Ik hou het voorlopig bij mijn melkchoco set met een zandkleurig jasje :j

Bij bont is het: more is less :j[/quote]

Je bedoelt? Less is more? of ?

Mellanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 14:46

anne3000 schreef:
Jij snapt het ;)

Bij bont is het: more is less :j

Je bedoelt? Less is more? of ?[/quote]

Less is more, more is less... Is allebij herzelfde :p

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 18:52

Even heel offtopic.. Natasja jij was maandag ook in ermelo toch?

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 19:06

Ja klopt, jij dus ook.

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 19:54

Ja ik zat met mijn vader schuin rechts voor je bij Ron van Eerden.
Voor welke manege commandeer jij?

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 20:04

Zullen we ff ontopic blijven dames.. Denk dat dat wel via PB kan?

tuurlijk zie je mensen met super dure spullen. Wat ik alleen erg jammer vind is dat soort mensen altijd een beetje raar aangekeken worden. Er zijn mensen met veel geld en die alles kunnen kopen. Maar sommige werken/sparen er hard voor om het te kopen..

Toen ik nog bij de pony`s reed kwam net de GPA uit.. Al het geld dat ik kreeg voor verjaardag, rapport of klusjes spaarde ik op, gaf nooit wat uit. Al vrij snel nadat die cap uit was had ik hem ook.. Toen ze begonnen de mensen op de manege en ch toch anders te kijken naar mij "ow dat zal wel zo`n verwend nest zijn die alles krijgt wat ze wil." Dat vond/vind ik altijd erg jammer. Er zijn ook mensen die er hard voor sparen!

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 20:12

Amigo_ schreef:
Zullen we ff ontopic blijven dames.. Denk dat dat wel via PB kan?

tuurlijk zie je mensen met super dure spullen. Wat ik alleen erg jammer vind is dat soort mensen altijd een beetje raar aangekeken worden. Er zijn mensen met veel geld en die alles kunnen kopen. Maar sommige werken/sparen er hard voor om het te kopen..

Toen ik nog bij de pony`s reed kwam net de GPA uit.. Al het geld dat ik kreeg voor verjaardag, rapport of klusjes spaarde ik op, gaf nooit wat uit. Al vrij snel nadat die cap uit was had ik hem ook.. Toen ze begonnen de mensen op de manege en ch toch anders te kijken naar mij "ow dat zal wel zo`n verwend nest zijn die alles krijgt wat ze wil." Dat vond/vind ik altijd erg jammer. Er zijn ook mensen die er hard voor sparen!

Absoluut eens, ik heb ook genoeg dure spullen maar heb heel veel ook zelf betaald :) eigenlijk gaat al mijn geld uit naar paard :P

Maureen97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 20:14

heb een vraagje!

ik heb erg veel haar vooral dik en lang. voor wedstrijden draag ik het nu in een vlecht maar dat vind ik eigenlijk maar helemaal niks.

het liefste zou ik mijn haar in een mooie elegante knot hebben maar dat lukt mij tot nu toe niet! misschien heeft iemand hier een antwoord voor mij of een leuke oplossing. de knot mag niet te hoog zitten want ik draag een cap die redelijk laag zit. ( br phoenix )

mijn haar :D
Afbeelding

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 20:17

Misschien kun je van die vlecht een knot maken? En op een één of andere manier vast steken :P?