Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sterre98

Re: Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 21:16

Die van mij zijn/waren 50 cm. Ze zijn behoorlijk wat ingezakt. (2 a 3 cm) Welke maat heb je dan?

gezienanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 22:40

Valt denk ik inderdaad wel mee. Ik ben 1.70 maar mijn benen zijn echt kort! Mijn laarzen zijn 48 cm hoog en die passen goed. Anders zou je er ook nog een hal zooltje in kunnen doen

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 23:07

Ik heb maat 40, mar als ik het van mijn hiel meet, komt 51 cm boven mijn knie..

Edit: ik ben trouwens 1.70, heb wel een langer bovenlijf dan benen, maar niet zo dat ik echt korte benen heb.

gezienanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 13:38

Persoonlijk zou ik de gok wagen :) je kan ze altijd nog terug sturen!

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 13:42

Van mijn hiel tot knieholte gemeten is het maximum 45 cm..
Gok zou ik wel willen wagen, maar dat tientje verzendkosten wat ik kwijt ben vind ik dan toch altijd wel heel jammer...

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 15:36

Ik had cardiff ook besteld omdat ze in de aanbieding waren. Trok de eerste aan, rits kapot! Die gaan iig terug ;)

gezienanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 10:09

Oohja natuurlijk doe rottige verzend kosten altijd. Ik was meer dam 100 euro kwijt dan heb je dat niet.

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 13:29

Hmm, zie nu dat de Cardiff er weer is in R40
Mijn kuitmaat is 36 als ik het met het meetlint meet, dus dat zou moeten passen, hoogte lijkt me nog steeds wel wat hoog, maar ik denk met de hak en als ze wat inzakken dat het dan sowieso wel hoort te kloppen. Hoor echter wel ook slechte dingen erover van de rits enzo.
Nu weet ik dus niet wat ik moet doen. Momenteel doe ik het namelijk met rubberlaarzen, want mijn jodphurs zijn echt niet meer waterdicht...

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 22:44

Ik vraag mij af of Mondoni laarzen heeft voor brede kuiten. Ik ben iemand met een heel normaal figuur maar heb enorm gespierde kuiten namelijk 46cm op het breedste gedeelte.

Heeft Mondoni dat wat voor of word dat iets aan laten meten? :)

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 22:49

Mijn kuiten zijn ongeveer 44/45 en heb de wijde Mondoni Fields, die volgens de maattabel 43 cm wijd zijn, maar ik heb zelfs nog (aardig wat!) ruimte over :) !

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 22:52

Oke mijn kuiten zijn zonder rijbroek 46cm ik betwijfel dus of dat past. Maar passen kan natuurlijk nooit kwaad. :)

xVultures

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 13:31

Ik had hier eerder een reactie geplaatst over mijn Kendals die moeilijk dicht gingen.
Ik ben terug gegaan naar Divoza Enschede en heb ze daar nog een keer aan gedaan.
De medewerkster zei dat het zo goed was, en dat ik de eerste paar keer met behulp van iemand anders even de rijlaarzen aan moest doen.
Ik heb nog even in de winkel gekeken en gewoon mijn rijlaarzen aan gehouden.
Toen ik ze uit deed merkte ik dat het al een stuk makkelijker ging.

Ik heb ze ook gevraagd over de rits. Als de rits kapot ging moest ik meteen terug komen.
Ik heb er nog bij gezegd dat ik ook andere ervaringen had gehoord.
Daarop zei ze dat ik gewoon terug moet komen mocht de rits kapot gaan.

Ik ben goed geholpen :D

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 13:39

Ik heb ook super ervaringen met Enschede :), super hulp. Ik ga er graag heen :)

xVultures

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 17:20

sterreke98 schreef:
Ik heb ook super ervaringen met Enschede :), super hulp. Ik ga er graag heen :)

Ik ook!
Had zelfs een keer dat mijn verjaardagscheque net 2 dagen was verlopen (had ik zelf niet gezien :') )
Alsnog haalden ze die 10 euro van de prijs af.
Kon ik ontzettend waarderen.
en met de laarzen passen waren ze ook eerlijk gelukkig!. Mijn kendals zitten net iets te laag dat zeiden ze zelf ook. maar voor mijn doen maakt dat niet uit, en dat zei divoza ook. als ik echt laarzen wil die de goede hoogte hebben moet ik ze op maat laten maken. en ik ben gewoon een recreatie ruiter dus dat hoeft van mij niet.

kimseyfert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 18:37

Ik heb vorige week de Wakefield rijlaarzen van Mondoni gekocht. Moest ze een keer ruilen, omdat links aan de bovenkant een deuk in het leer zat. Ruiling ging zonder problemen en morgen ga ik voor het eerst ermee rijden, ben benieuwd of alles netjes blijft (verf aan de binnenkant etc.) :) .
Verder zijn ze best comfortable, alleen zijn ze iets te wijd bij mijn knie (maar ik heb ook raare benen: Kuitmaat is 39cm en om de knie is het nog maar 34cm).
Dus ja, ik vind het mooie, elegante rijlaarzen voor redelijk weinig geld. Perfekt voor mij als recreatie ruiter :j .

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 19:06

De Cardiff is nu in de aanbieding, is de kwaliteit slechter dan de Plain?

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 21:04

Petrichor schreef:
Oke mijn kuiten zijn zonder rijbroek 46cm ik betwijfel dus of dat past. Maar passen kan natuurlijk nooit kwaad. :)

Je kan kijken of Horka wat voor je heeft, die hebben namelijk Extra Wide en ik ben daar ook geslaagd met mijn omtrek 41cm. Ik weet niet wat jouw voetmaat is maar misschien dat je bij hun iets kan vinden.

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 19:52

Vraagje, ik heb net de cardiff binnen. Nu zijn ze opzich wel goed, maar bij de enkel wat ruim en een beetje hoog qua schachthoogte. Zakt dat nog in bij de cardiffs? En gaat dat dan ook meteen goed naar je been zitten? Ik heb nu aan de buitenknt van mijn been, bij de dressuurboog zodnig veel ruimte dt er gewoon gemakklijk een hand, misschien zelfs twee in gaat, maar bij mijn binnenbeen zit ie weer zo dt het lijkt alsof er daar een vetkwabbel uitsteekt.. Zal straks een foto plaatsen.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 19:58

Ik ga morgen naar de Divoza, even kijken of het past. Weet iemand of ze daar ook speciaal laarzen hebben voor de brede kuit?

xVultures

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 11:52

Natsuki schreef:
Vraagje, ik heb net de cardiff binnen. Nu zijn ze opzich wel goed, maar bij de enkel wat ruim en een beetje hoog qua schachthoogte. Zakt dat nog in bij de cardiffs? En gaat dat dan ook meteen goed naar je been zitten? Ik heb nu aan de buitenknt van mijn been, bij de dressuurboog zodnig veel ruimte dt er gewoon gemakklijk een hand, misschien zelfs twee in gaat, maar bij mijn binnenbeen zit ie weer zo dt het lijkt alsof er daar een vetkwabbel uitsteekt.. Zal straks een foto plaatsen.

laarzen zakken meestal 1 -2 centimeter. maar ik denk dat een foto wel even handig is haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 12:31

Dressuurboog zit altijd wat ruimer he. :)

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 20:51

vraagje omdat het topic nogal lang is geworden inmiddels en terugzoeken niet zo handig verloopt.. :o :)

Ben aan het overwegen om de Mondoni Lifestyle's aan te schaffen, vallen ze echt zo klein? Ik heb meestal een 39, heel soms 38 of 38.5. Gewoon 39 nemen dan?
Gaan ze lang mee? Goed waterdicht en beetje 'modderbestendig' ook? :o

Bedankt alvast :)

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 23:21

Ik heb vandaag de Mondoni Field II besteld, & de Mondoni Cardiff rijlaars. Erg he. Ja ze waren ieders maar 50,-! Wel met de instelling er 1 terug te sturen, en de mooiste en best passende te houden. We zullen zien! Heb overigend de Mondoni Field I al, maar die is na 4 jaar intensief dragen nu een beetje uitgelopen.

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 00:28

Ik heb tot nu toe twee keer de Mondoni Field gehad.
De rijlaarzen konden ongeveer een jaar mee. Daarna begaf de rits het.
Ik ben wel een voorstander van de Mondoni rijlaarzen. Veel keuze, en ook nog eens betaalbaar, vergeleken bij andere rijlaarzen van tegenwoordig.
Mijn andere paar Field begeeft het denk ik over een tijdje ook. Dus zit te kijken om de Kendal aan te schaffen (zwart) of eentje die net nieuw is binnengekomen, de Wakefield.
Iemand die ervaring heeft met de Mondoni Kendal. Ik wil 'm graag in het zwart. Aan de ene kant vind ik die bruine randjes wel leuk, maar aan de andere kant wil ik alles graag in 't zwart.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 00:50

Ja ze zijn goedkoop, maar als je omrekent naar ieder jaar een paar nieuwe dan wordt toch toch een duur grapje... :(