Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ChevalNoir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 17:15

[/quote]
daar zal ik serieus toch even nog overna denken.....
De cardiff word ontzettend snel lelijk, de rits gaat gauw kapot, het leer kreeg bij mij allemaal hobbels en bobbels en zelfs zomaar een gat erin.
Ik was binnen een half jaar gebruik van de cardiff er doorheen.
Ik kan wel een foto maken van hoe ze er bij staan als je het wilt zien? *pas op foto kan als schokkend worden ervaren :') *[/quote]

Ik heb ook de cardiffs, heb ze nu een dik half jaar. Mijn eerste paar waren binnen 10 keer ermee rijden kapot in de hielen. Toen heb ik ze terug gestuurd. Ik heb een nieuw paar gekregen. Nu trek ik ze alleen aan met schoenlepel. Toch is de rechter al wel weer stuk aan de binnenkant. Verder bevallen ze mij prima en zijn ze ook nog heel netjes. De eerste paar keer rijden was het leer wel heel hard (blaren!). Nu zitten ze als gegoten :)

Biebz

Re: Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 23:26

Ik heb woensdag de wakefield binnengekregen :D
Vandaag voor het eerst mee gereden. Had echt blaren verwacht, maar ze zaten zooo fijn :)
Eindelijk laarzen die goed om mijn been sluiten, niet te hoog zijn en fijn zitten bij mijn voeten :D

Afbeelding

Herman97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 10:01

Ik heb zojuist een mail terug van Divoza, omtrent de ritsen van de Kendalls. Ik word verzocht ermee langs te komen om ze laten beoordelen. Ik weet alleen niet hoe ze dat willen gaan doen. De ritsen gaan open tijden het rijden. Gaan ze me daar op een hobbelpaard zetten of zo ?? Wie heeft ervaring hiermee .....

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 10:26

Heb je geen lipje acher het bovenste clipje van de laars? Want daar kan je de rits tussen stoppen en dan heb je waarschijnlijk geen problemen meer :)

Herman97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 14:49

Ja die heb ik wel maar dan nog loopt hij naar beneden .... dat lipje is half van elastiek en half van leer. De rits is gewoon niet goed. Ze zijn nog geen half jaar oud en ik heb meerdere laarzen dus gebruik ze ook niet dagelijks. Denk zo'n twee keer per week. Dus echt intentsief is dat dan ook weer niet te noemen. Ik ben benieuwd. We gaan woensdag ff heen. Onze oudste dochter moet toch een nieuwe rijbroek ... neem de laarzen zo mee en hoor wel wat ze voor oplossing hebben.

Herman97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 13:31

Heeft iemand ervaring met dit probleem ?? En zo ja hoe is dat opgelost bij Divoza ?? Ben wel benieuwd wat ik verwachten kan/mag als ik er mee heen ga.

M_anoonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 11:10

Ik denk dat ik deze week ook de mondoni wakefield maar ga aanschaffen. Weet iemand toevallig wanneer er weer korting is bij divoza?
En hoe zitten deze laarzen nu na 1 a 2 weken?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 12:18

Bij mij liep hij ook altijd een stukje terug bij het rijden (Kendals). Uiteindelijk liet het stiksel van de rits zelf ook los en kwam de rits dus los van de laars (halverwege ergens).

Heb het geld terug gekregen.

Herman97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 18:19

Thanx voor je antwoord ... mijn rits zit ook niet super vast meer ....ik ga morgen heen dus zal het wel horen ...

Jippyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 17:39

Gister naar divoza geweest en heb de kingston gekocht en ben er heel blij mee! Ze zouden een centimeter breder zijn bij de kuit dan mijn oude fields volgens de maattabel, maar die zaten veeel te wijd bij de kuit terwijl de kingston behoorlijk strak zit.
Ze zitten wel echt een stuk beter, het leer is veel steviger en vooral bij de enkel zitten ze veel beter, m'n fields zakten gewoon af omdat ze daar veel te ruim waren. Vanavond voor het eerst mee rijden.

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 19:22

Ik heb gister mn wakefields binnen gekregen! Fijne laars alleen zit het elastiek nogal bobbelig. Schoenmaker zegt dat dat nog moet gaan zetten naar mijn kuit. Verder erg tevreden mee en zeker geen slappe laars. Ben benieuwd of ik over een half jaar nog zo blij ben.

lycil8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 12:41

Herman97 schreef:
Heeft iemand ervaring met dit probleem ?? En zo ja hoe is dat opgelost bij Divoza ?? Ben wel benieuwd wat ik verwachten kan/mag als ik er mee heen ga.

Ik zelf en een vriendin van mijn hebben ook beide de Kendals. Ik heb geen problemen met de rits maar bij mijn vriendin zakken ze iid ook open tijdens het rijden.

Herman97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 18:50

Ik heb mijn laarzen inmiddel terug. Ze hebben er een stukje elastiek bij aangezet die onder de rits door moet als de rits dicht is. Netje opgelost. Ze hebben de laarzen kosteloos naar ons huis gestuurd. Ik zeg dikke vette duim voor de service .... moet wel zeggen dat ik alvast aan het sparen ben voor opmaat gemaakte Petries.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 14:50

Heeft iemand ervaring met de Mondoni Iceland II laars?
Gebruik je die vooral voor rijden of zijn ze ook fijn om op de lopen?

Afbeelding

gezienanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 15:09

Ik rijd al zo'n voer jaar met mondoni field laarzen! Ik heb geen eigenpaard dus ik rijd ook maar max twee keer in de week maar ze bevallen mij prima! Lijkt alsof ze op maat gemaakt zijn. Als ik ze even goed oppoets zien ze er nog prachtig uit!

_xsydneyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 19:39

Hoi, ik wil binnenkort de mondoni glamour rijlaarzen gaan kopen. Ik heb maat 37 of 38 en kuitmaten 34. Moet ik de kindermaat bestellen/kopen of de damesmaat?

gezienanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 21:31

Ik heb de wakefields besteld! En eigenlijk hadden mijn oude field laarzen nog best even gekund maar ja ik vond dat het wel tijd werd voor wat nieuws :)

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 13:46

Nou, great! Vanmorgen zijn mn mooie aanbiedings cardiffs binnengekomen. Leuk voor springles en buitenritten, als 2e paar naast mn Lipica's. Trek ze aan, zitten perfect. Ga een stukje lopen, knalt de linker rits er al uit :( . Email gestuurd met foto's naar Divoza. Van toen ik ze nog aan had. Heb de rits uit elkaar moeten trekken om de laars uberhaupt uit te kunnen krijgen |( |( . Benieuwd hoe ze dit gaan oplossen.

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 20:01

Oei ik heb zo ook besteld. Krijg ze morgen binnen (ben alleen pas vrijdag weer thuis) maar hoop dat die van mij beter zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 20:09

Ik zie net dat de Bath er niet meer op staat! Is die uit de collectie? Weet iemand dat toevallig?

gezienanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 20:12

Ohooh! Meisje uit mijn les had ook nieuwe laarzen van mondoni waar de rits vrijwel direct stuk ging.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 21:55

Mijn Kendals van maart dit jaar zijn inmiddels ook kapot, de rits.. :( Hij begon al wat te zakken en nu laat ie in het midden los, dat elastiek.. Iemand enig idee of ik er nog mee heen kan, gezien ik ze al langere tijd (intensief) gebruik?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 22:06

Mijne waren een maand of 7 oud en toen rits kapot. Heb het aankoopbedrag terug gekregen. :)

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 09:07

Dat is dan erg netjes opgelost! Hoop dat ik dat ook krijg. Dan laat ik er direct goede ritsen inzetten in Apeldoorn.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 09:08

Mijn vriend rijdt nu overigens al een jaar met de kendals. Geen problemen mee.