Divoza leren rijlaarzen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

t40

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 22:02

deze heb ik laatst gepast in Leek. Ze zitten goed, alleen jammer dat die bruine wat te donker zijn naar mijn smaak. Maar voor de prijs hoef je het niet te laten *D

heyhallohey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 14:14

een vriendin van mij heeft ook van mondoni de laarzen, maar daar vind ik het leer heeel raar er uit gaan zien, en vind de rits er niet mooi inzitten, zo breed

Janine1990

Re: Divoza leren rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 14:15

Ik heb ze nu heel intensief in gebruik, niets wat er raar uit ziet. Ja, laatst in de modder gereden, dus ze zijn nog niet echt weer schoon :+ Ondanks dat ik er met een doek overheen ben gegaan...

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 15:46

Ik krijg een beetje verkleuringkjes aan de binnenkant, maar zolang het bij de binnenkant blijft vind ik het best
Buitenkant is nog steeds erg mooi

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 22:27

Janine1990 schreef:
Ik heb ze nu heel intensief in gebruik, niets wat er raar uit ziet. Ja, laatst in de modder gereden, dus ze zijn nog niet echt weer schoon :+ Ondanks dat ik er met een doek overheen ben gegaan...

Ik heb te vroeg gejuicht, ik trok ze vanavond aan en zag dat er een stiksel geknap was, voor op de voet, bij de veters. Morgen maar even naar divoza...

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 20:04

ik vind het echt Stomme laarzen,
Ik onderhoud ze zoo goed,
maar die van mij hadden na 2x rijden al lichteslijtage plekken
zegt divoza, goed invetten,
heb ik dat gedaan
nou het wordt er niks beter op!
en ik gebruik ze 1x in de week,
maar vind ze nu al niet meer mooi!
Zonde van het geld.

EllenRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 09:00

Ik heb gister de mondoni fields gekocht.
Vind het voor de prijs best mooie laarzen, zal idd niet de beste kwaliteit zijn, maar daar is de prijs ook naar.

Nou lees ik in dot topic dat je de laarzen niet te vaak met vetten, maar mij is gister verteld dat ik ze juist heel goed met onderhouden.
Wat vinden jullie de beste manier om de laarzen te onderhouden>

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 10:55

Onderhouden is niet hetzelfde als vetten ;)

EllenRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 11:10

Onder onderhouden versta ik eerst met een borsteltje het grofste weg halen, vervolgens schoonmaken met cleaner en wanneer ze droog zijn creme erop smeren.
Met vetten bedoel ik eigenlijk creme eropsmeren, ik gebruik nooooit vet voor mn laarzen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 11:17

Ik poets er af en toe met een doek overheen. Meer omdat er stof op zit dan omdat ze echt vies zijn. Heb ze vorige week echt goed gepoetst, omdat ze naar de schoenmaker moeten. Maar dat kan ik weer overnieuw gaan doen... :+
Schoonmaken doe ik met dat spul van cavallo. Maar zo'n klein rond bakje dat ruikt naar spijs.

EllenRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 11:40

bah ja dat spul heb ik ook, die gebruik ik altijd nog na de cleaning en creme. Ging bij mn petries altijd goed, maar ben bang dat deze zo snel slap worden :=

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 11:41

Die van mij lijken na het poetsen vaak juist stugger...
Geen idee hoe dat kan..

EllenRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 11:49

Hmm ja dat is idd raar :P
Nouja ik probeer het eerst gewoon met een doek en daarna cavallo spul, als ze echt vies zijn doe ik eerst wel petrie cleaner en creme.

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 15:59

ik heb ze vandaag gehaald , de bruine met veter !
ben benieuwd hoe het gaat , ga er zo even mee rijden denk ik ..

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 16:00

Ik ben er nog altijd erg blij mee :)

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 16:02

En zijn er nog mensen met dikke kuiten?
Weet een van jullie misschien ook of de kuitmaten ruim vallen?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 16:02

Vanmiddag naar Divoza gebracht, krijg een brief als de laars terug is en als het niet gemaakt kan worden krijg ik gewoon nieuwen.
Nou, lijkt me prima :)

Featherlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 16:03

toch prima service bij divoza :j

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 16:04

Myfairytale schreef:

Kuitmaten zijn gewoon op internet te vinden ;)

EllenRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 16:14

@JSCAA kan jij er meteen mee rijden? Ik moet ze echt eerst inlopen, ze zijn nu nog zo'n 2 cm te lang :P

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 16:16

Steef schreef:
Myfairytale schreef:

Kuitmaten zijn gewoon op internet te vinden ;)

Ja, dat klopt, maar vroeg me af hoe ze in het echt uitvielen... ;)
Soms vallen de maten alsnog heel klein, bijv net als met kleding.
En aangezien ik echt wel stevige kuiten heb... :o

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 16:17

Ik heb dikke kuiten :P Heb gewoon mijn kuit opgemeten en in de winkel even gepast. Ze vallen naar mijn mening niet groot, gewoon normaal volgens het aantal centimeters wat aangegeven staat op de site.
Een tip, meet ALLEBEI je kuiten op. Ik had alleen mijn rechter kuit opgemeten en die is minder gespierd dan mijn linker. Kwam er dus op neer dat ik mijn linker laars bijna niet dicht kreeg. Uiteindelijk opgelost door een maat grotere laarzen te nemen (scheelt ook 1 cm in de omtrek) en er zooltjes in te leggen.
Ik heb er vandaag weer mee gereden en ik vind ze tot nu toe super. Mij werd bij de Divoza ook verteld dat ik ze vaak en flink in moet vetten maar dat doe ik lekker niet :D Hou ze gewoon netjes schoon en heb ze vandaag voor het eerst eens lichtjes ingevet. Ik ben ook bang dat ze slap worden als ik ze te vaak in zou vetten en dat vind ik zonde.
Merk wel dat mijn benen ontzettend stil liggen met deze laarzen! (kan ook komen omdat ik, nadat ik gestopt was met wedstrijden rijden, de laatste 5 jaar eigenlijk altijd met schoenen en paardrijsokken heb gereden. Eindelijk weer eens laarzen aanhebben helpt wel voor je beenligging :+ )

Oh trouwens, de laarzen voor XL-kuiten zijn wat lager dan die voor 'gewone' kuiten. Vreemde gewoonte die je ook bij de rubber laarzen terugziet. Ik had wegens financiele redenen nooit leren laarzen gekocht, daarom had ik een jaar of 2 geleden eens naar rubberen gekeken. Alles voor brede kuiten was meteen extreem laag waardoor het er echt idioot uitzag. Alsof je met brede kuiten ook ineens korte pootjes hebt := Deze Mondoni laarzen zijn voor mij qua hoogte eigenlijk prima. Ze hoeven niet echt 'ingereden' te worden.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 16:19

Nou ik weet wel dat het eerste paard dat ik had breder uitviel dan het paar dat ik nu heb(sinds dec) Volgens mij vallen ze vrij normaal :j

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 16:22

Ohja da's misschien ook wel handig om te vermelden inderdaad. Ik heb me laten vertellen dat de eerste lading die ze hadden van wat mindere kwaliteit was. Ze hebben naar aanleiding van de klachten en tips hierover de tweede lading wat aan laten passen. Deze zijn dus inderdaad wat stugger, harder en vallen kleiner uit. Over de tweede lading hadden ze toen ik de laarzen kocht (half/eind maart) nog (bijna) geen klachten binnen gehad, alleen wat dingetjes die dus productiefoutjes bleken te zijn. (Al kan je voor de prijs inderdaad geen wonderen verwachten.)

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 16:26

Deze lading is inderdaad een suk beter! Zakken veel minder in etc. Bij de divoza vertelde ze mij inderdaad ook dat ik ze goed vet moest houden. Dit heb ik mij m'n eerste paar gedaan. Die is dus gaan scheuren etc(vette ik ong 1x id maand). Dit paar heb ik nog nooit gevet en blijven veel mooier! Veel minder kreukels en zakken veel minder in!