Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marie111

Re: Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 13:50

Op de vorige pagina staan foto's van de Wakefield. Verder is die laars nog maar een week ofzo leverbaar, dus zullen er nog niet veel ervaringen zijn. Je kunf het beste even bij Divoza langs gaan denk ik om ze te bekijken en passen.
Ik vind ze in elk geval wel mooi.

Cupido0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 15:05

Ah, oke in ieder geval bedankt. Ja wil binnenkort langs gaan :).

Lottejulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:38

Aangezien ik opzoek ben naar een nieuwe cap en ik het mooi vind als deze dezelfde kleur heeft als mijn Mondoni Kingston rijlaarzen, vroeg ik mij af welke cap jullie hebben bij deze laarzen?

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:57

Mocht iemand interesse hebben, ik heb de maat van mijn Bath laarzen gecheckt en het gaat om 42W. Weinig gebruikt en mij passen ze niet meer..

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:29

Cupido0 schreef:
Ah, oke in ieder geval bedankt. Ja wil binnenkort langs gaan :).

Ze hebben nog 10 dagen een kortingsactie

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:48

Ik stamp al weer heerlijk rond in de blub op mijn Mondoni winterlaarzen! Ja oke, het is er eigenlijk nog een beetje te warm voor, maar ze zitten zo lekker..... :D

EJV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 13:23

Zojuist de Modoni Wakefield laars besteld. Ik heb ze besteld om alleen mee te trainen, zodat ik me Lipica laarzen voor wedstrijd kan houden.

Als goed is komen ze morgen binnen, ik ben erg benieuwd naar de pasvorm en hoe ze verder zitten. Een stalgenoot heeft ze ook sinds een paar dagen en ik vind ze er erg mooi uitzien. Verder is het afwachten hoe ze gaan bevallen...

Cupido0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 18:40

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:22

Cupido0 schreef:
Ik ben vandaag langs Divoza geweest en heb deze laarzen gekocht.

http://www.divoza.com/collectie/ruiter/ ... laars.html

Ik wist niet dat ze die nu ook in bruin hadden. Hebben mensen daar ook al wat meer ervaring mee, bij de field was het bruine leer minder toch?

Ik had een tijd terug de zwarte gepast en die zaten wel goed maar die bruine streep vind ik echt niets, misschien binnenkort toch nog eens langs...

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 20:55

Kendal is er sinds kort in het bruin, heb hem in het zwart en vind het een hele fijne laars :j Wat beter qua kwaliteit als de field maar ook wat soepeler :j

galopje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 21:03

Die bruine Kendal ziet er sjiek uit zeg!

Jaja, ik heb de keuze gemaakt! Ik ga morgen de Mondoni Cardiff bestellen!

Cupido0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 21:39

Vond ze ook erg gaaf. En zitten inderdaad erg fijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 22:21

Ik hoorde van iemand die ook mondoni laarzen heeft maar ze weet niet meer welk model het is.
Is met veter en rits en zeer brede kuit maat (45/46 cm), maar kan op de site niet verder komen als kuit maat 40, heeft iemand van jullie een idee of ervaring?

friendlyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 22:25

Ik heb de kendalls maar kan je niet verder helpen. Heb kleine kuiten en korte benen dus lage kuit/schachtmaat. Mij past het prima. Weet zo uit mijn hoofd alleen niet welke maten ik heb.

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 10:20

galopje2000 schreef:

daar zal ik serieus toch even nog overna denken.....
De cardiff word ontzettend snel lelijk, de rits gaat gauw kapot, het leer kreeg bij mij allemaal hobbels en bobbels en zelfs zomaar een gat erin.
Ik was binnen een half jaar gebruik van de cardiff er doorheen.
Ik kan wel een foto maken van hoe ze er bij staan als je het wilt zien? *pas op foto kan als schokkend worden ervaren :') *

galopje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 13:04

sannedeedee1 schreef:
galopje2000 schreef:

daar zal ik serieus toch even nog overna denken.....
De cardiff word ontzettend snel lelijk, de rits gaat gauw kapot, het leer kreeg bij mij allemaal hobbels en bobbels en zelfs zomaar een gat erin.
Ik was binnen een half jaar gebruik van de cardiff er doorheen.
Ik kan wel een foto maken van hoe ze er bij staan als je het wilt zien? *pas op foto kan als schokkend worden ervaren :') *

O, goed dat je dat zegt! Ja graag!

Dan misschien toch maar voor een andere laars gaan :o

Zit nu te twijfelen tussen de Mondoni Blyth en de Mondoni Wakefield.. Ervaringen?

pietaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 22:04

Nou ik heb hier een paar maanden geleden een berichtje gedaan over mn kendals. Nu zijn ze bijna 8 weken weg ipv 1 week wat ze zeiden. En we hebben er niks meer over gehoord.. Na veel telefoontjes kunnen ze ons nog niks vertellen. Waarschijnlijk zijn ze ze kwijt. Maar maandag bellen ze terug of ze weten waar ze zijn. Zeer jammer allemaal

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 09:11

pietaaa schreef:
Nou ik heb hier een paar maanden geleden een berichtje gedaan over mn kendals. Nu zijn ze bijna 8 weken weg ipv 1 week wat ze zeiden. En we hebben er niks meer over gehoord.. Na veel telefoontjes kunnen ze ons nog niks vertellen. Waarschijnlijk zijn ze ze kwijt. Maar maandag bellen ze terug of ze weten waar ze zijn. Zeer jammer allemaal

Ze zijn bij een keer een BR cap 'kwijt' geraakt die gerepareerd zou worden, heb gratis een nieuwe gekregen. Hoop dat ze het voor jou ook netjes oplossen!

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 15:10

Romy1234 schreef:
Ik hoorde van iemand die ook mondoni laarzen heeft maar ze weet niet meer welk model het is.
Is met veter en rits en zeer brede kuit maat (45/46 cm), maar kan op de site niet verder komen als kuit maat 40, heeft iemand van jullie een idee of ervaring?

Weet je zeker dat ze van Divoza zijn? Of zou ze deze bedoelen?

http://www.amazonexl.nl/index.php?item= ... 76&lang=nl

EJV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 17:43

Vandaag voor het eerst met m'n nieuwe laarzen gereden, ze zitten super fijn. Het zijn natuurlijk geen Lipica laarzen, dat merk je qua pasvorm wel. Maar ze doen er verder niet onder. Ben erg benieuwd hoe ze er over een half jaar uitzien, al vind ze wel netjes gestikt, en het leer ziet er ook goed uit.

JessicaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 19:30

Ik heb vandaag de Wakefields gepast maar ze knelden bij mijn kleine teentje, en ik heb geeneens brede voeten. Bij de hiel knelden ze ook teveel. De schacht vond ik wel veel mooier dan bij de andere Mondoni's. Hij is ook stevig dus het ziet er niet na een paar maanden uit als een ingezakte sok. Jammer want qua uiterlijk en stevigheid had deze laars echt mijn voorkeur. Ik ga nu voor de Kendal maar die lijken mij in de winter wel erg aan de frisse kant.

Jippyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 07:38

Hoe valt de kingston bij de enkels? Mijn fields zijn eigenlijk veel te ruim bij m'n enkels dus hoop dat de kingston wat nauwer zit, die zouden perfect bij m'n tuig passen namelijk.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 13:18

Kingston vind ik smaller vallen bij de enkel dan de field ;)

JessicaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 21:51

Vandaag de Kendal ontvangen. Er zit nogal wat verschil in leer van de linker-en rechter-plaatsvervanger. De rechterkant was ook wijder dan de linkerkant. Ik heb maat 40 genomen en paste maat 39 ook net aan. Ik heb Divoza gebeld en de medewerker vertelde mij dat de Kendals erg uitlopen qua voet en bij de enkel. Bij de enkel heb ik al ruimte en er zitten al hakverhogers in. Misschien toch maar ruilen voor een maat 39. Wat is jullie ervaring?

Herman97

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 16:42

Ik heb Kendalls en ben absoluut niet van menig dat ze enorm uitlopen. Ze blijven mooi in model en worden absoluut niet wijder. Wel loopt mijn rits van mijn linkerlaars steeds open tijdens het rijden ..... misschien ga ik er wel mee terug. Heb ze nu vanaf april ....