Divoza leren rijlaarzen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Aline_17

Re: Divoza leren rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 21:47

Ik heb de mondoni leren laarzen van divoza met een rits achter, ze bevallen goed alleen moet je ze wel even goed inlopen. Maar dat is logisch met leer :)

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 20:43

Ik ga morgen kijken en passen. Hoop zoooooooo dat ze de bruine met veter in mijn maat hebben :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 09:30

Tjonge wat een rotdingen zeg. Nu is de rits weer stuk.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 09:38

Ik heb de mondoni plain en ik vind het echt een ontzettende miskoop :(
Deze winter hebben ze in de kast gestaan omdat het te koud was. In de kast stonden ze netjes ingesmeerd in de laarzenspanners.
Laatst heb ik ze weer een keertje aangehad.. daarna niet meteen schoongemaakt.. ze hebben dus eventjes in de gang gestaan met hier en daar een modder/zandvlekje. Maak ik ze schoon, merk ik dat de bovenkant van de voet in de laars ontzettend slap is geworden. Naast de ritssluitingen zitten lange, rare bobbels.. ook na het oppoetsen/insmeren is dus gebleven... ben er echt ontzettend van aan het balen ;(

even ter vergelijking.. mijn Ariat Jodhpurs, ook leer, houden het duidelijk wél langer uit in modder/water/zand en mest.. die zien er nu nog tiptop uit terwijl ik die toch al een jaar langer heb..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 15:29

Nou, een opbeurend berichtje vanaf hier...
Wat zijn het toch heeeeeeeeeeeeeerlijke laarzen!!!
Ik draag ze nu 5 keer per week... En niets aan te merken....

nataly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 15:39

mm heb net met mijn moeder overlegd dat ik een mailtje terug doe naar Divoza. Heb ze nu misschien 3/4 maanden. Ze zijn al wat ingezakt wat niet verkeerd is hoor, maar ik denk dat er een fabrieksfout in zit. Erg jammer.
Want als ik ze aan heb steekt er iets in mijn enkel. Stalgenootje heeft ze ook aangehad haar eerste opmerking was ook al gelijk dat het daar niet lekker zat. Het ziet er na mijn mening ook niet echt goed uit. Ik kan ze ook niet langer aanhebben dan 1x mee rijden. Dan heb ik de 2de x ermee rijden al blaren :( ..

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:13

Nou ik heb ze net gehaald, de normale maat was wat te hoog en qua kuitmaat precies goed, maargoed aan te hoge laarzen heb ik niets dus ik ik heb gewoon de brede kuit genomen
Zit nu wel wat losjes rondom mn kuit en nu weer íéts aan de lage kant maar ik vind ze niet lelijk vallen zo

Ze staan nu in een flinke laag vet, als dat ingetrokken is maar eens testen met rijden :)

Marian0557

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:46

nataly_ schreef:
mm heb net met mijn moeder overlegd dat ik een mailtje terug doe naar Divoza. Heb ze nu misschien 3/4 maanden. Ze zijn al wat ingezakt wat niet verkeerd is hoor, maar ik denk dat er een fabrieksfout in zit. Erg jammer.
Want als ik ze aan heb steekt er iets in mijn enkel. Stalgenootje heeft ze ook aangehad haar eerste opmerking was ook al gelijk dat het daar niet lekker zat. Het ziet er na mijn mening ook niet echt goed uit. Ik kan ze ook niet langer aanhebben dan 1x mee rijden. Dan heb ik de 2de x ermee rijden al blaren :( ..

Daar doen ze verder niks aan.
Heb ik ook gehad met mijn Petrie's. Is gewoon hoe ze ingelopen zijn.
Of je stalgenootje of jij ze nou aan doet.
Op dat punt zijn ze gewoon ingezakt, en blijven ze zo zitten ;)

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 19:24

Ben er echt zooo blij mee :D
Hopelijk blijven lang zo mooi als ze nu zijn :o
Nu 1 keer mee gereden en niet raar ingezakt ofzo, en nog geen slijtplekkie te zien :)

Afbeelding
Afbeelding
Foto's beetje vaag, ik moet maar eens als het lekker weer wordt iemand meeslepen naar stal

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 20:24

Jooo, jij hebt gewoon laklaarzen nu!
Wel jammer dat je ze zó in het vet hebt gezet, Divoza adviseert ze niet te veel te vetten, daar wordt het leer zwak van.
Te hoog zou ik me niet te druk om maken... Maar dat is misschien ook voor mij persoonlijk, ik kan me ook niet ergeren aan te lange broeken voor mezelf ;)

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 20:45

De eerste keer doe ik het altijd zo, gaan ze iig niet deuken als ik ze inloop
Van de hoge laarzen krijg ik wondjes in mijn knieholtes, te lange broeken vind ik daarmee niet echt te vergelijken..
Mijn baggy's slepen ook een eind over de grond maar dat doet me geen zeer :=
Laatst bijgewerkt door Pikeur op 31-03-10 20:52, in het totaal 2 keer bewerkt

nataly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 20:51

Marian0557 schreef:
nataly_ schreef:

Daar doen ze verder niks aan.
Heb ik ook gehad met mijn Petrie's. Is gewoon hoe ze ingelopen zijn.
Of je stalgenootje of jij ze nou aan doet.
Op dat punt zijn ze gewoon ingezakt, en blijven ze zo zitten ;)

Naja misschien dan niet, maar ik vind het probleem ook met deze laarzen is dat je geen contact hebt met het paard. De laarzen zitten bij je enkels veel te ruim. Maar dat is mijn mening hoor ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 20:54

Altijd proberen ;)
Ik denk dat ze er echt wel iets aan willen doen hoor. Als je niet meteen opsternaad gaat mailen :P

Ik vind ze niet te ruim op de enkels ofzo... :n

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 20:56

Nee dat probleem dat je geen contact zou hebben heb ik ook niet gemerkt, vind ze juist erg fijn omdat het leer vrij dun is

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 20:57

Pikeur schreef:
De eerste keer doe ik het altijd zo, gaan ze iig niet deuken als ik ze inloop
Van de hoge laarzen krijg ik wondjes in mijn knieholtes, te lange broeken vind ik daarmee niet echt te vergelijken..
Mijn baggy's slepen ook een eind over de grond maar dat doet me geen zeer :=

Hmm, okee, de mijne hebben nooit gedeukt ofzo. Of ik heb er niet op gelet. Wat betreft het inlopen is me dat 100% meegevallen.
Ik heb alles liever te lang dan te kort... Dus vandaar de vergelijking ;)

Lanita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 10:54

Super fijn!
Ik heb ze zonder veter...
en ik draag ze iedere naar stal(maak ze ook iedere dag schoon),
en ik vind ze heerlijk lopen. :D

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 13:14

Ik heb ze net gekocht :D De zwarte, met veter. Ik ben er zo ontzettend blij mee :Y) Zaterdag eens proberen hoe dat nou rijdt, na zeker 4 jaar zonder laarzen..

Lies09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 17:23

Veel negatieve reactie's na wat langer gebruik zeg.. Ik ben ook op zoek naar laarzen, maar dan om te gebruiken met wedstrijden, nou is mijn budget niet zo heel groot dus die mondoni field is misschien wel geschikt. Ik rij ongeveer 1/2 keer per maand een wedstrijd. Zouden ze mooi blijven? (als ze zouden passen natuurlijk! haha)

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 17:30

Ik heb ze na 4 maanden weer snel verkocht. Had van mijzelf de neiging om naar binnen te lopen. Op mijn petri's had ik nergens geen last van. Echter bieden de zolen van de mondoni;s zo weinig steun dat ik naar 3 weken al na binnen begon te lopen en zere knie-en voeten kreeg. Wel jammer want vond de bruine kleur geweldig en met rijden zaten ze heerlijk. Kreeg er wel enorme zweetvoeten van omdat het leer niet zo ademde als de petri's. En de rits was van dermate kwaliteit dat deze zeker geen half jaar mee gaat. En doordat de sporen over de rits liepen, kreeg ik daar ook wondjes. Tevens het leertje aan de achterzijde ging omlaag buigen, en scheuren, doordat de sporen daar zaten.
Mijn mening, leuke laars voor de manege ruiter voor 1 x per week zonder sporen. Maar niet voor de ruiter die op hoger niveau rijdt en vaker per week.

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:09

germie schreef:
Tjonge wat een rotdingen zeg. Nu is de rits weer stuk.

Pff.. ik ben dus gelukkig niet de enige die de rits stuk heeft.. heb er ook echt spijt van dat ik die dingen heb gehaald :(

Piietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 21:28

Ik heb ze nu al een tijdje en poets ze 1x per maand, en doe ze echt alleen aan met rijden dus niet met paard in en uit de trailer halen, opzadelen en in de box zetten etc. Ik rijd er ook al mee in de les of tijdens wedstrijden en mijne zijn echt nog super moooi!
Zal van de week eens even een fototje plaatsen, Mijne zitten trouwens ook echt als gegoten!

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 16:04

Is er iemand die mijn laarzen wilt overkopen ?
Ze mogen voor een prikkie weg!
De reden is dat ik al heel lang Petrie's wil, en die dus ook ga kopen.

Het is de Mondoni Plain
- Zwart
- maat 39
- kuit 41
- hoogte 44

Het zijn fijne laarzen, rits doet het nog goed, altijd netjes onderhouden, aan de binnekant lichte slijtplekken.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 16:06

Hoelang heb je ze gedragen? Erg ingezakt? Wat wil je ervoor en heb je een (ofmeer) foto's?

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 16:15

Ik heb ze vanaf september vorig jaar, 4 dagen in de week gedragen, en dan per keer ongeveer 25 min rijden, ze zijn ingezakt ja, maar wat is erg ? Ze zakken niet zo in als Petrie's, ik wil er ongeveer 40 euro voor hebben, ik heb wel fotos, maar alleen tijdens het rijden.
Als je meer interesse hebt kan ik fotos gaan maken!

Afbeelding

Afbeelding

ikkelies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 20:58

Mijne beginnen nu wat verkleuringen te krijgen aan de binnenkant (heb de bruine). Maar ik heb zo vanaf juli en rij er bijna elke dag mee. Moet zeggen dat ik dat met mijn leren cavallo laarzen ook heb! Alleen vind ik ze met rijden wel veel minder fijn dan de cavallo ze zijn wat harden en daardoor heb je minder gevoel met je paard....