Ervaringen met celerisrijlaarzen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 08:18

ZE zijn wel erg mooi hoor. Maar wat had er dan zwart moeten zijn?

Friesianlov

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 09:46

Het gedeelte wat tegen het zadel zit. Het is een heel klein dingetje en de kleur bruin die is gebruikt past heel goed bij de laarzen, maar wat ik heel jammer vind is dat ze niet goed hebben opgelet bij het maken.
En het feit dat ze dus niet gecontroleerd zijn met de bon toen ze klaar waren of toen Marije ze binnen kreeg. Of ze hebben het gezien en alsnog opgestuurd.
En dat vind ik voor +€600,- slechte service.
Verder ze zitten heerlijk, heb een klein blaartje maar dat is mijn eigen schuld. ik had de veters bij mijn enkels iets strakker moeten doen, maar dacht dat doe ik na het rijden wel :(

ierr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 10:22

Ik ben nog even aan het uitvogelen hoe ik mijn laarzen precies wil laten maken. Nu vind ik de bruine croco heel erg mooi met een bruin voet en wil ik een klip boven hebben met een hoge veter. Kan iemand vertellen hoe de veter zit en of dat fijn zit met croco. De laarzen wil ik nemen in kalfsleer aangezien ze ook voor het springen zijn.

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 11:01

ierr schreef:
Ik ben nog even aan het uitvogelen hoe ik mijn laarzen precies wil laten maken. Nu vind ik de bruine croco heel erg mooi met een bruin voet en wil ik een klip boven hebben met een hoge veter. Kan iemand vertellen hoe de veter zit en of dat fijn zit met croco. De laarzen wil ik nemen in kalfsleer aangezien ze ook voor het springen zijn.

En ik zou vragen of de veter goed blijft zitten (als in dat je em steeds in 1x dicht kan ritsen zonder dat je de veter steeds weer goed moet doen). Ik heb dat nl met mn ariat outdoorlaarzen en dat is flink irritant.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 11:06

Mijn laarzen met veter zitten super. Hoef de veters in principe nooit bij te stellen. Gebruik ze alleen op concours en zitten altijd goed.
Ik hoef ze alleen wat strakker te doen naarmate er eindelijk heul langzaam wat zwangerschapskilos afgaan.

Heb veters met pologesp. Heel erg blij ermee nog steeds. Zitten heerlijk.

Al moet ik wel zeggen dat mijn 2e hands Derbys nog lekkerder zitten.

Ik weet niet of ik bij een volgende paar (helaas voorlopig niet nodig) weet celeris kies, of voor Derby ga. In het rijlaarzen topic zag ik laarzen die ik echt super mooi vind, ook met veter etc voor 550,- dat valt me enorm mee.

Heb nooit Derby gehad, maar ben door deze 2e hands laarzen er wel erg enthousiast over.

Ben zeker tevreden met Celeris, maar er is wel veel gedoe steeds.

ierr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 11:48

Love_Rosie schreef:
ierr schreef:

En ik zou vragen of de veter goed blijft zitten (als in dat je em steeds in 1x dicht kan ritsen zonder dat je de veter steeds weer goed moet doen). Ik heb dat nl met mn ariat outdoorlaarzen en dat is flink irritant.

Ja dat zoiezo, heb geen zin dat me veter dadelijk elke keer losser gaat, want dan ga ik me er wel aan irriteren. Of ik neem alleen een kleine veter bij de voet.. maar wat als de laars komt en zit te strak? Was ook met me deniros het geval. Uiteindelijk wel laten oprekken, weet niet of dat ook makkelijk met croco gaat. scheelt dat de binnenkant gewoon leer is.

Springen er ook mensen met een hoge veter? Blijft het dan ook goed strak zitten?

Friesianlov

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 13:03

Hangt denk ik van het soort veter af.

Ik heb er stoffen veters inzitten En het is de bedoeling dat daar niks mee gebeurd. Ik kan de laarzen alleen met rits dicht doen zonder aan de veters te zitten.

Ik heb in mijn de niro’s een kleine veter zitten en daar zit elastiek in daar heb ik al een paar keer het elastiek van opnieuwe moeten vastzetten want dat rekte op als de malle. Ik zou helemaal gek worden als dat over de hele laats zou zijn!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 13:08

Ik heb nu toch wel spijt dat ik ze toentertijd niet heb laten terugsturen om ze op te laten rekken. Als ik dan lees hoe fijn de laarzen bij jullie zitten. Na halfjaar zitten ze echt nog waardeloos.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 13:15

Waarmee onderhouden jullie je laarzen? Tot nu toe m'n lipica laarzen altijd met de petrieset behandeld. Maar celeris verkoopt eigen wax, is dat aan te raden of voldoet een andere ook goed?

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 13:33

De Derby’s zijn ook nog steeds mijn favoriet :=
Moet ik nog even een nwe rits inzetten want mijn Celerislaarzen zijn toch te groot om de voet/instap waardoor ik steeds blaren op mn hakken heb, met hielverhoger is linkerbeen wel ok maar rechts nog steeds te ruim.

Ik heb nog potje van Derby en van Celeris waarmee ik ze behandel. Gaat prima.
Merk geen verschil

Friesianlov

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 13:38

Selina schreef:
Ik heb nu toch wel spijt dat ik ze toentertijd niet heb laten terugsturen om ze op te laten rekken. Als ik dan lees hoe fijn de laarzen bij jullie zitten. Na halfjaar zitten ze echt nog waardeloos.

Kan je ze niet bij de schoenmaker laten oprekken?

MyChoice schreef:
Waarmee onderhouden jullie je laarzen? Tot nu toe m'n lipica laarzen altijd met de petrieset behandeld. Maar celeris verkoopt eigen wax, is dat aan te raden of voldoet een andere ook goed?

Ik gebruik de niro leder creme en van petrie schoonmaak spul om het zweet eraf te poetsen. Ik heb de wax van celeris nog niet geprobeerd maar volgens mij is het een soort van extra voedende schoenpoets. Je moet het laten in trekken en dan vervolgens de boel op poetsten. Als dat echt moet blijf ik die van de niro gebruiken, klein laagje creme en je bent klaar je hoeft dan niks op te poetsen :D

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 14:56

Die wax gebruik ik wel, zowel op mijn Petrie’s als op Celeris, want ze blijven er wel de hele mooie diepe bruine kleur van houden. Anders zou ik de een met wax e de ander met schoensmeer moeten doen.

ierr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 08:05

Selina schreef:

Ik denk dat je ze bij meerdere ruitersport zaken wel kunt laten oprekken. Weet niet waar je vandaan komt, ik breng ze altijd naar van rijs in zevenhuizen en anders divoza even bellen. Bij van rijs kost het 15,=.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 18:26

Mijn petries heb ik altijd onderhouden met gewoon ledervet. Ze doen het er goed op. Nooit gemerkt dat het niet goed zou zijn.

Friesianlov

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 17:40

Oke dit is echt te belachelijk voor woorden. Er zou nagevraagd worden of het mochelijk was om korting te krijgen op laarzen die fout geleverd zijn, naar mijn mening nog te weinig korting ook. Heb nu al drie keer gemaild en krijg maar geen antwoord! Ja een keertje dat ze me vergeten was -:(- !!!
Ik snap dat ze het druk heeft maar zo doe je toch zaken!

Edit: sorry maar dit moest er ff uit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 18:51

SavannahdB schreef:
Oke dit is echt te belachelijk voor woorden. Er zou nagevraagd worden of het mochelijk was om korting te krijgen op laarzen die fout geleverd zijn, naar mijn mening nog te weinig korting ook. Heb nu al drie keer gemaild en krijg maar geen antwoord! Ja een keertje dat ze me vergeten was -:(- !!!
Ik snap dat ze het druk heeft maar zo doe je toch zaken!

Edit: sorry maar dit moest er ff uit

Beller is sneller.. wel balen zeg!

Friesianlov

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 19:59

[/quote]

Beller is sneller.. wel balen zeg![/quote]

Telefoon wordt niet opgenomen.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 13:46

Iemand ervaring met deze laarzen met elastiek?
Volgens Marije wordt het steeds vaker verkocht.

Vroeg me af of men echt verschil merkt?!

Schrik wel een beetje van de verhalen qua levertijd. En dat ze bij sommige nog na lange tijd niet goed zitten...

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 10:05

Celeris heeft 1 september Sample Sale en 15% korting op een nieuwe set laarzen!

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 10:09

Moet je wel voor naar de studio komen :)

linnnde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 10:36

Even vraagje aan degene die al besteld hebben en hun laarzen ook al binnen hebben.
Zouden jullie nog een keer bij Celeris bestellen? Waarom wel/niet?

Ik lees zulke wisselende verhalen dat ik echt niet weet of ik hier laarzen wil bestellen..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 10:43

Ik zeker wel. Omdat Marije al 2 paar laarzen perfect heeft aangemeten bij mij. Met maatwerk wil ik het risico van verkeerd aanmeten niet lopen.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 10:46

Ja ik wel. Ondanks dat die van mij voor ze 2de keer naar de fabriek moeten 1ste x waren de kuiten te wijd en nu omdat ze bij de enkels toch veelste ruim zitten.
Maar het wordt altijd netjes opgelost.

Laarzen die ik nu heb waren eigenlijk bedoeld voor de wedstrijden maar mn trainingslaarzen begeven het ook een beetje, dus rijd er nu ook maar gewoon thuis mee haha

linnnde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 10:50

Janine1990 schreef:
Ik zeker wel. Omdat Marije al 2 paar laarzen perfect heeft aangemeten bij mij. Met maatwerk wil ik het risico van verkeerd aanmeten niet lopen.

Maar dit is toch juist een van de vele klachten die ik voorbij zie komen, dat er verkeerd maatwerk geleverd wordt..

Maar fijn dat jouwe wel perfect zitten!!!

linnnde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 10:51

Romanoff schreef:
Ja ik wel. Ondanks dat die van mij voor ze 2de keer naar de fabriek moeten 1ste x waren de kuiten te wijd en nu omdat ze bij de enkels toch veelste ruim zitten.
Maar het wordt altijd netjes opgelost.

Laarzen die ik nu heb waren eigenlijk bedoeld voor de wedstrijden maar mn trainingslaarzen begeven het ook een beetje, dus rijd er nu ook maar gewoon thuis mee haha

Hoelang ben je in totaal kwijt geweest aan wachttijd voordat je je ''goede'' laarzen had?