Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Liesjeex

Re: Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 17:54

super mooie laarzen ! <3

_Ijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 11:20

Heel mooi! Zou persoonlijk deze laarzen ook mooier gevonden hebben zonder veters. :)

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 01:10

Oh ik vind veters echt heel leuk :P Ik verdien nu zo'n 80 euro per weekend dus misschien over een maandje toch maar een paar bestellen..

edit: nondejen, mijn maat zit er weer niet bij. Nond.. ik haat m'n kuiten ;(

galopje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 17:26

Oke, ik heb echt jullie hulp nodig!

Ik heb nu ongeveer anderhalf jaar de mondoni Glamour, het is niet zo dat ze kapot zijn (natuurlijk wel de nodige gebruikersporen) maar ik ben ze gewoon zat :') Dus wil ik die gaan gebruiken als trainingslaars en nieuwe laarzen gaan kopen. Ik heb geen groot budget en ook totaal geen haast! gewoon rustig rondkijken en dan misschien wat leuks kopen. nu zit ik ook nog met het dilemma of ik laklederen laarzen zal kopen of gewoon simpele lederen laarzen met een veter. Dus ik vroeg me af wat jullie ervaring is met deze laarzen:
simpel leer:
http://www.divoza.com/collectie/ruiter/ ... ml#reviews
http://www.divoza.com/collectie/ruiter/ ... laars.html Hier zullen waarschijnlijk nog niet zoveel ervaringen van zijn aangezien ze nieuw zijn, maar ik zag dat iemand uit dit topic ze had gekocht dus ik ben benieuwd naar je ervaring?
Lakleer:
http://www.divoza.com/collectie/ruiter/ ... laars.html
en dan deze nog: (niet van mondoni, maar vind ze erg mooi en ben benieuwd wat jullie ervan vinden?)
http://www.rijbroekenenzo.com/Categorie ... fault.aspx

Ben benieuwd!

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 17:48

Die nieuwe zijn mooi, jammer dat bij de 40H de kuitwijdte groter is geworder.. Van 36 naar 39... Nu pas ik ze niet meer

Bamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 18:55

De Blyth zou ik sowieso niet doen, een vriendin van me had ze en het lak ging er ontzettend snel af, dat werd echt heel lelijk :+

Ik heb idd de Wakefield rijlaars, ik laat ze morgen even een klein beetje oprekken omdat ze toch wel strak vallen (vind ik), daarna ga ik ermee rijden :) Ze voelen zo in eerste instantie wel fijn, hard en stevig. Ook het beschermlapje aan de achterkant vind ik heel fijn!

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 18:58

Ik heb de blyth en ben zeer tevreden, lak zit er nog steeds mooi op

Bamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 18:59

Rij je er vaak mee of zijn het je wedstrijdlaarzen?

Die vriendin van mij had ze als trainingslaarzen en binnen een half jaar waren ze helemaal beschadigd..

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 19:00

Ik heb ze als trainigslaars en heb ze nu toch al ruim een jaar.

galopje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 20:08

Was misschien wel handig om te zeggen, het worden dus wedstrijdlaarzen.
denk dat het er ook echt aan ligt hoe je er zelf mee omgaat :)
Heeft er niemand nog ervaring met de laarzen van harry's horse?

Ik weet nog steeds niet wat ik wil doen, ik vind dat simpele altijd heel mooi klassiek staan, maar iets aparts vind ik ook wel leuk, zeker op wedstrijd! waar gaat jullie voorkeur naar uit?

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 20:19

Ik vind de Blyth heel gaaf en denk als je ze echt als wedstrijdlaars gebruikt ze lang netjes blijven :j

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 21:13

Oef die 2 laklaarzen zou ik niet doen! Wat zien die er vreselijk goedkoop uit :o

Die zonder veter vind ik nog het chiquest ogen :)

CanisVeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 21:40

galopje2000 schreef:
Oke, ik heb echt jullie hulp nodig!

Ik heb nu ongeveer anderhalf jaar de mondoni Glamour, het is niet zo dat ze kapot zijn (natuurlijk wel de nodige gebruikersporen) maar ik ben ze gewoon zat :') Dus wil ik die gaan gebruiken als trainingslaars en nieuwe laarzen gaan kopen. Ik heb geen groot budget en ook totaal geen haast! gewoon rustig rondkijken en dan misschien wat leuks kopen. nu zit ik ook nog met het dilemma of ik laklederen laarzen zal kopen of gewoon simpele lederen laarzen met een veter. Dus ik vroeg me af wat jullie ervaring is met deze laarzen:
simpel leer:
http://www.divoza.com/collectie/ruiter/ ... ml#reviews
http://www.divoza.com/collectie/ruiter/ ... laars.html Hier zullen waarschijnlijk nog niet zoveel ervaringen van zijn aangezien ze nieuw zijn, maar ik zag dat iemand uit dit topic ze had gekocht dus ik ben benieuwd naar je ervaring?
Lakleer:
http://www.divoza.com/collectie/ruiter/ ... laars.html
en dan deze nog: (niet van mondoni, maar vind ze erg mooi en ben benieuwd wat jullie ervan vinden?)
http://www.rijbroekenenzo.com/Categorie ... fault.aspx

Ben benieuwd!

Ik zou voor simpel leer gaan, een van de laarzen in de eerste link. Die met die veters en de laklaarzen doen mij een beetje SM aan :')

galopje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 23:14

Bedankt voor jullie mening!

Even wat google-zoekwerk gedaan :o
Als ik dan de foto's van de blyth bekijk, ogen ze idd wat goedkoop. Die vallen dus zoiezo af.
De harry's horse laklaarzen vind ik heel mooi! maar dan weer, als ik de foto's bekijk, lijkt het alsof ze nogal recht zijn (nogal breed bij de enkel) en dat vind ik niet zo sierlijk :P
De mondoni Cardiff vind ik ook ontzettend mooi en die hoge dressuurboog vind ik ook ontzettend mooi!
de wakefield valt nog niet veel over te vinden maar als ik ze zo bekijk vind ik ze ook mooi.

Hoe zit het met het leer van de Cardiff en Wakefield? is dat hard of zacht leer? en vallen ze normaal of smal? Ik heb op google zien staan dat sommige hem nogal smal vonden vallen. Kan ik gewoon een 38r nemen of groter? Ik heb zelf kuitmaat 35.5 dus 38 lijkt me dan nogal groot..

Zijn ze een beetje met elkaar te vergelijken? De wakefield is namelijk wel gunstiger in prijs :') maar als de andere mooier is, sparen we natuurlijk even door!

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 08:56

Ik kan je de newhaven aanraden! Heb ze nu een maandje en ze bevallen me echt super! Inlopen ging snel, en ze zitten echt heerlijk, sluiten mooi aan en en mooie boog. Heb hiervoor de petrie en cavallo gehad, deze bevallen me op de cavallo's na net zo goed!

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 10:01

Ik wil mijn Bath's weg doen. Maat 41 of 42, check ik thuis even. Kuit 43 cm en hoogte 45 cm. Iemand interesse? Ze zijn weinig gebruikt maar mij toch echt net te los en te laag.

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 12:19

De cardiff valt heel smal bij de enkel, verder valt de kuitmaat gewoon normaal.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 17:21

Cardiff is er toch uitgehaald wegens slechte kwaliteit? Is iig niet meer leverbaar, enkel de modellen die ze nu nog hebben.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 17:42

@ Squawk valt de voetmaat klein?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 17:46

Moet zeggen dat ik de Cardiff wel een van de mooiere laarzen vindt!
Misschien iets voor naast m'n Petries.... Maar weet niet of ik het nog aan durf. €160 is niet veel voor een paar rijlaarzen maar wel veel voor een paar rijlaarzen als ze na 6 maand weer stuk zijn.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 18:59

Ik vind de Cardiff ook een van de mooiste modellen, omdat ze zo slank en hoog gesneden zijn. De andere modellen 'kreuken' erg bij mij. Maar die zijn dan ook wel een stuk soepeler!

Ik heb hier nog een heel nieuw paar staan met kaartjes die weg mogen voor een gunstige prijs. Dat is omdat 1 van de ritsen een productiefout had en nog niet is vernieuwd. Maar het zijn keurige en dus gloednieuwe dressuurlaarzen.
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 19-08-14 19:14, in het totaal 1 keer bewerkt

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 19:09

Ik ben een beetje aan het rondkijken, voor niet al te dure laarzen :)
Wil het liefst iets met veters & rits..

galopje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 19:29

Oke bedankt allemaal! Ga nu nog even rondkijken en dan ga ik later een keuze maken, dan zullen jullie wel zien welke keuze ik heb gemaakt :)

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 08:44

CupCakes_ schreef:
@ Squawk valt de voetmaat klein?

Ik kijk vanmiddag thuis even naar de precieze voetmaat want ik weet het niet met 100% zekerheid, dan kan ik je ook vertellen hoe de voetmaat valt.

Cupido0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 09:57

Hoihoi,

Ik heb eigenlijk wat hulp nodig. Ik heb nu 2/3 jaar gedaan met mijn laarzen dus tijd voor nieuwe.
De oude zaten totaal niet, maar kon er makkelijk mee rijden.

Nu kwam ik op de Mondoni Wakefield, maar volgens mij zijn die redelijk hoog uitgesneden en ik doe springen, en dressuur.
Iemand tips? Ik heb niet een mega hoog budget.

Gr.