Divoza leren rijlaarzen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sharon89

Re: Divoza leren rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 11:42

nou weetje wat het is, mensen die 1 of 2 keer in de week rijden hebben er gewoon een stuk langer plezier mee, ik rijd er 5 keer in de week mee, en dat werkt gewoon niet met zulke laarzen.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 11:50

fenna1995 schreef:
:oo Jemig, wat een slechte kwaliteit als ik die reacties zo hoor!
Ik heb zelf leren cavallo laarzen bij de divoza gekocht, zien er nog wel goed uit.

Het valt heel erg mee hoor! Het paar dat ik nu heb is echt top :j Zakt lang niet zo snel in als het vorige paar. Moet zeggen dat ik er ook geen vet meer opsmeer omdat het daar alleen maar zachter van wordt ;) Maar deze blijven erg mooi :j Vorige waren al snel heel erg ingezakt etc..

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 11:51

Ik heb geen paar gehad die slecht zijn.. alleen de kwaliteit is gewoon niet goed.... Ja voor mensen die 1 of 2 keer per week rijden..

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:29

Ik rij ook 5x per week met deze laarzen en daarnaast mest ik er ook de stallen mee uit en loop ik er veel mee. Ze blijven gewoon top in orde!

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 23:49

ik had vandaag bijna de bruine mondoni gekocht .
maar vond ze echt niet lekker zitten , en ze waren ook niet in de juiste hoogte :( .
word tijd dat ze ook goede hoogte's aanpassen net zoals met de petrie's.

Featherlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 18:33

Ik heb mijn bruine fields net besteld, ik rijd maar 1 x per week dus dan houd ik ze wel lang heel denk ik :P

Bentley26

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 18:36

Ik heb ze ook zonder veter. Op zich geen echte problemen mee, maar ze zakken heel erg in overal. Vind het echt heel jammer. Heb er ook al een hakje in. Gebruik ze niet veel. Maar als ik ooit weer nieuwe moet hebben kies ik toch voor een beter merk/kwaliteit leren rijlaarzen.

l4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 18:47

Dilemma Dilemma,
Ik heb vandaag de Mondoni Field binnen gekregen (besteld via interenet)
In mijn Derby's staat dat ik hoogt 54 en kuit maat 35 heb,
nu kreeg ik de Mondoni binnen met de maten: hoogte 51 en kuit maat 36.
ik dacht die kuitmaat vul ik wel op en het is maar een laars voor training dus als ze te laag zijn maakt niet zo veel uit. nu heb ik ze net aan gedaan en blijkt dat da kuitmaat eigenlijk wel goed zit (beetje strak maar er zit elastiek naast de rits).
Nu zit ik alleen een beetje in over de hoogte! ik krijg ze namelijk maar net tot boven dicht omdat ze dan in mijn knie holten zitten.
Denk je dat het goed komt (dat ze vergenoeg inzakken)? ik hoop het wel.
Anders moet ik namelijk de maat S bestellen met een hoogte van 49 maar ben bang dat ze dan te laag worden. Wat denken jullie?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 19:40

Nee, kan gewoon hoor :j Ze zakken voldoende in. Ik kon er eerst ook niet mee zitten, maar dat is allang over.

l4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:00

maar wat ik me afvraag. hoe kan het dat die maten zo erg afwijken van mijn derby laarzen?
ik denk dat ik ze gewoon hou in de hoop dat ze genoeg inzakken!

ccm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 15:47

Na een tijdje dit topic gevolgt te hebben (na ook alle slechte beoordelingen) heb ik toch besloten om de Mondoni Fields te halen in het zwart.
Gister na mijn werk er meteen heen geraced en was na 2 uur nog steeds de divoza niet uit.
Ik ben zelf redelijk slank, maar heb aardig dikke kuiten gekweekt na alweer 12 jaar paardrijden en hockeyen.
Ik kwam dus nergens in, ook zelfs de petrie's moesten besteld worden, als ik die eventueel zou willen.
Na lang aandringen toch maar de hoogste van de Mondoni Fields gepast
en die paste ik uiteindelijk dus wel. De verkoopster vertelde me dat je de Mondoni Fields absoluut niet vaak (dus hooguit 2x per jaar) mag invetten etc.
De laars is geplakt(?) of gespoten(?) leer (zoiets vertelde ze mij). Als je daar veel vet overheen smeert dan vaag je het leer weg en worden daarom vaal.
Ik ben goed geholpen en ga vanavond paardrijden met mijn nieuwe laarzen. Ik probeer even een foto te maken na 1x rijden.
Ik moet wel zeggen dat toen ik de laarzen gisteren in de winkel aantrok, ze gelijk als gegoten zaten. Ze zijn heel soepel en vind toch voor die prijs
dat ze er netjes uitzien.
Laatst bijgewerkt door ccm op 04-03-10 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 15:48

Tsjah... ik heb geen flauw idee eigenlijk... Sowieso een andere fabrikant natuurlijk. Derby en Petrie zal je ook niet volledig kunnen vergelijken denk ik?

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:02

tientjeh schreef:
Ik rij ook 5x per week met deze laarzen en daarnaast mest ik er ook de stallen mee uit en loop ik er veel mee. Ze blijven gewoon top in orde!

Mijne ook!
Invetten/olieën etc doe ik niet, puur babydoekje erover heen om schoon te maken.
Ik ben er heel erg blij mee :j

noraahlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:27

Ook die van mij blijven heel mooi!
Rijd 5 keer in de week, en dan meestal 2 paarden..
Laarzen vallen mij zeker niet tegen!

Piietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:31

Ik heb zo ook! Maar gebruik ze alleen voor de les (1x in de week) en voor op concours!
Smeer ze daarna meteen weer in met Schoenpoets etc. En heb ze nu een paar weken !
Maar zijn nog steeds heeel mooi!
Ze zien er ook nog steeds nieuw uit,terwijl ik er al wel meer mee heb gereden dan 1x in de week.
Heb ze wel 2 weken lang ingelopen! Was ook op advies van Divoza Heteren!

Madelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 17:52

mijn laarzen heb ik nu een ook al een tijdje,
maar ze beginnen vanbinnen te barsten, kan ik terug gaan?
ik rij er ongeveer 3 x per week mee..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 17:53

Natuurlijk kan je teruggaan, verscheidene mensen hier hebben er al succes mee gehad.

Datjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 21:31

Madelyn schreef:
mijn laarzen heb ik nu een ook al een tijdje,
maar ze beginnen vanbinnen te barsten, kan ik terug gaan?
ik rij er ongeveer 3 x per week mee..

Tuurlijk, ik zou het altijd even proberen!

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 21:52

Doordat ik sinds ik de laarzen heb (augustus) er nog 2x mee heb gereden, ben ik een beetje bang dat ze àls ze stuk gaan, het buiten de garantie gaan vallen...
doet divoza moeilijk over hoe lang je de laarzen hebt?
het zijn dus de laarzen van de eerste productie...
zijn deze echt bij iedereen stuk gegaan?
zoja, moet ik er gewoon wat vaker mee rijden de komende tijd om te testen of ze mooi blijven? :+

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 11:00

_JL_ schreef:
zoja, moet ik er gewoon wat vaker mee rijden de komende tijd om te testen of ze mooi blijven? :+

Ja, rijden zal je! ~~}>

Ik ga vanmiddag naar Divoza om de Mondoni's te passen.. ben benieuwd. Door de sterk uiteenlopende reacties ga ik ze nu zelf maar beoordelen. :+ Ik hoorde gisteren weer dat ze vrij lomp zijn. Is dat zo?

quincy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 11:03

Ik vind ze absoluut niet lomp, sluiten bij mij erg mooi aan en heb er een mooi klein voetje in.

Evito_06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 11:06

Orlando_ schreef:
Ik heb de mijne vanaf december, rij er intensief mee, loop ermee door de modderbende en loop er veel op.
Zien er nog heel goed uit! (heb de bruine met veter), ze zitten echt superheerlijk.
Neem ze af en toe af met een babydoekje, verder niks *D
Hoop dat ze nog lang zo blijven :D

Heb je een foto van je bruine laarzen?

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 11:08

Ah oke. :) Er zijn ook 2 modellen he, het model met veter lijkt me (zo vanaf de foto te zien) wat eleganter?

Ik ben benieuwd hoe de bruine kleur er in real life uit ziet!

Liekelianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 12:12

ik ben erg tevreden met mijn laarzen, ik had er een hakje in zodat ze niet zo ver zouden inzakken
heb die hakjes er pas uit gehaald maar nu zitten ze wat minder, ze zijn nu heel ruim bij mijn voeten
dus ik laat het hakje er maar in zitten.
verder vind ik ze wel fijn

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 16:21

_JL_ schreef:
Doordat ik sinds ik de laarzen heb (augustus) er nog 2x mee heb gereden, ben ik een beetje bang dat ze àls ze stuk gaan, het buiten de garantie gaan vallen...
doet divoza moeilijk over hoe lang je de laarzen hebt?
het zijn dus de laarzen van de eerste productie...
zijn deze echt bij iedereen stuk gegaan?

Even op de site kijken naar de algemene voorwaarden.
Volgens mij valt alles minimaal een jaar binnen de garantie. Ik durf zo een, twee, drie niet te zeggen of dit naar redelijkheid is...
Na die tijd willen ze je altijd wel helpen met het repareren tegen een kleine vergoeding. :)
Bij mij is er nog niets kapot... Maar heb door het weer ook niet heel veel kunnen rijden. ;)