Divoza leren rijlaarzen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Niekj_Jente

Re: Divoza leren rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 13:00

hey, die van mij beginnen nu ook aan de binnen kant te scheuren :( ook zijn ze erg uitgewijd, eerst zaten ze super fijn en nu zakken ze steeds tijdens het rijden omlaag,, is best onhandig :(

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 13:17

roodje schreef:
Ik wil ze denk ik ook, maar ik twijfel omdat ik toch eigelijk meer negatieve reacties lees dan positieve.

Petrie's vind ik ook erg mooi, alleen ik rijd 1x soms 2x per week.. Dus dan is het weer zonde om hele dure laarzen te kopen.

Maar ik heb wel liever laarzen van GOEDE kwaliteit die langer mee gaan, als ik sommige reacties lees:
*Heel snel zweten.
*Snel inzakken/lelijk worden.
*Leer van binnen scheurt ( ook al is het geen echt leer)
*Rits snel stuk gaat.

Zweten verschilt per persoon, goede sportsokken zijn daar een goede oplossing voor. Als je je laarzen uit doet, gewoon even een doekje langs de binnenkant halen!
Die van mij zijn maar weinig ingezakt, tot nu toe en ik rij er over +/- een maand weer 5 keer in de week mee. Momenteel ben ik geblesseerd... :P
Wat aan de binnenkant zit, zie je niet...
En ritsen zijn bij elk merk een gevoelig punt...

Als je zo weinig rijdt, zou ik het zeker doen... :j De laatste levering klinkt een stuk positiever in dit topic :)

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 13:25

Hmm ik ben nog niet terug gegaan maar mijn rits is nu ook nog eens kapot.

Ik zal eens een foto maken ervan, nog niet schoongemaakt dus ze zijn wel beetje vies. O:)

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 13:41

Laatst bijgewerkt door Revanches op 23-02-10 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max.2foto's laten zien, de rest in link! Anders raakt de database overvol.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 13:44

Dat kale heb je met alle gecoatte laarzen, en ook met Petrie Anky bijvoorbeeld (niet gecoat en volgens mij kalfsleer), je mag ze wel eens schoonmaken Daan :P
Maar voor hoeveel je ze gebruikt, en ongepoetst, vind ik ze er niet heel raar uitzien ofzo.

kimmert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 13:46

Jordy_ die laarzen zien er niet meer uit, vind het belachelijk hoe snel ze zo lelijk worden

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 14:00

Ik vind dit heel snel kaal hoor Nien, ik weet dat het gecoat sneller gaat maar dit vind ik wel absurd snel :j. Vooral die scheur in dat naadje, daaar zit helemaal een bobbel in en deed gewoon echt pijn met lopen enkel helemaal dik enzo. Nou en dan die rits nog eens. Gebruik ze dan wel heel intensief maar dit vind ik erg lelijk :P

Naja moet er gewoon even mee terug. En ik weet het moet ze weer even poetsen maar heb overmorgen wedstrijd dus dan worden ze weer gepoetst. :+

Rodo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 14:03

Jordy_ schreef:
Ik heb ze vanaf begin December:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-NWY4AODG.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-HGRALLXC.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-84LOJYOV.jpg
Scheurtje in naadje.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-KVDJL83F.jpg
Rits kapot

http://www.mijnalbum.nl/Foto-IEILWKCP.jpg
Pluspunten:
- Ze zitten echt heerlijk
- Ik heb geen last van dat snelle zweten
- Vind ze chique.

Nadelen:
- Naadje gescheurd
- Veter geknapt
- Rits kapot
- Wel heel erg en snel kaal aan de binnenkant.

Mag ik vragen hoe vaak jij ermee rijd?
Laatst bijgewerkt door Revanches op 23-02-10 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Fotoquote omgezet in URL.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 14:10

Jordy_ schreef:
Ik vind dit heel snel kaal hoor Nien, ik weet dat het gecoat sneller gaat maar dit vind ik wel absurd snel :j. Vooral die scheur in dat naadje, daaar zit helemaal een bobbel in en deed gewoon echt pijn met lopen enkel helemaal dik enzo. Nou en dan die rits nog eens. Gebruik ze dan wel heel intensief maar dit vind ik erg lelijk :P

Naja moet er gewoon even mee terug. En ik weet het moet ze weer even poetsen maar heb overmorgen wedstrijd dus dan worden ze weer gepoetst. :+

Ik ga er vanuit dat je met een flits hebt gefotograveerd? Want als ik dat doe zien de mijne er ook afschuwelijk uit... Momentje, ik zoek het ff op... :)

Edit:

Afbeelding

Maargoed, ik kan ook niet zeggen dat ik voor 90 euro perfectie wil... Zolang het aan de binnenkant zit, vind ik het wel prima...
Je ziet het niet eens als je het uit fel licht houdt... Bij mij dan...

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 14:14

Ik vind ze er hetzelfde uit zien als in het echt.

@ Roodje, gemiddeld 3 paarden per dag. Dus ik gebruik ze ook echt wel veel :j

Hmm mijnes zien er erger uit :j veel erger. Maargoed, je kunt niet de allerbeste kwaliteit voor 90 euro verwachten. En dat ze zouden slijten wist ik wel, maar dat er naadjes kapot gaan, veter knapt, rits kapot gaan én de binnenkant zo erg versleten is is wel heel snel ;)
Laatst bijgewerkt door Revanches op 23-02-10 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht samen gevoegd! Gelieve geen 2 berichten kort achter elkaar plaatsen, zonder editknop te gebruiken!

Rodo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 14:16

Jordy_ schreef:
Ik vind ze er hetzelfde uit zien als in het echt.

@ Roodje, gemiddeld 3 paarden per dag. Dus ik gebruik ze ook echt wel veel :j

ooh, dat is inderdaad veel!

Ik rij 1x of soms 2x per week.. dus dan zouden ze bij mij wel goed blijven toch (A) En minder snel lelijk haha

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 14:19

Jordy_ schreef:
Hmm mijnes zien er erger uit :j veel erger. Maargoed, je kunt niet de allerbeste kwaliteit voor 90 euro verwachten. En dat ze zouden slijten wist ik wel, maar dat er naadjes kapot gaan, veter knapt, rits kapot gaan én de binnenkant zo erg versleten is is wel heel snel ;)

Ik rij ook niet zoveel als jij, en ik sta momenteel sowieso al niets te doen. De mijne zien er wat dat betreft heel erg goed uit, maar met een flits aan wat minder. Ik had iets nodig, dus ik spaar ondertussen al voor nieuwe laarzen. (dat geld heb ik ook al gelukkig)
Ik denk altijd, het kan de beste overkomen...
Naadjes kunnen ook kapot gaan bij een Passierzadel (uit ervaring) en een rits gaat ook stuk op gewone vrijetijdslaarzen, en in je jas... Dat je veter is geknapt vind ik wel heel apart :+
En ja, het slijten van de binnenkant, is natuurlijk zonde...

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 14:20

Ik denk het wel hoor, als je ze gewoon 4 keer per week gebruikt dat ze dan nog gewoon mooi blijven. :) Ze zitten wel érg fijn hoor!

Klopt, het kan met elk merk :j maargoed, ga wel kijken of ze er nog iets aan kunnen/willen doen bij divoza. :)
Laatst bijgewerkt door Revanches op 23-02-10 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht samen gevoegd! Gelieve geen 2 berichten kort achter elkaar plaatsen, zonder editknop te gebruiken!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 14:23

Vast wel, ze waren aan de telefoon ook wel positief toch? Bij jou iig...

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 14:24

denk dat het prima laarsjes zijn voor manegeruiters die 1 of 2 keer per week rijden. Ik wilde ze ook, maar als ik de reacties lees, hoef ik ze niet meer. Ik rij 5 of 6x per week 1 of 2 paarden. Dan moet de kwaliteit wel goed zijn.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 15:11

Zelfs voor 1 keer in de week zijn ze niet geschikt. Ik had ze voor wedstrijden en dan heb je het over 1 keer per week gebruik. En dan nog waren ze naar resp. 7 en 20 keer al volledig kapot. Mijn 3e paar heb ik inmiddels 1 keer op het paard aan gehad. Dus daar kan ik nog niet veel over zeggen, behalve dat ze op dit moment nog niet fijn zitten. Dat is een kwestie van inlopen.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 17:01

Moderatoropmerking:
Ik heb weer meerdere offtopic berichten verwijderd. Graag wel ontopic blijven. Als je echt iets aan het topic toe te voegen hebt, mag je een berichtje plaatsen. Reageer anders niet! Zo wordt er voorkomen dat het topic naar de HK gaat.
Tevens er op letten dat je niet berichtjes kort achterelkaar plaatst maar in 1 berichtje. Evenals dat er max maar 2 fotos geplaatst mogen worden. De rest moet in link.

Rodo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 18:08

Heb de laarzen toch niet genomen, omdat ik ze er toch niet echt heel mooi uit vond zien. Leer was niet mooi en ze hadden ook geen goede maat voor mij... Ze waren trouwens ook ERG hoog niet normaal.

Heb nu leren jodphurs en leren chaps gekocht :) Vind ik ook mooi, en beter kwaliteit.

joyce_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 23:49

haay
ik heb vandaag gepast.
er zijn vele kuit, hoogtematen en voetmaten maar niks pasde mij! ik heb een kleine voetmaat, brede kuit en ben niet groot!
geen goede combi.

verder vond ik ze wel heel erg mooi. maar helaas voor mij niet weggelegd

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 00:02

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 21:11

Het word tijd dat ze er in het blauw komen :D

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 21:30

Ik rij er alleen op. Loop er zo min mogelijk op en dat gaat gewoon goed.. Deze blijven veel mooier dan de vorige :j

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 21:37

Ik heb de mijne vanaf december, rij er intensief mee, loop ermee door de modderbende en loop er veel op.
Zien er nog heel goed uit! (heb de bruine met veter), ze zitten echt superheerlijk.
Neem ze af en toe af met een babydoekje, verder niks *D
Hoop dat ze nog lang zo blijven :D

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 11:32

ik heb ze vanaf augustus, en die van mij waren 2 maanden geleden al kaal aan de binnekant.....
ze zitten wel heel lekker, en ik weet dat je er niet al het goede van kan verwachten maar vind dit toch echt erg snel..
Ik ga over 1 maand Petrie's kopen.

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 11:37

:oo Jemig, wat een slechte kwaliteit als ik die reacties zo hoor!
Ik heb zelf leren cavallo laarzen bij de divoza gekocht, zien er nog wel goed uit.