Kramer Paardensport Fans

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zertab

Berichten: 12474
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 17:40

Iemand die een shirtje bij Kramer weet die bij de Equistrian Stockholm Anemone past?

Hieperdi
Berichten: 2659
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 18:00

MyWishMax schreef:
Tot nu toe past de mijne in elke rijbroek, op 1 type winterrijbroek na. Alle zomer modellen die ik heb past hij makkelijk is. Zijn allemaal versies zonder rits op de bovenbeenzak. Die winter waar hij niet in past heeft wel een rits en die is te smal voor mijn telefoon.

Je bedoelt dat je hem gewoon in je broekzak doet aan de voorkant? Ik vind dat echt niet lekker zitten met rijden, het zit dan heel erg strak en mijn telefoon gaat dan SOS meldingen versturen :') Ik ben echt opzoek naar een rijbroek met een wat grote zak of echt een speciale zak voor telefoon. Heb overigens de iphone SE dus een vrij kleine telefoon vergeleken met de koelkasten van tegenwoordig haha

Cambionn

Berichten: 915
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 18:19

Hieperdi schreef:
MyWishMax schreef:
Tot nu toe past de mijne in elke rijbroek, op 1 type winterrijbroek na. Alle zomer modellen die ik heb past hij makkelijk is. Zijn allemaal versies zonder rits op de bovenbeenzak. Die winter waar hij niet in past heeft wel een rits en die is te smal voor mijn telefoon.

Je bedoelt dat je hem gewoon in je broekzak doet aan de voorkant? Ik vind dat echt niet lekker zitten met rijden, het zit dan heel erg strak en mijn telefoon gaat dan SOS meldingen versturen :') Ik ben echt opzoek naar een rijbroek met een wat grote zak of echt een speciale zak voor telefoon. Heb overigens de iphone SE dus een vrij kleine telefoon vergeleken met de koelkasten van tegenwoordig haha
Veel broeken hebben een glad stretchy vlak op het bovenbeen voor een telefoon. Bij Kramer ook op best veel broeken. Denk dat ze dar bedoeld. Zit mij altijd lekker, minimaal in de weg, telefoon blijft er goed in vast zitten en is makkelijk te pakken.

Hieperdi
Berichten: 2659
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 18:28

Ja die ja! Die extra zak op je bovenbeen. Weetje ook toevallig welke dat dan :+ Ik kan het er niet echt uithalen op de website. Zoiets als hieronder zou top zijn

Afbeelding

Afbeelding

Cambionn

Berichten: 915
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 18:44

Hieperdi schreef:
Ja die ja! Die extra zak op je bovenbeen. Weetje ook toevallig welke dat dan :+ Ik kan het er niet echt uithalen op de website. Zoiets als hieronder zou top zijn

[ [url=m/YurOYe.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/knjK1N.png]Afbeelding[/url] ]

De meeste hebben dat. Meestal te herkennen aan een donkere of lichte lijn op het been. Maar dit zijn degene op mijn watchlist (mijn eisen zijn: telefoonvak, hoge taille, geen siliconen, geen legging):
https://www.kramer.nl/NIEUW/Ruiter/Dame ... et-zitvlak
https://www.kramer.nl/NIEUW/Ruiter/Dame ... et-zitvlak
https://www.kramer.nl/Ruiter/Dames-rijb ... et-zitvlak
https://www.kramer.nl/Ruiter/Dames-rijb ... et-zitvlak
https://www.kramer.nl/Ruiter/Dames-rijb ... et-zitvlak

Heb ook nog 1 jeans rijbroek van de western sectie, gewoon een strakke voor met laarzen. Die heeft een grote zak op het been. Opzich een hele fijne broek, maar die begon al snel met uitscheuren dus raad die niet aan.

Hieperdi
Berichten: 2659
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 19:07

Cambionn schreef:
Hieperdi schreef:
Ja die ja! Die extra zak op je bovenbeen. Weetje ook toevallig welke dat dan :+ Ik kan het er niet echt uithalen op de website. Zoiets als hieronder zou top zijn

[ [url=m/YurOYe.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/knjK1N.png]Afbeelding[/url] ]

De meeste hebben dat. Meestal te herkennen aan een donkere of lichte lijn op het been. Maar dit zijn degene op mijn watchlist (mijn eisen zijn: telefoonvak, hoge taille, geen siliconen, geen legging):
https://www.kramer.nl/NIEUW/Ruiter/Dame ... et-zitvlak
https://www.kramer.nl/NIEUW/Ruiter/Dame ... et-zitvlak
https://www.kramer.nl/Ruiter/Dames-rijb ... et-zitvlak
https://www.kramer.nl/Ruiter/Dames-rijb ... et-zitvlak
https://www.kramer.nl/Ruiter/Dames-rijb ... et-zitvlak

Heb ook nog 1 jeans rijbroek van de western sectie, gewoon een strakke voor met laarzen. Die heeft een grote zak op het been. Opzich een hele fijne broek, maar die begon al snel met uitscheuren dus raad die niet aan.

Dankje! Die eerste is echt heel mooi! Is er nog een reden dat je geen siliconen wilt?

MISTRAL94

Berichten: 14259
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 19:33

Hieperdi schreef:
Weet iemand een fijne rijbroek van kramer waar jeje telefoon goed in kwijt kan? Ze hebben behoorlijk aanbod wat betreft rijbroeken/leggings



Ik heb de noemi rijbroek. Die heeft een grote zak op het rechterbovenbeen. Daarnaast ook nog 2 steekzakken (niet heel diep)

Cambionn

Berichten: 915
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 20:04

Hieperdi schreef:
Dankje! Die eerste is echt heel mooi! Is er nog een reden dat je geen siliconen wilt?
Ik vind siliconen echt verschrikkelijk met rijden. Minder vrij (mee)bewegen en gevoel in je zadel geplakt te zitten. Gewoon stof of (nep)leder vind ik dan fijner. Helaas steeds lastiger te vinden -O- .

Schijnt ook niet zo goed voor het zadel te zijn, die siliconen. Maar daar weet ik zelf weinig van behalve dat ik heb horen zeggen.

lies

Berichten: 9670
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 22:09

MISTRAL94 schreef:
Hieperdi schreef:
Weet iemand een fijne rijbroek van kramer waar jeje telefoon goed in kwijt kan? Ze hebben behoorlijk aanbod wat betreft rijbroeken/leggings



Ik heb de noemi rijbroek. Die heeft een grote zak op het rechterbovenbeen. Daarnaast ook nog 2 steekzakken (niet heel diep)


Ja, ik vind dus dat die zakken op je linkerbeen horen.. Ik kan met rechts mijn telefoon niet uit mijn zak halen :')

Ik wil overigens ook liever geen silliconen zit, dus als iemand een zomerbroek/legging zonder silliconen en met een zak op linkerbeen weet, hou ik me aanbevolen!
Die 2e in de linkjes hierboven leek me wel wat (zakken op beide benen), maar die is alleen nog in maat 34 en 46.. :roll:

Celebi
Berichten: 3938
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 22:43

Ik heb juist altijd mijn telefoon rechts. Als ik lange ritten maak heb ik een beentasje links hangen en die kan niet rechts omdat ik dan niet meer kan op en afstappen met dat ding in de weg, dus de telefoon zou automatisch rechts moeten. Zou helemaal van slag zijn als ik een broek koop die blijkbaar alleen een zak links heeft. :+

Gelukkig hebben veel van mijn broeken 2 zakken, dat scheelt voor dit soort dilemma's.

MISTRAL94

Berichten: 14259
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 00:29

lies schreef:
MISTRAL94 schreef:
Ik heb de noemi rijbroek. Die heeft een grote zak op het rechterbovenbeen. Daarnaast ook nog 2 steekzakken (niet heel diep)


Ja, ik vind dus dat die zakken op je linkerbeen horen.. Ik kan met rechts mijn telefoon niet uit mijn zak halen :')

Ik wil overigens ook liever geen silliconen zit, dus als iemand een zomerbroek/legging zonder silliconen en met een zak op linkerbeen weet, hou ik me aanbevolen!
Die 2e in de linkjes hierboven leek me wel wat (zakken op beide benen), maar die is alleen nog in maat 34 en 46.. :roll:


Oh dat maakt mij echt helenaal niet uit. Misschien een domme vraag hoor. Maar waarom kun je met rechts geen telefoon uit je zak pakken? Ik denk dat ze misschien ook wel de zakken rechts doen. Zodat het met opstappen minder in de weg zit.

Enige waar ik wel op let is dat er op het rechterbeen geen ritsen/steentjes of andere zooi zit. Waarmee ik mijn zadel zou kunnen beschadigen bij op en afstappen. De Noemi heeft trouwens kunstleer. Ik vind siliconen echt niet fijn. Buiten het feit om dat het slecht voor je zadel is.

Cchanny

Berichten: 8894
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 09:13

Hieperdi schreef:
MyWishMax schreef:
Tot nu toe past de mijne in elke rijbroek, op 1 type winterrijbroek na. Alle zomer modellen die ik heb past hij makkelijk is. Zijn allemaal versies zonder rits op de bovenbeenzak. Die winter waar hij niet in past heeft wel een rits en die is te smal voor mijn telefoon.

Je bedoelt dat je hem gewoon in je broekzak doet aan de voorkant? Ik vind dat echt niet lekker zitten met rijden, het zit dan heel erg strak en mijn telefoon gaat dan SOS meldingen versturen :') Ik ben echt opzoek naar een rijbroek met een wat grote zak of echt een speciale zak voor telefoon. Heb overigens de iphone SE dus een vrij kleine telefoon vergeleken met de koelkasten van tegenwoordig haha

Het is gene kramer, maar ik ben blij met de broeken van de decathlon. Daar heb je een telefoonzakje op je bovenbeen met rits.

Cchanny

Berichten: 8894
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 09:14

Cambionn schreef:
Hieperdi schreef:
Ja die ja! Die extra zak op je bovenbeen. Weetje ook toevallig welke dat dan :+ Ik kan het er niet echt uithalen op de website. Zoiets als hieronder zou top zijn

[ [url=m/YurOYe.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/knjK1N.png]Afbeelding[/url] ]

De meeste hebben dat. Meestal te herkennen aan een donkere of lichte lijn op het been. Maar dit zijn degene op mijn watchlist (mijn eisen zijn: telefoonvak, hoge taille, geen siliconen, geen legging):
https://www.kramer.nl/NIEUW/Ruiter/Dame ... et-zitvlak
https://www.kramer.nl/NIEUW/Ruiter/Dame ... et-zitvlak
https://www.kramer.nl/Ruiter/Dames-rijb ... et-zitvlak
https://www.kramer.nl/Ruiter/Dames-rijb ... et-zitvlak
https://www.kramer.nl/Ruiter/Dames-rijb ... et-zitvlak

Heb ook nog 1 jeans rijbroek van de western sectie, gewoon een strakke voor met laarzen. Die heeft een grote zak op het been. Opzich een hele fijne broek, maar die begon al snel met uitscheuren dus raad die niet aan.

Prachtige selectie! Deze komen ook op mijn wishlist!
Ik vind siliconen ook echt vreselijk..

MyWishMax

Berichten: 25613
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 12:22

Hieperdi schreef:
MyWishMax schreef:
Tot nu toe past de mijne in elke rijbroek, op 1 type winterrijbroek na. Alle zomer modellen die ik heb past hij makkelijk is. Zijn allemaal versies zonder rits op de bovenbeenzak. Die winter waar hij niet in past heeft wel een rits en die is te smal voor mijn telefoon.

Je bedoelt dat je hem gewoon in je broekzak doet aan de voorkant? Ik vind dat echt niet lekker zitten met rijden, het zit dan heel erg strak en mijn telefoon gaat dan SOS meldingen versturen :') Ik ben echt opzoek naar een rijbroek met een wat grote zak of echt een speciale zak voor telefoon. Heb overigens de iphone SE dus een vrij kleine telefoon vergeleken met de koelkasten van tegenwoordig haha


Ja, ze hebben allemaal bovenbeenzakken. Sommige 1 en sommige 2. De enige waar mijn telefoon niet in past is er dus 1 met een bovenbeenzak met rits. Ik heb nooit telefoon in voorzakken, daar passen amper sleutels in. Maar met rijden heb ik telefoon er sowieso niet in.

Bij siliconen zit er een enorm verschil tussen de rijbroeken. Er zijn ook zat siliconen die minder stroef zijn als een leren zit. Dat vind ik juist vreselijk. Mijn zadel heeft er ook 0 problemen mee en ik kon geen enkele rijbroek zonder vinden die goed pastte want ik wil perse riemlussen ook nog. Degene die wel te erg plakte heb ik aantal keer gewassen met wasverzachter, vinden de siliconen niet leuk en zijn dus nog amper stug.

naranja1
Berichten: 727
Geregistreerd: 10-05-18

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 12:30

Mijn kramer bestelling.
Heeel blij mee. Deze zadeldekjes zaten al een hele tijd in mn winkelmand, maar mocht geen zadeldekjes van mijzelf meer kopen want ik moest eerst maar even stappen ondernemen om op haar te gaan rijden. (Ben bezig met inrijden). En dat gaat nu super goed, dus nu mocht ik ze kopen, met korting :D

Afbeelding
Afbeelding

En nog 2 halsters
Afbeelding
Afbeelding

En nog een vliegenmasker die.past bij mn vliegendeken
Afbeelding

Cambionn

Berichten: 915
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 12:57

MyWishMax schreef:
ik kon geen enkele rijbroek zonder vinden die goed pastte want ik wil perse riemlussen ook nog.
Riemlussen! Die zijn bij mij ook verplicht, samen met rits en knoop (dat maakt voor mij het een broek ipv legging. En het liefst steekvakken, omdat ik domweg graag met mijn handen in mijn zakken loop..

MyWishMax schreef:
Bij siliconen zit er een enorm verschil tussen de rijbroeken. Er zijn ook zat siliconen die minder stroef zijn als een leren zit.
Ik vind trouwens wel echt verschil zitten tussen siliconen en leren zitvlak. Het gaat niet enkel om de stroefheid zelf. Leer kan stroef zijn, maar schuift wel beter/gelijdelijker/anders. Siliconen willen op hun plek blijven en moeten daaruit getroken worden. Beetje alsof je aan een plakbandje trekt. Het blijft zitten tot het los gaat. Ook minder sterke/plakkende siliconen werken zo, daarom zijn broeken nooit compleet siliconen maar een opdruk met stukjes open er tussen.

Meeste rij ik tegenwoordig in stoffe broeken. Dat is er sowieso geen probleem kwa stroefheid. Maar het is heel persoonlijk idd. Ik hoor ook genoeg die zweren bij siliconen, en ook anderen die het niks vinden.

naranja1 schreef:
Mijn kramer bestelling.
Heeel blij mee. Deze zadeldekjes zaten al een hele tijd in mn winkelmand, maar mocht geen zadeldekjes van mijzelf meer kopen want ik moest eerst maar even stappen ondernemen om op haar te gaan rijden. (Ben bezig met inrijden). En dat gaat nu super goed, dus nu mocht ik ze kopen, met korting :D

[ [url=m/TZutMB.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Ji7V4e.jpg]Afbeelding[/url] ]

En nog 2 halsters
[ [url=m/QpnVDD.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ibzukV.jpg]Afbeelding[/url] ]

En nog een vliegenmasker die.past bij mn vliegendeken
[ [url=m/WCOM3r.jpg]Afbeelding[/url] ]
Oh mooi! Dat groene dekje heb ik ook. Fotografeert echt voor geen meter, maar is erg mooi in het echt!

MyWishMax

Berichten: 25613
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 13:09

Je hoeft het mij niet uit te leggen qua zit hoor. De theorie komt niet altijd overeen met de werkelijkheid met zulke dingen, helaas. Ik rijd al jaren met allerlei broeken en uit ellende vanwege verkrijgbaarheid van de gladde afgestapt. Ik geef aan dat er dus ook rijbroeken zijn die veel minder stroef zijn als leer. Ik vind leer dus wel stroef en helemaal niet zo glijden en zeker niet beter als sommige siliconen. Die echte plakbroeken wil ik ook niet, maar als ik moet kiezen tussen leer en sommige van de broeken die ik nu heb qua meebewegen dan gaat het leer dus echt de deur uit.

Ik heb altijd alleen met stof gereden, weiger leren zit want dat vind ik vreselijk. Toen ik het niet meer kon vinden zowel leer als siliconen aangeschaft maar ik was liever de siliconen een aantal keer dat je er gewoon weer mee glijdt dan dat ik met leer rijd. := Zadel is niks mis mee en die heeft er toch meerdere malen per week mee te maken al jaren.

Vroeger gebruikte men allerlei smeersels op zadel en laarzen om je vast te plakken aan het zadel zelfs.

Bij kramer hoef ik niet perse een rits en knoop. Zit geen verschil in de legging eb broeken die ik heb

Hieperdi
Berichten: 2659
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 13:18

naranja1 schreef:
Mijn kramer bestelling.
Heeel blij mee. Deze zadeldekjes zaten al een hele tijd in mn winkelmand, maar mocht geen zadeldekjes van mijzelf meer kopen want ik moest eerst maar even stappen ondernemen om op haar te gaan rijden. (Ben bezig met inrijden). En dat gaat nu super goed, dus nu mocht ik ze kopen, met korting :D

[ [url=m/TZutMB.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Ji7V4e.jpg]Afbeelding[/url] ]

En nog 2 halsters
[ [url=m/QpnVDD.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ibzukV.jpg]Afbeelding[/url] ]

En nog een vliegenmasker die.past bij mn vliegendeken
[ [url=m/WCOM3r.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuk <3

FriesWytske
Berichten: 9915
Geregistreerd: 05-08-06

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 15:04

En siliconen rijbroeken kun je minder stroef maken door er talkpoeder op te doen.

naranja1
Berichten: 727
Geregistreerd: 10-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 15:10

Citaat:
Oh mooi! Dat groene dekje heb ik ook. Fotografeert echt voor geen meter, maar is erg mooi in het echt!


Haha ja in het echt is die mooier. Maar op fotos lijkt hij echt zwart

noviceh

Berichten: 4834
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 17:23

FriesWytske schreef:
En siliconen rijbroeken kun je minder stroef maken door er talkpoeder op te doen.
Op een donkere rijbroek?

FriesWytske
Berichten: 9915
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 18:02

Ja, goed inwrijven. Dan zie je er niks meer van

Slmt9

Berichten: 4940
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 19:06

Oh wat een fijne tip, die ga ik ook toepassen!

supertammy

Berichten: 2239
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Meliskerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 19:07

Weet iemand of de rijbroeken van Felix Buhler goed vallen van maat?

Slmt9

Berichten: 4940
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 19:15

Dat wisselt nog al. Ik heb ze allemaal in een maat groter dan mn gewone maat broeken en ik lees dat mensen hier ze ook weer gelijk of kleiner moeten hebben :+