Divoza leren rijlaarzen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

quincy123

Re: Divoza leren rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 11:48

Ik ga vandaag naar divoza toe met mijn laarzen omdat ze gescheurd zijn aan de binnenkant.. ben benieuwd!

Ingerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 12:15

quincy123 schreef:
Ik ga vandaag naar divoza toe met mijn laarzen omdat ze gescheurd zijn aan de binnenkant.. ben benieuwd!

heb jij de eerste levering? dus ongeveer die van april/mei/juni? want dan krijg je sowieso nieuwe! heb ik ook gehad namelijk :Y)

quincy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 14:33

Zit nu in de auto kom net van divoza af. Laarzen bekeken en mevrouw zegt dat is normaal omdat het geen leer is aan de binnenkant! Daar ging ik echt niet mee akkoord, nu worden ze opgestuurd om verder te bekijken, ben benieuwd of daar meer uitkomt! Ik ben boos!

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 17:51

binnenzijde is idd geen echt leer, hierdoor is de laars natuurlijk minder ademend als een laars die bv met kalfsleer is gevoerd.
afhankelijk van het gebruik en van de warmte die van het been/voet van de ruiter/amazone af komt kan een voering wat scheurtjes of barsten vertonen.
gelukkig is dit verder niet erg voor de rest van je laars, zolang de buitenzijde er maar netjes uit ziet.
heb zelf bij een laarzenfabrikant gewerkt en heb het zelfs wel eens gezien bij laarzen die wel gevoerd zijn met leer, waarschijnlijk had diegene erg last van zweetvoeten ;)
voor een laars van 100,- zou ik me er niet zo druk om maken zolang ze verder netjes zijn.
bovendien zit er vaak toch maar max een jaar garantie op bij dit soort dingen, houd nog in dat wanneer je ze bv al een half jaar hebt ze maar de helft hoeven te vergoeden aangezien je ze de andere helft van het jaar gewoon hebt kunnen gebruiken.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 19:24

quincy123 schreef:
Zit nu in de auto kom net van divoza af. Laarzen bekeken en mevrouw zegt dat is normaal omdat het geen leer is aan de binnenkant! Daar ging ik echt niet mee akkoord, nu worden ze opgestuurd om verder te bekijken, ben benieuwd of daar meer uitkomt! Ik ben boos!

groot gelijk.
Want je mag verwachten dat je die laarzen ook kunt gebruiken als rijlaarzen. En scheuren betekent dat ze dus niet voldoen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 12:01

probabeest schreef:
binnenzijde is idd geen echt leer, hierdoor is de laars natuurlijk minder ademend als een laars die bv met kalfsleer is gevoerd.
afhankelijk van het gebruik en van de warmte die van het been/voet van de ruiter/amazone af komt kan een voering wat scheurtjes of barsten vertonen.
gelukkig is dit verder niet erg voor de rest van je laars, zolang de buitenzijde er maar netjes uit ziet.
heb zelf bij een laarzenfabrikant gewerkt en heb het zelfs wel eens gezien bij laarzen die wel gevoerd zijn met leer, waarschijnlijk had diegene erg last van zweetvoeten ;)
voor een laars van 100,- zou ik me er niet zo druk om maken zolang ze verder netjes zijn.
bovendien zit er vaak toch maar max een jaar garantie op bij dit soort dingen, houd nog in dat wanneer je ze bv al een half jaar hebt ze maar de helft hoeven te vergoeden aangezien je ze de andere helft van het jaar gewoon hebt kunnen gebruiken.

Ben het wel met je eens. Maar wat garantie niet... Volgens mij mag dat niet... :n
Sowieso word je wat betreft garantie verneukt waar je bij staat, zeker als het om witgoed gaat. :j

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 12:34

Mijn laarzen gaan stuk, er is een naadje gesprongen waardoor er een hele lelijke vouw bij mn enkel zit. Die ook echt pijn doet.. Heb ze sinds eind november, maar echt heel intensief gebruikt.

Ik heb alleen de bon niet meer :o..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 12:36

Heb je ze op bestelling Daan? :P Dan kan je het wel proberen namelijk... ;)
En anders even naar een plaatselijke schoenmaker? ;)

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 12:41

jaa op bestelling, en het staat natuurlijk wel op me klantenkaart :j maar het doet echt pijn, en wil gewoon dat het wel onder de garantie valt :+ ben niet zo rijk op het moment :Y)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 12:42

Dan moet je even hoge woorden wisselen vrees ik :P
Maar bij ons doen ze niet zo moeilijk geloof ik.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 14:29

Laat het resultaat maar horen. Ik krijg het idee dat ze steeds moeilijker gaan doen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 20:03

Trouwens, de Decathlon heeft nu ook leren laarzen voor 100 euro, en zelfs met leren voering, en 2 jaar garantie.

W0PPY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 21:44

Ik wil ze ook aanschaffen!
Maar voordat ik dat doe, wil ik graag weten of de veters (van de field uitvoering dus) van die veters zijn die je echt zelf moet strikken (waar dus ook een strik voorop je laars zit) of dat het van die "elastieke" veters zijn die van zichzelf al vast zitten (waarbij er dus ook geen strik voor op de laars zit). Iemand een idee?

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 21:54

W0PPY schreef:
Ik wil ze ook aanschaffen!
Maar voordat ik dat doe, wil ik graag weten of de veters (van de field uitvoering dus) van die veters zijn die je echt zelf moet strikken (waar dus ook een strik voorop je laars zit) of dat het van die "elastieke" veters zijn die van zichzelf al vast zitten (waarbij er dus ook geen strik voor op de laars zit). Iemand een idee?

Zijn elastieken :j ik heb er liever gewone veters in (moet ik nog doen)

W0PPY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 21:56

Oké! Bedankt Orlando_ !!
Ik ga ze maar gauw bestellen denk ik :D Zijn mooie trainingslaarzen voor die prijs :D

quincy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 14:43

quincy123 schreef:

Ik ben vandaag gebeld door divoza, ze hebben de laarzen bekeken en gekeken van welke levering ze kwamen. En raad eens........................................ Ik krijg nieuwe :D :D !!! Zo zie je maar dat je je niet zomaar moet laten afschepen!

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 14:52

germie schreef:
Laat het resultaat maar horen. Ik krijg het idee dat ze steeds moeilijker gaan doen.

Heb net gebeld, ze deden vet makkelijk. Het hoorde niet zo snel kapot te gaan en moet er maar even mee terug komen om te kijken wat eraan gedaan kan worden. Dat ik de factuur niet meer heb is geen probleem want ze kunnen het zo in de computer opzoeken.

dus dat word binnenkort eventjes naar leek heen en weer :+

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 16:30

Jordy, bij welke Divoza ben jij geweest?
En bij welke jij Quincy?

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 17:19

Moderatoropmerking:
Graag ontopic blijven in dit topic, ondanks dat het de 100pagina's al is overschreden, hoeft het nog geen kletstopic te worden.

quincy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 19:42

Ik ben bij divoza in Heteren geweest

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 23:01

kan iemand mij uitleggen hoe het werkt met de maten van de Mondoni Field rijlaars ?

Als ik de omtrek van mijn kuit neem kom ik op 29cm en dat vind ik er niet in terug.

W0PPY

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 23:15

De kuitmaat staat er achter diesel_
Je ziet bijvoorbeeld 45/34 ziet staan, is de hoogte 45cm en de omtrek van de kuit 34cm. Er is dus geen smallere schacht verkrijgbaar dan 34cm.

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 11:27

Ik ga altijd naar Leek toe, Germie ;)

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 19:25

Hmm, vond ze in het echt erg tegenvallen!
Ik heb ze niet aangepast ofzo, omdat mijn maat er toch niet was.
Heb de Cavello Junior Jump gekocht, supermooie en laars en ook geweldig fijn! :+:
Is natuurlijk wel een stuk duurder, maar dan heb je wel wat.

quincy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 14:35

Zo zagen mijn laaren eruit..... :7

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding