Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jildau

Re: Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 17:56

Dat had ik met de Fields. Altijd die rits helemaal naar beneden..

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 18:48

Soms heb je ook gewoon de pech dat er een slappe rits in de laars is gezet. Maar ik weet niet in hoeverre ze dit soort dingen testen. Hadden jullie het eigenlijk bij beide laarzen? Want bij 1 laars kan je nog de pech hebben van slappe rits.. Bij twee van hetzelfde paar is dat al wat ongeloofwaardiger..

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 18:56

Er zit zo'n flapje achter de drukknop waar je de rits in kan stoppen. Dat help tegen het zakken :D

vaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 22:13

Ik fiets heel vaak met de rits een stuk open. Dan stap ik (zonder na te denken) op m'n paard, en dan staan mijn laarzen vaak nog half open. Zelfs tijdens het rijden zakken mijn ritsen niet verder naar beneden, best een prestatie volgens mij. :+

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 22:14

Wumpydumpy de field 2 gaat eruit.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 22:15

friendly schreef:
Soms heb je ook gewoon de pech dat er een slappe rits in de laars is gezet. Maar ik weet niet in hoeverre ze dit soort dingen testen. Hadden jullie het eigenlijk bij beide laarzen? Want bij 1 laars kan je nog de pech hebben van slappe rits.. Bij twee van hetzelfde paar is dat al wat ongeloofwaardiger..

Ja bij mij helaas beide! Denk er nog over na om ze naar de schoenmaker te brengen.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 23:15

Jildau schreef:
friendly schreef:

Ja bij mij helaas beide! Denk er nog over na om ze naar de schoenmaker te brengen.

Wel oppassen dan. Kan me nog een topic herinneren waarbij de laarzen geruineerd waren. Nu ging dat ook om een verkeerd geplaatste rits maar die laarzen zaten ook onder de krassen die er eerst nog niet waren..

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-14 12:07

Bij mij lopen ze ook iets open.
Heb het opgelost met een ringetje van een sleutelhanger, die heb ik door de rits gehaald en dan schuif ik die om het sluitinkje(flapje boven aan de laars). En zo zakt mn rits niet meer naar beneden.
Maar...volgens mij hoeft het niet zo te zijn dat je rits te slap is als het zo maar naar beneden loopt.
Vaak komt het door teveel druk op de rits door opbollen/dikker worden van de kuit.

xVultures

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 12:23

Hoihoi!
Zelf zou ik ook graag de Kendals willen aanschaffen.
Heeft iemand die de kendals heeft er ook foto's van?
Op de Divoza site wil de kleur op de foto er nog wel eens anders uit zien.
En wat zijn de ervaringen met de kendals?
zelf rijd ik 1 of 2 keer in de week. soms vaker ( met name in de vakantieperiodes.. m'n studie neemt veel tijd in)

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 12:16

Heb net de Kingston besteld :) 25% korting voor moederdag en een verjaardagscheque....dus dat scheelde aardig wat euries :$

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 22:07

Aaargh! Ik zie nu net dat er vandaag 25% korting is en ik wil de Mondoni Winchester zo graag!

Maar eigenlijk mag ik mezelf aan het einde van de zomer pas belonen als ik heb gewerkt... ;(

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 11:04

Martine_R schreef:
Aaargh! Ik zie nu net dat er vandaag 25% korting is en ik wil de Mondoni Winchester zo graag!

Maar eigenlijk mag ik mezelf aan het einde van de zomer pas belonen als ik heb gewerkt... ;(

Ik wilde Winchester ook, tot ik hem in de winkel zag staan... :')

xVultures

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 15:26

Marjoow schreef:
Ik wilde Winchester ook, tot ik hem in de winkel zag staan... :')

Vielen ze tegen in "real life" ?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 15:27

Ja heel erg. Vond ze er erg goedkoop uitzien :)

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 17:03

Ik wil binnenkort ook nieuwe rijlaarzen halen en de eerste die ik kan vinden met mijn kuit- en lengtematen zijn de Mondoni's *\o/* die nieuwe Wakefield ziet er wel leuk uit, denk dat ik daar wel op wil wachten (kan ik voorlopig ook nog even sparen haha). Ik heb maat 39, kuitwijdte 43-44 en schachthoogte 41-42. Hier heb ik de "uitzakcentimeter" al bij opgeteld. Ben een compleet groentje wat leren rijlaarzen betreft aangezien ik al jaren met jodphurs en chaps rij, maar wil nu toch wel eens mooie rijlaarzen. Zou dan m'n jodphurs natuurlijk aan blijven houden naar mijn verzorgpaard omdat dat een modderboel is maar voor gewoon mijn wekelijkse rijles en een wedstrijdje hier en daar zou ik er wel heel blij mee zijn :)

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 17:25

Marjoow schreef:
Ja heel erg. Vond ze er erg goedkoop uitzien :)

Oh dan ben ik blij dat ik het niet gedaan heb :D

Walrus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 16:36

Ik heb een klein vraagje, ik maak nu ongeveer een jaar gebruik van de Mondoni Field II bruin, nu heb ik de Mondoni Field II in het zwart ook maar besteld. Ik heb van de zwarte dezelfde maat als van de bruine besteld echter kom ik er met geen mogelijkheid in. Meer mensen die dit probleem hebben ondervonden? Ik moet ze nu op laten rekken, heeft iemand een idee hoe dit het mooiste kan? Misschien een breder elastiek erin laten zetten?

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 16:46

Ja ik! Had de oude Fields en van de nieuwe variant pas ik geen enkele maat..

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 21:26

Walrus schreef:
Ik heb een klein vraagje, ik maak nu ongeveer een jaar gebruik van de Mondoni Field II bruin, nu heb ik de Mondoni Field II in het zwart ook maar besteld. Ik heb van de zwarte dezelfde maat als van de bruine besteld echter kom ik er met geen mogelijkheid in. Meer mensen die dit probleem hebben ondervonden? Ik moet ze nu op laten rekken, heeft iemand een idee hoe dit het mooiste kan? Misschien een breder elastiek erin laten zetten?

Probleem heb ik ook morgen ga ik langs de zadelmaker of hij er wat mee kan. Ik krijg de rits al niet eens dicht bij m'n hiel!

Walrus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 09:06

Dat probleem heb ik dus ook, en het slordige van mezelf is dat ze al een tijdje in de kast liggen.
Heb binnenkort een wedstrijd dus ik was van plan om ze even in te lopen, dat gaat dus niet!

Wil je mij misschien laten weten met welke oplossing je zadelmaker is gekomen?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 12:26

Ja hoor

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 14:46

Ben net terug van de zadelmaker, hij kon de rits die er nu in zit verplaatsen naar buiten zodat de rits breder word en hij gaat ze oprekken. Ben benieuwd.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 15:18

Ik heb mijn zwarte kendal's terug ontvangen van Divoza, zijn netjes gemaakt :) Fijne service!

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 16:29

Ik rijd nu al zo'n 2jr met de plain, moet zeggen ze bevallen nog steeds, jammere is wel dat ze erg veel inzakken vind ik... veel "kreukels" in het leer boven mn enkel..

Walrus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 16:36

fjordjes schreef:
Ben net terug van de zadelmaker, hij kon de rits die er nu in zit verplaatsen naar buiten zodat de rits breder word en hij gaat ze oprekken. Ben benieuwd.

Oke, wil jij mij misschien dan ook nog een foto versturen van het resultaat :')
Dan kan ik even bekijken of ik het zelf ook iets vindt om te laten doen.