Handschoentjes, waarom?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SanderD

Re: Handschoentjes, waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 19:33

Met handschoenen houd ik de teugels tenminste vast, zonder glippen ze altijd ertussendoor. Koe

XNonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 19:36

ik heb echt snel blaren en
wondjes ik heb wel eens een
bloedende vinger(best wel erg) gehad toen ik
aan het rijden was ik had het niet
eens door Clown en me dekje zat er helemaal onder Bloos

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 19:36

ik rij altijd zonder, maar het is dan op wedstrijden toch altijd wel even wennen om met te rijden..
best jammer dat je juist voor wedstrijden zoveel beperkende kleding aan moet.

kwintaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 19:43

ik heb altijd handschoentjes aan, als ik een keer zonder rij heb ik meteen blaren.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 22:44

Nja, in de winter heb je ze natuurlijk aan omdat anders je tengels eraf vriezen Clown En de rest van het jaar vooral uit luiigheid, ring aan de ene hand en armbandje aan de andere kant passen er mooi onder zonder dat je ze kwijt kunt raken, ermee kunt blijven hangen of je eraan verwondt Vork Bescherming van je spullen dus Knipoog En verder natuurlijk omdat het minder zweet en omdat je net ietsjes meer grip hebt.

Ik wilde nog wel eens stevige handschoenen met leren binnenkant gebruiken op erg trekkerige paarden (type lompe fjord)... maar nu krijg ik eigenlijk alleen nog paarden die aan de voorkant licht genoeg zijn onder mijn kont geschoven. Eentje ervan rijd ik dan trouwens weer zonder handschoenen, vraag me niet waarom Clown

Jarax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 10:21

Ik rij altijd met handschoenen, in de winter is het ook handig tegen de kou. Ik krijg zonder handschoenen altijd blijnen, niet van te hard in de mond te zijn, maar gewoon van de teugels vast te houden.

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 10:22

Ik rij met handschoenen omdat ik pas ben gestoken door een daas op mijn hand en ik er geen zin in heb om weer een paar dagen met een dikke hand en arm rond te lopen Boos!

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 15:03

Ik rijd ook altijd met handschoenen, zomer en winter (apart paar voor de zomer en apart paar voor de winter), ook omdat ik snel vochtige handen heb en dus ook blaren. Boos!

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 15:10

Ik hou niet van handschoentjes omdat ze me irriteren, en heb ze eigleijk alleen met wedstrijden aan, maar mijn teugels glijden dan vaker (komt door open handen omdat ik ze dan niet goed kan sluiten) Vork zou het wel begrijpen dat mensen ze aan doen ivm blaren tegen gaan.

Sandraah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 22:39

mijn handen gaan heel snel kapot dus moet wel handschoentjes aan anders kan ik de volgende dag eg niets meer beetpakken omdat heel me hande dan opeliggen

lizatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 14:46

lizatje schreef:
Ik draag ze omdat ik zoiezo (als ik ze niet draag) altijd blaren heb. Ik denk dat dit komt omdat de teugels nogal veel uit mijn handen glijden. Knipoog En ik heb natuurlijk een gevoelige huid. Vork

Heb vandaag het zwembad opgepompt. Een enorme blaar op mijn duim!!! Krijg dus redelijk snel blaren. Knipoog

Kayak

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 16:46

Ben het niet eens met de stelling dat als je je paard gewoon met een zachte hand rijdt, dat je dan nergens last van hebt. (blaren enz.)
Als je paard gaat zweten en je teugels gaan glibberen, gaan je handen ook glibberen, waardoor je slecht grip hebt op de teugels. Ook al heb je 'een zachte hand' je gaat echt wel nog steeds glibberen. En handschoenen lossen dit dus prima op.
Daarom handschoen Knipoog

yvet1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 09:44

ik heb heel snel zweethanden en tja als je paard dan schrikt is het moeilijk om de teugels goed vast te houden

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 10:10

Zonder handschoenen gliberen zelf de springteugels uit mijn handen. Ik heb snel zweethanden, daar komt dat door. Mijn paard vind het contant aanpakken van de teugels niet fijn, dus vandaar. Al vind ik het lekkerder om zonder te rijden, maar dat is dus niet echt een optie voor mij.

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 10:13

gisterenna een tijd weer eens gereden dus niet intensief.
maar ik had geen handschoenen aan ivm met de warmte.
maar ik miste ze toch. Ja uiteindelijk want ik had weinig grip op de teugels en met handschoenen rijdt toch fijner, en had gister bets van me handen, niet veel maar wel rotgevoel. Clown

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 10:13

Of ik nou met of zonder druk rijd, heb áltijd blaren!

____

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 17:34

Ik rijd ook altijd met handschoentjes, zomer en winter. Ik krijg als zovele hier ook blaren op mijn handen ondanks mijn, vind ik zelf, zachte hand. Daarnaast heb ik meer grip op de teugels en gaan ze niet glibberen of verstellen qua teugelmaat.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 10:42

Tegen kou , omdat het mooi staat , en in het begin tegen de blaren. Vork
Maar als je dan al een tijd rijd , krijg je van zelf eelt op je handen , en dan heb je geen blaren meer. ( Iig ik niet meer. Knipoog )
Ik zelf heb ze alleen aan als het vriest en met wedstrijden.

Renske_NW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 19:31

Ik rijd ook altijd met handschoenen, tegen blaren (en in de winter tegen de kou). Maar even over die constante druk: die heb je nodig voor je aanleuning. Als mijn paard het bit helemaal los laat heb ik geen verbinding meer van het achterbeen naar de mond. Om die verbinding te houden heb ik een stukje "druk" nodig, als dat het juiste woord is (zit te twijfelen tussen "spanning" of "iets in je handen hebben", maar niks klinkt zoals ik wil dat het klinkt! Tong uitsteken ) Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 20:09

Ik rij altijd in een buitenbak, Helaas hebben we geen binnenbak.
Maar ik rij altijd zonder handschoen, ook in de winter. Als je even druk aan het werk bent.
Krijg ik het wel warm.

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 07:32

Anders schuren de teugels zo door mn handen,

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 07:35

Ik rijd altijd met handschoentjes. Ik heb nu veel meer grip op de teugels.

_Remona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 11:26

Mét , alleen zonder als het uitzonderlijk warm is of ik alleen van plan ben met een lang teugeltje te gaan stappen in het bos.

Waarom met? Omdat m'n paard erg sterk is en vaak de teugels bijna uit m'n handen trekt. Als ik zonder handschoenen rijd heb ik errug pijnlijke handen!

dynamite1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 11:32

Het is maar net wat je gewend bent.
Rij je altijd zonder dan heb je voort een goede eeltlaag op je handen en krijg je inderdaad geen blaren.
Ik rij altijd met omdat ik dus geen eeltlaag om m'n handen heb en dus blaren krijg.
Bovendien rij ik meerdere paarden op een dag dus kan ik ook geen eeltlaag opbouwen omdat m'n handen te weinig tijd hebben om te herstellen dan.

loveSaros

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 11:37

Ik heb de huidziekte psoriasis (lichte vorm gelukkig, en pas een half jaar geleden boven water gekomen), waardoor het rijden soms pijnlijk kan zijn. Dit valt over het algemeen wel mee, maar ik kom net terug van twee weken vakantie en heb mijn handen niet intensief gebruikt. Nu ik weer aan het rijden ben krijg ik erg last van mn vingers, daarom moet ik nu wel met handschoenen rijden. Als ik handschoenen aanheb, heb ik er namelijk veel minder last van Lachen .