Gediskwalificeerd door overgewicht?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoeska

Re: Gediskwalificeerd door overgewicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 09:00

judithh schreef:
zelf ben ik ook erg zwaar aan de benen en billen, ik ben helaas gezegend met de aandoeningen..lympfoedeem en lipoedeem niets aan te doen, moet ik mee om gaan. Wat ik aan wil geven is dat er mensen zijn die een "aandoening" hebben waardoor ze zwaarder kunnen zijn dan menig ander.

Dat vind ik heel vervelend voor je, maar eigenlijk maakt dat niets uit. Je paard moet het gewicht sowieso mee dragen. Of dat nou komt door de hele dag patatjes eten of door lympfoedeem en lipoedeem.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 09:10

Anoeska schreef:
judithh schreef:
zelf ben ik ook erg zwaar aan de benen en billen, ik ben helaas gezegend met de aandoeningen..lympfoedeem en lipoedeem niets aan te doen, moet ik mee om gaan. Wat ik aan wil geven is dat er mensen zijn die een "aandoening" hebben waardoor ze zwaarder kunnen zijn dan menig ander.

Dat vind ik heel vervelend voor je, maar eigenlijk maakt dat niets uit. Je paard moet het gewicht sowieso mee dragen. Of dat nou komt door de hele dag patatjes eten of door lympfoedeem en lipoedeem.

Dit is wel erg kort door de bocht....dus ik zou niet op een paard mogen zitten?? ondanks dat ik mijn paard niet stoor in zijn bewegingen en hem totaal niet in de weg zit?
daarbij "had" ik een paard die mij makkelijk kon dragen, ik zit niet op een dier van 160cm die rank gebouwd is.
En zoals in andere topics ook al is aangehaald, een zwaarder iemand die meezit en een goed rijtechnisch gevoel heeft kan een paard minder storen dan iemand met maatje 40 die tegen de bewegingen in zit en een paard contineu in de weg zit.

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 09:12

SanneKyla schreef:
Even voor de duidelijkheid, het was geen kind!
Ik denk iets van 17 jaar (of misschien net 18) kon het gepaste woord niet vinden!

is dat geen kind meer? Clown

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 10:08

judithh schreef:
Anoeska schreef:

Dit is wel erg kort door de bocht....dus ik zou niet op een paard mogen zitten?? ondanks dat ik mijn paard niet stoor in zijn bewegingen en hem totaal niet in de weg zit?
daarbij "had" ik een paard die mij makkelijk kon dragen, ik zit niet op een dier van 160cm die rank gebouwd is.
En zoals in andere topics ook al is aangehaald, een zwaarder iemand die meezit en een goed rijtechnisch gevoel heeft kan een paard minder storen dan iemand met maatje 40 die tegen de bewegingen in zit en een paard contineu in de weg zit.

Nee, als jij je paard niet stoort kan je prima rijden zoveel je wilt. Maar als je wel stoort, dan maakt het voor mij niets uit of de ruiter er wel of niets aan kan doen.

DolceGabbana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 10:11

mesastamp schreef:
SanneKyla schreef:
Even voor de duidelijkheid, het was geen kind!
Ik denk iets van 17 jaar (of misschien net 18) kon het gepaste woord niet vinden!

is dat geen kind meer? Clown

Licht er maar aan hoe je het woord kind opvat.
Ik noem zelf een persoon van 17/18 geen kind meer, maar dat ligt er maar aan hoe iedereen het woord kind gebruikt Knipoog

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 10:18

Bloos Ben zelf ook niet meer dat lichte persoontje helaas. Maar ik maak me er wel druk om. Rijd daarom zelf een bepaald paardje niet. Hoewel ik er wel zwaardere mensen op zo"n type paardje zie zitten. Ik denk dat ieder voor zich zelf moet kunnen uitmaken of ie zijn paard in de weg zit of niet. Helaas geloof ik echter niet dat iemand die zwaar is door het goed mee rijden het probleem van zwaar zijn oplost. Ik heb bij mezelf gewoon een zware rugzak genomen. Een die zich aan mijn rug vormde en een stugge. Die stugge was minder prettig maar bij beide blijft het gewicht storen. Ik hoor dat dit vaker wordt beweerd. Het gewicht blijft toch echter hetzelfde ook al rijd je goed Verward Is dit dan ergens op gebaseerd.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 10:43

ja ik denk dat het voor een paard prettiger aanvoelt als er een ruiter opzit die soepel met de beweging meegaat

DolceGabbana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 10:49

Kyla houd er absoluut niet van, een ruiter op haar rug die niet goed kan lichtrijden: Plof, Plof, Plof

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 13:02

Nee een paard in de rug vallen is nooit prettig voor een paard. Maar is het gegeven dat men wel soepel, hoe soepel is dan ook de vraag wanneer je overgewicht hebt?, met een paard meerijd het gewicht dan opeens geen rol meer speelt. Ikzelf ben het daar niet mee eens.

_Cares_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 13:04

Nou hebben we het hier over overgewicht maar als je te dikke mensen op een paard zet kunnen ze wel kreupel gaan lopen wij hebben ook een manege thuis en mensen boven de 120 kg mogen bij ons echt niet op het paard en dat is niet om die mensen te discrimineren maar gewoon omdat wij ook aan het belangen van onze paarden denken...
Dus als ze dat op een wedstrijd zouden doen zou ik er opzicht niet veel op tegen hebben.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 13:08

Vind 120 wel een hoge grens. Ik ben zelf meer voor het aanhouden van 90kilo en hoor dat hier ook om heen voor 90 kilo. Hoewel het weer moeilijk is dat een lang persoon ook al snel op zo'n gewicht komt ook al is ie voor zijn lengte niet te zwaar.
Laatst bijgewerkt door Dinopino op 02-06-08 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 13:22

Met 90 kilo hebben ze ECHT geen moeite Dinopino Lachen
Met dat gewicht heb ik mijn paard nota bene ingereden.
Je gaat niet meer op een Shet zitten dan maar een gewoon volwassen paard is geen probleem. Een gemiddelde man weegt ook al snel 90 kilo, die nemen ze nog over een parcours van 1,60 als internationaal springpaard zijnde Knipoog

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 13:27

Bloos ja denk eigenlijk dat je ook wel moet kijken naar wat voor type paard.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 13:39

Ik merk dat ik door al dit soort topics enorm de behoefte voel om mezelf te verdedigen de hele tijd, omdat ik ook niet ragdun ben....

Is toch ook niet normaal eigenlijk? Terwijl ik met gezond verstand kan zeggen dat mijn Tinker écht geen probleem heeft met mij! Maar tóch zit ik dan steeds te denken "zou ik dan niet meer afvallen dan?" terwijl het grote onzin is!

Zo krijg je dus ook anorexia de wereld in! Ik weet dat ik stevig ben, maar hallo! Ik ben ook 1.83m en gewoon ook grof gebouwd, dat zie je ook aan mij, ik ben niet galant, sierlijk of subtiel, ik ben echt een boerenmeid, uit de klei getrokken en ik denk dat ik er met veel minder gewicht ook heel eng uit zou zien.... gewoon eng mager.

En het gekke is.... door al dit soort gemier en gemekker zou ik bijna niet meer blij zijn met 35 kilo minder op de weegschaal dan een jaar geleden.... terwijl ik daar echt blij mee ben hoor Ja Toen was ik echt te dik, nu ben ik gewoon "normaal, tot ietwat te dik"

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 13:54

Gaaaap zijn we nu nog steeds bezig met een discussie waar we niet uit gaan komen?
Nogmaals: de enige die aan kan geven waar de grens ligt, is een paard zelf.
Maar alleen mr. Ed kan praten Haha! Knipoog

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 22:20

Ik krijg een beetje de pot verwijt de ketel gevoel Clown

Maar goed, gewicht is altijd een issue en zal altijd een issue blijven. Zelf gezegend met mooie surimaanse billen Haha! Zijn de mannen overigens gek op Haha!

Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er wel op moet letten. Ik kan zo 10 kilo zwaarder zijn als ik niet oplet. Als ik 20 kilo lichter wil zijn heb ik geen leven meer. Kom op: een blaadje sla is niet genieten.

Dus ik heb mezelf wel een grens gegeven. Puur voor mezelf, maar ook wel degelijk voor mijn paard. Hij is 1.68 en een stoere gespierde bink. Dus een paar kilo meer zou best wel kunnen. maar daar voel ik me niet prettig bij. Ik ga wel op zijn rug zitten.

Verder stoor ik me niet zo snel op te ''zware'' mensen op paarden. Ik stoor me wel aan mensen die niet kunnen zitten. Zwaar of licht. Neem zitles. Doe wat aan je houding. Zijn allemaal dingen waar je vrij makkelijk aan kan werken. Zwaar of niet zwaar.

En een beter leven begint bijjezelf. Met dat standpunt is mijn leven wel makkelijker geworden. Niet ergeren aan andere mensen, maar zelf doen wat mij het beste lijkt. En dat is lekker rijden op een manier waarbij ik mijn paard niet hinder.

Een paard zal wel degelijk aangeven als hij iets niet aan kan, aan de eigenaar/ruiter de signalen te herkennen en er wat aan doen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 07:24

Hier een (tijdelijk) slotje voor overleg.
Topic gaat totaal niet meer over hetgeen TS in de openingspost vraagt.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 17:03

Het tijdelijke slotje is omgezet naar een definitief slotje, aangezien het topic te ver is afgedwaald van het oorspronkelijke onderwerp en er niet altijd even vriendelijk is gereageerd.