Gevaarlijke 2 jarige wat kan ik doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Gevaarlijke 2 jarige wat kan ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 22:35

hoeft ook niet, negeren is wel een hele goede optie

Bianca1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-08 22:37

das tot nu toe eerste wat ik ga proberen hoor gewoon negeren en dat zal wel moeten werken opzich en gewoon stapje voor stapje verder gaan. Ze moet me niet als gevaar zijn maar me eerst maar eens accepteren. als ze me accepteerd denk ik dat ze daarna toe is aan volgende stap

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 22:40

alleen kan je aanvallend gedrag niet negeren, want dat is bevestiging voor haar........ daar moet je wel wat mee

Bianca1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-08 22:42

ze valt je opzich niet meteen aan ze komt niet op je afstieren, pas als ze bij je in de buurt is begint ze. maar ja ik schei ermee uit voor vandaag slaap lekker allemaal

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 22:43

jij ook Lachen ik ga hier ook pas morgen weer over nadenken Lachen tis goed geweest zo Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 22:45

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-04-23 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 00:15

Zo heel topic doorgewerkt.

Dacht bij de eerste post : paard heeft kronkel , levensgevaarlijk, conclusie in de salami.

Aangezien Ts zegt dat het wel meevalt denk ik: goh zo had mijn eerste merrie wellicht kunnen worden zonder mijn corrigerende tikken en klappen met de bezem. Als 2 jarige ook zeer dominant, bij binnenkomst in stal dreigen met achterbeen, in de wei op je afrennen en aanvallen. Oplossing in dit geval, met een bezem de stal in en omzetten en in de wei zo'n ontzettend harde klap gegeven met juiste timing, zoals Kiwiko al zei: eentje waar ze bij op haar hoeven stond te tollen. Paard ging daarna echt in de lucht hapbeweging maken zoals onderdanige veulentjes doen en toen wist ik dat het spel uit was. Was ik weggerent of elke keer de stal uitgegaan, had ik wellicht nu precies zo'n merrie als Ts.
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Duidelijkheid en consequent zijn. Tot dusver is de TS dat niet!!! DUS Breng naar een proffesional of haal die erbij, hier heb je echt te weinig ervaring voor en het wordt van kwaad tot erger.

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 06:57

Ja ik vind ook dat TS duidelijke lijnen moet stellen en waar nodig het paard een flink laten zien we er de baas is

Moderatoropmerking:
De grote, rode letters verschijnen niet voor niets in beeld wanneer je wilt reageren op topics waar al langer dan twee weken niet op is gereageerd. Graag dan ook alleen reageren wanneer je bericht écht iets toevoegd aan het topic.
Er zijn daook een aantal berichten verwijderd.
Laatst bijgewerkt door Judje op 23-12-08 17:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten gesplit en moderatoropmerking geplaatst.