Tallie_Ho schreef:Als ik even naar die van mij kijk: Raakte kreupel, mocht een aantal weken niks doen.. Vlak voor ik weer wat kon gaan rijden was hij zo zuur als een puur stukkie citoen.. Hij greep een ander paard, beet er zo hard in, dat dat andere paard gehecht kon worden.
Had hij ervoor nog nooit gedaan.. Erna ook nooit meer, omdat hij gewoon iedere dag hard aan het werk gaat. Maar hij was zwaar gefrustreerd van het niks doen de hele dag..
Ik rij inmiddels al bijna 22 jaar, ik had mijn fjord toen bijna 3 jaar en ik wist er ook even geen houding mee.. Hoe weet iemand die uberhaupt nog niet voldoende ervaring heeft er dan houding mee?
Ik zeg niet dat hij niet aan een fjord moet beginnen, maar in hemelsnaam, ga voor een oudere fjord die al wat heeft gezien, of voor een ouder manegepaard wat het klappen van de zweep kent. Niet voor een paard wat jong is en veel beweging nodig heeft..
Een aantal weken vakantie is voor ieder paard goed, als het paard zuur wordt van niets doen dan is de huisvesting niet goed.