Belachelijk dat je niet bitloos mag op dressuurwedstrijden..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Waikiki

Re: Belachelijk dat je niet bitloos mag op dressuurwedstrijden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 19:08

Discriminatie, kom nou Clown

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 19:14

nja je weet wat ik bedoel Clown

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 19:18

Helemaal mee eens! Zie mijn veulen hier onder.. Heeft prima beenwerk voor de dressuursport, maar, zij kan nooit met bit bereden worden!!

Afbeelding

Afbeelding

Liefs, Ambiiee

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 19:25

quera schreef:
CharleyT schreef:
Correctie: geen hokjes juist. LEVEN en Laten LEVEN, in dit geval genieten met en zonder bit van paardrijden, en accepteren dat je als kleine groep niet zomaar een wedstrijdreglement verandert krijgt.

Ik vind het hokjes plaatsen want waarom zou een bitloos gereden paard niet mee kunnen doen met een "normale"wedstrijd. Kijk dat je niet mee mag doen met rolstoelbasketbal ala logisch want je zit niet in een rolstoel

Hey quera: je reageert als een gedreven fundamentalist, doorgeslagen in het eigen gelijk, en alleen dat gelijk telt. Beeldend uitgedrukt: je bent een stampvoetende kleuter die perse haar zin wil krijgen.
Zoals al gezegd: leven en laten leven, probeer heel veel bitloze liefhebbers te verzamelen en organiseer het. Misschien dat je , net als de vereniging Het Dameszadel, een onderdeel wordt van de KNHS. Deze dames rijden in Dameszadel, maar mogen wel meedoen aan de reguliere KNHS promotiewedstrijden. Misschien dat Bitloze Optoming ook die status kan krijgen, met een eigen toevoeging in het wedstrijdreglement.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 19:32

quera schreef:
CharleyT schreef:
Correctie: geen hokjes juist. LEVEN en Laten LEVEN, in dit geval genieten met en zonder bit van paardrijden, en accepteren dat je als kleine groep niet zomaar een wedstrijdreglement verandert krijgt.

Ik vind het hokjes plaatsen want waarom zou een bitloos gereden paard niet mee kunnen doen met een "normale"wedstrijd. Kijk dat je niet mee mag doen met rolstoelbasketbal ala logisch want je zit niet in een rolstoel

Hey quera: je reageert als een gedreven fundamentalist, doorgeslagen in het eigen gelijk, en alleen dat gelijk telt. Beeldend uitgedrukt: je bent een stampvoetende kleuter die perse haar zin wil krijgen.
Zoals al gezegd: leven en laten leven, probeer heel veel bitloze liefhebbers te verzamelen en organiseer het. Misschien dat je , net als de vereniging Het Dameszadel, een onderdeel wordt van de KNHS. Deze dames rijden in Dameszadel, maar mogen wel meedoen aan de reguliere KNHS promotiewedstrijden. Misschien dat Bitloze Optoming ook die status kan krijgen, met een eigen toevoeging in het wedstrijdreglement.[/quote]

dan ben ik misschien een stampvoetende kleuter zoals jij dat beeldend zegt.

maar ik ben het er niet mee eens dat er geen gecombineerde wedstrijden gereden kunnen worden gereden. en ik ben absoluut niet tegen het bit.

Zoals ik in 1 van mijn vorige berichten al zei: ik kan geen wedstrijden organiseren om meerdere redenen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 20:31

CharleyT schreef:
Maar conservatief is toch Prima?! Conservatief=behoudend-klassiek?
Bitloos is hip, is helemaal in(bij een bepaald groepje), vaak ook nog in de zin van Bitloos is beter, dan ben je pas een Echte paardenliefhebber want je doet geen auw in het paardenmondje. En zo suddert deze non discussie vrolijk verder:):):).
Steek de bitloze koppen bij elkaar, organiseer met elkaar Bitloze wedstrijden, en zie hoe populair, of niet, het bitloze wedstrijdrijden is.
Dan hoef je je niet te ergeren aan de KNHS, en die bond van alles en nog te betichten.
Dit hele gedoe doet me denken aan rolstoellers die met de WANDEL 4 daagse van Nijmegen mee wilden doen. Helemaal over de pis dat het niet mocht. Goh, het is toch een WANDELevenement??
En NEE, dit is geen discriminatie, dit is het echte leven. Ik mag met mijn gezonde benen ook niet meedoen met rolstoelbasketbal. Logisch, ongelijke kansen, word ik dus niet boos om.

Met alle respect: Ik snap niet helemaal wat bitloos rijden met invalide mensen te maken heeft? Verward
En waar zie jij dan ongelijke kansen in 'bit versus bitloos'? Kun je dat eens concreet uitleggen?

Verder denk ik dat je bitloos weer lekker in een hokje stopt, maar dat ben ik wel gewend op bokt. Tong uitsteken

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:17

Ik heb niet het hele topic doorgelezen mijn excuses daarvoor.
Maar ik vind opzich dat de KNHS er goed aan doet geen toestemming te geven voor bitloos rijden. Ik denk dat als de paarden die bitloos worden gereden op concours komen zoiets hebben van 'wat een drukte ik moet weg hier' ja en als er dan ene gaat rennen dan gaan ze allemaal en niemand hoeft mij hier wijs te maken dat je dan een paard zonder bit in zijn mond in bedwang kan houden.

_Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:19

Achja het is toch ook belachelijk dat je een stropdasje en een haarnetje om moet Tong uitsteken
maar ik vind ook wel dat het moet kunnen want iedereen rijd zn paard anders.. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:32

Margon schreef:
Maar ik vind opzich dat de KNHS er goed aan doet geen toestemming te geven voor bitloos rijden. Ik denk dat als de paarden die bitloos worden gereden op concours komen zoiets hebben van 'wat een drukte ik moet weg hier' ja en als er dan ene gaat rennen dan gaan ze allemaal en niemand hoeft mij hier wijs te maken dat je dan een paard zonder bit in zijn mond in bedwang kan houden.

Rolleyes
Dus het bit is een rem en een middel om paarden in bedwang te houden. Gestoord
Toch maar 'es wat meer topics lezen dan.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 22:34

Margon schreef:

Ja dat kan ik inderdaad. met dit paard wat ik nu rijd kan ik hem er zelf beter mee rijden.

en als je het wil meemaken kom dan asjeblieft een keer langs om het te proberen. je weet niet wat je meemaakt

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 22:38

Ambiiee schreef:
Helemaal mee eens! Zie mijn veulen hier onder.. Heeft prima beenwerk voor de dressuursport, maar, zij kan nooit met bit bereden worden!!

Afbeelding

Afbeelding

Liefs, Ambiiee

nou die mankeerd gelukkig voor de rest niets..... Clown

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 23:41

JoviBan schreef:
Margon schreef:

Rolleyes
Toch maar 'es wat meer topics lezen dan.

Ik heb het over de paarden die op zo'n moment voor het eerst van hun leven op concours komen. Nou geloof mij ik denk toch niet dat je een paard zonder bit in zn mond voor het einde van het veld terug hebt. Nee het bit is geen rem en ook niet om in bedwang te houden maar wel een 'hulpmiddel' voor noodsituaties zoals ik hierboven vertel. Ik zie het al helemaal voor me.

Ja want een bit is immers zo zielig voor de paardenmond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 23:49

Margon schreef:
Ik heb het over de paarden die op zo'n moment voor het eerst van hun leven op concours komen. Nou geloof mij ik denk toch niet dat je een paard zonder bit in zn mond voor het einde van het veld terug hebt. Nee het bit is geen rem en ook niet om in bedwang te houden maar wel een 'hulpmiddel' voor noodsituaties zoals ik hierboven vertel. Ik zie het al helemaal voor me.

Dit is iets wat jij gelooft (= angst). Dat maakt het nog geen waarheid. Sterker nog, het is complete onzin dat een bit een hulpmiddel zou zijn voor noodsitiuties.
Ga eens lezen op www.bitloos.nl .

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 23:52

Nee bespaar me de moeite om die site te lezen.
Het kan niet en het mag gewoon niet van de KNHS. Het hoort toch ook gewoon niet. Voeren jullie ook acties of wat voor het bitloos rijden op KNHS wedstrijden Haha! Denk dat jullie vrij in de minderheid zijn.

ZarankaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 02:05

Ik heb wel een mooi youtube filmpje, beetje extreem maar wel mooi om te zien dat bitloos rijden voor somminge een uitkomst zou zijn.. Knipoog

http://www.youtube.com/watch?v=lkxOp_xf ... re=related

Daar zou de knhs wat aan moeten doen. Tegen onverantwoord rijden.
Wel of geen bit, waar hebben we het over..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 10:19

Voor het kunnen houden heb je geen bit nodog
Als hij gaat gaat hij.

Maar je mag ook niet met een westernzadel, je mag ook niet met bandages, je mag ook niet met een bontje op het zadel, je mag ook niet met bruine laarzen ook al heb je bruin tuig, je mag ook niet...noem maar op
1 ding, kun je er niet in vinden rij je geen wedstrijden of organiseer je ze zelf.

En over hokjes stoppen...ik zie idd steeds hokjes...die dierenbeulen van bit rijders worden er steeds maar in geschopt... En dat stoort mij enorm!
Je houd pas van je paard als je hem geen bit (stuk ijzer zoals het dan genoemd word) in zijn mond hangt

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 14:16

Margon schreef:

Rolleyes
Misschien handig je eerst eens ECHT te verdiepen in bitloos rijden, voordat je zo'n domme uitspraak doet.
Aan de andere kant bevestig je mijn idee weer helemaal over mensen die er echt niets van weten. Haha!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 17:24

Margon schreef:

Rolleyes
Toch maar 'es wat meer topics lezen dan.[/quote]

Ja want een bit is immers zo zielig voor de paardenmond.[/quote]

ik nodig je uit om op die van mij te gaan rijden in de bak met bit. ik wens je dan veel succes . denk dat de ambulance je op kan halen. zonder bit is er vrij weinig aan de hand. tuurlijk wil die gaan dan gaat tie toch wel. maar met bit zeker.

En ik ben absoluut niet tegen het bit. maar wat je nu zegt is een vooroordeel. je zegt dingen waar je geen verstand van hebt. dus asjeblieft ga op die site lezen

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 20:58

sigrid1182 schreef:
Ambiiee schreef:

Afbeelding

Afbeelding

Liefs, Ambiiee

nou die mankeerd gelukkig voor de rest niets..... Clown

Positief of negatief?:O

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 21:00

Heb je nog meer draf foto's van hem?
Want hier staat hij niet direct op zijn voordeligst op... Lachen

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 21:04

Nou kijk eens in het topic in dr onderschrift rk Lachen Knipoog
(fotoshoot)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 21:06

Opes..gaat zich nu in een hoekje zitten schamen Bloos

_bloempje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 21:09

margon mijn pony is niet te houden met bit maar zonder bit heb ik haar binnen een paar stappen stil. daarom ga ik niet op wedstrijd want met bit kan ik haar gewoon niet houden:S

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 21:13

Margon schreef:

Rolleyes
Toch maar 'es wat meer topics lezen dan.[/quote]

Ja want een bit is immers zo zielig voor de paardenmond.[/quote]

Wat jij vergeet is dat de meeste bitloos-ruiters er een hele lange training in grondwerk hebben opzitten vooraleer ze nog maar beginnen met het rijden van hun paard. Iets wat spijtig genoeg teveel wordt overgeslagen door de 'traditionele' ruiters (en ik heb het hier niet over longeren!). Een paard wat een volledige grondwerk training heeft doorlopen en daarna bitloos wordt gereden zal over het algemeen de laatste zijn waar je last mee zult hebben op concours. Die maken zich niet druk zolang hun trainer zich ook niet druk maakt. M.a.w. de kans dat je zo'n paard in 'bedwang' moet gaan houden met allerlei hulpmiddelen is veel kleiner dat het met bit-gereden paard dat nog nooit met grondwerk in contact is gekomen.

En moge het duidelijk zijn, ik respecteer zowel de bitloze als de met bit ruiters zolang ze eerlijk zijn tegenover hun paard.

weer iets misgelopen met het quoten Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 21:16

Nou..dat is alles behalve duidelijk met die berg vooroordelen in je berichtje...

Dat je een paard niet met hulpmiddelen moet houden, oke
Maar paarden die zich niet druk maken... dat is gewoon karakter of niet...

Overigens zie ik hier een bitloze rijder die alleen kan houden bitloos
Waar is toch het op de zit rijden gebleven??