Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
quera schreef:CharleyT schreef:Correctie: geen hokjes juist. LEVEN en Laten LEVEN, in dit geval genieten met en zonder bit van paardrijden, en accepteren dat je als kleine groep niet zomaar een wedstrijdreglement verandert krijgt.
Ik vind het hokjes plaatsen want waarom zou een bitloos gereden paard niet mee kunnen doen met een "normale"wedstrijd. Kijk dat je niet mee mag doen met rolstoelbasketbal ala logisch want je zit niet in een rolstoel
quera schreef:CharleyT schreef:Correctie: geen hokjes juist. LEVEN en Laten LEVEN, in dit geval genieten met en zonder bit van paardrijden, en accepteren dat je als kleine groep niet zomaar een wedstrijdreglement verandert krijgt.
Ik vind het hokjes plaatsen want waarom zou een bitloos gereden paard niet mee kunnen doen met een "normale"wedstrijd. Kijk dat je niet mee mag doen met rolstoelbasketbal ala logisch want je zit niet in een rolstoel
CharleyT schreef:Maar conservatief is toch Prima?! Conservatief=behoudend-klassiek?
Bitloos is hip, is helemaal in(bij een bepaald groepje), vaak ook nog in de zin van Bitloos is beter, dan ben je pas een Echte paardenliefhebber want je doet geen auw in het paardenmondje. En zo suddert deze non discussie vrolijk verder:):):).
Steek de bitloze koppen bij elkaar, organiseer met elkaar Bitloze wedstrijden, en zie hoe populair, of niet, het bitloze wedstrijdrijden is.
Dan hoef je je niet te ergeren aan de KNHS, en die bond van alles en nog te betichten.
Dit hele gedoe doet me denken aan rolstoellers die met de WANDEL 4 daagse van Nijmegen mee wilden doen. Helemaal over de pis dat het niet mocht. Goh, het is toch een WANDELevenement??
En NEE, dit is geen discriminatie, dit is het echte leven. Ik mag met mijn gezonde benen ook niet meedoen met rolstoelbasketbal. Logisch, ongelijke kansen, word ik dus niet boos om.
Margon schreef:Ik heb niet het hele topic doorgelezen mijn excuses daarvoor.
Maar ik vind opzich dat de KNHS er goed aan doet geen toestemming te geven voor bitloos rijden. Ik denk dat als de paarden die bitloos worden gereden op concours komen zoiets hebben van 'wat een drukte ik moet weg hier' ja en als er dan ene gaat rennen dan gaan ze allemaal en niemand hoeft mij hier wijs te maken dat je dan een paard zonder bit in zijn mond in bedwang kan houden.
Maar ik vind opzich dat de KNHS er goed aan doet geen toestemming te geven voor bitloos rijden. Ik denk dat als de paarden die bitloos worden gereden op concours komen zoiets hebben van 'wat een drukte ik moet weg hier' ja en als er dan ene gaat rennen dan gaan ze allemaal en niemand hoeft mij hier wijs te maken dat je dan een paard zonder bit in zijn mond in bedwang kan houden.
Ambiiee schreef:Helemaal mee eens! Zie mijn veulen hier onder.. Heeft prima beenwerk voor de dressuursport, maar, zij kan nooit met bit bereden worden!!
Liefs, Ambiiee
JoviBan schreef:Margon schreef:Ik heb niet het hele topic doorgelezen mijn excuses daarvoor.
![]()
Dus het bit is een rem en een middel om paarden in bedwang te houden.![]()
Toch maar 'es wat meer topics lezen dan.
Margon schreef:Ik heb het over de paarden die op zo'n moment voor het eerst van hun leven op concours komen. Nou geloof mij ik denk toch niet dat je een paard zonder bit in zn mond voor het einde van het veld terug hebt. Nee het bit is geen rem en ook niet om in bedwang te houden maar wel een 'hulpmiddel' voor noodsituaties zoals ik hierboven vertel. Ik zie het al helemaal voor me.
sigrid1182 schreef:Ambiiee schreef:Helemaal mee eens! Zie mijn veulen hier onder.. Heeft prima beenwerk voor de dressuursport, maar, zij kan nooit met bit bereden worden!!
Liefs, Ambiiee
nou die mankeerd gelukkig voor de rest niets.....