Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Odyne schreef:mijn statement: Als je geen cap draagt, ben je dom
[/quote]noudy schreef:@ikke20: gelukkig is een auto geen vluchtdier en struikeld hij nergens over
wat is aquaplanning? Odyne schreef:mijn statement: Als je geen cap draagt, ben je dom
Nannes schreef:noudy schreef:@ikke20: gelukkig is een auto geen vluchtdier en struikeld hij nergens over
Maar een auto is ook niet altijd berekenbaar net wat ikke 20 al zei een klapband of wat
had je gedacht van aqua planing.
wat is aquaplanning?[/quote]sflj schreef:Odyne schreef:mijn statement: Als je geen cap draagt, ben je dom
Mijn statement: Als je een cap denkt nodig te hebben, moet je niet op een paard stappen!
Nannes schreef:Maar bij slecht weer/wegdek moet je toch automatisch al vaart minderen! dat is gewoon een stukje eigen inzicht?

)
) Shalbo schreef:Ten tweede vind ik het een beetje vreemd dat je zegt dat het mij niets aangaat waarom je wel of niet een cap zou dragen. Dit vind ik raar, want je reageert toch in dit toppic? Dan vind ik het niet vreemd dat je zo'n vraag krijgt, want het gaat immers om de beweegredenen van mensen om wel of niet een cap te dragen.
avaluna schreef:Citaat:Ziektekosten betalen we allemaal aan mee dus ik kom ook nog eens op voor mijn eigen geld
Vind het een beetje onzin, als mij wat gebeurd, betaal nog steeds maandelijks mijn eigen ziekenfonds hoor.
Als ik nooit aanspraak maak op m'n verzekering en jij wel omdat je met ernstig hersenletsel in het zh komt, dan betaal ik toch echt wel een deel van de kosten hoor!
Jij kan nooit je hele ziekenhuis verblijf betalen met dat geld wat jij aan ziekenfonds betaald...
Precies helemaal mee eens, maar ja sommigen hier...
ijong17 schreef:Dom en onverantwoord, wacht maar tot je met een dwarslezie in een rolstoel zit, dan praat je wel anders. Op een motor ga je toch ook niet zonder helm zitten. En het heeft niks te maken met wel of niet goed kunnen rijden, zelfs Anky kan van d'r paard vallen, een paard is onberekenbaar, daar moet je altijd rekening mee houden.
Ingrid
Shalbo schreef:Ik heb altijd geleerd dat je een mening dient te onderbouwen met argumenten. Ik citeer uit de begintoppic: "Wat vinden jullie hiervan?" ("hiervan" slaat terug op het rijden zonder cap). De mening die iemand heeft (goed/slecht om te rijden met cap) wordt onderbouwd met argumenten; in dit geval beweegredenen waaróm iemand dit vindt. Het is dus zeker wel waar het over gaat in dit toppic.
Overigens snap ik je uitleg wel over de wettelijke verplichting. Duidelijk. Stom eigenlijk dat je op eigen terrein bij wijze van spreken mag doen en laten wat je wilt.
Citaat:Hallo
Als je in een work topic geen cap draagt krijg je meteen weer het gezeur "Waarom draag je geen Cap?" "Ik vind het onverantwoord hoor.." etc.
En de mensen weten denk ik ook wel dat het niet zo veilig is zonder cap maar hun kiezen er toch zelf voor?
Maar in ieder topic zie je het toch terug.
Net als iemand bitloos rijd buiten "Het is wel erg gevaarlijk zo".
Hun kiezen er toch zelf voor?
Wat vinden jullie hiervan?
Mij irriteerd het een beetje.
Citaat:Waarom moeten mensen altijd zeuren als je geen cap draagt?
moniekk schreef:ligt dr aan.. als iemand op mijn pony zou rijden zou ik wel willen dat hij of zij een cap draagt, (hoewel ik zelf wel altijd zonder rijd moet ik eerlijk toe geven...)
maar als iemand zonder cap rijd en het is mijn pony niet boeit me niks.. eigen verantwoordelijkheid.. en ik ga ze ook niet zeggen dat ze een cap op moeten..
wat boeit mij dat nou ff heel grof gezegt als die gene flink valt en hij of zijn heeft een gat in zn kop?? kiest dr ook zelf voor om geen cap te dragen.. dus ja

runningkawa schreef:Ik ben er heel simpel in, onder de 18 verpilichten.
Boven de 18 moet iedereen het zelf weten.
We weten allemaal dat het gevaarlijker is, wat die persoon ermee doe is eigen risico en niet aan ons.
runningkawa schreef:En ik zie ook geen probleem om onder de 18 op de weg te komen.
Maar tot de 16 (dan mag je immers ook brommer rijden) onder begeleiding van een volwassene.
slimmerik schreef:Huertecilla schreef:Niemand hoeft uit te leggen waarom wel of waarom niet. Dat is een wettelijk vrije keuze!
De vraag is waarom die bemoeizucht?!
Ik vind het onbeschoft en onacceptabel om iemand er persoonlijk over aan te spreken.
hc
Als ik iemand iets onverantwoordelijks vindt uithalen dan zeg ik daar iets van. Zoiets wordt geloof ik "burgerplicht" genoemd.
PattyOosten schreef:Uit de FAQ van HAW;Citaat:Op Horses at Work zien wij helaas steeds vaker topics voorbij komen waarbij de TS duidelijk zegt geen commentaar te willen ontvangen. Dat is niet helemaal de bedoeling van HAW.
Wanneer je geen opbouwend commentaar wilt ontvangen, dan is het niet langer toegestaan om foto's op HAW te plaatsen.
HAW is bedoeld om foto's te tonen aan andere bokkers waarbij je paard getraind wordt of actief is in een wedstrijd. Dus eigenlijk een verslag van je training of van je wedstrijd (rekening houdend met de diverse disciplines).
Wanneer je trainingsfoto's plaatst en je zegt bijvoorbeeld al dat je geen kritiek wilt op je gympies en dat je geen cap draagt omdat je dat eigen keuze vindt, dan wordt vanaf vandaag je topic gesloten. Wanneer je geen kritiek - hoe opbouwend dan ook - wilt ontvangen, dan is het niet langer toegestaan om foto's op HAW te plaatsen.
Lijkt me dus dat vragen en opmerkingen gewoon mogen, ook wanneer er geen wettelijke bepalingen aan ten grondslag liggen![]()
1natascha schreef:...dat weegt toch niet op tegen het eventueel deels verkomen van een mogelijke hersenbeschadiging.
Waarom zou je het niet doen? ALs je je leven lief hebt ...
Needje schreef:Tsja, bij de een is het kapsel nou eenmaal belangrijker als het hoofd zelf.
Odyne schreef:mijn statement: Als je geen cap draagt, ben je dom
amyke schreef:Odyne schreef:mijn statement: Als je geen cap draagt, ben je dom
Nou,jij hebt wel lef om dit zomaar te typen en de mensen dom te noemen. Wel,laat ik jou dom noemen en zeggen dat je domme uitspraken hebt. Jij vindt dit ook niet fijn,anderen ook niet.
Laat anderen ook een mening hebben. Heb jezelf zo een mening waar je andere mensen (die je niet kent) even gaat lopen verwijten,doe het dan nog iet of wat onderbouwd en formuleer het anders.
Niemand wil op zo een groffe manier verweten worden,laat staan op een vriendelijke manier.
Ik zou je anders graag willen uitnodigen om in een vriendin van mij haar gezicht te zeggen dat ze dom is. Ik denk dat jij dommer bent doordat te zeggen en dak dat je rap terug thuis zult zijn al vliegend.