Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
armanike schreef:dus zou meer als de helft van alle mensen hun paard aanzienelijk beschadigen.Waar slaat dat op.
armanike schreef:een paard van 1.70 max 75 kilo, daar klopt toch niks van.
Ik ben het eens met yamche, dan zou je 60 kilo moeten wegen, dus zou meer als de helft van alle mensen hun paard aanzienelijk beschadigen.Waar slaat dat op.
ikenindi schreef:bandida, jij lijkt je er erg in verdiept te hebben... enig idee hoe het zit met 1 dag rijden, en daarna rust(weidegang) hoeveel dagen rust tussendoor zou ideaal zijn?
Citaat:Wat kan een tinker een beetje hebben?
Citaat:scheelt dit echt?
irisssssje schreef:Ik denk niet dat er een gewichtskaartje aanhangt, wanneer kan het wel en wanneer niet?
Ik denk wanneer je paard er echt last van krijgt, en paarden kunnen dit echt wel laten merken.
Als je niet netjes kunt lichtrijden door je gewicht, en dus erg tegen de beweging inzit, kan dit voor een paard storend zijn, en dat vind ik altijd wel zielig.
Angela77 schreef:Ik denk dat het er ook wel een beetje aan ligt hoe het paard gebouwd is...
En of je goed met de bewegingen van het paard mee kan gaan.
Volgens mij kun je beter iemand van 95 kilo hebben die het paard niet belemmerd in de bewegingen als iemand van 60 kilo die zit te hupsen op de rug.
Elke02 schreef:Angela77 schreef:Ik denk dat het er ook wel een beetje aan ligt hoe het paard gebouwd is...
En of je goed met de bewegingen van het paard mee kan gaan.
Volgens mij kun je beter iemand van 95 kilo hebben die het paard niet belemmerd in de bewegingen als iemand van 60 kilo die zit te hupsen op de rug.
Ben ik mee eens![]()
Ik denk eigenlijk dat het weinig problemen oplevert.
irisssssje schreef:Kuggur wat wil je daarmee zeggen? Dat als zo'n heel zwaar iemand op een paard zit beter kan gaan doorzitten?
Ik zie het zelf vaak genoeg, en denk zelf eerder dat zo'n paard het fijner vind dat je dan lichtrijd dan dat je doorzit.