Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Nadya schreef:Waar worden mensen afgekat dan op de laatste pagina's?
Citaat:Als ik mijn paard lekker los door zijn lijf zie lopen op de wei, graag zijn best zie doen tijdens het werk, goed eet, vrolijk uit zijn ogen kijkt, een glanzende vacht heeft, zich vermaakt met zijn weigenootjes, stuiterend aan de start van de cross staat en fluitend door de keuringen komt, steeds makkelijker zijn werk aan kan, ja dan denk ik dat ik goed bezig ben
Sizzle schreef:Tja Cerize ik had ook al een poging gedaan weer wat rede in de discussie te brengen, maar blijkbaar willen mensen alkaar liever afkatten.
chevax schreef:Indirect gaat 't natuurlijk daar wél over. Want de TS heeft als stelling dat je je paard niet goed houdt als je niet naar bepaalde lezingen gaat. En dan komen mensen met voorbeelden van hoe zij hun paarden houden, zonder daarvoor naar lezingen etc. te gaan.

). Dus ik zou beslist een keuze maken tussen de lezingen. En ja, ik ben nieuwsgierig waardoor ik graag naar een lezing met een voor mij nieuw onderwerp ga. Fysiotherapie denk ik dus..
. Al vraag ik me af of hij bereikt wat hij wil bereiken, met dit topic.
Cerize schreef:Ik ben echt blij voor jullie dat jullie lekker bezig zijn met jullie paardjes, ziet er allemaal heel gezellig en schattig uit......

Ezter schreef:Lielle en RK Dat was wat ik bedoelde te zeggen eigenlijk
Waarom zou een wedstrijd rijden zinloos zijn, maar eens in de week het bos ingaan niet? Gezien de TS vindt dat wedstrijden (in ieder geval voor zichzelf) zinloos zijn, en zelfs slecht voor welzijn van het paard, maar af en toe lekker een rondje rijden niet? Ik zag het verschil daar niet in, en persoonlijk rijd ik dan liever wedstrijd, zodat ik nog een trainingsdoel heb, mezelf kan toetsen en verbeteren, en op die manier een correct lopend paard probeer te krijgen...
(Waarmee ik dus niet bedoelde dat ik het stom vind als je geen wedstrijd rijdt, maar ik vind dat je dan ook niet moet zeggen dat het zinloos is om het wel te doen.)
runningkawa schreef:Wil ik uren het bos in, zal hij bij mij de trailer op moeten..helaas.
Hier kan ik alleen over land weggetjes
Wedstrijden neem ik ook alleen maar in de omgeving, wat met dressuur gelukkig ook kan.
Ik moet er idd voor betalen, in de winter zie ik dat gewoon als oefening en bakhuur, waar je met mazzel je bakhuur weer terug krijgt
russel schreef:Arno met alle respect maar eigenlijk zou je deze discussie met pensionbazen moeten voeren en niet met de mensen die afhankelijk zijn van een ander (de pensionbaas). Wij zitten in de zelfde regio dus ik weet waar ik over praat. Vertel mij please welke pensions open staan voor jouw redeneren en hun stallen gaan verbouwen, het voerbeleid gaan omgooien en individueel/per paard gaan voeren? Ik heb al zoveel plekken bekeken, zo ontzettend moeilijke beslissingen moeten nemen omdat er ALTIJD wat aan schort.
Dan denk je dat er concurrentie is? Jawel maar ook beperkt, weet je wel hoe moeilijk het is om een milieuvergunning in onze omgeving te verkrijgen is voor een pension? Dan ben je afhankelijk van een particulier die er 6 kan hebben, maar geld speelt overal een rol en jij weet net zo goed als ik dat in onze regio geld altijd op de 1e plaats staat.
De boeren die hun stallen ombouwen voor paarden, doen alles met in de ene hand hun portemonnee en rekenmachine om zoveel mogelijk muntjes te kunnen tellen en aan de andere kant zo makkelijk mogelijk paarden te huisvesten. Ik weet niet hoe het in de rest van Nederland is, maar in deze regio heb ik het even gehad met de ex-koeien en ex-varkens boeren die denken dat ze een paardenpension kunnen runnen en paarden over 1 kam scheren en paarden ook nog eens voeren alsof het koeien zijn. Zij zouden eens naar zo een lezing moeten gaan, maar ik ken geen niet-eigenwijze boeren die denken, goh die paardjes toch, zou idd totaal anders moeten.
Ik weet heel goed hoe ik het zou willen en als ik pensionplaatsen ga bekijken, kom je op plekken met veel veloop, zou je je moeten afvragen waarom er zo veel verloop is, of weet je plekken die gewoon goed zijn, maar geen vreemden op de dam willen of plekken die idd goed zijn, maar kom maar eens aan een plekje, of kom het maar eens op tijd te weten, die plekken zijn nl heel erg schaars.
Voor mij ook de ultime droom ooit mijn paard aan huis te hebben en dan pas heb ik rust.
Dus Arno zoals jij het stelt, daar kunnen wij niets aan doen hoor, ook niet als je gaat zeuren met je pensionbaas. Idd zijn er zat die totaal geen verstand van paarden hebben en het dier aan iemand zijn zorg over laten en alleen komen als het hun uitkomt, nooit nergens naar kijken, maar zijn dat de echte paardenmensen??? Die instelling zul je toch nooit kunnen veranderen, de mensen met paarden zijn er volop, helaas eigenlijk, want die houden het verkeerde in stand.
Iig staat mijn PB box open voor adressen die het plaatje hebben zoals jij schets, zit al met mijn autosleutels in mijn handen.
russel schreef:De kleigronden zijn momenteel te drassig om paarden op te zetten. Hoe is het met de 24 uursweitjes? Ook als ze in de kleigronden zitten? Staat er nog genoeg gras op zodat de paarden uren kunnen blijven lopen en kunnen blijven eten? Want het zou toch kunnen zijn dat ze ook uren in een hoekje staan? Maar dat is toch slecht?
Dus de paarden die nu niet op de wei kunnen of op een wei staan maar alles kapot hebben gelopen, zijn dus eigenlijk nu aan het kwijnen?
Arno jij vind dat een paard geen uren op een trailer kan staan of uren gereden kan worden omdat hij dan niet kan eten, maar hoe zit het met de kapotgelopen weilanden en de paarden moeten bijgevoerd worden met hooi/kuil dat hebben ze binnen een uurtje op en dan staan ze weer in dat hoekje, ze komen dan toch beweging te kort en eten te kort omdat die maag en darmen leeg zijn totdat ze weer gevoerd worden?
Dus eigenlijk ben ik fout als ik bepaal wanneer er gereden wordt omdat ik dan eventueel zijn eten verstoor of zijn rust verstoor, dan zou ik eigenlijk gewoon niet moeten rijden en dat is misschien ook wel waar, want dat is ook iets wat niet deugd.
dat stro geven