Met een pet rijden inplaats van Cap..

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

IJp

Re: Met een pet rijden inplaats van Cap..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 22:55

Alles leuk en aardig, maar ik word er zo moe van in deze discussie!!
Zullen we allemaal maar met alles stoppen? Als je op straat loopt heb je ook een redelijke kans om bv aangereden te worden en blijvend invalide te raken!!!( zodat een ander je de rest van je leven moet verzorgen!!)
Als je thuis zit en er vliegt een vliegtuig bij je naar binnen overleef je het ook niet!!!
Als je een keer dronken bent en je fietst langs een sloot en je valt erin kan je ook verdrinken en zo zijn er nog miljoenen voorbeelden te verzinnen waarom je dingen wel of niet moet doen dus een zinloze discussie waar we het allemaal toch niet over eens worden!!
Ik weet dat dit mijn laatste bericht is in dit topic want ik ga me alleen maar meer ergeren aan het welles/nietes-verhaal!!!

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 22:58

IJp schreef:
Zullen we allemaal maar met alles stoppen? Als je op straat loopt heb je ook een redelijke kans om bv aangereden te worden en blijvend invalide te raken!!!( zodat een ander je de rest van je leven moet verzorgen!!)
Als je thuis zit en er vliegt een vliegtuig bij je naar binnen overleef je het ook niet!!!
Als je een keer dronken bent en je fietst langs een sloot en je valt erin kan je ook verdrinken en zo zijn er nog miljoenen voorbeelden te verzinnen waarom je dingen wel of niet moet doen dus een zinloze discussie waar we het allemaal toch niet over eens worden!!
Ik weet dat dit mijn laatste bericht is in dit topic want ik ga me alleen maar meer ergeren aan het welles/nietes-verhaal!!!

Ja en pas maar op Knipoog
zelfs schaken is onveilig daar kan je gek van worden..
misschien kunnen we ons hele leven in een glazen kooitje zitten? Of nee Vork als dat kooitje dan breekt dan zijn er scherven en dan kunnen we ons snijden Sigaar

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 12:30

IJp schreef:

Tuurlijk loop je op straat ook een risico maar is dat dan de reden dat je zonder cap moet rijden? Omdat er op straat ook iets kan gebeuren, neem je met paardrijden meer risico? Rolleyes

destiny88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 17:42

Ik rijd ook gewoon met een pet op.
Heb die alleen op omdat anders mijn haar voor mijn ogen gaat zitten en dat rijd niet zo lekker.
En sinds gister op de western experience heb ik een hoed waar ik nu mee rijd..

Ik heb alleen mijn cap op als ik ga buitenrijden verder nooit.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 18:14

ik word ook een beetje kriebelig van de welles nietes discussie,maar om nou geen cap te dragen omdat je ook het risico loopt dat een vliegtuig op je dak vliegt.......zwak vind ik dat soort argumenten

SummerEnds

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 18:57

De pet is meer voor de zon en de regen tegen te houden, maar wordt ook gwoon gebruikt als sier. Het is helemaal niet veilig dus het beste is dat je een cap opzet !

JoanneArnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 19:03

Ik heb mijn leven gebeterd, heb als goede voornemen om met cap te gaan rijden en moet zeggen dat ik het ook gewoon nog elke keer gedaan heb.

Ik vind het nog steeds een vervelend ding, krijg er nog steeds hoofdpijn van maar ik wil ooit ook graag kindertjes en moet daar gewoon geen risico meer in nemen.
Ben niet bang dat ik eraf val omdat ze vervelend zijn, maar ze kunnen ook struikelen....

Ach, ik zal in de zomermaanden nog wel eens reageren, kijken o mijn voornemen dan nog zo is..... Nagelbijten / Gniffelen

marfiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 19:06

ik vind het zo'n onzin he! met alles kun je wel een blijvend letsel op lopen!! vind dat je hier niet zo diep op in moet gaan ieder zijn eigen keus, ieder heeft hier zijn eigen visie op!!! ik heb voorheen altijd met cap gereden maar door de tijd ging ik gewoon met pet rijden, vind ik fijner.. eigen risico, eigen verantwoordelijkheid.. vind deze discussie waardeloos, ieder heeft daar toch zijn eigen kijk op. ik heb al meerdere keren gezegt dat je wel gelijk hebt. maar dat hier verder niet over te disuseren valt.. tis toch de 1ne partij tegen de ander...... dus die discussie zal nooit ophouden. ik blijf bij mijn beslissing met pet op m'n pony beest! en cap op met wedstrijden. mocht ik op een ander of jong beest moeten zitten zal ik hem braaf opzetten en denken aan je wijze woorden Knipoog

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 20:09

of als je er dan toch afligt,met een gat in je hoofd op de eerste hulp,en je dan denkt aan de wijze woorden.............zo kunnen we door blijven kletsen,mensen doen toch hun eigen ding,totdat er een keer echt iets ernstigs gebeurd.

_Merel__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 11:51

Het lijkt mij erg onverstandig om met pet of zonder cap interijden, je hebt er immers geen bescherming aan!
Van de ruiter is het een eigen keuze, maar een cap lijkt mij verstandiger, die geeft nog wát bescherming...

bonnielau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 11:59

Wat een zinloze discussie zeg. Het is toch iemands eigen keuze om wel of niet met cap te rijden? Als je zonder cap rijd doe je daar helemaal niemand kwaad mee. Zelf rijd ik altijd met cap, dit is mijn keuze, het is ook gewenning en niet omdat ik zo bang ben om te vallen. Soms ben ik een beetje vergeetachtig en dan sta ik bij de vereniging en dan ligt me cap nog thuis dan rijd ik net zo lekker zonder cap, en soms als het in de zomer echt heel warm is doe ik hem ook wel eens af. Tuurlijk is een cap veiliger dan zonder maar dat is ieder zijn eigen keus, de enige die je ermee hebt als je wel valt op je hoofd is jezelf en niemand anders.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 12:03

dat is niet waar,want je betrekt er ook veel andere mensen bij.
maar daar ging het niet over.....

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 12:10

Een wijze man heeft me ooit eens duidelijk uitgelegd waarom een petje veiliger is dan een cap:

Neem een cap en een petje laat deze beide van een flatgebouw vallen. Ren naar beneden... en... de cap is stuk en het petje is niet eens beschadigd

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 12:27

goh die vergelijking had ik nog niet gelezen in dit topic Tong uitsteken

volgens mij zijn er echt mensen die het serieus nemen

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 12:46

Snoevie schreef:
goh die vergelijking had ik nog niet gelezen in dit topic Tong uitsteken

volgens mij zijn er echt mensen die het serieus nemen

heb het topic ook niet gelezen hoor Bloos hahaha ik denk dat er zeker mensen zijn die het serieus nemen !!!
Iedereen moet hetzelf weten.. Ik heb gewoon altijd mijn cap op Zij zijn groot en ik is klein!

angel25

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 12:55

Henrieke schreef:
ik snap dat eigenlijk ook niet.
Ik kan me voorstellen dat mensen niet met cap rijden omdat ze het niet fijn vinden (ik zou het zelf nooit doen, maar snap wel waarom ze het doen).
Maar als ze dan een pét op doen? Dat snap ik dan weer niet, want dan heb je ook wat op je hoofd. En het is geeneens veilig(er), dus dan kun je net zo goed een cap op doen.

Nou, ik heb meestal een pet op naar stal, omdat ten eerste met uitmesten e.d. je haar niet in je gezicht gaat hangen. Ik buiten ook mest moet scheppen en het in Nederland errug vaak regent dus dan is een pet heel fijn en ook als de zon schijnt is het heel fijn want dan krijg je die niet in je ogen.
En als ik dan even in de bak ga rijden moet ik dan mn pet maar afzetten ofzo? omdat jij anders niet snapt waarom ik een pet op heb?
Ik vind dat iedereen zelf moet weten wat hij op zn hoofd zet, als ik naar buiten ga zet ik wel mn cap op. En verder snap ik wel waarom mensen een pet op hebben op hun paard.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 13:05

Ik heb altijd een pet op met rijden, anders hangen die haren zo in het gezicht. Heb er tot nu toe nog niks aan overgehouden Tong uitsteken

Maar even zonder geintjes, als ik een jong of moeilijk paard rijdt of idd als ik naar buiten de weg op ga, doe ik wel altijd een cap op, want die beton valt een beetje harder dan de zand in de rijbak...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 17:42

Snoevie schreef:
dat is niet waar,want je betrekt er ook veel andere mensen bij.
maar daar ging het niet over.....

Lieve Snoevie ik heb die 'erge dingen' met eigen lijf én naaste ervaren.
1. Ik héb een paar kilo metaal in mijn lijf en een asymetrisch EEG als gevolgen van te avontuurlijk verlopen avonturen.
2. Ook als overblijver na een dodelijk ongeval (van mijn grote, avontuurlijke, liefde) blijf ik erbij dat je niet NOOIT, NIETS aan de levensvreugde van iemand mag knabbelen. Dat moet eígen keuze zijn. Het is niet joúw leven. Je eigen keuzes integer maken is al lastig genoeg Pling
3. Verder vind ik dat als ik voor mijn lol een berg op wil en het gaat stormen dat níemand voor mij een risicovolle reddingpoging uit mág voeren. Ook dat is een gevolg voor míj van mijn eigen keuze.

On topic van een valexpert Haha!
- er niet op klimmen voorkomt er af vallen
- de kans om er af te vallen beperk je door meer vaardigheid er op te blijven
- de gevolgen van een val beperk je én door vaardigheid in vallen én beschermende kleding
Voor de rest is het eigen verantwoordelijkheidhoe je daar mee om gaat. Punt.

Geniet ervan, maak je niet té druk over wat er allemaal zou kunnen gebeuren, want poep gebeurt toch wel. Enne, wat een ánder zou kunnen gebeuren... tja, is jouw straatje al schoon? Heb jij al een kursus valtechniek gevolgd of wat ook?! en dan nog, er is altijd meer, altijd.

HC

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 17:49

goh als eerste bedankt dat je mij lief vind,ik lees altijd graag je antwoorden;
en ik moet je wel een deel gelijk geven,het is net hoe je ermee omgaat.
ieder moet het zelf weten,alleen word er toch gezeurd als er wat gebeurd,dat wou ik alleen zeggen.
als ik iemand zonder cap zie rijden,zal ik er niks van zeggen hoor.

overigens,ik heb een aantal lessen in het 'goed vallen' gehad ja Haha!

Willeke12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 15:18

ik rij met pet. krijg van een cap altijd hoofdpijn, weet wel als ik eraf val zal ik nog meer hoofdpijn hebben.... maar ieder moet het lekker voor zichzelf weten....

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 17:55

ik rijdt met cap hoor.. en ik zou ook nooit zonder gaan rijden !

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 17:58

ik rij aleen op terrein waar het verplicht is met cap. als ik naarhet bos ga of gewoon in de bak rijd dan rij ik met een pet vaak tegen de kou(krijg anders hoofdpijn) of tegen de zon. overal kan iets gebeuren. maar beschermen doet hij echt niet maar ikrij er wel mee omdat ik eht fijn vind.

Surion

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 19:36

Blitzelover schreef:
IJp schreef:

Ja en pas maar op Knipoog
zelfs schaken is onveilig daar kan je gek van worden..
misschien kunnen we ons hele leven in een glazen kooitje zitten? Of nee Vork als dat kooitje dan breekt dan zijn er scherven en dan kunnen we ons snijden Sigaar

Ik zou voor een kooi van nikkel gaan, kan nog niet roesten ook niet *LOL*

fleurbartels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 19:42

met de neus op de feiten... nut van een cap -->check dit onderwerp.
(hoe doe je die verwijzigingen naar een forum onderwerp?)

_xLarax_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 19:53

Een pet is helemaal niet veilig, volgens mij is het gewoon dat je haar dan niet in de weg zit ofso:P