Waarom GEEN cap???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Corelli

Re: Waarom GEEN cap???

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 15:10

nee dat zeker niet,,maar ik zou het woord dom oid niet willen gebruiken..

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 15:12

Corelli schreef:
nee dat zeker niet,,maar ik zou het woord dom oid niet willen gebruiken..

Maar er zijn wel mensen geweest die het zeiden zoals die ene bokker zei.....weet zo geen namen dusse. Maar ja die lekker laten.

Doortje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 15:18

Ik rijd zelf op een manege en tja dat is dan verplicht! Tenminste voor de lessers zonder een eigenpaard dan he, maar zobijzo ook al had ik een eigenpaard dan zou ik denk ik wel alsnog met cap rijden. Knipoog

jacco_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 15:22

het ligt er een beetje aan wat ik doe en op welk paard.

op mijn eigen paard draag ik geen cap als ik dressuurmatig train. buitenritten, springen, inrijden van paarden, en 1e keer op een vreemd paard altijd een cap.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 15:27

ik snap wel dat mensen onderscheid maken tussen verschillende paarden (bij de vraag wel/geen cap) maar er kan toch ook iets met jezelf gebeuern dat je er in 1x naast ligt?? graag reacties;)

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 15:39

Ja dat kan...maar wat bedoel je precies? Flauwvallen oid? Het lijkt me vrij onwaarschijnlijk want meestal gebeurt en niet zomaar iets met de ruiter; en als je je niet goed voelt moet je gewoon niet op een paard stappen.

Ellebelletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 15:43

Ik ben 2 weken geleden onder mijn paard terrecht gekomen, en mijn cap is mijn redding geweest!!

Mijn paard is namelijk meet haar hoef op de achterkant van mijn cap beland, en die is dus gescheurd. (heb er alleen een zwaargekneusd stuitje aan overgehouden!)

Ik had er niet aan moeten denken dat ze mijn schedel zou hebben gekraakt!

Bij voorbaat doe ik een cap op...ik vind cap een eigen risico..maar ga dan niet zielig doen als je in een rolstoel zit met een gebroken rug of nek...want tsja...geen cap=gevolgen voor jezelf Knipoog

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 15:45

ja dat wel, maar dat bedoelde ik ook niet..K dacht meer aan een afbrekende/losgaande stijgbeugel of dat je simpleweg je evnwicht verliest bij bijvoorbeeld doorzitten zonder beugels (jaja k ken t Tong uitsteken) Dat soort ongelukken (vd beugels oid) horen natuurlijk niet te gebeuern, maar zulke ingen gebeuern toch..
Helaas zijn er ook nog mensen die wel doorrijden als ze zich niet lkkr voelen..Erg slecht, maar dat staat buiten dit topic..
Wat ik maar zeggen wil: een ongelukje zit in een klein hoekje en hoeft niet aan je paard te liggen..Daarom: cap op

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 15:49

Ja dat is zo, een ongeluk zit in een klein hoekje, maar ik denk dat ik best aardig op m'n paard kan blijven zitten, zelfs als er een beugelriem oid breekt....
Niet dat ik vind dat je geen cap op moet; het is inderdaad verstandig, aangezien de ongelukken die met paardrijden vaak ernstig zijn. M'n zus liep een tijdje mee bij een neuroloog; die had een dochter die ponyreed en die moest absoluut een cap op omdat die man de meest vreselijke ongelukken had gezien.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 15:49

Hmpz zo ver weer niet doorgedacht! Goed bezig Correli Tong uitsteken

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 15:50

orionneke schreef:
Hmpz zo ver weer niet doorgedacht! Goed bezig Correli Tong uitsteken

Slim

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 15:53

LETS schreef:
Ja dat is zo, een ongeluk zit in een klein hoekje, maar ik denk dat ik best aardig op m'n paard kan blijven zitten, zelfs als er een beugelriem oid breekt....
Niet dat ik vind dat je geen cap op moet; het is inderdaad verstandig, aangezien de ongelukken die met paardrijden vaak ernstig zijn. M'n zus liep een tijdje mee bij een neuroloog; die had een dochter die ponyreed en die moest absoluut een cap op omdat die man de meest vreselijke ongelukken had gezien.

hmm tsja..Als k de verhalen van mijn moeder soms hoor (die werkt in het ziekenhuis en krijgt nog wel eens "paarden patienten" ( Tong uitsteken )) dan krijg ik ook spontaan de kriebels..
Mijn motto is: IK RIJ VEILIG OF IK RIJ NIET!!! hihi Nagelbijten / Gniffelen

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 16:34

Het is eigenlijk nog nooit bij me opgekomen om zonder cap te rijden. In de 10 jaar dat ik nu rij heb ik echt nog nooit zonder cap op een paard gezeten... Voor mij hoort een cap er gewoon bij.

Bestek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 16:37

Ik had nooit zo'n zin om mijn cap te dragen, totdat hij me vorig jaar nogal gered heeft toen ik met mijn hoofd in volle snelheid op de bakrand knalde. Ben er toen vanaf gekomen met 'alleen' een gebroken enkel en wat gescheurde peesjes, anders was er waarschijnlijk ook nog het een-en-ander met mijn hoofd aan de hand geweest. Ode aan de cap.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 16:41

ik heb de gevolgen gezien hoe het kan aflopen zonder cap.

maar toch ik blijf eigenwijs, ik vind het nog steeds niet prettig zitten en veel te klef ongeacht welke ik ook neem. ik werk in een ruitersportzaak en heb er al heel wat uitgeprobeerd.
het is stom ja ik weet het maar ik vind het gewoon weg niet prettig.

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 16:43

ik heb sinds ik mijn nieuw cap heb (is van januari dit jaar) ze elke keer op.
moet toegeven dat ik de afgelopen dagen met die hitte een paar keer mijn cap niet heb opgezet (behalve als we gingen wandelen dan ging ze wel op)

voor januari reed ik zelden tot nooit met cap, ik had geen goeie cap (de ene was te klein, de andere te groot) en ik was het niet gewend (wat natuurlijk geen excuses zijn, maar zo was het toch Lachen ) om er een op te zetten

mijn nieuwe cap zit gewoon heerlijk, dus ik draag ze nu wel altijd

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 16:53

marloezzke schreef:
ik heb de gevolgen gezien hoe het kan aflopen zonder cap.

maar toch ik blijf eigenwijs, ik vind het nog steeds niet prettig zitten en veel te klef ongeacht welke ik ook neem. ik werk in een ruitersportzaak en heb er al heel wat uitgeprobeerd.
het is stom ja ik weet het maar ik vind het gewoon weg niet prettig.

Dat heb ik dus ook en het maakt niet uit of het zomer of winter is. Vandaar dat als ik mij er veilig genoeg bij voel en het mag, ik dus mijn cap afzet in de binnenbak. Verder draag ik hem dus wel.

Verder heb ik ervaren dat als je je tegen alles wilt beschermen, de ontspanning (en dus het plezier) ver te zoeken is. Want dan kan ik dus ook tijdens het gewone dressuurmatig rijden een bodyprotector gaan dragen. Gezien de rugblessure die ik ooit heb opgelopen zou ik daar inderdaad een reden voor kunnen hebben. Maar aan de andere kant herinner ik mij de opmerking van de orthopeed nog: "bij paardrijden gebeurt relatief weinig, maar als er wat gebeurt is het meestal ernstig." Dus hoe groot is de kans dat er iets gebeurt?
Als mensen wel een cap willen dragen kan ik daar, gezien de gegeven argumenten, begrip voor opbrengen. Maar voor mij zijn dat dus niet doorslaggevende argumenten om toch altijd die cap te dragen.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 16:59

ik heb áltijd mijn cap op ,ben pas 2 x van m´n pony gevallen (ook al weer een jaar geleden) en ik vertrouw m'n pony ook maar ieder pony/paard kan schrikken.
ik vind het daarom ook raar dat sommige zeggen : ''omdat ik weet dat ik echt niet van mijn paard val en ik vertrouw hem''.
en idd ''ik vind een cap niet lekker zitten'' vind ik ook geen excuus dan kun je ook gewoon één kopen die wel lekker zit.

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 17:04

superlise schreef:
ik heb áltijd mijn cap op ,ben pas 2 x van m´n pony gevallen (ook al weer een jaar geleden) en ik vertrouw m'n pony ook maar ieder pony/paard kan schrikken.
ik vind het daarom ook raar dat sommige zeggen : ''omdat ik weet dat ik echt niet van mijn paard val en ik vertrouw hem''.
en idd ''ik vind een cap niet lekker zitten'' vind ik ook geen excuus dan kun je ook gewoon één kopen die wel lekker zit.

inderdaad:)
Dat is net als met een rijbroek, die pas je ook altijd, en als hij niet lekker zit ofzo dan koop je hem toch ook niet, niet alle caps zitten fijn, maar er zijn heus wel caps die wel lekker zitten..!!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 17:12

Mloesje schreef:
inderdaad:)
Dat is net als met een rijbroek, die pas je ook altijd, en als hij niet lekker zit ofzo dan koop je hem toch ook niet, niet alle caps zitten fijn, maar er zijn heus wel caps die wel lekker zitten..!!

Daarom heb ik ook nooit een rijbroek aan, ze zitten voor geen meter Haha!

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 17:13

Ik heb verschillende rijbroeken en die zitten allemaal erg lekker. Ik heb ze van mondoni ze zijn in de aanbieding bij divoza!!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 17:14

Mloesje schreef:
Ik heb verschillende rijbroeken en die zitten allemaal erg lekker. Ik heb ze van mondoni ze zijn in de aanbieding bij divoza!!

Ga je nou reclame maken?? Clown
(ik hoef geen rijbroeken. Alleen een nieuwe Wrangler Tong uitsteken )

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 17:16

haha nee hoor!! moest het alleen even kwijt..Tong uitsteken

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 18:13

superlise schreef:

Niemand zegt dat hij/zij NIET van zijn paard valt...........meer dat hij/zij niet ZOMAAR ELKE SCHEET van hun paard afdonderen. Daardoor is de kans voor HEN "verwaarloosbaar"..............

indymo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 19:40

jullie moeten het zelf weten als je je eigen leven op het spel willen zetten want een ongeluk zit in een klein hoekje want die van mij sprong altijd had bijna nooit geweigert en ineens weigert ze en lig ik eraf word ik mee gesleurd krijg ik een trap tegen mijn hoofd IK HEB GELUK GEHAD misschien als jij zonder cap rijd NIET