Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
odetteke schreef:Ik kan niet zo goed bij zijn oren terwijl ik aan het rijden ben

beantsje schreef:Een rotshop op zn tijd is voor een paard geen zinloos geweld hoor. Dat is voor hen een manier van communiceren.
(hoewel ik de laatste ben die vind dat je het paard door de bak moet schoppen. als mijn paard een schop krijgt, sta ik er naast)
Wat is het alternatief? een gesprek aangaan of naar zn kamertje sturen?
Met een kind praat je, een paard geef je zo nodig een tik. Daar wordt hij echt niet minder van!
lois_fjordje schreef:@marianr: Tja dat weet ik eigenlijk niet... Ik word ffe flink boos op haar enzo. geef een een ruk aan de manen of oortje.. Dan weet de mijne het meestal wel. Bij mijn paard( en de paarden die ik rijd) helpt het altijd. En met tikken enzo heeft het nooit geholpen. Toen leek het net of ze dachten: Wow eens kijken hoever ik nu mag gaan.

lois_fjordje schreef:@marianr: Tja dat weet ik eigenlijk niet... Ik word ffe flink boos op haar enzo. geef een een ruk aan de manen of oortje..

En gek hoor, maar ze snapte het ook nog. Zal die andere merrie eens vragen waarom ze haar niet gewoon even aan haar oortje trok.
)
lois_fjordje schreef:daar ben ik het mee eens! Als een paard je vertrouwd hoef je ook niet meer te schoppen en te meppen. En kom maar eens hier. Aan een tik geven denken we hier niet eens aan!

lois_fjordje schreef:daar ben ik het mee eens! Als een paard je vertrouwd hoef je ook niet meer te schoppen en te meppen. En kom maar eens hier. Aan een tik geven denken we hier niet eens aan!
JoeyRosso schreef:lois_fjordje schreef:daar ben ik het mee eens! Als een paard je vertrouwd hoef je ook niet meer te schoppen en te meppen. En kom maar eens hier. Aan een tik geven denken we hier niet eens aan!
Je beledigt me nu echt heel erg!!! Ik wil hier eigenlijk niet discussieren met jou, maar ik moet dit kwijt.
odetteke schreef:Je zou toch raar staan te kijken als je ineens een superlief paard weer terugkreeg Urielle!
en dan neem ik gelijk alles terug wat ik heb gezegd
lois_fjordje schreef:ik zou niet meteen op die hengst gaan zitten! En ik zeg niet dat iedereen meteen een tik geeft zonder waarschuwen. Maar veel mensen wel. Zoals op de manege hier: Een paard wou een vrouw een knuffeltje geven, waarop de vrouw meteen met een flinke klap reageerde!!