Verliespuntengrens naar 50%, en andere regl wijzigingen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 12:55

Afbeelding

frunnik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 13:25

minnie_muis schreef:
Nou ja tuurlijk! Maar ik kreeg ook gewoon goed les! Maar hoefde geen springzadel maar deed het wel met een vzh zadel. Hoefde geen martingaal met elastiek etc. Dus het maakt wel verschil.

*edit: Wie zegt dat ik niet super graag prof zou willen worden? Nu niet meer maar toen misschien wel! Alleen mijn ouders hadden er geen geld voor over! Ze stonden 100% achter mij en dat doen ze nog steeds! Maar waarom een duurdere zadel als deze ook goed was!

Ja, maar als jij wel zoveel geld zou hebben, zou je het toch ook aan goede ponies/paarden en de beste spullen etc. uitgeven. Ik althans wel. Dat heeft dus niks met het prof zijn te maken. Dat is een splitsing naar inkomen. Iedereen wiens pappie meer dan een ton per jaar verdient mag niet meer met kampioenschappen meerijden

Valt me sowieso op dat er veel over ponyruiters wordt geklaagd, ook goede ponies moeten alles leren, en correct gereden worden. Tuurlijk win je makkelijker met een goede pony, maar de formule 1 win je ook niet in je Fiat Panda, ja toch. Kan je nog zo goed sturen. Maar hoe dure pony je ook koopt, er is altijd wel weer een betere, er kan er immers maar 1 de beste zijn.

ik zou het wel correct vinden om een splitsing te maken tussen het ZZGP en de basissport. Met andere woorden, als je een paard in het ZZGP uitbrengt heb je niks te zoeken op de kampioenschappen voor de basis, maar ik denk dat ook wel zo'n beetje de enige haalbare regel is.
Trouwens ik vind het juist altijd wel leuk om tegen de profs te rijden, wil echt niet altijd zeggen dat zij dan ook bovenaan staan. Ik zit geregeld in de prijzen, ook tijdens geldconcoursen en kampioenschappen. Misschien moeten sommige mensen wat kritischer naar zichzelf kijken??? Als iemand anders zijn paard beter voor elkaar heeft dan is het ook logisch dat die boven je staan, dat is het idee van een wedstrijd

amagun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 14:33

frunnik schreef:

ik zou het wel correct vinden om een splitsing te maken tussen het ZZGP en de basissport. Met andere woorden, als je een paard in het ZZGP uitbrengt heb je niks te zoeken op de kampioenschappen voor de basis, maar ik denk dat ook wel zo'n beetje de enige haalbare regel is.

Zo'n soort regel is/was er al, of je rijd een kamp. bij het ZZGP of bij de basis, beide in hetzelfde seizoen mag niet (voor senioren dan...)

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 16:16

Wouter24 schreef:
Zo'n soort regel is/was er al, of je rijd een kamp. bij het ZZGP of bij de basis, beide in hetzelfde seizoen mag niet (voor senioren dan...)

Dat ligt héél anders wouter...........
Je mag geen basiskampioenschap rijden als je tegelijkertijd óók aan de kampioenschappen in de ZWARE TOUR deelneemt................

fokfanaat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 16:55

Precies, Sonja reed op de Gelderse in de Li ook tegen Bart Veeze, die op dat moment ook een dier in de ZZ-zwaar of lichte tour starte, maar omdat hij met dat paard niet met het kampioenschap meedeed, mocht hij nog L1.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 17:00

Sonja heeft gewonnen zeker? Afbeelding

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 17:00

Samsam schreef:
Precies, Sonja reed op de Gelderse in de Li ook tegen Bart Veeze, die op dat moment ook een dier in de ZZ-zwaar of lichte tour starte, maar omdat hij met dat paard niet met het kampioenschap meedeed, mocht hij nog L1.

Zelfs dan had het gemogen volgens mij.
Het mag alleen niet als je in de GP meedoet op de NK's volgens mij.........
Volgens mij mag een ieder gerust kampioenschappen rijden in de LT en de Z2 tegelijk..........

fokfanaat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 17:08

nee dan had hij wel vanaf de M1 mee moegen doen, maar niet in de L1.

Vanaf zware tour kampioenschap mogen ze helemaal niet meer meedoen.

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 17:08

Uit de kampioenschapsreglementen:

Dressuur
Bij de discipline dressuur zijn ruiters/amazones die in het lopende seizoen zijn gestart in de klasse ZZ-zwaar of hoger uitgesloten van deelname aan een kampioenschap in de klasse B, L1 en L2. Tevens is een ruiter/amazone die in het lopende seizoen deelneemt aan een kampioenschap in de Zware tour uitgesloten van deelname aan een regionaal en/of KNHS-kampioenschap t/m de klasse Z2-dressuur.

fokfanaat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 17:09

wat ik zei dus!

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 17:10

De meeste ZZ-Z ruiters mogen trouwens uberhaupt al geen L meer starten omdat ze veelal wel een ander paard ooit ZZ-L hebben gereden. Eigenlijk een beetje overbodige maatregel dus.

fokfanaat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 17:14

ja dit was net voor die regel.

frunnik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 21:00

Ach het geeft wel extra zekerheid die regel.

Maar ik denk dat het echt al een hele hoop zou schelen als ze gewoon iedereen die ZZGP start niet in de basisklasse kampioenschappen mee laten rijden. Denk dat je dan een heleboel echte proefs te pakken hebt.
Maar ja voor de gewone concoursen vind ik het zelf ook niet zo'n probleem, ook de jonge paarden van de profs moeten opgeleid. En ik moet eerlijk zeggen dat als je je paard gewoon goed voor elkaar hebt het ook gewoon mogelijk is om van de broodruiters te winnen.

KarinvdM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 22:00

Ik denk dat je daarmee echt te ver gaat.
Zeker als je ZZL-ruiters ook gaat uitsluiten.

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 00:01

KarinvdM schreef:
Ik denk dat je daarmee echt te ver gaat.
Zeker als je ZZL-ruiters ook gaat uitsluiten.

Dan krijg je nóg minder ruiters die het durven te proberen bij de ZZGP en dát is volgens mij óók weer niet de bedoeling........

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 02:01

Wacht even hoor, ik snap de afkortingen niet meer.
je hebt ZZ-licht =ZZL
ZZ-zwaar = ZZZ?
lichte tour = ?
midden tour = ?
zware tour = ZZGP???
anders snap ik het verhaal niet meer...

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 09:05

Dat is ook bijna niet te snappen. De Stichting ZZGP organiseert de wedstrijden voor de dressuurklassen boven de Z2. Ze hebben een website daar kun je al veel iinfo op vinden.
De laagste klasse is ZZ licht, dan ZZ zwaar, dan de lichte tour die bestaat uit 2 onderdelen, prix st George en lichte tour( nou ben ik ook de draad kwijt vrees ik)
En daarna de zware tour en de Grand Prix.
Probleem met de ZZGP is dat er hier in het noorden vrijwel geen wedstrijden zijn, soms in Zuidwolde en ik meen Tolbert?? Maar verder moet je echt naar Ermelo, Kootwijk, Schaik, Of de dijk over naar Noord en zuid holland.
Je moet er dus wel heel veel voor over hebben om mee te rijden, dat begint al bij je vervoer dat tiptop in orde moet zijn.

P.s. ik zal in dit lijstje vast wel fouten hebben maar die kun je op hun website wel vinden.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 09:26

Klasse ZZ-Licht
Klasse ZZ-Zwaar
Klasse Lichte Tour (Prix St Georges, verkorte Prix St Georges, Intermédiaire I, alsmede de vergelijkbare Duitse S-proeven)
Klasse Midden Tour (Intermédiaire I, Intermédiaire II, alsmede de vergelijkbare Duitse S-proeven)
Klasse Zware Tour (Grand Prix,Grand Prix Special, de vergelijkbare Duitse S-proeven)

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 09:30

Kijk, Lielle weet zulke dingen wel! Dank je

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 09:34

Lielle heeft het reglement op haar PC staan

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 09:36

als je 1 malig ZZ Zwaar rijd, mag je toch nog wel L?

gr claudia

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 10:08

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 11:47

Nimmedor schreef:
als je 1 malig ZZ Zwaar rijd, mag je toch nog wel L?

gr claudia

Zelfs als je met één paard 3 maal meedoet aan de Olympische spelen en daar 3x goud wint met 95% en daarnaaast óók nog 296 paarden in het Z2+40 hebt gereden mag je nog gewoon een ander paard L1 starten........

Alleen die knoeiers die na 12 jaar ploeteren per paard TWEE paarden met met pijn en moeite ZZL+1 geklasseerd hebben moeten verplicht M of hoger starten...........

Barbara_m

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 12:40

Ik vind dat ook zo'n stomme regel he. Waarom mag ik nou weer niet met een jong paard L starten ...

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 13:34

Barbara_m schreef:
Ik vind dat ook zo'n stomme regel he. Waarom mag ik nou weer niet met een jong paard L starten ...

Mag je wel... maar dan wel hors concours