Milkshake verkocht!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kadir4ever

Re: Milkshake verkocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 18:06

veel succ6 met je Pony's Maria..!!

t0i t0i t0i

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 18:32

Gaat helemaal goed komen!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 18:51

Tjongejonge...

Ik vind het geweldig dat ouders er zoveel voor over hebben om hun dochter een mooie toekomst tegemoet te laten gaan in de paardensport.

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 19:04

Ik weet eigenlijk niet of het wel leuk is om 4 FEI pony's thuis te hebben staan. Probeer maar eens met die druk om te gaan.
En probeer er maar eens lol in te houden, als een dagje overslaan er niet inzit. En een dagje gewoon in het bos crossen, wat je doet op die leeftijd.

Cappuccino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 21:31

Ik vind het super gaaf voor dat 11-jarige meisje!! Ik zou het zelf ook wel willen maar wat wel is als ze allebei is geselecteerd met de pony's mag er maar 1tje mee doen! En dat is wel jammer,, Maar verder vin ik het echt wel leuk!!

Karamell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 01:59

Anoukie schreef:
Ik vind dat je als je dit topic leest, niet echt kunt zeggen dat dit hetgene is waar het bij velen om gaat hoor .

Dan lees je de posts wel anders dan ik ze lees.

Ik lees bezorgdheid voor het meisje, blijdschap voor haar dat ze de kansen krijgt en spijt voor andere mensen die de kansen ook verdienen maar niet krijgen
Ik lees ook realisme... Het is misschien *nu* de gemakkelijkste weg, maar ooit zal het meisje misschien wél een 'moeilijkere' periode krijgen, dan gaat ze ongeacht haar talent/ervaring die ze heeft waarschijnlijk toch een dipje krijgen. Iedereen heeft zulke dipjes. Als je echter een tijd lang de 'makkelijkere weg' hebt 'gekregen' (tussen aanhalingstekens want weet ook wel dat zelfs met goede leermeesters er nog altijd zelf hard gewerkt zal moeten worden), dan zijn zo'n dipjes nét dat beetje harder. Sommige mensen worden er echt depressief van dan, en ik denk dat de mensen daar ook een beetje bezorgd voor zijn.

Verder is het ook de harde waarheid dat meestal geld nodig is om het te maken in de sport. Talent en doorzettingsvermogen natuurlijk ook, maar zonder geld zijn deze helaas niet veel. Dit komt ook terug in het topic, maar slaat meer op de sport in het algemeen dan op dit meisje.

Zoals Barbara al eens eerder in het topic zei: "Dressuur is een elitesport" .
Ik lees in veel posts dat mensen alleen proberen duidelijk maken dat talent niet alleen bij die elite zit.
Het is gemakkelijk het af te doen als jaloezie...

Verder vroeg iemand of we het zelf niet zouden willen, 4 sportponies (of hoeveel dan ook, ben de tel eigenlijk kwijt). Zelfs zonder rekening te houden met geld ofzo, zou ik het gehouden hebben bij 1 leermeester en 1 groene pony. Leren op de leermeester, en samen groeien met de groene pony. Dat lijkt mij ideaal, zowel qua plezier als van leerschool.
Maar ieder het zijne en ik hoop oprecht dat het meisje veel plezier heeft met haar ponies.

Ik hoop dat als ze dit topic leest, ze niet gauw denkt van 'wat een jaloezie', maar eerder de bezorgdheid ziet, beseft wat een geluk ze heeft en probeert gelukkig te zijn terwijl ze haar talent ontwikkelt.
Ik hoop dat ze beseft dat de algemene opmerkingen niet op haar gericht zijn maar op de sport in het algemeen, en dat ze nooit de fout maakt te gaan neerkijken op mensen met wat minder. Want soms kan al die publiciteit teveel worden en dan beginnen mensen te reageren hoe ze niet zijn. En een gewaarschuwd persoon is er 2 waard.

Ik kende vroeger een ponyruitertje dat een hoop kansen kreeg, maar die had ondertussen gewoon mee lol met ons uit de 'lagere proefjes'. Toen ik een keer mijn jasje was vergeten, leende hij mij spontaan het zijne. Ja die zat in de hogere proeven en met meer ponies had het zwaarder, was veel meer werk. Maar hij had gewoon nog plezier, maakte vrienden die hem dan ook weer aanmoedigden en klaar voor hem stonden.

Dat wens ik voor dit meisje, dat ze kan genieten van de mogelijkheden en kan genieten van de paarden en de sport. Kort samengevat: Ik hoop oprecht dat ze gelukkig zal zijn en wens haar veel geluk.

Edit: Wat betreft commentaar, iedereen krijgt commentaar hoor. Op elke leeftijd. Als je een dure pony hebt is het vanwege de dure pony. Heb je geen dure pony dan krijg je commentaar dat je een 'knol' hebt enzoverder. En als je foto's op bokt durft plaatsen in HAW dan krijg je ook een boel commentaar. Niks mis mee toch? Gewoon analyseren, leren van wat waar is en de rest negeren.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 06:47

Jij en ik zitten aardig op een lijn, eigenlijk wel helemaal.

Nou de KNHS nog laten snappen dat ze ook verder moeten leren kijken, maar ik heb nog steeds( ondanks dat al jaren het tegendeel wordt bewezen) mijn hoop gevestigd op het talentenplan.
De opzet is nu anders dus wie weet komen er nu geen wildcards meer op de finaledagen.

( voor diegenen die het niet weten, wildcards waren kinderen die zich niet via de normale wedstrijden hadden geselecteerd. Deze kinderen werden door de "juryleden" zelf voorgedragen om te starten op de selectiedagen. 1x raden welke kinderen doorstroomden naar het vervolgtraject.)

LadyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 13:01

amondi schreef:
( voor diegenen die het niet weten, wildcards waren kinderen die zich niet via de normale wedstrijden hadden geselecteerd. Deze kinderen werden door de "juryleden" zelf voorgedragen om te starten op de selectiedagen. 1x raden welke kinderen doorstroomden naar het vervolgtraject.)

Tsja, dat is nou nog eens een hele lastige vraag..

Willeke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 15:18

Anoukie schreef:
:oo Wat een verschrikkelijk lelijk topic zeg! We hebben het over een meisje van 11, vergeten jullie dat ineens allemaal ofzo?

Het is nu eenmaal zo dat sommigen meer geluk hebben dan anderen qua steun van ouders, zowel financieel als persoonlijk. Toch geen reden om in dit geval Maria zo aan te vallen? Jaloezie is iets menselijks, maar probeer wel om te relativeren.

Ik kan alleen maar zeggen dat ik hoop dat ze samen met Milkshake en haar andere pony's mooie dingen gaat doen voor de Nederlandse dressuursport!

Hellemaal mee eens !!!!plaats ze haar allemaal succes wensen word het arme kind al de grond ingeboord voor dat ze een meter op het paard heeft gereden.
Ik wens haar heel veel succes.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 16:07

[/quote]
Hellemaal mee eens !!!!plaats ze haar allemaal succes wensen word het arme kind al de grond ingeboord voor dat ze een meter op het paard heeft gereden.
Ik wens haar heel veel succes.[/quote]

Kun jij wel lezen????? Ik weet het, het is moeilijk maar als je gewoon het topic doorleest dan kun je niet tot deze conclusie komen
Okee dit is een rotopmerking van mij, maar ik word er zo moe van.

Nogmaals: niemand boort Maria de grond in.

jimdebrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 16:09

...
Laatst bijgewerkt door jimdebrit op 03-03-24 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

saweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 17:08

Ik wil toch ff kwijt dat ik dit topic wel erg ver vind gaan.
Ben het er wel zeker over eens dat 4 FEI pony's niet bij 1 amazone thuis horen, geef andere mensen ook een kans want er zijn zat ponyruiters die met zon pony een heel eind kunnen komen maar die nu niet opgemerkt worden doordat de ouders niet genoeg geld hebben om ook zon pony te kopen maar wel het talent en doorzettingsvermogen hebben.

Ik ben zelf een fan van de dressuur maar heb nog weinig de naam maria vd dungen voorbij horen gaan maar wel 4 van zulke pony's? begrijp me niet verkeerd vind het leuk voor zon meisje want waarschijnelijk heeft zij zelf weinig in te brengen tegen haar ouders maar erg normaal vind ik het niet!

Maar kijk nou eens naar die grote spring en dressuurstallen met als voorbeeld stal eurocommerce als je in een paardenblad leest wie er allemaal in het a kader zitten staan wim en gerco schroder daar natuurlijk ook bij met beide 2 of 3 paarden in het A kader maar daar hoor je niemand over terwijl ook die paarden ieder afzonderlijk zouden moet kunnen presteren op een ek of wk! En zo zul je nog meer stallen hebben.

Dus mijn conclusie: vind het te ver gaan dat zon meisje op jonge leeftijd al onder zon druk moet presteren en dat andere "talentjes"waarbij de ouders het financieel niet trekken om zon pony te kopen ondergewaardeerd worden.

redbull33

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 17:16

Heb net het hele topic even snel gelezen, maar tjonge jonge wat een zielige mensen zijn er toch op de wereld!!!
Neem van mij aan: als iemand echt talent heeft en er voor 100% voor zal gaan zal hij of zij later altijd goed terecht komen!
Dus niet zielig doen dat het allemaal oneerlijk is voor dit meisje, maar zelf gewoon een beetje harder werken!!!

En gewoon iemand anders iets gunnen!!

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 17:19

Anoukie schreef:
Wat een verschrikkelijk lelijk topic zeg! We hebben het over een meisje van 11, vergeten jullie dat ineens allemaal ofzo?

Het is nu eenmaal zo dat sommigen meer geluk hebben dan anderen qua steun van ouders, zowel financieel als persoonlijk. Toch geen reden om in dit geval Maria zo aan te vallen? Jaloezie is iets menselijks, maar probeer wel om te relativeren.

Ik kan alleen maar zeggen dat ik hoop dat ze samen met Milkshake en haar andere pony's mooie dingen gaat doen voor de Nederlandse dressuursport!

Al was ze 30 en had ze geen van de pony's zelf zo gekregen, en simpelweg van haar rijke papa en mama gekregen, dan had bokt er hoogstwaarschijnlijk ook zo op gereageerd.
Ik ben er maar al te trots op dat ik mijn verzorghengst zonder begeleiding in een jaartje van bijna niks(je kon er opstappen, hij crostte en dan maar hopen dat ie moe werd, dan kon je weer afstappen), naar ongeveer L1 niveau heb gereden. Daar mag je trots op zijn.
Als je nou een toppony in je schoot geworpen krijgt. Dan word je de knopjes aangeleerd en je wint er een kampioenschap mee, moet je daar dan trots op zijn?
Ze zal best goed kunnen rijden en hard moeten werken. Maar ik denk dat zo'n jonge meid toch zelf moet leren iets te bereiken en zo gaat dat erg moeilijk, als je krijgt wat je hartje begeert.
Verder ben ik het helemaal met Yuna en Amondi eens

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 17:38

redbull33 schreef:
Heb net het hele topic even snel gelezen, maar tjonge jonge wat een zielige mensen zijn er toch op de wereld!!!
Neem van mij aan: als iemand echt talent heeft en er voor 100% voor zal gaan zal hij of zij later altijd goed terecht komen!
Dus niet zielig doen dat het allemaal oneerlijk is voor dit meisje, maar zelf gewoon een beetje harder werken!!!

En gewoon iemand anders iets gunnen!!

Dit soort post graag niet onder een schaduw account!
Daar is al eerder iemand over terecht gewezen door een Moddie!
En terecht, stoken is wel erg gemakkelijk zo.

saweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 17:46

wie is reddbull nog meer dan amondi? wel triest dan om onder twee namen te gaan zitten posten!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 17:49

Dat wil ze dus niet kwijt! Dit zijn mensen die wel van alles willen gillen( doe zelf maar wat meer je best!) maar niet voor hun mening uit willen komen. Dus maken ze een nieuw account aan en gaan ze lekker zieken.

Gebeurt wel vaker, maar het is ook een overtreding van de Boktregels!

jimdebrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 17:56

...
Laatst bijgewerkt door jimdebrit op 03-03-24 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 17:59

Het gaat al pagina's lang niet meer over het feit dat Milkshake is verkocht. Het staat jullie vrij om in een nieuw topic verder te discussiëren over jonge kinderen die meerdere FEI-pony's tot hun beschikking hebben. Wel met een vriendelijk doch dringend verzoek aan eenieder om dat onder je eigen account te doen en niet onder een schaduwaccount.