Volwassenen met pony

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 08:46

tyleysmiley

Re: Volwassenen met pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 10:00

Oooh die Unicorn is fantastisch...gelukkig staat het nergens in de wet beschreven dat je als volwassen persoon je inwendige kind niet meer mag laten stralen...in elke wei zou een unicorn moeten staan *\o/*

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 10:09

Als ik doe unicorn fotos zie baal ik dat mijn pony zwart is

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 10:54

Zo leuk om al die pony's te zien en die unicorn!! Geniaal :D :D

Dit ben ik met mijn pony's. Pepper van 19 en Ellie van 4.
Foto's zijn iets minder recent, maar hier staan ze allebei een beetje vergelijkbaar op haha. Het zijn allebei bruine Welsh cob merries :) .
Afbeelding
Afbeelding

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 14:29

Mijn pony loopt er ook al heel de week zo bij :))
Afbeelding

Dat is toch het mooie van volwassen zijn, gewoon lekker doen wat je zelf wil zonder toestemming te hoeven vragen of je je pony mag inkleuren als je je verveeld :')

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 14:50

Jaaaa nog een ingekleurde pony! Superleuk om te doen vind ik, en ook de reacties van mensen.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 20:35

Waarmee kleuren jullie de manen. Mijn barbie pony zou dat ook mooi staan en ik denk dat ik onze jongste dan heel gelukkig maak.

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 20:37

Haarkrijtjes, ik heb ze (heel slecht I know) van temu

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 20:39

Mijn dame (kind)is er allergisch voor dus dat wordt het niet helaas
Laatst bijgewerkt door sonjim op 07-03-25 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 20:39

Heerlijk pony kleuren! Maar denk niet dat de eigenaar dat goed vind van mijn verzorg pony :")

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 20:59

Het regent/slijt er gewoon weer uit hoor! Mijn haflinger heeft witte manen waarop de kleur heel mooi pakte en na een paar dagen was het al weer bijna weg.

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 21:13

Ik gebruik hele goedkope pastelkrijtjes die ik ooit bij de kruidvat heb gekocht. Maar die wassen er niet zomaar uit. Vorig jaar heeft ze nog weken met vage regenboog streepjes gelopen :')

Haar staart gebruik ik ook wel haarverf voor, la riche directions, gebruik ik ook voor mijn eigen haar :+. Begon met het idee dat een beetje paarse verf door de conditioner een sterkere toner was dan zilvershampoo en haar staart lila werd ipv wit. Dat was eigenlijk wel leuk, en beter dan de oranje verkleuring die ze had toen ik haar kocht, de vorige eigenaar was niet zo wasserig als ik ben. Dus af en toe schiet ik 'per ongeluk' uit met de verf en heeft ze een mooie paarse dipdye in haar staart. Dat vervaagt vervolgens wel naar mooi getoned wit.
Blijft ook minder lang zitten dan de krijt in haar manen maar dat kan ook aan de structuur van de staartharen liggen, heb het nog niet op de manen geprobeerd eigenlijk. Ik vlecht wel regelmatig met gekleurd nephaar in de manen, ook heel leuk :D

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 22:30

Oh gewoon echte haarverf zoals ik in mn eigen haar doe heb ik nog niet gedaan, laat je het dan intrekken en dan uitsoppen met shampoo?

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 23:59

De verf die directions verf is op een soort conditioner basis, eigenlijk is het gewoon vooral een vlekmaker in een potje, mijn badkamer is ook altijd spontaan dezelfde kleur als mijn haar :')
Hoeft ook niet heel lang in te trekken, kwartiertje is vaak al voldoende maar hoe langer hoe intenser de kleur meestal. En daarna enkel uitspoelen, geen shampoo.

Dit was de eerste keer waarbij de bedoeling wit was maar dit was eigenlijk veel leuker:
Afbeelding

Deze was ook leuk
Afbeelding

Eigenlijk heb ik veel te weinig foto's, kan zo even geen andere vinden, ik doet het ook niet heel vaak en meestal gewoon paars om de geel/oranje gloed eruit te krijgen op een leuke manier.

Wel altijd alleen de onderkant, anders ben ik bang dat het ook op de vacht gaat vlekken met die grote ronde witte billen. Met zwiepen heb ik geen transfer gemerkt maar haar flanken zijn aan beide zijdes ook vooral zwart.
En altijd in de koele tonen anders verkleurd het naar geel of oranje en lijkt de staart vooral vies als de kleur vervaagd.
Voor het kleurverloop kun je verdunnen met conditioner en/of gewoon kleine plukjes tot verschillende hoogte uitsmeren.

Ik vind het heerlijk om gewoon zo met mijn grote my little pony te spelen, ben ook heel blij dat het ook echt een tutpony is anders moest ik een ander tijdverdrijf zoeken :+ .

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 08:54

Fenna van Hoefwijzer heeft volgens mij haarkrijtjes in haar assortiment. Is een soort stoepkrijt.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 09:02

Allemaal hippe pony's, leuk!

Hier een clubje van 4 pony's (B t/m D formaat). Ben de grootste rustig aan het beleren, de palomino is ook bijna oud genoeg om mee aan de slag te gaan.

Afbeelding

Afbeelding

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 11:27

Leuk Mooney! Zo heb ik het ook gedaan, bitloos en op de barebackpad. Wel met hulp op de grond, ik had nog nooit een pony zadelmak gemaakt. Mooie kudde heb je.

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 14:39

Ik zou ook geen pastelkrijtjes gebruiken,dat is veel te vet en krijg je er vaak lastig uit...stoepkrijt voldoet dan veel beter en dat is met een plensbui zo verdwenen

hildemenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 16:52

Sinds vorige week donderdag ben ik de trotse eigenaar van E-pony ruin Macho!
Echt van elkaar genieten en kilometers maken laat door omstandigheden nog even opzich wachten. Als het goed is verbeterd dit op korte termijn en kunnen we plezier gaan maken!

Afbeelding

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 17:57

Gefeliciteerd hildemenna!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 18:16

hildemenna schreef:
Sinds vorige week donderdag ben ik de trotse eigenaar van E-pony ruin Macho!
Echt van elkaar genieten en kilometers maken laat door omstandigheden nog even opzich wachten. Als het goed is verbeterd dit op korte termijn en kunnen we plezier gaan maken!

[ Afbeelding ]

Wat een knapperd <3

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 19:14

Knap dier, veel plezier met elkaar!

Hier heeft mijn neefje van de week een rondje op Amy gezeten. Superbraaf was ze <3

Afbeelding

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 20:12

Knappe pony Macho <3

@mooney, wel raar om je op een 'grote' pony te zien na jaren met die kleine vosjes! :))

tyleysmiley schreef:
Ik zou ook geen pastelkrijtjes gebruiken,dat is veel te vet en krijg je er vaak lastig uit...stoepkrijt voldoet dan veel beter en dat is met een plensbui zo verdwenen

Pastelkrijt is helemaal niet vet, dan zou het juist makkelijk met shampoo te verwijderen zijn. Het is in principe hetzelfde als stoepkrijt alleen dan meer pigment en betere kwaliteit ingrediënten. Het is de hoge concentratie pigmenten waardoor het niet met 1 buitje uitgespoeld is, en dat hoeft geen nadeel te zijn :P . Haarkrijt zit er weer tussenin.
Grootste nadeel van krijt is wel dat het het haar uitdroogt waardoor je het beter niet te vaak kunt gebruiken.

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 20:16

Aah ik wist dat het zoiets was...het ziet er iig helemaal fleurig uit

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 21:01

@miereneter wat grappig! Ik heb als tiener pony's beleerd als bijbaantje en verder ook mijn vorige pony's zelf ingereden, dit is de tweede zo met bbp en bitloos en het bevalt goed.
@hildemenna gefeliciteerd, leuke pony!
@DeniseSilver ik maakte net pas de link dat het DE Amy was, wat leuk dat ze weer bij een bokker is. Is volgens mij een super lieve pony.
@IcePrincess haha ja was een tijd geleden, Relp is weer formaatje Pas maar die was natuurlijk al een tijdje niet meer. Gelukkig wordt de jongste dochter van Kirs dit jaar drie, dus dan heb ik weer een kleinere (ze is wel een maatje groter dan haar moeder en zus) palomino pony onder mijn kont :+ Al moet ik zeggen dat zo'n iets grotere ook wel een stuk comfortabeler is. Vu was wel echt te klein voor me, dus die heb ik alleen kindproof gemaakt en helaas is ze vorig jaar chronisch geblesseerd geraakt dus ze is nu fulltime grasmaaier.
Ik moet bij jou ook steeds even schakelen dat het nu een tinker is waar het eerst je rode kerel was.