Waar is Gylana!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GabberGill

Re: Waar is Gylana!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 08:56

Kunnen we geen topic hierover starten

Vind het wel interessant en dan is dit topic rustig.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 10:09

Officieel zal de merrie hier in Frankrijk ingeschreven moeten worden, zeker als ze als fokmerrie gebruikt gaat worden. De vraag is natuurlijk of ze via de officiële wegen gaan.

Mocht ze idd hier staan en ze krijgt een Frans nummer, dan zou ik haar makkelijk terug moeten kunnen vinden in de database, daar waar ze nu nog niet tevoorschijn komt.

Die Mike zegt me zo snel niks maar ik ken ook niet iedereen hier :+

sexysusie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-24 10:16

palousa_boy schreef:
Officieel zal de merrie hier in Frankrijk ingeschreven moeten worden, zeker als ze als fokmerrie gebruikt gaat worden. De vraag is natuurlijk of ze via de officiële wegen gaan.

Mocht ze idd hier staan en ze krijgt een Frans nummer, dan zou ik haar makkelijk terug moeten kunnen vinden in de database, daar waar ze nu nog niet tevoorschijn komt.

Die Mike zegt me zo snel niks maar ik ken ook niet iedereen hier :+

Ja precies, maar ben bang dat zij niks registreren.

Die Mike woont in Rucphen, adres bij mij bekend. Maar is al apart verhaal dat hijzelf land heeft in Frankrijk en dan ook nog zo ver weg. Maar ja er wordt zoveel gelogen en bedrogen. Je weet ook niet of het waar is.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 13:10

Een opfokplek in Frankrijk hebben is goedkoper dan in Nederland, dus zo raar vind ik dat niet.

Mijn vorige paard komt van een handelaar met familie in Canada, hij kocht dan Quarter en Paint veulens in de VS en bracht ze naar Canada om daar op te groeien. Daar werden ze ingereden en dan kwamen ze naar NL. Die overtocht moesten ze toch een keer doen maar opgroeien daar kostte veel minder dan hier.
Misschien heeft hij ook zo'n constructie.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 15:30

Maar is het misschien ook een ding om te accepteren dat die man niks kwijt wil ? Dat is ook zn goed recht. Je zal de andere kant maar zijn en een dusdanige zoektocht achter je aan krijgen.

Daarbij vind ik het totaal niet netjes dat je je crowdfunding open laat staan. Hij wil m niet kwijt zegt de man..dus dan is het ook eenmaal zo.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 15:35

Vind dit ook een beetje raar verhaal worden zo..

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 16:16

Grote kans dat ze nu gewoon de handel in gaat in België/ Frankrijk en dat hij dit alleen zegt zodat TS stopt met zoeken en hij haar nog goed kan verkopen.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 16:34

Maar hoe vervelend ook... dat is zn goed recht.
Voor t zelfde geld leest hij hier mee en ziet hij hoe er allerlei omwegen worden bedacht om een fractie van t bedrag te krijgen, dat ze gewoon naar die manege had moeten rijden om m daar op te wachten enz..
Het gaat hier niet over een zwaar mishandeld dier maar een waarvan ts denkt alleen zelf nog goed voor te kunnen zijn. Even lomp gezegd.
Hoe goed bedoeld haar acties ook zijn gaat t wel een beetje ver nu.

sexysusie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-24 16:52

Het gaat erom dat gylana ontvreemd is van de laatste eigenaresse, dus er een paard in de handel is die daar niet hoort te zijn. Ik zeg niet dat ik er het beste voor kan zorgen. Ik heb het liefst dat ze gewoon ingeslapen was. Degene waar ik nu mee te maken heb daar is ze dus al paar keer terug gekomen omdat diegene haar als rijpaard wilde verkopen wat dus niet kan. Daarnaast heeft deze persoon verschillende namen gebruikt. Niet helemaal zuiver dus. Deze persoon heeft haar gewoon van de ene naar de andere gestuurd als rijpaard terwijl hij al ingelicht was dat dat niet kon. Ik mag ook niet eens even langs komen om te kijken hoe het met haar gaat. Daarop zegt hij haar de dag ervoor al naar Frankrijk gestuurd te hebben. Toevallig kom ik daar in de herfst langs onder weg naar Spanje om paarden te trainen met een vriendin van mij maar ook dan hoor je niks. Als je niks te verbergen hebt kun je gewoon antwoord geven. Het klopt allemaal van geen kant dus nee ik laat het nog niet rusten. Voor diegene die zich druk maken om de crowdfunding, ik heb iedereen gesproken ondertussen en die hopen allemaal nog dat gylana terug kan komen dus dat ze geld nog niet terug hoeven. Dus mijn zoektocht gaat nog door. En ik hoop dat ik haar op een mooie goede plek mag vinden.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 17:13

Ontvreemd is een groot woord... De laatste eigenaresse heeft ze zelf verkocht ipv te laten slachten.
Daarop is ze de handel in terecht gekomen dus als één iemand daar schuldig aan is, dan is het de laatste eigenaresse, die had het dier dan zélf naar de slacht moeten brengen wilde ze zeker zijn dat het ook effectief geslacht werd.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 17:47

Ja alleen kan TS daar niks aan doen.

Ik vind het wel sneu hoe het nu gaat, dier wordt steeds als rijpaard aangeboden en gebruikt terwijl dat niet meer kan. Ik snap de TS wel dat ze er alles aan probeert te doen om dit lot te veranderen.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 17:48

Jeetje wat moet jij je verantwoorden in dit topic en dat blijf je ook zo netjes doen. Het is je goed recht om op zoek te gaan naar haar. Ja je hebt haar destijds verkocht, maar met goede intenties. Ik zou het ook niet kunnen laten rusten, ik hoop dat je haar vindt.

sexysusie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-24 18:53

Wesseltje schreef:
Jeetje wat moet jij je verantwoorden in dit topic en dat blijf je ook zo netjes doen. Het is je goed recht om op zoek te gaan naar haar. Ja je hebt haar destijds verkocht, maar met goede intenties. Ik zou het ook niet kunnen laten rusten, ik hoop dat je haar vindt.

Ja dat klopt, maar ja blijkbaar kan het niet anders. En ik probeer inderdaad gewoon netjes te blijven, wat hebben we er aan om elkaar af te branden.
Dank je wel in ieder geval en ik hoop haar snel te vinden.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 20:04

Hoho, waarom meteen weer alsof ts zich moet verantwoorden...

Ts je hoeft je niet te verantwoorden net zoals de man dat ook niet hoeft.
Ik snap je zeker, echter iets aangeven mbt anders erover denken mag ook neem ik aan.
Zie niemand verkeerd of slecht reageren inclusief ts.

sexysusie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-24 20:25

Mondy schreef:
Hoho, waarom meteen weer alsof ts zich moet verantwoorden...

Ts je hoeft je niet te verantwoorden net zoals de man dat ook niet hoeft.
Ik snap je zeker, echter iets aangeven mbt anders erover denken mag ook neem ik aan.
Zie niemand verkeerd of slecht reageren inclusief ts.

Ze mogen zeker een andere mening hebben. Maar soms slaat het wel wat door en gaat het niet meer over hulp of opties geven bij mijn zoektocht.

sexysusie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-24 10:41

Even een update, ik ben nog steeds aan het zoeken en zit in een groot web van leugens en rare mensen. Ik laat het nog niet rusten.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 10:57

sexysusie schreef:
Even een update, ik ben nog steeds aan het zoeken en zit in een groot web van leugens en rare mensen. Ik laat het nog niet rusten.

Had niet anders verwacht

Paard staat waarschijnlijk ook niet in Frankrijk

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 11:09

sexysusie schreef:

Wat zijn de belangen van de mensen die liegen?

sexysusie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-24 11:14

Petpa schreef:
sexysusie schreef:

Wat zijn de belangen van de mensen die liegen?

Geld en daarnaast bang dat ze opgepakt worden of dat hun naam bekend wordt. Is een groep die allemaal met elkaar samenwerkt

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 11:16

He... van paard niet willen verkopen is het nu ineens een groep die bang is om opgepakt te worden ??

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 11:17

Waarom zouden ze opgepakt kunnen worden?!?!?!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 11:27

Trek je handen er van af en
Laat het rusten

sexysusie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-24 11:34

Petpa schreef:

Oplichting,

sexysusie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-24 11:34

Popstra schreef:
Trek je handen er van af en
Laat het rusten

Dat nooit

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 11:43

sexysusie schreef:
Petpa schreef:

Oplichting,

Wie is er opgelicht?