Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Gini schreef:Tja, dat is wel een beetje het gevolg van een TS die het topic niet echt leidt, geen duidelijk vraagstuk of duidelijke stelling heeft. Dan gaat een topic al snel alle kanten op. Want wat zou wel ontopic zijn?
Cayenne schreef:Maar superpony, als het leven door meer aangelijnd lopen saai wordt, dan is het aan jou als eigenaar om daar alternatieven voor te zoeken. En die alternatieven zijn er ook gewoon.
Dat betekent niet dat je de natuur moet gaan belasten door ze los te laten lopen op plekken waar dat niet mag en op die manier overlast veroorzaken.
Veel mensen weten trouwens niet dat je in natuurgebieden ook de ontlasting moet opruimen.
Tiggs schreef:Het onderwerp lijkt me: aso’s die zich niet aan de regels houden en dan ook nog eens anderen de schuld geven.
SVRL schreef:Tiggs schreef:Het onderwerp lijkt me: aso’s die zich niet aan de regels houden en dan ook nog eens anderen de schuld geven.
Ahum, ik heb ondertussen al 5 keer gemeld dat een deel van de ruiterroute dicht groeit en een snoeibeurt nodig is, wordt geen gehoor aangegeven. Tijdens diezelfde periode werden wandel en mtb routes wel onderhouden en vrijgemaakt van omgevallen bomen. Er lopen 2 parallelle paden langs het bijna dichtgegroeide stuk, die helemaal niet overwoekerd zijn, dus geen zwiepende takken in je gezicht. Denk dat het dan ook niet meer als logisch is om 1 van de parellelle paden te nemen, aangezien men weigert om het ruiterpad vrij te maken.
Idem met de andere lus. Krijg je het maandelijks gemeenteblad in je bus, staat erin dat de ruiterroute verlegd werd naar de oostkant van het bos. Ten eerste zijn daar meerdere bosstroken, dus geen idee welk bos ze bedoelen. Daarnaast zijn alle paden buiten de oude ruiterroute voorzien van borden verboden voor ruiters en zijn er nog geen nieuwe borden geplaatst. Neem ik die route, overtreed ik dus sowieso de regels, omdat het beheer niet de moeite doet om duidelijk te communiceren en de nodige aanpassingen aan te brengen.
Maar he, ik ben dan blijkbaar de dikke asso die de regels overtreed en de schuld bij een ander legt.
En ja, ik heb me al opgegeven als vrijwilliger om de paden proper te houden en knelpunten die ik zelf niet kan oplossen door te geven, heb me hiervoor aangemeld bij een project dat door onze provincie op poten is gezet. Jammer genoeg hebben wij hier een opzichter waarmee er niet te communiceren valt en die dan ook weigert om samen te werken.
Popstra schreef:En we moeten ook niet Roomser dan de Paus willen zijn. Alleen tussen een alternatief pad pakken omdat het ruiterpad niet begaanbaar gemaakt/gehouden wordt, en je hond maar klakkeloos los laten rondrennen waarbij er daadwerkelijk schade aan eigendom, dier en milieu toegebracht (kan) worden, vind ik wel een verschil.Je moet je aan regels houden. Uiteraard maar sommige boa zijn ook wel berucht om het feit ze echt vreselijk irritant zijn.
Zo was er in Naarden 1
Die is toen door een groep vissers in de Vesting het water in gesodemieterd. Die kwam elke avond weer dezelfde personen op vergunning controleren. Dat waren ze zat.
SVRL schreef:Dat is dan jouw interpretatie en daar kunnen wij niets aan doen.@Mkango: als men alle mensen op 1 hoop gooit en asso noemt als je niet netjes de regels volgt, dan noem je ook mensen in mijn situatie een asso en dat schiet echt in het verkeerde keelgat. Men doet hier alsof alle opzichters heiligen zijn en dat zijn ze niet. De opzichter hier maakt het heel duidelijk dat hij geen ruiters op zijn domein wil. Hij heeft alleen de pech dat de provincie Limburg zich wil profileren als de paarden provincie en meer en betere ruiterroutes wil. Alle routes worden hier in kaart gebracht, ruiters worden gevraagd om knelpunten door te geven en om aan te geven welke verbeteringen we willen. Per gemeente worden meters of peters gezocht die maandelijks alle paden in hun gemeente controleren en proper maken, heb ik me dus voor aangemeld. Er is zelfs een vacature uitgeschreven voor een ruiter of menner die alle paden binnen de provincie de komende maanden moet afrijden. En dan bots je op een boswachter die heel koppig zegt dat ie niet mee doet en die via geen enkel kanaal te porren is om de ruiterroute te onderhouden.
Femke_Tweety schreef:Tientallen keren verdwaald is wat onwaarschijnlijk.
Tancreda4 schreef:Ik ook niet, maar tegenwoordig zijn 9 van de 10 honden niet zo opgevoed of in de gaten gehouden dat ze dat ook braaf doen.
SVRL schreef:Maar niet alle mensen met los lopende honden waar het niet mag zijn hufters. Gisteren nog zo'n familie tegen gekomen. Ja, hond liep los waar het niet mag, maar was netjes mee op het pad. Zodra ze me zagen, riepen ze de hond bij zich. We hebben de laatste maanden last gehad van onopgevoede loslopers, dus paard is nu een tikje nerveus als we honden tegen komen. Heb een aantal minuten staan kletsen met die mensen, goede training voor het paard. Ik zie echt geen kwaad in los lopers die luisteren en op de paden blijven.
Femke_Tweety schreef:Tientallen keren verdwaald is wat onwaarschijnlijk.