Paard verkocht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 18:33

Jintexx schreef:
Verhaal krijgt een vreemd staartje..

Vandaag mail ontvangen van de mentor. Die geeft aan dat ze samen met de stal het paard hebben verkocht met zo goed als nieuwe toebehoren voor maarliefst €750,-
Wij worden er nu op aangekeken dat het paard voor €3000,- verkocht hebben met toebehoren. Dit na advies ingewonnen te hebben bij ervaren trekpaard mensen.

Nu moeten wij dus een bedrag van €1750,- aan het meisje vergoeden omdat het paard voor veel minder verkocht is.

Hier gaan wij niet mee akkoord, want hebben aangeboden om te helpen bij de verkoop van het paard. En had een geïntegreerde voor het paard.

Daarbij geeft de mentor nogmaals aan juridische stappen te gaan ondernemen.
wellicht jullie beter juridische stappen kunnen ondernemen door deze zogenaamde ,,mentor,, aan te geven bij de politie want dit riekt naar poging tot oplichting

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 18:36

Ik kan me niet voorstellen dat ze een poot hebben om op te staan. Ze hadden jou ook niet het teveel teruggegeven als ze hem voor meer hadden verkocht. Ik vind dat je keurig hebt gehandeld, maar zo zie je maar weer hoe belangrijk het is om alles goed vast te leggen.

Het is rot voor het paard en rot voor jou. Nu hopen dat alleen gewoon goed afloopt.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 18:42

Als je een rechtszaak wilt voeren over een paard,dan moet je dat paard al die tijd in je bezit houden.Daarom wordt dat ook niet veel gedaan als men het paard niet meer wil,want zo'n zaak kan wel een jaar of langer duren en al die tijd heb je dan het paard op stal staan met de kosten.En de afloop is toch onzeker. Dus de koopster heeft het paard nu verkocht,dan kan ze niets meer.Het arme dier is wel de dupe. Hopenlijk treft hij nu wel een stabiel huisje.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 18:43

Kymalin schreef:
Ik denk zelfs dat dit misschien wel een vooraf bedachte oplichtingstruuk zou kunnen zijn.

Wel een hele domme oplichter dan :P

Als ze zelf juridische stappen gaat ondernemen kan TS dit ook wel gaan doen en is ze er gloeiend bij, want A: een mentor is aangesteld om de betrokkene te helpen bij niet financiële zaken, dus als ze dit doorzet is ze het mentorschap kwijt (als dat haar baan al is). En mentor is voor zulke ‘hulp’ helemaal niet bevoegd.

En B: zo werkt het gewoon niet met paarden kopen/verkopen. Je kan iemand niet aanklagen omdat ie het paard voor teveel verkocht heeft. Dat is een overeenkomst tussen TS en de koper, die beiden akkoord zijn gegaan. Koper is handelingsbekwaam om aankopen te doen, anders had ze geen mentor maar een bewindvoerder.

anjali

Re: Paard verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 18:53

Het enige wat wel had gekund,is als er koopvernietigende gebreken waren geweest.Maar daar is helemaal niet over gesproken.En,zoals ik al zei,het paard is alweer doorverkocht dus niet meer in het bezit van de koopster.Dus ts kan nergens meer over lastiggevallen worden.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 19:02

Ik zou een schriftelijke reactie sturen met, in het kort, de argumenten waarom ze ongelijk hebben (genoeg in dit topic), en hen verzoeken verder geen contact meer op te nemen.
Hopelijk kun je dit snel achter je laten. Zulke situaties zijn altijd vervelend.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 19:08

Ik zou helemaal geen reactie geven en eens afwachten of er daadwerkelijk een "mentor" is die actie gaat ondernemen. Is waarschijnlijk een gevalletje "veel geblaat en weinig wol".

Jintexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-19 19:21

De mentor heeft een eigen bedrijf en wat we zo zien in de mail ook iemand in dienst, deze wordt door haar in de mails erbij betrokken.

Ik ga zelf morgen of dinsdag het juridisch loket bellen, om deze dingen weer door te geven. Of een afspraak maken om bij een locatie langs te gaan met alles op papier uitgeprint.

Het is een hoop touwtrek werk wat we doen. En ik ga ook zeker er achter aan wat de mentor nu precies wel en niet mag om zo nog sterker te staan.

Via pb heb ik een aanbod gekregen om ook via iemand juridische stappen te gaan zetten. Deze houd ik ook zeker in mijn achterhoofd.
Gelukkig heb ik ook vriendinnen en me ouders die recht achter mij staan en het paard ook kennen vanaf de eerste dag dat ik haar zag (bij de vorige eigenaar)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 20:53

Ik zou niks doen. Laat ze maar dreigen of komen! Geen poot om op te staan.
Gewoon blokkeren en laat het

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 21:06

Wat vervelend voor je TS dat je nu in zo een drama verwikkeld raakt.

Let idd alles bij het juridisch loket en geef de mentor aan!

Het zou ook een idee zijn om onverwacht bij de stal langs te gaan als je daar zin in hebt. Wie weet is je paard niet eens verkocht!

Ik vermoed dat zij nu op alle mogelijke manieren aan het proberen is om jou het paard terug te laten nemen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 22:10

Ik zou ook geen enkele reactie geven. Kost je alleen maar een hoop (negatieve) energie en leidt nergens toe.
Jij staat in je recht. Daarnaast wie eist bewijst en er valt niks te bewijzen door hun. Case closed.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 08:14

Ik zou ook niet reageren, laat ze eerst zelf maar eens over de brug komen met (gekke bewijzen)...dan kun jij daar makkelijker op schieten.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 08:28

Voor je eigen gemoedsrust gewoon even naar het juridisch loket gaan. Mochten ze dan komen met een brief oid dan weet je ook wat je kan beantwoorden.

Ik vermoed dat ze flink bluffen in de hoop dat je toch nog iets van het geld terug gaat geven omdat je onder de indruk bent van hun gebrul.
Niet aan toegeven en het juridisch loket een mooi antwoord laten maken op hun mail. Vaak stopt het dan omdat ze dan in de gaten hebben dat jij weet hoe sterk jij juridisch in je recht staat.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 08:46

Jintexx schreef:
De mentor heeft een eigen bedrijf en wat we zo zien in de mail ook iemand in dienst, deze wordt door haar in de mails erbij betrokken.

Ik ga zelf morgen of dinsdag het juridisch loket bellen, om deze dingen weer door te geven. Of een afspraak maken om bij een locatie langs te gaan met alles op papier uitgeprint.

Het is een hoop touwtrek werk wat we doen. En ik ga ook zeker er achter aan wat de mentor nu precies wel en niet mag om zo nog sterker te staan.

Via pb heb ik een aanbod gekregen om ook via iemand juridische stappen te gaan zetten. Deze houd ik ook zeker in mijn achterhoofd.
Gelukkig heb ik ook vriendinnen en me ouders die recht achter mij staan en het paard ook kennen vanaf de eerste dag dat ik haar zag (bij de vorige eigenaar)

Die mentor wil kennelijk ergens geld aan verdienen.

Marriefloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 08:51

Niet op ingaan, dat is hun probleem. Alles wat je teveel zegt kan tegen je gebruikt worden. Ik zou dan ook niet meer reageren.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 10:55

Marriefloor schreef:
Niet op ingaan, dat is hun probleem. Alles wat je teveel zegt kan tegen je gebruikt worden. Ik zou dan ook niet meer reageren.

Ik denk ook dat dat het verstandigste is.

Paint_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 20:25

Nog contact gehad met juridisch loket of iets gehoord van de tegen partij?

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 20:50

Ik ben ook wel benieuwd hoe dit gaat aflopen eigenlijk. Lijkt me sterk dat ze een poot hebben om op de staan. Ze hebben zelf het paard (wel eens waar voor veel minder) weer verkocht. Als dat natuurlijk al zo is.

Jintexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-19 21:34

Vandaag bij het juridisch loket geweest, en alles besproken. Ook heb ik mentorschap Nederland gebeld, en die geven aan een mentor heeft in principe niks te zeggen over financiële zaken.

Loreke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 08:44

Heb je ondertussen nog iets gehoord?

Jintexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-19 08:59

Heb van de week zelf nog een antwoord gegeven op de gekregen mail. Dus nu weer afwachten.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 09:31

Denk dat ik zelf gewoon niks meer had gezegd.
Jij hebt niks verkeerds gedaan en ondanks het verdriet om het paard is het klaar ( paard is immers weer verkocht)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 09:36

Ineke2 schreef:
Denk dat ik zelf gewoon niks meer had gezegd.
Jij hebt niks verkeerds gedaan en ondanks het verdriet om het paard is het klaar ( paard is immers weer verkocht)

Mee eens.Maar goed ik weet natuurlijk niet hoe het precies zit. maar ik zou het als afgehandeld beschouwen.

Jintexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-19 09:52

De mail terug is na aanleiding van het gesprek bij het juridisch loket.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 09:54

Ah begrijpelijk dan +:)+