vuurwerk bij de buren en paarden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 23:20

ts, ik zou, als ik in jouw schoenen stond, de beelden van afgelopen dec allemaal bewaren.
Beginnen ze in dec weer en politie reageert weer zo laks, direct de gemeente inschakelen en verzoek tot handhaving indienen. De beelden van dec 2018 meenemen naar de gemeente.
Heb je toevallig bijgehouden hoeveel contact je hebt gehad met politie (en andere stappen die je in dec 2018 hebt genomen) met alle terugkoppelingen? Die aantekeningen/verslagen ook bewaren, zodat je die aankomende dec mee kunt nemen als dat nodig mocht zijn.
En dan kan je het hopelijk gelijk in de kiem smoren ipv weer wekenlang ellende en paarden in paniek.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 08:06

meggiemeg schreef:
Slmt9 heb een heb een heleboel bruikbare tips gekregen in dit topic! Ben ik heel blij mee, dingen die we zelf niet hadden bedacht of zelfs niet wisten, ook per pb. We hebben wat dingen in werking gezet, zal wel wat tijd gaan kosten maar dat geeft niet.
In de agenda staat al dat ik in juni het moet gaan regelen voor de paarden, ondanks dat ik de paarden dan weg breng eis ik wel dat het evengoed "rustig blijft", ik heb geen zin om dan een maand in de ellende van vuurwerk te moeten leven, oud en nieuw is 2 dagen en dat moet genoeg zijn.

Het zou niet moeten, maar ik denk voor de gemoedsrust van jou en je paarden een wijs besluit. Lijkt me vreselijk om alsmaar in de stress te zitten omdat je niet weet of er wat met je dieren gebeurd. Verder kan je alleen maar hopen dat er 1 zich flink verbrand aan het vuur werk.

Als kind is mijn jas in brand geschoten omdat mijn buurjongen een rotje verkeerd weggooide en die in mijn capuchon viel. Gelukkig waren mijn ouders er bij die gelijk mijn jas uittrokken. Maar ik ben nooit meer buiten geweest in de buurt van vuurwerk

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-19 08:09

xxCYNNxx schreef:
ts, ik zou, als ik in jouw schoenen stond, de beelden van afgelopen dec allemaal bewaren.
Beginnen ze in dec weer en politie reageert weer zo laks, direct de gemeente inschakelen en verzoek tot handhaving indienen. De beelden van dec 2018 meenemen naar de gemeente.
Heb je toevallig bijgehouden hoeveel contact je hebt gehad met politie (en andere stappen die je in dec 2018 hebt genomen) met alle terugkoppelingen? Die aantekeningen/verslagen ook bewaren, zodat je die aankomende dec mee kunt nemen als dat nodig mocht zijn.
En dan kan je het hopelijk gelijk in de kiem smoren ipv weer wekenlang ellende en paarden in paniek.

Ja we hebben alles bijgehouden, wil alleen niet gaan wachten tot december maar het nu al in gang gaan zetten. Dan is het straks weer van voor nu kunnen we niets doen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-19 08:11

superpony schreef:
Een bemiddelaar zou denk ik het meeste effect hebben. Dat kinderen daar afsteken is niet normaal. Als iemand het gezin kan begeleiden, kom je denk ik verder. Tijdens de periode van spanningen bereik je niks, maar als mensen op tijd gaan praten en hopelijk leren, kun je nog een beetje hopen op goede uitkomst

Er zijn afspraken met hun gemaakt, door politie en handhaving, die afspraken lappen ze gewoon aan hun laars. Daarvoor zijn er jaren lang al afspraken met hun gemaakt onderling. Dit soort mensen wil niets dan alleen wat zij leuk vinden en wat zij willen. Zolang zij het leuk hebben is alles goed en dan heb jij je daar maar in te schikken, zo niet heb je het heel vervelend.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-19 08:15

Gistermiddag was ik de stallen aan het uitmesten, paarden kwamen bij mij kijken, doen ze meestal wel, het jongste kind was buiten en zag dat de paarden dus vlakbij hun kant van het erf stonden, ging ze proberen ze weg te jagen..... Stak mijn hoofd om de hoek van de stallen en heb heel duidelijk gezegd dat dit niet de bedoeling was en dat ze heel snel moest maken dat ze weg was... Jankend liep ze naar huis... Dit is er 1 die nu al gewend is haar zin te krijgen, in alles, krijgt ze die niet is het krijsen-janken-gillen slaan met deuren enzovoorts.... Doet ze zelfs al als ze niet alvast in de auto mag gaan zitten als ze weg gaan en ze moet wachten op de rest...

superpony

Re: vuurwerk bij de buren en paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 12:02

Als een maatschappelijk werker zou gaan bemiddelen en praten, zou die ook de algehele situatie observeren denk ik en wat meer met die mensen echt in gesprek gaan. Dat is niet 1 gesprek, maar stuk begeleiding dat ze nodig hebben.

Net zoals nu, dat kan toch niet? Die kinderen worden groter en dan wordt het waarschijnlijk alleen maar heftiger wat ze gaan uitvreten.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-19 12:40

superpony schreef:
Net zoals nu, dat kan toch niet? Die kinderen worden groter en dan wordt het waarschijnlijk alleen maar heftiger wat ze gaan uitvreten.

Nee dat soort gedrag is niet normaal en zal zeker erger worden naarmate ze ouder worden omdat ze totaal niet er in worden gecorrigeerd.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 14:42

Kan je geen sproeisysteem langs je hek zetten,Dat zodra zedaar zijn je het aanzet en ze nat worden.Voor katten en reigers werkt dat ook :+

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-19 14:45

Nu je het zegt beatje, heb beregening daar staan, moet ik alleen de kop anders richten...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 16:02

Dat gaat alleen maar meer reactie vragen. En dat is ook zo kapot.

Wij woonden ooit naast een gezin die vaak ruzie hadden, kleine kinderen best druk waren etc. Maar verder niet teveel last naar ons.
Daarna begon het brommertjes, blowen, kei en keiharde muziek, vrienden groepen voor de deur etc. Dat is echt even een heftige periode. Ouders waren toen gescheiden, pa woonde er nog en die was gelukkig nog wel gevoelig voor wat wij zeiden en het bleef daarom binnen de perken. Daarna hield het op en is ook alle overlast in 1x klaar.

Maar de leeftijd van puberen kan heel pittig zijn en zonder begeleiding van ouders, moet je ze vooral niet gaan uitdagen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-19 16:08

Ik ga het ook niet doen hoor superpony, hoe verleidelijk het soms ook is.
Ik hou het bij een opmerking plaatsen zoals gisteren.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 16:57

We hebben bij ons op het werk van die steenmarterverjagers, die geven echt een onwijs hoge piep. Echt super frustrerend is dat. Kinderen horen dat dus ook beter dan volwassenen (nou ja, behalve zij met een heel goed gehoor....) :D

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-19 11:31

Wijkagent heb ik een goed gesprek mee gehad. Hij belde om te horen hoe het verder verlopen was na de melding over de vuurwerk overlast. Vroeg aan hem of hij geen terugkoppeling had gehad van handhaving. Nee dus, die hebben (nog) niets doorgegeven aan hem, terwijl mij dat wel was toegezegd.... Heb hem het hele verhaal verteld, was een lang gesprek. Hij vindt het ook van de zotte dat er aan mij was voorgesteld om de paarden maar weg te brengen terwijl wij het probleem niet veroorzaken maar de buren. Dat was de omgekeerde wereld. Hij was het ook met me eens dat het de buren alleen maar sterkte in hun gedrag door na gemaakte afspraken door te gaan en daar niet op te handhaven. Dat het alleen maar lastiger daardoor wordt om dit soort mensen op de rit te krijgen. Ik heb de afspraak gemaakt dat hij in november met ze gaat praten, dat er dan hele duidelijke afspraken worden gemaakt over het vuurwerk, over de locatie en de onkosten die er gemaakt worden door ons door hun toedoen. Deze afspraken worden vast gelegd en zodra ze zich er niet aan houden wordt er dan wel degelijk op gehandhaafd. Dit kan dan pas omdat de afspraken met hem zijn gemaakt. Vroeg ook wat als jij als wijkagent niet meer werkzaam bent hier? Dan droeg hij het over aan de opvolger.
Nu gaan praten heeft geen zin volgens hem, dan wordt er tijd in gestoken en afspraken gemaakt die ze dan allang weer vergeten zijn. Hij adviseerde om de camera lekker te laten staan.
Wat denken jullie hiervan?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-19 11:32

Sanet schreef:
We hebben bij ons op het werk van die steenmarterverjagers, die geven echt een onwijs hoge piep. Echt super frustrerend is dat. Kinderen horen dat dus ook beter dan volwassenen (nou ja, behalve zij met een heel goed gehoor....) :D

En hoe horen paarden en honden dat dan? Ik heb ook een goed gehoor dus zal dat dan ook waarnemen denk.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 11:44

Dat klinkt goed ts. Eindelijk een agent die wel doet wat er gedaan hoort te worden.
Die camera's zou ik idd gewoon laten hangen.

Die steenmarterverjagers hoort een paard ook. Met die vos uit mijn profiel ging ik vaak naar een klein bosje in de buurt en langs het toegangspad staat een huis die ook een soortgelijk ding in de tuin heeft.
Nou kan je zeggen dat die vos dat echt geen tof geluid vond. Altijd snorken en weg willen vliegen op dat stuk (zowel terug als heenweg). Vermoedde toen al dat het gedrag veroorzaakt werd door zo'n apparaat. Gaan vragen toen er iemand in de tuin aan het werk was en ja hoor; die hadden idd zo'n apparaat staan.
Paard werd er echt altijd gigantisch onrustig van en eenmaal ver genoeg van dat huis af en het gedrag was direct weer over.

maar eerlijk is eerlijk; de schimmel had er blijkbaar nooit problemen mee, want die reageerde er niet op. Heel af en toe dat ze eens onrustig werd daar, maar nooit in de mate zoals de vos. Maar goed; die was dan ook al een stuk ouder.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 13:35

Op zich wel goed, maar ik zou wel vragen om een kopie verslag van dit gesprek, zodat het in november niet zo is dat ze nergens meer van weten of kwijt is geraakt na overdracht.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-19 14:16

Dat is een hele goed bridgetF, ga ik zeker doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 16:04

Ik lees al even mee en zou de camera idd mooi laten staan zodat je kan gaan verzamelen.. Laat hen maar gaan en zorg zelf dat ze je niet op iets kunnen pakken.

Verjagers zou ik niet aan beginnen, hier in de wijk staat er ook één bij een huis en mijn hond wil daar niet eens langs, ik wist niet dat ze zo'n ding hadden dus vond het al vreemd dat hij zo stellig was in dat hij wilde oversteken en echt wilde vluchten, tot een vriendin van mij vertelde dat daar dus zo'n apparaat hing. Hij heeft er dus ook echt last van en zal daar niet de enige in zijn, als je zo'n ding ophangt dan horen je eigen dieren het dus ook..

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 16:29

Hij hoeft natuurlijk ook niet de hele tijd aan. Je kan hem ook alleen aandoen als ze vervelend aan het doen zijn :)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-19 16:52

Sanet schreef:
Hij hoeft natuurlijk ook niet de hele tijd aan. Je kan hem ook alleen aandoen als ze vervelend aan het doen zijn :)

Als de buren zo blijven sinds dat de camera er staat heb ik m niet nodig *\o/*

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 18:53

Wel een goed gesprek dus. Lijkt me sowieso al fijn dat iemand je serieus neemt.

Ik zou ook wel de afspraken zwart op wit willen, want als deze wijkagent er in NOvember niet is, kun je were opnieuw beginnen en dan nog alles in beweging krijgen duurt weer.

Moet je bij die camera niet iets ophangen dat er gefilmd wordt?? Dan weten ze dat ook gelijk.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-19 19:24

superpony schreef:
Moet je bij die camera niet iets ophangen dat er gefilmd wordt?? Dan weten ze dat ook gelijk.

Dat weten ze wel dat ze op beeld staan, dat is het eerste wat ze aangaf toen handhaving voor de 3e keer kwam. Ze zijn alles aan het filmen we zijn daar niet blij mee.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 19:33

Oke, ik dacht dat je het kaartje erbij moest hangen. Anders is het straks geen officieel bewijs misschien?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-19 19:42

Geen idee de camera staat binnen achter het raam boven te draaien, kan er dan wel een kaartje bij doen maar dat heeft geen zin. Volgens de handhaving mag je niet filmen met een vaste camera dan alleen op je erf en niet daarbuiten, maar met een telefoon of videocamera mag het dan weer wel.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 00:25

Ik meen dat in een rechtzaak niet-rechtmatig verkregen bewijs van een burger wel wordt geaccepteerd, maar onrechtmatig verkregen door de politie is niet geldig.