101 excuses waarom de punten tegenvielen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 11:29

Ohhh wat herkenbaar allemaal, ik heb een stalgenootje die dat heel erg doet in alles trouwens, ook als haar paard raar doet terwijl hij rustig moet doen, ja maar dat komt omdat jij.....(uhm ik wat?). Op wedstrijd gaat de hele familie mee en zijn ze haar met zijn allen het eerste half uur na thuiskomst naar de mond aan het praten "ja die en die heeft ook een *ras* en die zei dat ook al van die lage punten / je mag nog blij zijn dat hij met die gladde bodem zijn benen niet gebroken heeft / je deed het hartstikke goed hoor, jij kunt er ook niets aan doen dat die jury er geen verstand van heeft" enzovoort.

mylittlejoy

Re: 101 excuses waarom de punten tegenvielen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 11:57

Oh, zoooo herkenbaar dit. Als wedstrijdsecretariaat krijgen wij ook de raarste klachten te horen. "Het paard had tijdens de proef gemest en toen ging er een kraai op de mest zitten. Daar durfde m'n paard vervolgens natuurlijk nooit meer langs!" Uhm, ok?

Vorig jaar bij de herfstmeeting vond ik het ook erg bijzonder. Bij de M/Z ring hadden ze de boel opgeleukt met een bloembak achter de A. Zag er echt prachtig uit en was niet overdreven eng om te zien ofzo. Nee, komt ongeveer 7 van de 10 de ring niet rond omdat de paarden die bloembak eng vinden. En dan hebben we het over een kampioenschap in de klasse M en Z waarin de verenigingen van de kring hun beste combinaties sturen. Sorry, maar daar kan je bij mij echt niet aankomen met klachten richting de organisatie als jij je paard niet voldoende afgericht hebt. Begrijp me niet verkeerd, ik heb zelf ook een neuroot en m'n wedstrijden gaan ver van vlekkeloos, maar daar moet ík dan wat aan doen; niet de organisatie.

DemiHendriks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 12:01

Eentje die ik wel eens hoor:
Jury doet aan vriendjespolitiek :j

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 12:10

yke_lover schreef:

O maar dat is wel bewezen.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 13:44

Laura_Zodine schreef:
Hehe op eventing wedstrijd laatst was er een dressuur ring met daarom heen: Een treinspoor met snelle treinen, voorbij crossende combinaties, spetter geluiden vanaf de waterbak, terras met publiek incl kinderen en honden. Niemand had er veel last van in de proef (losrijden was ernaast dus ze hadden het wel weer gezien) Maar dat zijn ook niet allemaal dressuurpaarden/ruiters natuurlijk.

Hehe, grappig toch :+ Dressuurpaarden zijn niet zo veel anders dan eventingpaarden, maar dressuurruiters lijken dat weleens te vergeten :=

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 13:56

yke_lover schreef:

Zolang er geen chantage in het spel is........

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-16 17:03

:D de ereronde in de springring tijdens een dressuurproef met mijn vorige paard stond ook altijd garant voor allerlei oefeningen die niet in het boekje stonden. Wissels om de pas, passage, piaff... echt leuk maar wordt niet gewaardeerd in een m proef. Kreeg er geen bonuspunten voor.

Terwijl ze tijdens een prijsuitreiking van het springen zich altijd keurig gedroeg. Netjes stilstaan en normaal rondje in galop.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 17:06

Eline91 schreef:
Laura_Zodine schreef:
Hehe op eventing wedstrijd laatst was er een dressuur ring met daarom heen: Een treinspoor met snelle treinen, voorbij crossende combinaties, spetter geluiden vanaf de waterbak, terras met publiek incl kinderen en honden. Niemand had er veel last van in de proef (losrijden was ernaast dus ze hadden het wel weer gezien) Maar dat zijn ook niet allemaal dressuurpaarden/ruiters natuurlijk.

Hehe, grappig toch :+ Dressuurpaarden zijn niet zo veel anders dan eventingpaarden, maar dressuurruiters lijken dat weleens te vergeten :=

Gaat ie lekker met 't veralgemenen? :+

parelxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 18:35

Na het lezen van dit topic en een 'klein' puntenverschil van 31,5 :+ , is dit ook een erg mooie:
Ik denk dat de jury hoognodig naar de opticien toe moet.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 18:42

"De jury keek niet". In dit geval echt waar. Kreeg zelfs vijven op de onderdelen die ik bewust oversloeg. En dat waren er best wat. :D

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 21:02

Lithya schreef:
"De jury keek niet". In dit geval echt waar. Kreeg zelfs vijven op de onderdelen die ik bewust oversloeg. En dat waren er best wat. :D

Jeeee dat is ook wat, welke klasse? Wat zit zo'n jury dan te doen? Verder is er ook niet veel te zien vanuit je auto op zo'n concoursterrein toch :=

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 23:20

Lithya schreef:

Lang geleden heb ik een keer geschreven bij een wedstrijd en iedereen was heel boos op de jury waar ik bij zat. Diegene die de meeste fouten had gemaakt in de proef had gewonnen. Tsja, we werden aangevallen door een zeer agressieve wesp en er ontging mij en vooral de jury in kwestie in kwestie het nodige van de proef en wat we zagen zag er wel netjes uit :+ . Gelukkig is het ons gelukt om de wesp weer uit de auto te werken voor de volgende proef :D

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 05:52

Gruis schreef:
Lithya schreef:

Jeeee dat is ook wat, welke klasse? Wat zit zo'n jury dan te doen? Verder is er ook niet veel te zien vanuit je auto op zo'n concoursterrein toch :=

Dit was indoor en ze zat heerlijk te eten.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 07:44

Het is een tijdje stil geweest, maar ik heb er een. Moest als 1e starten. De wedstrijd liep al 10 minuten uit. Toen ik naar de ring toestapte, zat een ijzer dusdanig los dat we het er alleen maar onderweg konden halen. Reed de eerste proef en toen was de jury van de tweede proef er nog niet. Jury van de tweede proef arriveerde, maar helaas zonder schrijver. Of te wel, in de warmte een boel wachten omdat er geen tempo in de organisatie zat. In dit geval vielen de de punten niet tegen trouwens.

Jetta_2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 12:44

Haha vorige paard had in de ring staan plassen precies op de ac lijn... mijn uitgestrekte draf resulteerde dus in slootje springen... :-P

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-16 17:14

:') herkenbaar... ik heb eens tijdens een hagelbui indoor elke keer de witte streep in het midden van de bak foutloos gesprongen. Hagel kwam via de nok van het dak op de a-c lijn.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 03:16

Echt gebeurd rijden met koorts en medicatie met het gele plakkertje Dat je niets mag besturen....het paard liep prima maar ik zat er op als een dronken man en het paard liep er naar.
natuurlijk was het dom, maar ik moest en zou die proef rijden....
Het commentaar : niet meer drinken voor de wedstrijd, volgende keer wordt je gediskwalificeerd.
Dat protocol heeft heel lang in mijn kast gehangen :+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 06:17

Jetta_2015 schreef:
Haha vorige paard had in de ring staan plassen precies op de ac lijn... mijn uitgestrekte draf resulteerde dus in slootje springen... :-P

Dat overkwam een jongen eens tijdens de selectie. Halthouden bij C 3 sec (ja, dat is al een hele poos geleden) en dan in stap verder. Gaat paard staan plassen, jochie in paniek, jury heel droog vanuit het hokje: na de plaspauze gewoon je proef vervolgen... :D

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 06:50

Ook heel fijn, kring rijden en geen singel meenemen. Halleluja stonden er te lieve mensen naast mij op het terrein waar ik ' natuuuuurlijk meid, ik help je even, kleed jij je maar om!' een singel van kon lenen. Meisje zelf zou wel later in gaan rijden.Echt te gek. Helaas kwam mijn vriend twee min voor de proef met n andere singel aan zodat de dame in kwestie toch gewoon in kon rijden, maar ik voelde paardlief volledig verstrakken. Kipmak zijn proef gelopen maar zonder impuls. En ik ben nog steeds onder de indruk van deze superlieve mensen. Zij is trouwens tweede geworden en door, dus ze kon nog rijden ook!