Geen paard, wel wedstrijd ambitie

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Felicxa

Re: Geen paard, wel wedstrijd ambitie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-16 17:31

Hmm, misschien wel. Ik heb nu 1 keer les gehad met achenbach en dat ging vrij rampzalig :o

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 18:19

Felicxa schreef:
Hmm, misschien wel. Ik heb nu 1 keer les gehad met achenbach en dat ging vrij rampzalig :o

Ik heb er een filmpje van, dan kan je thuis oefenen ;)

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 04:42

Patricia_86 schreef:
Felicxa schreef:
Ik moet het voor mijn examen leren en ik zal voor de ritjes in het bos ook wel eens met 1 hand rijden omdat dat dat lekker rijdt (vind ik persoonlijk). maar verder. Mweh :')

Waarom zo moeilijk doen als het ook makkelijk kan.

Als je eenmaal achenbach onder de knie hebt is het ook makkelijk ;)
Dan is het net als fietsen, verleer je niet en doe je automatisch

Ik kan best sturen met 1 hand, maar niet op de achenbach manier maar op mijn eigen manier :Y) :D :+ :')

Ik heb het ooit een paar keer gedaan, maar echt soepel lukt het me niet..... hahaha! Maar goed, zoveel mensen, zoveel wensen, er is nergens in de menproeven gezegd dat het op de achenbach manier moet, alleen dat je met 1hand oefeningen moet doen. we oefenen nog maar ff door :D

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 16:11

Ik ken alle houdingen en handelingen, maar als ik mijn paard, het verkeer, en mijn handen in de gaten moet houden schiet dat laatste er nog wel eens bij in. Ook een kwestie van oefenen natuurlijk, ging de vorige keer al een stuk beter maar ik vind het echt lastig := Daarbij ben ik meestal op zondag (lesdag) behoorlijk moe, dat helpt ook niet echt mee.

Hoe staat het ervoor met het koppeltopic?

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 18:37

Ik heb helaas niets meer gehoord over het koppeltopic, dus ik neem aan dat dit gewoon via de bokt markt moet. :)

Ruiter1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 17:00

Ben ook op zoek naar een bijrijdpaard. En zou ook heel graag springconcoursen willen gaan rijden daarmee. Af en tie zijn er wel eens springconcoursjes op de manege, maar zou me graag verder willen ontwikkelen. Zou zo gaaf zijn, maar helaas nog niemand gevonden in de buurt..

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 17:35

Mijn dochter gaat juist een ZZ springpaard leasen om te gaan dressuren :)

Gelukkig zou het paard ook redelijk wat dressuuroefeningen onder de knie hebben.

Maar blijf zoeken en rondvragen, kijken op leasehorses.nl en MP enz en dan zal het een keer gaan lukken om iets te vinden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 17:51

Ruiter1997 schreef:
Ben ook op zoek naar een bijrijdpaard. En zou ook heel graag springconcoursen willen gaan rijden daarmee. Af en tie zijn er wel eens springconcoursjes op de manege, maar zou me graag verder willen ontwikkelen. Zou zo gaaf zijn, maar helaas nog niemand gevonden in de buurt..

Heb je advertentie even bekeken. Met jouw lengte kan je niet op mijn pony. :D

Heb je hier al een advertentie geplaatst?
https://www.facebook.com/groups/6004883 ... ts&fref=ts

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 18:36

Yom schreef:
Mijn dochter gaat juist een ZZ springpaard leasen om te gaan dressuren :)

Gelukkig zou het paard ook redelijk wat dressuuroefeningen onder de knie hebben.

Maar blijf zoeken en rondvragen, kijken op leasehorses.nl en MP enz en dan zal het een keer gaan lukken om iets te vinden

Dat klinkt als een hele mooie kans! :j Helaas heb ik zelf niet het geld om naast de kosten van lessen en (op den duur) wedstrijden, ook nog eens een grote bijdrage te betalen, dus leasen gaat niet voor mij. Op dit moment ben ik druk op zoek naar werk, maar als veertienjarige is dat nogal lastig en met mijn krantenwijkje gaat dat gewoon echt niet lukken.

Ik wil graag wat actiever gaan zoeken en wil ook graag een advertentie gaan maken, maar jammer genoeg heb ik geen goede foto's meer om erbij te plaatsen, en aangezien ik ook geen idee heb wat mijn niveau is denk ik dat mensen wel graag foto's willen zodat ze een idee krijgen van hoe ik rijd.
Voorlopig dus niet echt heel veel voortgang van mijn kant helaas.

Ruiter1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 18:42

Haha safina, nee dat gaat m niet meer worden. Ja heb al wel een keer een advertentie geplaatst, maar helaas zonder echt een resultaat. Misschien dat er via hier misschien wel reacties komen haha. Heb oversl waar kan al een advertentie geplaatst, ben benieuwd. Hopelijk levert het inderdaad iets op!

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 09:52

Ruiter1997 schreef:

Probeer te helpen op een grote pensionstal, dan kan het je op een gegeven moment gegund worden om te mogen rijden op een privepaard.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 19:34

Desiree_2001 schreef:
Ik heb helaas niets meer gehoord over het koppeltopic, dus ik neem aan dat dit gewoon via de bokt markt moet. :)

Excuses, het is er tussendoor geslopen. Omdat er op andere plaatsen op Bokt ook dergelijke initiatieven zijn mogen jullie dit topic ook gebruiken voor het koppelen van ruiters en eigenaren :)

Nogmaals sorry dat ik niet gereageerd heb, niet netjes en niet professioneel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 20:10

Urielle schreef:

Topreactie. Serieus. Als ik iets netjes en professioneel vind is het dit. +:)+

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 20:16

Urielle schreef:
Desiree_2001 schreef:

Excuses, het is er tussendoor geslopen. Omdat er op andere plaatsen op Bokt ook dergelijke initiatieven zijn mogen jullie dit topic ook gebruiken voor het koppelen van ruiters en eigenaren :)

Kan gebeuren, in ieder geval bedankt voor je reactie!

ik vind dit juist ontzettend netjes en heel proffesioneel overkomen :)

SimbaBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 18:26

Ik hou mij ook nog steeds aanbevolen voor zo'n super aanbod als wat ik voorbij zie komen!
Het liefst omg. Gelderland (Didam) :j

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 20:20

Ik heb zelf maar weer een paard gekocht :D. Ze is nog niet wedstrijd klaar dus komende tijd eerst thuis trainen en van de winter wat bb starten
Erg blij met haar
Afbeelding

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 21:32

Fijn dat dit topic weer even naar boven is gehaald. :)

Wat ontzettend gaaf zeg, paardjes123! Mooi paard ook. Veel plezier nog met hem!

Ik heb besloten toch nog even te wachten. Wanneer er toevallig iets op mijn pad zou komen zou ik het wel overwegen, maar voor nu laat ik het hier even bij. Ik ben op dit moment namelijk even niet meer in staat om hier veel geld in te investeren en aangezien ik nog niet heel veer ervaring heb vind ik het ook belangrijk om regelmatig te lessen. Mijn moeder is ook niet in staat om voor alles te betalen en ik kan nu echt niets bijleggen, daarom wacht ik even tot ik het zelf weer wat breder heb.
Wanneer ik terug ben van mijn vakantie wil ik weer gericht op zoek gaan. Tegen die tijd ben ik bijna vijftien en kan ik op zoek gaan naar een baantje, zodat ik wat meer te besteden heb. Dan zou ik dus weer een gedeelte van de kosten op me kunnen nemen en zouden we wel weer in staat zijn om op den duur ook voor wedstrijden te betalen.

Mocht er hier iemand uit mijn omgeving meelezen die mij de kans wel zou willen geven dan houd ik me aanbevolen, maar wanneer je haast hebt ben ik niet de juiste persoon, want op dit moment kan ik het dus echt even niet betalen. Lessen zouden in principe nog wel moeten lukken nu, maar het gaat sowieso nog een paar maanden duren voor ik weer in staat zou zijn om ook voor wedstrijden te betalen. Daarvoor zal ik toch eerst werk moeten vinden en dat kan knap lastig zijn. :=

CuteApplePie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 22:23

Gaaf paard heb je daar zeg, paardjes123!

Desiree, is een krantenwijk oid niet iets voor je? Ik ben ook erg vroeg met kranten lopen begonnen, ik geloof dat ik 12 was. Stond danwel op mijn zus haar naam ivm de leeftijd, maar ik kreeg al t geld ;)
Bij armada varieerde het tussen de 40 en 100 euro in de maand, aanrader om daar eens te kijken of z iets open hebben bij jou in de buurt!

Ik heb helaas ook nog geen paard gevonden waar wedstrijden rijden mee mogelijk is, tot die tijd vermaak ik me prima met het springen op stal met een erg leuke pony maar zal ik altijd nog mijn ogen open houden voor paarden waarmee wedstrijden rijden mogelijk is :)

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 22:43

CuteApplePie schreef:
Gaaf paard heb je daar zeg, paardjes123!

Desiree, is een krantenwijk oid niet iets voor je? Ik ben ook erg vroeg met kranten lopen begonnen, ik geloof dat ik 12 was. Stond danwel op mijn zus haar naam ivm de leeftijd, maar ik kreeg al t geld ;)
Bij armada varieerde het tussen de 40 en 100 euro in de maand, aanrader om daar eens te kijken of z iets open hebben bij jou in de buurt!

Ik heb helaas ook nog geen paard gevonden waar wedstrijden rijden mee mogelijk is, tot die tijd vermaak ik me prima met het springen op stal met een erg leuke pony maar zal ik altijd nog mijn ogen open houden voor paarden waarmee wedstrijden rijden mogelijk is :)

ik heb een hele tijd een folderwijk gehad, maar daar ben ik nu mee gestopt. De bezorgdagen vielen voor mij precies verkeerd (tot laat school, naar stal etc.), waardoor ik savonds moest bezorgen en dat vind ik zelf echt niet prettig (ik woon niet in de allerleukste buurt...), dus dat was sowieso lastig. Daarbij verdiende het echt barslecht, in totaal was ik vaak wel 2.5 uur bezig omdat ik zo vaak terug naar huis moest om bij te vullen en ik verdiende nog geen dertig euro per maand. Ik vind het echt niet erg om hard te werken voor mijn geld, maar dit vond ik gewoon niet reëel. Ik was verder ook niet tevreden over hoe het allemaal geregeld was, het gebeurde regelmatig dat ik te weinig geleverd kreeg en dan had ik de volgende week boze buurtbewoners omdat ze niets hadden gekregen, terwijl ik het gewoon netjes door had gegeven.

Krantenwijk wordt het dus niet meer voor mij, over iets meer dan twee maanden word ik vijftien dus dan ga ik liever direct voor een baantje bij de supermarkt.

Wel bedankt voor het meedenken! :)

Jammer dat je nog niets hebt kunnen vinden, maar wie weet komt er nog wel iets op je pad!

xemmafalcon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 00:15

Ik zou ook wachten totdat je 15 bent desiree; in een supermarkt werken is zo veel fijner dan een krantenwijk!

CuteApplePie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 00:29

Ooh 2 maandjes is nog prima te doen!
Supermarkt is inderdaad erg fijn, heb zelf 3 jaar bij de AH gewerkt en vond het een erg fijne werkgever, betalen erg goed en 't werk is prima te doen :)

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 10:12

paardjes123 schreef:
Ik heb zelf maar weer een paard gekocht :D. Ze is nog niet wedstrijd klaar dus komende tijd eerst thuis trainen en van de winter wat bb starten
Erg blij met haar
[ [url=m/vzC6Lx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuk hoor, weer een stippel :) kwpn gefokt of helemaal appaloosa?
Ik heb ook een paard erbij gekocht want met paarden van anderen lukt het best, maar het is toch ook wel heerlijk als je helemaal zelf overal over kunt beslissen.

NathalieBoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 10:38

(Ik kom hier zomaar even binnenvallen) :o
Maar ik breng al bijna 3 jaar een pony van iemand anders uit :) Ben gevraagd door de eigenaar nadat ik een poosje gebruik heb gemaakt van hun rijbak om in te rijden met een verzorg shetlander. Voor die pony werd ik echt te groot en een paar weken later zaten ze opeens bij mij aan de keukentafel met de vraag of ik hun pony zou willen rijden. Daar zeg je geen nee tegen en inmiddels rijd ik de pony al 5 jaar en rijd ik bijna 3 jaar wedstrijden. Eigenaar gaat niet mee op concours, ik ga gewoon samen met mijn moeder en we maken gebruik van hun trailer. Lessen/wedstrijden enz betaal ik zelf, goed passend tuig betalen hun en de kosten van de ijzers delen we. Echt super geregeld dus <3

Afbeelding

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 09:39

@NathalieBoer: Dat klinkt inderdaad als een fijne constructie. leuk paard ook! Veel plezier nog verder :)

@Dorine92: Leuk! Ik snap je beslissing helemaal, het geeft toch meer zekerheid. Wat voor paard is het? :D

Ik wacht inderdaad gewoon nog even tot ik bij de supermarkt mag werken. Misschien dat ik iets daarvoor al wel weer op zoek ga. Het duurt toch wel even voor je als combinatie aan wedstrijden toe bent, dus dan heb ik sowieso nog genoeg tijd om aan werk te komen. Dan zouden we in die tijd wel alvast lekker kunnen gaan trainen en lessen kunnen nemen. Ik verwacht ook niet dat ik binnen een paar maanden klaar ben voor wedstrijden (dat hangt natuurlijk ook wel van het paard af), dus als ik alvast zou beginnen met zoeken voor ik vijftien zou worden zou dat niet direct een probleem zijn. Lessen zouden we nog wel kunnen betalen dus dat zou geen probleem zijn, het is echt de combinatie van lessen én wedstrijden die nog niet mogelijk is, daarvoor zal ik toch echt eerst werk moeten hebben. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 13:12