Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Bcroon schreef:Ik ben 1.96 m en weeg 120 kilo maar ik rij wel is op een stevig paard van mijn nicht door het bos meestal 1 keer in de 2 week maar mijn vrag is ben ik te lang of te zwaar hij loopt gwn goed mijn nicht weegt 100 kilo
smurffie schreef:KimD schreef:Die discussie is wel vaker gevoerd op Bokt, en dan komt de subtop inderdaad altijd aan bod. Maar nogmaals het is een persoonlijke mening. Zeker als je die 15% aanhoud kunnen héél veel mensen afstappen.
Dat valt gelukkig heel erg mee. Mijn merrie van 1.55 is goed in spier 560 kilo. Een beetje goed gereden kwpner van 1.65/1.70 is al snel 650 kilo of meer. Helaas weten heel veel mensen niet wat hun paard weegt. Dus als je 15% aan houdt kom je een heel eind! En is 85 kilo dus makkelijk te halen.
bruintje123 schreef:95 heeft ook niemand eerder geschreven dan net. Xslvna
Tussen 80 &85 wel.
Het gewicht waar ts dus om vraagt
saddledancer schreef:Als je van je paard een goede lichamelijke conditie verwacht moet je dit van jezelf ook doen vind ik, heel simpel.
Misschien heb ik makkelijk kletsen aangezien ik daar zelfs nog nooit dichtbij ben geweest, te zwaar zijn. Maar ik werk me wel 3x in de rondte om in topconditie te zijn, omdat ik dat van mijn paarden ook verwacht.
Little_Gift schreef:1,55 en 560 kilo in topconditie spieren?!
Jeetje mina, ik denk dat je toch nog eens goed moet kijken hoor!
560 is véél te véél in topconditie!
Froos schreef:Ik weeg 81 kilo en ben 186 cm lang, ik ben wél dun moet ik zeggen, maar alsnog van plan af te vallen. Ik heb enorm last van onbalans omdat ik al een lang bovenlichaam heb, en kan die extra kilos er bovenop dus niet goed gebruiken.
Hier ben ik op paarden te zien van (vos & lichtbruin) beide 166 cm, en (donkerbruin) 173 cm. Nogmaals; ik heb een lang bovenlichaam, maar ik vind het nou niet zo erg storen.
(ik denk dat de meest recente en de oudste foto's ongeveer een jaar verschillen, het rijden is wel verbeterd, hoor)
saddledancer schreef:Ik vind het niet te rechtvaardigen naar een paard als je zelf niet in topvorm bent, je verwacht dit wel van een paard, je verwacht prestaties van hem, waarom dan niet van jezelf?
Dit is niet perse naar topicstarter, maar naar alle mensen die niet op gewicht zijn en toch gaan rijden. Als ik zelf niet in topvorm zou zijn zou ik daar eerst wat aan doen en er dan pas weer opklimmen, en ik vind dat ruiterfitheid ook een verplicht onderdeel zou moeten worden op maneges.