Te zwaar om te paardrijden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bcroon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 19:28

Weeg 87 kilo en ben 1.78 lang en rij op een fries gewoon rustig en een beetje door het bos enzo dat wil wel toch(zien jullie de foto)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 19:32

Bcroon schreef:
Weeg 87 kilo en ben 1.78 lang en rij op een fries gewoon rustig en een beetje door het bos enzo dat wil wel toch(zien jullie de foto)

Net woog je nog 120. :+

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 19:33

MarlindeRooz schreef:
Bcroon schreef:

Nu ben ik wel benieuwd naar een foto stiekem, maar nee ik zie m niet :')

Bcroon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 19:37

MarlindeRooz schreef:
Bcroon schreef:

Was ik niet ik weeg 87
En ik weet niet hoe die foto werkt

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 19:39

Net woog je nog 120. :+[/quote]
Was ik niet ik weeg 87
En ik weet niet hoe die foto werkt[/quote]

Nou in t andere topic was je 1.96 en woog je 120... das wel snel afvallen dan :') sorry ik neem t niet helemaal serieus vrees ik :')

Bcroon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 19:40

saddledancer schreef:

Was ik niet ik weeg 87

Nou in t andere topic was je 1.96 en woog je 120... das wel snel afvallen dan :') sorry ik neem t niet helemaal serieus vrees ik :')[/quote]
Nee maar ik weeg 87 kilo is dat te zwaar ofniet

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 19:41

Bcroon schreef:
Ik ben 1.96 m en weeg 120 kilo maar ik rij wel is op een stevig paard van mijn nicht door het bos meestal 1 keer in de 2 week maar mijn vrag is ben ik te lang of te zwaar hij loopt gwn goed mijn nicht weegt 100 kilo

Dan post er iemand misschien onder jouw account? Is las dit namelijk ook in een ander topic.

TS volgens mij kan het prima hoor!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 19:41

saddledancer schreef:

Was ik niet ik weeg 87

Nou in t andere topic was je 1.96 en woog je 120... das wel snel afvallen dan :') sorry ik neem t niet helemaal serieus vrees ik :')[/quote]

Hee verhip :') je hebt gelijk

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 02:28

smurffie schreef:
KimD schreef:
Die discussie is wel vaker gevoerd op Bokt, en dan komt de subtop inderdaad altijd aan bod. Maar nogmaals het is een persoonlijke mening. Zeker als je die 15% aanhoud kunnen héél veel mensen afstappen.

Dat valt gelukkig heel erg mee. Mijn merrie van 1.55 is goed in spier 560 kilo. Een beetje goed gereden kwpner van 1.65/1.70 is al snel 650 kilo of meer. Helaas weten heel veel mensen niet wat hun paard weegt. Dus als je 15% aan houdt kom je een heel eind :)! En is 85 kilo dus makkelijk te halen.

Pardon?
1,55 en 560 kilo in topconditie spieren?!
Jeetje mina, ik denk dat je toch nog eens goed moet kijken hoor!
560 is véél te véél in topconditie! Niet vergeten dat een paard normaal net slanker lijkt eens ze op en top in de spieren staan!
Hier een paard van 1,55 en op en top in de spieren en full force voor de 80km endurance reeksen is ze max 428 kg hoor!
Zelfs als ze eens een sabbat half jaar kreeg en wat vetter ipv gespierder liep, ging ze alsnog NIET boven die 500 kg!

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 02:53

bruintje123 schreef:
95 heeft ook niemand eerder geschreven dan net. Xslvna
Tussen 80 &85 wel.
Het gewicht waar ts dus om vraagt :)

Kom op zeg serieus?!
Je gaat een mannelijk gewicht toch niet vergelijken met een vrouwelijk gewicht?
Een man kan makkelijk het dubbele wegen van een slanke tot te magere vrouw en zelf nog te mager tot heel slank zijn!
Dat zit hem allemaal in de verhouding van het mannelijk lichaam tov het vrouwelijk lichaam!
Mannen zijn meer opgebouwd uit spieren, vrouwen uit vet (tenzij ze daar met speciale training x aantal keer per week intensief aan werken en dan nog blijven vrouwen overwegend uit vet samengesteld zijn dan mannen!)

Waarom vergelijkt men hier een vrouwelijke ruiter haar gewicht met het gewicht van de mannelijke springruiters?
Als je correct wil zijn, dan vergelijk je met de vrouwelijke springruiter... en die wegen allen toch een HEEL pak minder, niet?!

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 02:56

saddledancer schreef:
Als je van je paard een goede lichamelijke conditie verwacht moet je dit van jezelf ook doen vind ik, heel simpel.
Misschien heb ik makkelijk kletsen aangezien ik daar zelfs nog nooit dichtbij ben geweest, te zwaar zijn. Maar ik werk me wel 3x in de rondte om in topconditie te zijn, omdat ik dat van mijn paarden ook verwacht.

AMEN!
Ik verwacht van mijn paard een endurance prestatie plus dressuurpieken en springprestaties...
Is het fair om van haar te verlangen dat ze de 80km endurance reeksen meeloopt en zelf buiten adem te zijn van de trap op of af te gaan of een blokje om te moeten wandelen?!
NEE!
Dus sport ik net zo intensief als ik van mijn paard vraag en dus in mijn eigen tijd, mijn training met mijn paard dus absoluut niet meegerekend!
Als ik van haar endurance vraag en marathonprestaties, dan moet ik dat zelf ook kunnen leveren en zodoende ga ik dus steevast 6 dagen op de 7 anderhalf uur tot 3u aan een stuk spinning trainingen gaan rijden en loop ik 4x per week 10 km hard...
Zo heb ik ook eerst zélf weer mijn conditie volledig her op getraind na maanden revalidatie door schouderoperatie voor ik nog maar dacht terug mijn paard aan het werk te zetten... hoe kan ik van haar namelijk vragen wat ik zelf niet eens kan leveren?! Hoe dubbel en hypocriet wil je het hebben anders?!
Ik ben en blijf van het principe dat wat ik van mijn paard verwacht, ik zelf dubbel moet kunnen leveren aan prestaties!
En de dag dat ik daar niet meer zo over denk of dat niet meer kan beantwoorden, dan houdt het op! Onmiddellijk!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 06:48

Little_Gift schreef:
1,55 en 560 kilo in topconditie spieren?!
Jeetje mina, ik denk dat je toch nog eens goed moet kijken hoor!
560 is véél te véél in topconditie!

Kan best hoor. Mijn kwartje van 1.53 weegt dat ook en is niet eens super bespierd. Eerder een eleganter type voor dat ras.
En vet is hij zeker niet.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 07:00

Afbeelding

Bcroon schreef:
Was ik niet ik weeg 87
En ik weet niet hoe die foto werkt

Afbeelding

Brendatil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 08:55

Gek genoeg vind ik de fotos die de dames hierboven allemaal plaatsen, helemaal niet schokkend. De meeste die een plaatje plaatsen zijn rond de 80 kilo en 1.75 zo ommenabij. Dat plaatje ziet er doodnormaal uit.... Ik weeg zelf nu 78 kilo en ben 1.72 m lang. Ik woog tot voor kort 86 kilo maar nooit iets van gemerkt met het rijden van mijn paard van 1,63. Ik heb ook nog nooit commentaar gehad, of wat dan ook. Ik zag en zie er gewoon normaal uit, heb een normale maat 44 gehad (heb nu dus maat 38/40). Ik vind het toch wel heel erg per vrouw verschillen hoor, hoe ze eruit zien met een bpeaald gewicht. Hoe het aanvoelt op de paardenrug vraag ik me dan ook altijd af. Maar ik ben geen paard, dus lastig aanvoelen. Ik vind de grens voor paardrijden wel echt liggen bij 90 kg. OOK voor mannen overigens.

Froos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 22:36

Ik weeg 81 kilo en ben 186 cm lang, ik ben wél dun moet ik zeggen, maar alsnog van plan af te vallen. Ik heb enorm last van onbalans omdat ik al een lang bovenlichaam heb, en kan die extra kilos er bovenop dus niet goed gebruiken.

Hier ben ik op paarden te zien van (vos & lichtbruin) beide 166 cm, en (donkerbruin) 173 cm. Nogmaals; ik heb een lang bovenlichaam, maar ik vind het nou niet zo erg storen.

Vos:
Afbeelding

Lichtbruin:
Afbeelding

Afbeelding

Donkerbruin:
Afbeelding

Afbeelding

(ik denk dat de meest recente en de oudste foto's ongeveer een jaar verschillen, het rijden is wel verbeterd, hoor)

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 10:12

Froos schreef:
Ik weeg 81 kilo en ben 186 cm lang, ik ben wél dun moet ik zeggen, maar alsnog van plan af te vallen. Ik heb enorm last van onbalans omdat ik al een lang bovenlichaam heb, en kan die extra kilos er bovenop dus niet goed gebruiken.

Hier ben ik op paarden te zien van (vos & lichtbruin) beide 166 cm, en (donkerbruin) 173 cm. Nogmaals; ik heb een lang bovenlichaam, maar ik vind het nou niet zo erg storen.

(ik denk dat de meest recente en de oudste foto's ongeveer een jaar verschillen, het rijden is wel verbeterd, hoor)

Jeetje, weeg jij echt 81 kilo? Zo zie je maar, 81 kilo hoeft nog niet gelijk heel zwaar te zijn want hier is het mooi in balans.

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 11:14

Beste Froos, je denkt toch hopelijk niet écht over afvallen? Waar moet dat vandaan gehaald worden dan?
Prima gewicht voor zo'n lange amazone! :)

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 11:19

InekeN schreef:
Beste Froos, je denkt toch hopelijk niet écht over afvallen? Waar moet dat vandaan gehaald worden dan?
Prima gewicht voor zo'n lange amazone! :)

Wat Ineke zegt. Jij bent prachtig slank, je moet jezelf geen ondergewicht aanpraten zoals bepaalde modellen!

Froos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 11:34

Ik vind mezelf ook mooi slank hoor! Het is zeker niet mijn intentie om in een maatje 34 te passen, maar ik heb nu broekmaat 40, terwijl ik weet dat ik door enkel gezond te eten in drie maandjes alweer in broekmaat 38 zou kunnen passen.

Ik ben niet van plan om mijzelf te verhongeren hoor :+
Iets lichter geeft mij een centraler evenwichtspunt en hierdoor heb ik ook niet het gevoel dat ik het paard waar ik op rijd in de weg zit

essie_blue

Re: Te zwaar om te paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 11:42

Jeetje wat een hoge gewichten worden hier aangenomen.. mijn kwpn hengst van Krack C, 1.60 hoog, in nette conditie weegt 430 kilo. Gewogen op de kliniek. :) met de 15% regel zou hij 65 mogen dragen, inclusief zadel dus.

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 15:15

saddledancer schreef:
Ik vind het niet te rechtvaardigen naar een paard als je zelf niet in topvorm bent, je verwacht dit wel van een paard, je verwacht prestaties van hem, waarom dan niet van jezelf?
Dit is niet perse naar topicstarter, maar naar alle mensen die niet op gewicht zijn en toch gaan rijden. Als ik zelf niet in topvorm zou zijn zou ik daar eerst wat aan doen en er dan pas weer opklimmen, en ik vind dat ruiterfitheid ook een verplicht onderdeel zou moeten worden op maneges.

tut tut, zo hé. wat noem jij topvorm? :+
dus dan kan ik omdat ik niet de dunste ben niet paardrijden?

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 15:57

saddledancer, nu komt mijn brutale sardientje weer helemaal bij me naar boven.
vind jouw reacties echt vreselijk vervelend. reacties zoals: 'ik ben in topconditie' en 'wij zijn allemaal in topconditie op stal' ontzettend ergerlijk.
als je toch zo goed in 'topconditie' bent, zie ik je graag 45 rondjes door een bak heen rennen.
mensen met wat meer ''vlees'' zijn echt niet erg hoor. dat jij zo'n dun sprietje bent die zich helemaal GEWELDIG voelt met haar lichaam, prima, maar dat betekent niet dat de wat ''bollere'' mensen zoals ik niet kunnen rijden en dierenbeulen ofzo zijn. je lijkt nu echt zo'n irri meid uit mijn klas, die kan ook altijd zo doen.
(dit ergert mij zo omdat ik zelf ook bol ben)
Laatst bijgewerkt door sardientje op 02-05-16 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt

maximuss

Re: Te zwaar om te paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 16:01

Wat is topvorm? Type gespierde-balpen-marathonloper of type bulky-crosfitter? Beide zullen in topvorm zijn voor hun sport maar er zit wel een heel groot verschil in bouw...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 16:03

Ja iedereen mag zo dik of vol zijn als hij zelf wil. Maar dat betekent nog niet dat je het recht hebt op jezelf dan op een paard te parkeren.

Ja ik ben 1.83. En nee ik ben niet in topconditie. Ik heb ook zeker geen overgewicht, ik ga alleen niet zomaar op elk paard zitten.

Dit is voor mij de max qua verhouding:
http://boktimg.nl/img/m/rMQnIR.jpg

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 16:24

Met zo'n gewicht kun je imo onmogelijk de nodige spierontwikkeling hebben om goed te kunnen rijden... Een goede onafhankelijke zit vergt toch wel spierkracht, corestabiliteit en conditie... Maar ik ben sowieso meer gefocused op kracht en spieren dan op gewicht.
Dan kom je dus weer bij het feit dat het begrip topvorm voor iedereen anders is...