Neeeee! dit kan niet waar zijn.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jannepauli

Re: Neeeee! dit kan niet waar zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 08:19

Hmm, raar.. als er geen plannen zijn, waarom moet je er dan hals over kop vanaf?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 08:29

gohya schreef:
Jannepauli schreef:
Ik ben eigenlijk wel erg benieuwd wat er nou letterlijk in het huidige contract staat. En waarom een advocaat zegt dat je geen poot hebt om op te staan.
Kun je die tekst ( evt zonder naam|adres vermelding) hier eens neerpennen?

Zal ik doen,zodra ik het contract weer terug heb.Ligt nu bij me verzorgster.

Het land is nog niet te koop,dat zou nog jaren kunnen duren zeiden ze.En dan mag ik ook een bod doen.

Nog een belangrijke les: nooit je officiële papieren meegeven, of het nou gaat om een advocaat of om een vriendin.
Geef altijd een kopie mee!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-15 09:13

Jannepauli schreef:
Hmm, raar.. als er geen plannen zijn, waarom moet je er dan hals over kop vanaf?

Ze gaan plannen maken,samen met de gemeente.Ik denk gewoon dat er meer achter zit.
Weet alleen niet wat.

Mijn verzorgster is 100% te vertrouwen Cayenne

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 09:48

gohya schreef:
Jannepauli schreef:

Ze gaan plannen maken,samen met de gemeente.Ik denk gewoon dat er meer achter zit.
Weet alleen niet wat.

Mijn verzorgster is 100% te vertrouwen Cayenne

Dat kan prima, maar je weet nooit wie de papieren nog meer in handen krijgen of stel ze raken verloren. Uit ervaring kan ik zelfs zeggen dat de politie de boel kan besodemieteren. Hun kopie van boete week af met bedrag van wat ik op de originele doordruk hand staan. Daar was mee gesjoemeld. Ik geef nooit of te nimmer officiele papieren af. Goede vriendin of niet. Ze zouden het maar kwijt raken.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 13:32

Of er valt per ongeluk ene kop koffie overheen....

Goed dat je duidelijkheid hebt, deze uitkomst verrast me niet.
Staat er in de overeenkomst vermeld hoe deze opgezegd moet worden?
Volgens mij in beginsel schriftelijk/aangetekend.
Zolang ze niet correct opgezegd hebben, gaat de opzegtermijn nog niet in.
Ze lijken laks met het versturen van de schriftelijke opzegging.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-15 14:29

Geen idee Boras,in ieder geval wel per post,maar aangetekend weet ik niet.
Ik ben ook bij de mensen geweest van de volkstuintjes,is ook grond van GGZ.Heb gevraagd of hun ook al bericht hebben gehad.Degene die ik sprak wist nergens van.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 15:11

Wat zoek je qua stalling ts? Echt een weiland 100% voor jezelf? Ik weet nl een plek in putten voor €65 per paard 24/7 buiten.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-15 15:29

Het liefst een weiland voor mezelf.Maar als dat niet mogelijk is,kijk ik ook wel uit naar stalling.
Wil je me a.u.b. PBen waar die, plek is in Putten?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-15 16:02

Ik heb alweer meer gehoord,de plannen schijnen er al te liggen,gemeente en GGZ zijn al rond de tafel geweest. Het zal waarschijnlijk allemaal verkocht worden aan de project ontwikkelaar en dat is de woningstichting hier.
Die willen er huizen op gaan bouwen op een groot stuk grond,dus de volkstuintjes naast het weiland zullen ook weg moeten.Ook de leegstaande gebouwen koopt de woningstichting op,hier gaan ze apartementen van maken.
Zucht als dit idd. allemaal waar is,wat ik wel denk, dan is dit de 2de keer dat ik van een weiland weg moet dankzij de woningstichting.
Ik hoorde dit van een man die er vlak naast woont.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 16:19

Nou lekker zeg... Schandalig ook hoe ze jou behandeld hebben en tegen je gelogen hebben!!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 16:24

Was dr al bang voor...

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 16:38

Maartje1990 schreef:
Nou lekker zeg... Schandalig ook hoe ze jou behandeld hebben en tegen je gelogen hebben!!

Schandalig, maar helaas wel hoe het in de praktijk gaat. Ze maken de plannen pas officieel bekend wanneer voor de belangrijkste partijen (koper, verkoper, gemeente) duidelijk is wat er kan en niet kan met de grond.
Projectontwikkelaars zitten er doorgaans niet op te wachten om grond te kopen waar allerlei kleine partijen op zitten met opgebouwde rechten die ze niet zomaar kunnen lozen. Om vergelijkbare redenen willen ze ook niet tonnen in een project steken waarbij na de koop blijkt dat een bestemmingsplan niet gewijzigd kan worden.

Dat soort zaken worden dus al in grote lijnen geregeld voordat de verkoop definitief is. Ze willen natuurlijk niet hebben dat er ineens allerlei speculanten zich erin mengen en delen van het gebied opkopen om de prijs op te drijven bijvoorbeeld. Of dat kleinere gebruikers de tijd krijgen om zich te verenigen en geïnformeerd een gezamenlijke bezwaarprocedure kunnen beginnen.

Daarom komen de precieze details pas naar buiten als alle 'hobbels' (zoals de paarden van Gohya) al genomen zijn en inspraakprocedures nog slechts een formaliteit zijn. Hele vervelende werkwijze maar het gebeurt helaas maar al te vaak.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 17:05

Hier een klok-klepel-verhaal, maar wel eentje waar je misschien even rekening mee moet houden.

Ik wilde op een gegeven moment een stuk grond huren bij mij letterlijk voor de deur. Degene die het bewerkt aangesproken en hij gaf aan dat hij het al jaren huurt / pacht van (whatever). Hij wilde het liever niet aan mij verhuren, want als dit stuk grond gebruikt ging worden voor woningbouw, dan zou hij een deel van de opbrengst krijgen, omdat ie het al een tijd huurt / pacht.

Nogmaals, geen idee of ie me iets op de mouw speldde, maar het is wel het uitzoeken voor je waard. je zit er al langere tijd en wellicht kun je nog een paar euro terugkrijgen op die manier.

Ongetwijfeld mensen hier aanwezig, die weten of dit broodje-aap is of een kern van waarheid bevat.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-15 17:33

Rocamor dit heb ik nog nooit gehoord.Als het bestemmingsplan is gewijzigd naar bouwgrond,verdient je behoorlijk meer geld voor de grond.De GGZ zal uiteraard eerst het bestemmingplan wijzigen voor ze verkopen aan de woningstichting.
Ik geloof niet dat ik ooit een cent zal krijgen,ondanks dat ik al zo lang huur.
Daarbij,straks huur ik niet meer,maar gebruik ik het land alleen nog maar.Dan ben ik ook geen huurder meer. Ook heb ik dan niet als eerste het recht om te kopen natuurlijk. Nee ze hebben alles allang goed gepland.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 17:35

De GGZ veranderd geen bestemmingsplan, dat doet de Gemeente. En projectontwikkelaars kopen vaak grond vlak voor de bestemminsverandering (dus goedkoop) om het vervolgens duur weer door te verkopen ;)

Ik vrees dat je idd het beste je tijd kunt uitzitten tot je contract afgelopen is en daarna kijken hoelang je nog mag blijven. Ondertussen uitkijken naar iets anders wat niet in ontwikkelingsebied ligt.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 17:57

Waarom niet even navragen bij een agrarische advocaat. Nee heb je. Ja kun je krijgen

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-15 18:09

Rocamor schreef:
Waarom niet even navragen bij een agrarische advocaat. Nee heb je. Ja kun je krijgen

Maar ik ben straks geen huurder meer he,ik ben dan een gebruiker die niets betaald.
Dus ook nergens meer recht op heeft.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 18:43

Ja daarom. Aangezien je nu nog wel huurder bent

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 19:22

Zolang dat nieuwe contract nog niet is getekend huur je nog steeds en kunnen die dingen dus nog steeds van toepassing zijn. Daarom is het juist zaak om dat uit te zoeken voor je het nieuwe contract tekent, want daarmee zou je dat soort rechten kunnen verliezen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-15 19:59

Dat ga ik idd. doen,ik neem een eigen advocaat. Niet geschoten is altijd mis.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 20:00

Het nieuwe sowieso niet eerder in moeten gaan als wanneer het oude afloopt :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 22:07

gohya schreef:
Ik heb alweer meer gehoord,de plannen schijnen er al te liggen,gemeente en GGZ zijn al rond de tafel geweest. Het zal waarschijnlijk allemaal verkocht worden aan de project ontwikkelaar en dat is de woningstichting hier.

Precies wat ik je al had gezegd.
Het is toch ook logisch dat die plannen allemaal al lang op tafel liggen en goedkeuring hebben. Jou inlichten is daarin de laatste stap. Zo werkt dat nu eenmaal.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 09:19

Idd. Annelies,jij kan zeker nog wel gelijk krijgen!
Wat ik me wel afvraag;Een mondelinge toezegging van de directeur,dat de paarden helemaal niet weg hoeven,telt dit ook? Het is dan wel niet tegen mij persoonlijk gezegd,maar tegen de verslaggeefster van de plaatselijk krant.En die gaf het weer door aan mij.

Ben ik verplicht om dat nieuwe contract snel te tekenen? of mag ik ook wachten tot nét voor 1 febr?

Hier het gesprek:
Dag Yvonne, vanmiddag GGz Centraal aan de telefoon gehad. Ze begrijpen je reactie niet helemaal. Er is helemaal geen sprake van dat je paarden weg zouden moeten. Er is, volgens hen, gesproken over een ander contract. Geen huurcontract maar een gebruikersovereenkomst. Op termijn, maar dat kan best nog een aantal jaren duren, zouden ze de grond willen verkopen. Wil je je verhaal nog doen?

Dat van dat kopen klopt. Ze mogen van de overheid niet onderhands verkopen. Maar als het te koop komt mag jij uiteraard ook een bod uitbrengen. Degene die ik sprak was heel duidelijk, niet vaag. Kan best zijn dat degene die jij sprak inderdaad niet duidelijk genoeg is geweest.

Ik heb de directeur vastgoed gesproken. Hij zei dat er nog totaal geen toekomstplan ligt en dat men alle opties nog wil onderzoeken. Maar dan willen ze af van langlopende contracten. Ze gaan samen met de gemeente Ermelo om de tafel om samen te kijken wat er met de grond en gebouwen moet richting de toekomst.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 10:07

Ergens in Januari lijkt me een mooie tijd :)
En het klopt dat de directeur zegt dat de paarden niet weg moeten, want dan zouden ze je geen contract aanbieden maar alleen de huur opzeggen.
Hoelang de nieuwe situatie met de gebruikersovereenkomst blijft bestaan zal nu nog niemand weten, het geeft hun alleen wel alle ruimte om met de plannen snel door te kunnen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 10:26

gohya schreef:
Idd. Annelies,jij kan zeker nog wel gelijk krijgen!
Wat ik me wel afvraag;Een mondelinge toezegging van de directeur,dat de paarden helemaal niet weg hoeven,telt dit ook? Het is dan wel niet tegen mij persoonlijk gezegd,maar tegen de verslaggeefster van de plaatselijk krant.En die gaf het weer door aan mij.

Ben ik verplicht om dat nieuwe contract snel te tekenen? of mag ik ook wachten tot nét voor 1 febr?

Je moet het echt zo zien zoals het gezegd is en niets meer.
De directeur heeft gelijk dat je paarden niet weg hoeven, ze bieden je immers een nieuw contract aan. Je kunt dus nog tenminste 3 maanden blijven na februari (de duur van het nieuwe contract). Als ze je per direct weg willen hebben zouden ze gewoon opzeggen.
Een mondelinge toezeggen heb je hierin niets aan, zeker niet als het via via is.

Kijk zij zullen plannen op tafel hebben, maar zoals je weet bij gemeente's is het afwachten hoelang alles duurt. Zij nemen het zekere voor het onzekere en stellen het weiland vast veilig (in max 3 maanden is het leeg met het nieuwe contract) zodat ze niet op jou hoeven wachten. Maar dat betekend natuurlijk niet dat morgen alles geregeld is, het kan zijn 2 weken na je nieuwe contact de boel rond is, het kan ook nog een halfjaar duren. Maar je moet er zeker wel vanuit gaan dat ze al serieuze plannen hebben en bezig zijn met verkoop en vergunningen. Dat jij het niet mag kopen is daar het bewijs van.

Tekenen lang voor je contract afloopt snij je jezelf mee in de vingers want je nieuwe contract gaat in op het moment dat je tekent. Dus als je nu tekent loopt het af eind januari. Dus gewoon doen op de dag dat je contract afloopt.