Pony psychische aandoening, inslapen of niet? *met foto's*

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rocamor

Re: Pony psychische aandoening, inslapen of niet? *met foto's*

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 16:38

Wat ik in mijn vorige berichtje vergat te zeggen: wat fijn dat ze ondanks haar boosheid toch vredig is gegaan.

Veel sterkte

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:15

Ts en zus; sterkte! Hopelijk geeft het jullie ook rust dat het paard nu ook eindelijk rust heeft.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:41

Ook van hier uit, sterkte dames :)
Nu is er voor altijd rust in 't koppie :)

PLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:49

Lieve Bokkers,

Dank jullie wel voor alle steun! Dit doet mij ontzettend veel goed. Mijn lieve kleine meisje heeft hopelijk nu rust. Geen pijn meer en vooral geen angst en stress voor de wereld. Ik had nog zo lang van Pink willen genieten, maar als zij zelf niet kon genieten, kan ik het ook niet.

Het was helaas nog wel even vechten om de infuusnaald er in te krijgen omdat ze, terwijl ze een sedatie voor een olifant had, toch nog de kracht vond om op dr achterbeentjes te gaan staan. Maar gelukkig heb ik de beste dierenarts ooit. Daarna is mijn meisje rustig en vredig gaan liggen.

Ik hoop echt dat ze nu rust heeft en de lieve en vrolijke pony kan zijn die ze eigenlijk was.

Liefs,
Nik

P.s. Lieve Fen, dankjewel dat je mijn zusje bent <3

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:57

Lieve TS & zus, ik denk dat jullie de meest eerlijke beslissing naar Pink toe hebben genomen. :(:)
Geen angst of stress meer voor haar...
Sterkte voor jullie !

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 18:11

PLM schreef:
Lieve Bokkers,

Dank jullie wel voor alle steun! Dit doet mij ontzettend veel goed. Mijn lieve kleine meisje heeft hopelijk nu rust. Geen pijn meer en vooral geen angst en stress voor de wereld. Ik had nog zo lang van Pink willen genieten, maar als zij zelf niet kon genieten, kan ik het ook niet.

Het was helaas nog wel even vechten om de infuusnaald er in te krijgen omdat ze, terwijl ze een sedatie voor een olifant had, toch nog de kracht vond om op dr achterbeentjes te gaan staan. Maar gelukkig heb ik de beste dierenarts ooit. Daarna is mijn meisje rustig en vredig gaan liggen.

Ik hoop echt dat ze nu rust heeft en de lieve en vrolijke pony kan zijn die ze eigenlijk was.

Liefs,
Nik

P.s. Lieve Fen, dankjewel dat je mijn zusje bent <3

Ze heeft nu sowieso rust! Ik denk dat je echt de beste keus hebt gemaakt, het diertje had het volgens mij niet beter kunnen treffen dan jullie als eigenaren. Echt petje af voor wat jullie voor dit dier hebben gedaan.

Misschien kan je dat vechten ook positief bekijken. Dat ze zo hysterisch wordt van een naaldje, ondanks verdoving, geeft wel aan hoe haar hersentjes werkten. Ik zie het dus meer als een extra bewijs dat dit een hele goede beslissing was, ze heeft op het laatst nog even gedemonstreerd hoeveel stress ze kon ervaren. En dat wil je geen enkel dier langer aandoen dan nodig. Jullie hebben alles gedaan om haar gelukkig te krijgen, maar het is wel helder dat haar koppie gewoon niet daartoe in staat was.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 18:12

femo schreef:
Lieve mensen, ze is zojuist heel vredig ingeslapen. voor de mensen die denken dat er nog wat aan te doen was met therapieën en dergelijke, alles is geprobeerd. Geen verbetering. Pony was vanaf veulen af aan al zo. Dierenarts dacht aan psychoses Of andere aandoeningen wat ze niet kunnen onderzoeken.. Straks wat uitgebreider antwoord.

Sterkte :(:)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 18:14

Heel veel sterkte allebei. Het is goed zo.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 18:19

Ik zie dat de pony ondertussen ingeslapen is wat denk ik een goed besluit is na alle pogingen die gedaan zijn.
Kan het niet gewoon met pijn te maken hebben gehad dat ze is geweest en is gebleven?
Sommige paarden worden door de pijn zo grillig.
Wat het ook mag zijn, jullie besluit is goed.
Heel veel sterkte.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 18:23

jesito schreef:
Ik zie dat de pony ondertussen ingeslapen is wat denk ik een goed besluit is na alle pogingen die gedaan zijn.
Kan het niet gewoon met pijn te maken hebben gehad dat ze is geweest en is gebleven?
Heel veel sterkte.

Werkelijk? Wat heeft dit opmerken nu voor zin? Erg vervelend voor TS en haar zus. Helemaal omdat dit al 100 x gezegd is en ontkracht!! Dier heeft flink op pijnstilling gestaan wat geen enkel effect had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 18:42

Zwerte schreef:
jesito schreef:
Heel veel sterkte.

Werkelijk? Wat heeft dit opmerken nu voor zin? Erg vervelend voor TS en haar zus. Helemaal omdat dit al 100 x gezegd is en ontkracht!! Dier heeft flink op pijnstilling gestaan wat geen enkel effect had.

Pijn kan ook in haar koppie gezeten hé, geestelijke pijn bestaat ook.

Heel veel sterkte met het besluit, jullie hebben alles voor Pinky gedaan en er voor gezorgd dat ze nu rust heeft. Jullie zijn twee topper dat jullie z'n onbaatzuchtig besluit hebben gemaakt _/-\o_

amboewella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 18:47

Houden van is ook los laten!! dappere beslissing! Sterkte!!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 18:55

Zwerte schreef:
jesito schreef:
Heel veel sterkte.

Ohhh sorry, dit heb ik dan gemist, was niet mijn bedoeling ts en haar zus te kwetsen hierin.

Gaby9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 19:10

Veel sterkte!

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 19:14

Ik denk dat het een wijs besluit was. Soms is niets meer een optie en als het beestje duidelijk aangeeft niet gelukkig te zijn... Dan is het klaar. Veel sterkte!

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 19:17

Sterkte! Echte liefde is loslaten! Ik ken iemand die ook een paard had wat om psychische reden ingeslapen is. Heel wijs besluit!

ellepelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 19:24

plm en fen..dikke knuffel voor jullie beiden!
het is goed zo..en heel veel sterkte met het verlies.....

ChrisXe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 19:27

TS en zus, wat een ontzettend dapper besluit. Jullie hebben er alles aan gedaan en zo weloverwogen dit gedaan. Daarmee is jullie keuze de juiste geweest. Het feit dat ze vredig is gegaan is daarvan het bewijs. Ik wens jullie heel veel sterkte.

Rossfechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 19:48

Sterkte ,
Goed dat jullie beslist hebben !!

Chapeau2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 19:56

Heel veel sterkte met het verlies. Ik denk dat jullie een hele goede en eerlijke beslissing voor jullie pony gemaakt hebben. Ze heeft nu rust..

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 21:17

gett schreef:
Hele dappere beslissing, alleen jullie konden zien wat het beste voor haar was. Heel veel sterkte.

Heb het helaas ook anders gezien, dat mensen hun paard omruilden voor een jonkie en niet zelf de verantwoordelijkheid wouden nemen om het dier uit zijn leiden te verlossen.. Nee, beestje moest eerst 8 uur in de trailer staan en vervolgens Door een ander moest hij naar de slacht worden gebracht..

Over dat niet zelf de verantwoordelijkheid willen nemen: TS heeft de fokker gevraagd naar hoe haar pony vroeger was... en de fokker meldde verbaasd te zijn dat deze pony nog leefde...
Nu is dan eindelijk de lijdensweg van deze pony voorbij, nu andere mensen dan de fokker, met heel veel verdriet de moeilijke beslissing moesten nemen die die fokker al had voorzien... (en eigenlijk had horen te nemen.)

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 21:51

Jeetje brok in mijn keel.
Ontzettend dapper echt waar. Niets anders dan respect.

Heel veel sterkte met het verlies voor jullie beiden.
Kanjers dat zijn jullie.
Ze zal jullie enorm dankbaar zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 23:07

Ook vanaf hier een virtuele knuffel voor beide! :(:)
Ik vind het een dappere beslissing en in mijn ogen ook de beste ja, jullie hebben aan je pony gedacht en dat is wat belangrijk is. Heel veel strekte!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 06:59

Sterkte lieverds, ik denk dat dit echt de juiste beslissing is geweest. Pink heeft rust nu; jullie moeten haar missen, maar zij galoppeert nu over de groene weides, samen met een hele mooie bruine merrie.

Rofah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 08:42

TS en zus, heel veel sterkte!
Hoe moeilijk dan ook jullie mogen trots zijn zo voor deze pony te hebben gezorgd en te hebben gehandeld voor pinky ipv voor jullie zelf.