Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Wat zou daar erg aan zijn??? josien_m_ schreef:Een paard "niks" laten doen zou zonde zijn? Waarom eigenlijk? Die gedachte komt voort uit ons idee dat de paarden er voor ons zijn en zich nuttig moeten maken. Een paard denkt daar zelf natuurlijk heel anders over. Hij of zij doet nooit "niks". Het dier leeft zijn eigen leven, hopelijk in zijn eigen kudde en ontmoet zo nu en dan een mensWat zou daar erg aan zijn???
_Inge schreef:Wat het vooral is, is dat je merkt dat ik mijn dochter en moet pushen om mee te gaan naar de paarden, ze is nu 12 eerste middelbaar dus verwacht ook niet dat dit de komende jaren gaat veranderen.
We hebben ook nog Seren haar oude welsh maar mee getut kan worden en Pasja de mama van Sofie , dit is ook een d-pony , die mag geen zwaar werk meer, maar een stapritje kan nog wel.
Dan nog mijn paard en Flicka, dus genoeg waar ze nog mee kan doen.
@Nens, het is de bedoeling om straks als de dagen langer worden wat les te gaan nemen met een gedragstherapeut of in NH.
Maar begrijp je wel ja
geerke schreef:josien_m_ schreef:Een paard "niks" laten doen zou zonde zijn? Waarom eigenlijk? Die gedachte komt voort uit ons idee dat de paarden er voor ons zijn en zich nuttig moeten maken. Een paard denkt daar zelf natuurlijk heel anders over. Hij of zij doet nooit "niks". Het dier leeft zijn eigen leven, hopelijk in zijn eigen kudde en ontmoet zo nu en dan een mensWat zou daar erg aan zijn???
helemaal mee eens...als of een paard er op zit te wachten tot er iemand op zijn rug gaat zitten?
, persoonlijke ruimte begint ze steeds meer te respecteren en tot nu toe heeft ze niet meer getrapt, in sommige situaties wil ze het nog wel eens doen maar als je dan duidelijk zegt dat ze het moet laten zie je haar echt denken van ow ja dat mag niet
Rocamor schreef:kan het niet zijn dat ze juist door de pasta onrustig wordt? Ze is wat verdoofd, maar merkt wel alles stress en kan daardoor juist zelf niet meer goed reageren.
en zo weten we dan ook meer over hoeven en kunnen wehaar dan hopelijk uiteindelijk zelf bekappen, al hoop ik dat ze al eerder het van een ander toelaat ook .