Stalling opzeggen (3 dagen na ingang kalendermaand). Dilemma

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 14:52

listiglistje schreef:
Daarbij had ik met andere stalgenootjes een front gevormd, stalvergadering met
pensioneigenaar erbij een de knelpunten aangeven en tijd geven om met een oplossing te komen.
Binnen korte tijd geen oplossing, dan maatregelen... dat kun je allemaal afspreken in zo'n vergadering.
Samen sta je sterk!

Dat is niet altijd zo simpel. Mijn ervaring is dat iedereen klaagt (achter de rug van de stalhouder), maar als er daadwerkelijk actie moet worden ondernomen geeft niemand thuis en sta je er allen voor.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 14:55

Ik lees toch vaak dat het met het opzeggen niet lekker gaat. Ooit heb ik eens op een stal gestaan waar je €150 borg betaalde. Als je een maand van te voren opzegde kreeg je die terug. Als je gelijk weg wilde kon dat ook en kreeg je het niet terug. Iedereen wist waar die aan toe was.

Torfi

Re: Stalling opzeggen (3 dagen na ingang kalendermaand). Dilemma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-14 16:14

Een front vormen heeft geen zin. Twee mensen zijn nu op vakantie (en de paarden zijn elders ondergebracht), ik weet dat als zij terug komen en de stalhouder heeft geen beter stro en geen verlichting bij de buitenpaddock, dan vertrekken zij. De andere die klagen, die kunnen en willen niet weg (de ene woont om de hoek en de ander kan zogenaamd niets anders betalen ect.). En dan staat er nog een groep van 6 mensen die het allemaal voor zoete koek slikken (zich overigens ook nergens mee bemoeien en het wel best vind zo). Twee andere zijn wel actief aan het zoeken en willen zo ie zie weg. Overigens is de sfeer onderling wel gewoon goed hoor en heb je absoluut geen groepjes vorming of gelul over elkaar. Want wat ik zei de accommodatie is super en ook de mensen die er staan, het is puur de stalhouder die nogal makkelijk is en het stro/hooi.

En wat betreft het kijken bij andere stallen. Ik werk 6 dagen in de week van 9-18.00uur. Dan moet ik 45 minuten rijden (altijd wel file op de A10 en A9) naar stal. Paard mesten en rijden. Om dan vervolgens rond de klok van 21.30uur klaar te zijn. Dan kan je geen stallen meer kijken rond die tijd. Gezien ik stallen wilde kijken in een andere omgeving wat weer 30km ruim rijden is van waar ik nu sta. Vrij nemen gaat niet zo makkelijk met een eigen zaak. Dus bleef de zondag over.

W_Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 16:15

sneeuwpop schreef:
W_Empress schreef:
Ik ben ook eens per direct met paard van het erf gezet btw. Eerst zonder paard en deelde de pensionhouder mij mede dat mijn paard nu van haar was, ze had al een slot op de deur gehangen. :+ Uiteindelijk heb ik gezegd de politie te bellen, toen kon ineens het slot er wel af, maar kon ik meteen vertrekken. Spullen in de auto van mijn vriend gegooid en zelf paard opgezadeld en gegaan en niks meer betaald. Gelukkig kon paardlief tijdelijk bij een bevriend fokker in de buurt staan, en kon ik toen rustig op zoek naar een andere stal. :)

wees er maar trots op.....
Heb het zelden gezien in al die jaren en de Pensionklant werd zeker niet op elke stal in de buurt "aangenomen". Paardenwereld is klein.

Ik zou niet weten waarom ik me ervoor zou moeten schamen? :? Weet jij wat er gebeurd is en wie in zijn recht stond dan? Overigens heb ik in 13 jaar maar 2 stallen gehad. Ik zal vast iets goed doen. ;)

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 16:26

Heb je gisteren nog met de stalhouder of zijn vrouw kunnen spreken?

sandra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 16:34

Ts dan rij je paarden toch een keer niet of even longeren ( kost minder tijd) dan redt je het misschien wel in de avond.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 16:47

Nou idd of je vraagt iemand om even een x je paard te doen. En dan heb je nog weekenden...

W_Empress, ongeacht wie er schuldig was, vind ik het raar om er trots op te zijn....

W_Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 17:30

sneeuwpop schreef:
Nou idd of je vraagt iemand om even een x je paard te doen. En dan heb je nog weekenden...

W_Empress, ongeacht wie er schuldig was, vind ik het raar om er trots op te zijn....

Dus een ervaring delen, maakt meteen dat ik er trots op ben? Dus ik ben trots op alles wat mij overkomt, wat ik met een ander deel? Rare beredenatie en ook wel erg offtopic.
Daar laat ik het verder bij wat dat betreft. :)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 18:12

Ik vind wel dat TS erg aangevallen word omdat ze 3 dagen later dan de 1ste heeft opgezegd.
Ze moet maar dit en dat...alles volgens het perfecte boktwereldje :(

Ik vind dat ze het keurig heeft opgelost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 18:20

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 18:25

Ik ook. Aangezien ze niks op papier heeft, staat er ook niet dat er per kalendermaand opgezegd moet worden. Bij de meeste dingen/bedrijven is een maand opzegtermijn gebruikelijk. Dus heel netjes wanneer de 3 dagen van dec betaald worden, dan heb je dus de maand opzegtermijn in acht genomen?

Zou het heel raar vinden zelfs wanneer TS de maand december ook betaalt, terwijl ze half november daar weg is. Dat is ook makkelijk verdienen: geef aanhoudend slecht hooi/stro/kuil en je klanten lopen weg, maar die betalen wel en heb je hopelijk ook meteen weer nieuwe klanten! Om dan maar de opzegtermijn te blijven staan is een keuze, maar heel logisch dat je dit niet wil ivm die slechte zorg..

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 18:33

Erg off topic maar de RVR is geen rechtsbijstandverzekering. Gefinancierde rechtshulp van de RvR leidt iig tot een aanmerkelijke verlaging van het griffierecht. Mensen met een inkomen rond bijstandsniveau kunnen vervolgens bij hun gemeente bijzondere bijstand aanvragen voor het griffierecht. Een rechtsbijstandsverzekering dekt alle kosten maar heeft helenaal niks met het systeem van de RvR te maken.

Veegman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 20:39

Maand november betalen en daarbij laten. Dat lijkt mij erg netjes :j

W_Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 09:41

Cowgirl schreef:
Ik vind wel dat TS erg aangevallen word omdat ze 3 dagen later dan de 1ste heeft opgezegd.
Ze moet maar dit en dat...alles volgens het perfecte boktwereldje :(

Ik vind dat ze het keurig heeft opgelost.

Eens! En ik vind het niet meer dan logisch dat TS pas heeft opgezegd toen ze een nieuwe stal had. Al die verwijten dat ze dan maar wat harder haar best had moeten doen om voor de 1e wat anders te vinden...Zo makkelijk kom je niet aan een nieuwe stal, en natuurlijk pak je niet meteen je boeltje op bij de eerste de beste slechte partij hooi. Dan geef je je pensionhouder de kans om het op te lossen. Desnoods nog een 2e kans. Luisterd hij daar niet naar? Tja, je bent zo een poos verder, bovendien liepen de paarden nog in de wei. Ze kwamen pas 2 weken geleden op stal, waardoor het probleem ineens veel groter was.

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 17:17

Ben benieuwd hoe het nu gaat met ts en haar paard?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 10:47

Ben benieuwd hoe het nu inderdaad gaat.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 12:04

W_Empress schreef:
Dus een ervaring delen, maakt meteen dat ik er trots op ben? Dus ik ben trots op alles wat mij overkomt, wat ik met een ander deel? Rare beredenatie en ook wel erg offtopic.
Daar laat ik het verder bij wat dat betreft. :)

Ik lees ook nergens dat je er 'trots' op bent. Mensen lezen ook wat ze wíllen lezen... :')

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 15:40

ts heeft dus drie dagen na aanvang maand opgezegd omdat ts op dat moment pas een stal had gevonden waar paard terecht kon en naar haar zin was zodat er niet onnodig gesleept hoeft te worden met het dier van huidge naar noodstalling naar nieuwe stalling oid...
wat naar mijn mening ook gewoon maar het beste voorkomen kan worden...
ik zou dan idd die drie dagen betalen, dan is er 1 maand vanaf opzeg betaald. en daarnaast vetrekt ts ook nog eens eerder, heeft ie dus al extra overgehouden aan voer, strooisels en arbeid wat het dier waar wel voor betaald is , niet gaat nodig hebben

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 16:24

Bizar dat TS zich moet verantwoorden over hoeveel tijd ze heeft gehad om stallen te zoeken! Dan hebben we het ineens over prioriteiten. Dat zullen dan wel de mensen zijn die parttime of onregelmatig werken?

En daarbij, als ik de afweging moest maken tussen slecht stro en op stel en sprong naar de eerste de beste stal in de buurt te verhuizen om vanaf daar weer verder te zoeken, wist ik het wel.. Dan kies je dus tussen slecht stro en veel stress.
Als ik even naar mijn oude, koele haflinger kijk, hoeveel stress verhuizen oplevert - ondanks dat haar beste vriendje meegaat - zou ik toch ook blijven totdat ik een goede stal heb gevonden.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 16:58

Soms lopen situaties gewoon anders dan gehoopt. In dit geval is dat dus 3 dagen na de start van een nieuwe maand pas ècht weten dat je weg gaat/kan. Dan zou het fijn zijn als je een stalhouder hebt waar je mee kunt overleggen wat mogelijk is. Als dit zo'n exemplaar was dan had TS uit de beweging van SH waarschijnlijk al niet eens december hoeven te betalen. Maar helaas is dit een vervelender exemplaar en dan moet je roeien met de riemen die je hebt. Hoe ik met december om zou gaan in dit geval durf ik eigenlijk niet te zeggen..

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 17:22

Mloes schreef:
Bizar dat TS zich moet verantwoorden over hoeveel tijd ze heeft gehad om stallen te zoeken! Dan hebben we het ineens over prioriteiten. Dat zullen dan wel de mensen zijn die parttime of onregelmatig werken?

ja, inderdaad, belachelijk hoe sommige hier reageren.

Torfi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 18:10

Vanmiddag ben ik samen met mijn goede vriendin/stalgenoot naar de stalhouder geweest.
Gezien zij nog net opgezegd heeft en ook druk zoekende is (voor de mensen die het willen weten, zij heeft twee banen en werkt 7 dagen, dus ook niet zeeen van tijd om overal langs te gaan), wilde ze weten hoe lang het nog zo blijft en wat de volgende partij voor stro is.
Eind november komt de volgende partij, maar hij weet niet hoe die partij is :\

Toen ze klaagde over wat we nu hebben was zijn antwoord: Dat is jouw mening!
Hij vind het nog steeds goed spul. De paarden eten het volgens hem (en wij weten godzijdank dat ze het niet eten) en ja het zit aan elkaar geplakt, je krijgt het niet zomaar opgestrooid... maar nog steeds is het geen slecht stro. En de schimmel valt reuze mee 8)7
Over het hooi hebben we het maar niet gehad, met deze man valt niet te spreken. Hij blijft volhouden dat het allemaal goed is. Zo zei hij: Het is een grote stroboer die dit levert, hij levert ook aan stallen als Wennekers en nog meer grote stallen in de omgeving.
Dus wij meteen als antwoord: ja maar we staan niet op Wennekers, daar zijn we jaren geleden vertrokken, mede omdat hij niet altijd goed spul heeft. Dus wat heeft Wennekers er mee te maken.
(Voor de mensen buiten de regio.. Wennekers is de grote stal met ruim 300 paarden).

Een andere stalgenoot vandaag gesproken en die gaat over op vlas. Die klaagt niet en vind het wel best zo. Zijn schoonzuster die er ook staat zou wel de stalhouder erop aanspreken.

Inmiddels zijn de oude vorige strobalen weer in zicht (die partij was super! had ie nog 6 balen van, maar het slechte stro had hij ervoor laten zetten) en vandaag had hij zo`n baal gepakt en open gemaakt, dus voor vandaag staan ze op goed stro en konden ze allemaal weer lekker knabbelen aan het stro.

Vanavond ga ik langs bij mn nieuwe stal en overleggen wanneer ik kan komen (misschien morgen al verhuizen).

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 19:19

Dus omdat een ander genoegen neemt met rotzooi,moet jij dat ook doen >;) ?Wat een mafkees,hij zou een andere fouragehandel moeten zoeken.Er zijn er zat...door heel Nederland wordt geleverd.

Spannend wanneer je een definitieve vertrekdatum weet.Succes :)

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 19:23

En klant is koning,maar de eigenaar zit daar niet zo mee blijkt..

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 21:19

Hoe is het verlopen TS?