Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
anneliesdj schreef:Gini schreef:Ach, het was een graptje. Hier ook gewoon een stapmolengebruiker.
Jeetje, ik moet onthouden dat dit bokt is.
Hoezo jeetje, je had al gezegd dat het een grapje was, dat wil niet zeggen dat niemand er serieuzer opin mag gaan?
Ik heb ook stroom op de afrastering van het weiland en zo slecht hebben ze het daar binnen toch echt niet
joyce_eddy schreef:Dit is ooit op een stal gebeurd..
Savonds na het rijden paard in de stapmolen gezet en zelf lekker de kantine in drinken, drinken en nog meer drinken, en toen naar huis...Paard vergeten.. de volgende morgen lag het dood in de stapmolen..

Anoeska schreef:joyce_eddy schreef:Dit is ooit op een stal gebeurd..
Savonds na het rijden paard in de stapmolen gezet en zelf lekker de kantine in drinken, drinken en nog meer drinken, en toen naar huis...Paard vergeten.. de volgende morgen lag het dood in de stapmolen..
En ik heb wel eens een verhaal gehoord van iemand die 's avonds z'n paard op stal had gezet, even wat ging drinken in de kantine, en de volgende dag z'n paard dood op stal vond.
Zo ken ik nog wel 100 verhalen over paarden die op vervelende manieren zijn dood gegaan. Maar een stapmolen is echt geen martelwerktuig waar het ene na het andere paard dood in neervalt. Je kan het wel of geen toevoeging in je training / in het houden van je paard vinden, maar met normaal gebruik, is er echt niks mis mee.
joyce_eddy schreef:Dit is ooit op een stal gebeurd..
Savonds na het rijden paard in de stapmolen gezet en zelf lekker de kantine in drinken, drinken en nog meer drinken, en toen naar huis...
Paard vergeten.. de volgende morgen lag het dood in de stapmolen..
Gini schreef:anneliesdj schreef:Hoezo jeetje, je had al gezegd dat het een grapje was, dat wil niet zeggen dat niemand er serieuzer opin mag gaan?
Ik heb ook stroom op de afrastering van het weiland en zo slecht hebben ze het daar binnen toch echt niet
Tuurlijk mag je dat, maar ben ik daarom meteen een manegeruiter *pruillip*
Excuseer.
). Maar ik kan me an sich best voorstellen dat ik dit ook zou kúnnen vergeten
.
.Sees schreef:Mensen hebben wel snel hun oordeel klaar over anderen hier zeg...
Ik ben mijn paard ook wel eens vergeten buiten te zetten. Als dat geen routine is omdat je paard niet iedere dag naar buiten gaat, gebeuren dat soort dingen wel eens. Niks raars aan. Een paard vergeten op wedstrijd vind ik ook ietwat vreemd maar ik oordeel niet over mensen zonder het hele verhaal te kennen.
Een paard hoort geen bewegingsMOMENTEN te hebben, die hoor de hele dag te bewegen.
Bewegingsmomenten zijn momenten waarop je het paard laat bewegen. Zoals in de stapmolen of onder het zadel. Sees schreef:Mensen hebben wel snel hun oordeel klaar over anderen hier zeg...
Ik ben mijn paard ook wel eens vergeten buiten te zetten. Als dat geen routine is omdat je paard niet iedere dag naar buiten gaat, gebeuren dat soort dingen wel eens. Niks raars aan. Een paard vergeten op wedstrijd vind ik ook ietwat vreemd maar ik oordeel niet over mensen zonder het hele verhaal te kennen.
Een paard hoort geen bewegingsMOMENTEN te hebben, die hoor de hele dag te bewegen.
Rowdine schreef:Bewegingsmomenten zijn momenten waarop je het paard laat bewegen. Zoals in de stapmolen of onder het zadel.
In de wei lopen is geen bewegingsmoment. Dat komt namelijk nog NAAST de bewegingsmomenten.
En ookal is het geen routine, wie vergeet er nu in hemelsnaam een paard? Sorry maar dan heb je wat mij betreft niet genoeg verantwoordelijkheidsgevoel.
Sees ik vind je erg storend aanwezig in dit topic als ik zo vrij mag zijn. Bijzonder betweterig en steeds het laatste woord willen hebben. Zo te lezen heb je zelf geen hele stal vol met paarden dus aan de ervaring kan het niet liggen. Laat ieder zijn/haar ding doen, je mening heb je inmiddels meerdere keren geventileerd.
.Sees schreef:Rowdine schreef:Bewegingsmomenten zijn momenten waarop je het paard laat bewegen. Zoals in de stapmolen of onder het zadel.
In de wei lopen is geen bewegingsmoment. Dat komt namelijk nog NAAST de bewegingsmomenten.
En ookal is het geen routine, wie vergeet er nu in hemelsnaam een paard? Sorry maar dan heb je wat mij betreft niet genoeg verantwoordelijkheidsgevoel.
Sees ik vind je erg storend aanwezig in dit topic als ik zo vrij mag zijn. Bijzonder betweterig en steeds het laatste woord willen hebben. Zo te lezen heb je zelf geen hele stal vol met paarden dus aan de ervaring kan het niet liggen. Laat ieder zijn/haar ding doen, je mening heb je inmiddels meerdere keren geventileerd.
Oei oei oei iemand heeft érg korte teentjes hier en dat voor iemand die voor het eerst (?) reageert in dit topic. Komt niet echt vriendelijk en volwassen over.
Bewegingsmomenten zijn bewegingsmomenten ik vraag me af waar jij de wijsheid vandaan haalt dat bewegen in de wei geen bewegingsmoment is.
Ik ga niet uitwijden over hoe groot mijn stal is en hoeveel paarden er staan. Volgens mij heeft dat namelijk geen drol met het onderwerp te maken. Assumption is the mother of all f*ck ups, dus...
Ga vooral lekker door met je laatste woord en je mening, je laat bijzonder weinig ruimte open voor discussie. Dat is wellicht een leerpunt. (Lekker vriendelijk en volwassen he?
)