Paard 'vergeten' uit stapmolen te halen, en dan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Re: Paard 'vergeten' uit stapmolen te halen, en dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 15:43

Geloof ik helemaal niets van.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 15:56

anneliesdj schreef:
Gini schreef:
Ach, het was een graptje. Hier ook gewoon een stapmolengebruiker.
Jeetje, ik moet onthouden dat dit bokt is.

Hoezo jeetje, je had al gezegd dat het een grapje was, dat wil niet zeggen dat niemand er serieuzer opin mag gaan?
Ik heb ook stroom op de afrastering van het weiland en zo slecht hebben ze het daar binnen toch echt niet :=

Tuurlijk mag je dat, maar ben ik daarom meteen een manegeruiter *pruillip* ;)

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 15:57

joyce_eddy schreef:
Dit is ooit op een stal gebeurd..
Savonds na het rijden paard in de stapmolen gezet en zelf lekker de kantine in drinken, drinken en nog meer drinken, en toen naar huis...Paard vergeten.. de volgende morgen lag het dood in de stapmolen..

En ik heb wel eens een verhaal gehoord van iemand die 's avonds z'n paard op stal had gezet, even wat ging drinken in de kantine, en de volgende dag z'n paard dood op stal vond. ;)

Zo ken ik nog wel 100 verhalen over paarden die op vervelende manieren zijn dood gegaan. Maar een stapmolen is echt geen martelwerktuig waar het ene na het andere paard dood in neervalt. Je kan het wel of geen toevoeging in je training / in het houden van je paard vinden, maar met normaal gebruik, is er echt niks mis mee.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 16:06

Anoeska schreef:
joyce_eddy schreef:
Savonds na het rijden paard in de stapmolen gezet en zelf lekker de kantine in drinken, drinken en nog meer drinken, en toen naar huis...Paard vergeten.. de volgende morgen lag het dood in de stapmolen..

En ik heb wel eens een verhaal gehoord van iemand die 's avonds z'n paard op stal had gezet, even wat ging drinken in de kantine, en de volgende dag z'n paard dood op stal vond. ;)

Zo ken ik nog wel 100 verhalen over paarden die op vervelende manieren zijn dood gegaan. Maar een stapmolen is echt geen martelwerktuig waar het ene na het andere paard dood in neervalt. Je kan het wel of geen toevoeging in je training / in het houden van je paard vinden, maar met normaal gebruik, is er echt niks mis mee.

@ Anoeska, daar ben ik het helemaal mee eens!

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 16:07

joyce_eddy schreef:
Savonds na het rijden paard in de stapmolen gezet en zelf lekker de kantine in drinken, drinken en nog meer drinken, en toen naar huis...
Paard vergeten.. de volgende morgen lag het dood in de stapmolen..

Dit is ooit in mijn weide gebeurd..

's Ochtends de paarden naar buiten gedaan zoals altijd, op naar school. 's Middags kwam ik, staat de staleigenaar in de weide bij mijn verzorgpony. Pony dood.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 16:32

Wij waren een keer een paard aan het trainen toen het opeens een hartaanval kreeg..

Trainen is dus slecht voor je paard!

Er is ook een keer een paard getroffen door de bliksem toen hij in de wei stond.,

Weidegang is dus slecht voor je paard!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 18:05

Gini schreef:
anneliesdj schreef:
Hoezo jeetje, je had al gezegd dat het een grapje was, dat wil niet zeggen dat niemand er serieuzer opin mag gaan?
Ik heb ook stroom op de afrastering van het weiland en zo slecht hebben ze het daar binnen toch echt niet :=

Tuurlijk mag je dat, maar ben ik daarom meteen een manegeruiter *pruillip* ;)

Dat heb ik toch niet gezegd?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 18:08

Heb ik dit bericht dan verkeerd begrepen?

anneliesdj schreef:
Dergelijke verhalen komen volgens mij vooral weg bij manegeruiters of amateurs die nog nooit op een prof stal zijn geweest en alleen maar spiegelen aan hun eigen overprotectie.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 18:24

Ja :P
Er zaten een stuk of wat berichten tussen die van jou en deze, ook een andere van mij en daar was dit een aanvulling op.
(dat paarden van profs nooit los komen)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 18:28

Ow, ok, dan had ik mijn ogen weer in mijn zak steken. :D Excuseer.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 10:40

Mijn hoefsmid heeft het verhaal van het "vergeten paard" daadwerkelijk bij een klant meegemaakt. Paard was niet dood, maar is maanden uit de roulatie geweest om te herstellen, had spier- en peesbeschadigingen opgelopen.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 11:04

Ik zou denk ik mijn paarden niet vergeten uit de stapmolen te halen omdat ik ze er niet zonder toezicht in zou laten (ja ik weet dat veel mensen dat waarschijnlijk onzin vinden :o ). Maar ik kan me an sich best voorstellen dat ik dit ook zou kúnnen vergeten :o.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 20:30

ik blijf toch wel soort verbijsterd die verhalen lezen, mist dan niemand 's avonds een paard op stal bij de laatste keer voeren?
ziet of hoort niemand zo'n paard lopen of de molen draaien?

echt bizar... :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 20:32

Wat een penny's en moraalridders in dit topic zeg.
Wie z'n paard ergens vergeet is gewoon een idioot. Waar dan ook; in de stapmolen, op concours of in de trailer of whatever. Als je dat soort dingen vergeet moet je niet de verantwoordelijkheid over een paard willen hebben en gewoon een hobbelpaard nemen.

Verder is het het beste voor je paard om meerdere bewegingsmomenten per dag te hebben. Het houdt je paard los en het is een afwisseling.
Je kan prima s'ochtends een half uur in de stapmolen zetten, smiddags op de wei en savonds lekker rijden.
Veel afwisseling en nog een bewegingsmoment. Ideaal in mijn ogen!

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 15:54

Mensen hebben wel snel hun oordeel klaar over anderen hier zeg...

Ik ben mijn paard ook wel eens vergeten buiten te zetten. Als dat geen routine is omdat je paard niet iedere dag naar buiten gaat, gebeuren dat soort dingen wel eens. Niks raars aan. Een paard vergeten op wedstrijd vind ik ook ietwat vreemd maar ik oordeel niet over mensen zonder het hele verhaal te kennen ;).

Een paard hoort geen bewegingsMOMENTEN te hebben, die hoor de hele dag te bewegen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 16:03

niet buiten zetten vind ik nog wel iets anders dan een hele nacht gedwongen in de molen laten lopen...
het verbaast mij dan gewoon echt dat niemand 's avonds bij de laatste voerronde zo'n paard mist... :+

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 16:40

Nouvel, dat vind ik ook wat anders hoor en ik kan me ook niet voorstellen dat ik het zou vergeten (m.n. omdat ik er bij zou blijven staan) maar het gebeurt blijkbaar dus wel vaker.
Laatst bijgewerkt door Sees op 24-02-14 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 16:40

Foutje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 19:28

Sees schreef:

Ik ben mijn paard ook wel eens vergeten buiten te zetten. Als dat geen routine is omdat je paard niet iedere dag naar buiten gaat, gebeuren dat soort dingen wel eens. Niks raars aan. Een paard vergeten op wedstrijd vind ik ook ietwat vreemd maar ik oordeel niet over mensen zonder het hele verhaal te kennen ;).

Een paard hoort geen bewegingsMOMENTEN te hebben, die hoor de hele dag te bewegen.

}:0 Bewegingsmomenten zijn momenten waarop je het paard laat bewegen. Zoals in de stapmolen of onder het zadel.
In de wei lopen is geen bewegingsmoment. Dat komt namelijk nog NAAST de bewegingsmomenten.

En ookal is het geen routine, wie vergeet er nu in hemelsnaam een paard? Sorry maar dan heb je wat mij betreft niet genoeg verantwoordelijkheidsgevoel.

Sees ik vind je erg storend aanwezig in dit topic als ik zo vrij mag zijn. Bijzonder betweterig en steeds het laatste woord willen hebben. Zo te lezen heb je zelf geen hele stal vol met paarden dus aan de ervaring kan het niet liggen. Laat ieder zijn/haar ding doen, je mening heb je inmiddels meerdere keren geventileerd.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 21:16

Sees schreef:

Ik ben het helemaal met je eens!

_Skinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 01:05

Ik ben gelukkig nog nooit mijn paarden vergeten, wel mijn hond bij de supermarkt.

Maar goed een stapmolen is leuk en handig, zeker als je paard er aan gewend is dat hij er in staat. Die van ons loopt een minuut of vijf links om en vijf minuten de andere kant op. Dan moeten we hem er uit halen. Hij stopt met lopen, laat het hek over zijn rug gaan en wacht op het volgende hek, al staat er stroom op, het maakt hem niet uit. Dus nee ik maak geen gebruik van de molen vanwege een ongeschikt paard.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 14:47

Rowdine schreef:
}:0 Bewegingsmomenten zijn momenten waarop je het paard laat bewegen. Zoals in de stapmolen of onder het zadel.
In de wei lopen is geen bewegingsmoment. Dat komt namelijk nog NAAST de bewegingsmomenten.

En ookal is het geen routine, wie vergeet er nu in hemelsnaam een paard? Sorry maar dan heb je wat mij betreft niet genoeg verantwoordelijkheidsgevoel.

Sees ik vind je erg storend aanwezig in dit topic als ik zo vrij mag zijn. Bijzonder betweterig en steeds het laatste woord willen hebben. Zo te lezen heb je zelf geen hele stal vol met paarden dus aan de ervaring kan het niet liggen. Laat ieder zijn/haar ding doen, je mening heb je inmiddels meerdere keren geventileerd.

Oei oei oei iemand heeft érg korte teentjes hier en dat voor iemand die voor het eerst (?) reageert in dit topic. Komt niet echt vriendelijk en volwassen over.

Bewegingsmomenten zijn bewegingsmomenten ik vraag me af waar jij de wijsheid vandaan haalt dat bewegen in de wei geen bewegingsmoment is }:0 .

Ik ga niet uitwijden over hoe groot mijn stal is en hoeveel paarden er staan. Volgens mij heeft dat namelijk geen drol met het onderwerp te maken. Assumption is the mother of all f*ck ups, dus...
Laatst bijgewerkt door Sees op 25-02-14 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 14:49

_Skinny schreef:
Ik ben gelukkig nog nooit mijn paarden vergeten, wel mijn hond bij de supermarkt.

Dat je het durft toe te geven. Tsss tsss geen verantwoordelijkheidsgevoel :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 17:17

Sees schreef:
_Skinny schreef:

Dat je het durft toe te geven. Tsss tsss geen verantwoordelijkheidsgevoel :D :D

Over onvolwassenheid gesproken. Haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 17:18

Sees schreef:
Rowdine schreef:

Oei oei oei iemand heeft érg korte teentjes hier en dat voor iemand die voor het eerst (?) reageert in dit topic. Komt niet echt vriendelijk en volwassen over.

Bewegingsmomenten zijn bewegingsmomenten ik vraag me af waar jij de wijsheid vandaan haalt dat bewegen in de wei geen bewegingsmoment is }:0 .

Ik ga niet uitwijden over hoe groot mijn stal is en hoeveel paarden er staan. Volgens mij heeft dat namelijk geen drol met het onderwerp te maken. Assumption is the mother of all f*ck ups, dus...

Oh sorry, ik wist niet dat ik eerst net als jij 600 keer m'n mening moest doordrukken alvorens ik m'n oordeel hier geef.
Maar prima. Ieder z'n ding :) Ga vooral lekker door met je laatste woord en je mening, je laat bijzonder weinig ruimte open voor discussie. Dat is wellicht een leerpunt. (Lekker vriendelijk en volwassen he? :) )