Beschadiging geleende trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 19:27

Hoe staat het er nu voor eigenlijk?

anneliesdj

Re: Beschadiging geleende trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 00:18

Ik ben ook wel benieuwd.

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 09:39

Ook ik ben wel erg benieuwd? TS?

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-13 08:24

Sorry, was het topic een beetje uit het oog verloren door een privekwestie.

De prijs, het enige dat ik weet is wat ik van mijn kennis gehoord heb. Kan zijn dat hij zich vergist en dat het toch 2000 voor de 2 was.

De 2e, Santiago, is inmiddels ruin en doet het redelijk goed. Kan inmiddels aan een touwtje lopen en gepoetst worden. Heb hem en de trailer inmiddels in levende lijve mogen zien en het is een heel mooi dier, onbespierd en nog wat verwilderd maar dat komt wel goed. Trailer was een hele brede trailer, zeker geschikt voor trekpaarden, maar door slecht onderhoud was hij rot aan alle kanten. Die had niet veel nodig om kapot te gaan.

Kennis heeft nog niks betaald en heeft er ook niks over gehoord (hoort zowiezo niks meer van dat deel van de familie). Hij is er kapot van, maar ziet de onredelijkheid van zijn familie ook wel in nu.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 10:23

Wat een drama...
Wens hem maar sterkte..

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 10:42

INderdaad. Veel sterkte voor je kennis en ook voor jou, als je het nodig hebt :)

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-13 11:41

Bedankt, ik zal het doorgeven :)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 14:09

Dank je voor je update, wens je kennis maar veel sterkte! Ik hoop voor hem dat hij het straks kan laten rusten maar dat is lastig als het familie is.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:32

Dank je voor de update. Wat sneu voor je kennis. Veel sterkte voor hem. Ook fijn dat het met het andere paard goed gaat.
Is de werksfeer nog wel oké?

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 09:14

Even een update, omdat hier via pb om gevraagd was.

Kennis heeft uiteindelijk alles bij kunnen leggen met zijn familie. Helaas wel na een flinke tegemoetkoming van hem. Namelijk de helft van de kosten die verhaald werden op zijn broer. (Precieze bedrag wil ik via pb wel geven, maar laten we het erop houden dat de staleigenaar ervan geprofiteerd heeft dat kennis en broer er warm in zitten)

Santiago doet het redelijk. Hij heeft inmiddels wel ontdekt dat hij zich groot kan maken en dat nichtje dan niks meer in te brengen heeft. Ook is hij haar flink aan het uittesten.

Nog even over de prijs, ik heb kennis hier achteraan laten gaan, nadat hij dit topic heeft gelezen. Het is 2000 euro voor de 2 tesamen geweest.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 09:25

Gefeliciteerd met je verjaardag!!

Wel fijn dat het opgelost is, maar helaas niet helemaal hoe het netjes had geweest....

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 09:30

Dank je :D

Nee netjes is het inderdaad niet, maar kennis is allang blij dat alles weer goed is tussen hem en broer. Hij heeft wel laten weten dat ze in het vervolg niet meer op hem hoeven te rekenen als er nog eens een paard vervoert moet worden.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 09:40

Wat kan ik me dat goed voorstellen!!
Ecth super jammer dat het zo gelopen is.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 09:52

Jammer dat het zo gelopen is. Ik begrijp het wel 'voor de goede vrede'. Maar het 'er warmpjes bij zitten'... nav een oude trailer en een paard, dat begrijp ik niet. Denk dat kennis een grote goedzak is met het hart op de goede plaats, maar dat mensen er gemakkelijk misbruik van maken :(:)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 10:55

Heel erg jammer voor de omgeving van je kennis.... zo'n goedzak van een kerel moet je koesteren maar deze zal nu wel 3x nadenken voordat hij nog eens iets liefs doet voor een ander, dankzij dat stomme nichtje en haar ouders -O-

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 10:57

Heel verstandig van hem om zich daar niet meer voor te laten gebruiken.
Geld maakt de meest nare dingen in mensen los, jammer genoeg.
Snap dat hij voor "de lieve vrede" kiest in de familie maar denk wel dat hij daar een vieze smaak in de mond bij heeft.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 11:41

@ Winged, die kosten die op kennis en zijn broer zijn verhaald nav de oude kapotte trailer zijn zo hoog dat de staleigenaar er een gloednieuwe trailer van zou kunnen kopen en nog overhoud. Doordat de verzekering niet dekte en broer van kennis het niet tot een rechtzaak wilde laten komen ivm de reputatie van hun familiebedrijf, zijn ze tot een minnelijke schikking gekomen.

Het is inderdaad jammer dat het op deze manier moest, maar kennis is allang blij dat de banden weer hersteld zijn.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 15:22

Hadden ze dat dan niet via het vredegerecht kunnen regelen? Kan me niet voorstellen dat het dan de reputatie zou schaden. Wel fijn dat de familiebanden hersteld zijn en gefeliciteerd met je verjaardag!