Zowel mensen die zeggen er wel mee bezig te zijn als mensen die zeggen er niet mee bezig te zijn.
Dat is al een discussie opzich waard.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Roweentje89 schreef:Je hoort en leest heel vaak dat mensen met hun paard overstappen op NH.
Dwz: Bitloos en of boomloos gaan rijden, parelli gaan doen, paarden 24/7 buiten zetten ipv ('s nachts) op stal en noem alles maar op.
Nu ben ik eigenlijk wel eens benieuwd of er net mensen zijn die andersom zijn overgestapt.
Die dus eerst NH gericht bezig waren en er bijvoorbeeld achter kwamen dat dat toch niks voor hun of hun paard was en weer terug 'traditioneel' zijn gaan rijden.
Dus terug met bit, boomzadel, met zweep rijden en sporen actief les volgen in bijvoorbeeld dressuur, springen, western etc. Ipv ontspannen buitenritjes maken.
Ik wil hier geen discussie starten over wat beter is, want daar heeft iedereen zijn eigen mening over, ik ben er gewoon benieuwd naar of er mensen zijn die NH dus niet bij zich vinden passen.
Graag alleen reacties als je ook daadwerkelijk dit met je paard gedaan hebt en niet 1x met een halster in de bak hebt gereden ofzo.![]()
En graag hoor ik dan natuurlijk ook de hoe, wat en waaroms!![]()
PS: Sorry als het verkeerd staat, wist niet goed waar ik het moest posten.

Caira schreef:Ik doe beiden, tenminste ik doe dan klassieke dressuur in combi met NH.
Dat wil zeggen dat ik de ene dag zo in de bak train
[ Afbeelding ]
en de volgende dag zo naar buiten ga.
[ Afbeelding ]
Ik vind dat het ene het andere absoluut niet uitsluit.