Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
lifaya schreef:vandaag even cappen wezen passen. Bij elke cap, op 1 na, barstende koppijn op het moment dat die op mijn hoofd zit. enige cap die lekker zat was een 200 euro unex capsorry maar dat geld heb ik er niet voor. Ik had een harry horse cap op het oog maar helaas kreeg ik vreselijke last van mijn achterhoofd door die cap. Vond hem nog best mooi, maar helaas... om even een beeld te geven van hoe makkelijk mensen praten over dat je maar een cap moet kopen die past
niet iedereen heeft daar 200 euro voor liggen... ik ook niet dus
Ninia schreef:Maar xSlvna, stel dat je paard in al zijn goedheid struikelt? Of uitglijdt, misstapt, een afstand verkeerd inschat...? Het gaat niet om het risico op vallen, het gaat om het risico wat je loopt tijdens je val.
Poiuytrewq schreef:Goh als je zo goed kunt voorspellen wil je dan ook even voor mij in de glazen bol kijken??
yevs schreef:Liever een lelijk ding op m'n hoofd dan m'n schedel in 4-en
lifaya schreef:jullie doen echt alsof je per definitie een ongeluk krijgt en dat je gegarandeerd op je kop zal vallen en half dood neervalt ofzokomop zeg. Overdrijven is ook een kunst. Dat jullie 200 euro willen neerleggen voor een cap is jullie recht maar ga niet zeggen dat de mensen die dit er niet voor over hebben (omdat goedkopere modellen koppijn bezorgen) maar dom zijn en het blijkbaar leuk vinden om een hersenbeschadiging te krijgen
Het hele leven brengt risico's mee, je kan elk moment dood neervallen. Er kan zomaar een sateliet kapot gaan in de lucht en op je huis vallen. En ja, je kan ook van je paard vallen, mét cap en dat je zo valt dat de cap juist je nek breekt
dus het is maar hoe je het bekijkt.
Oja, en rijd meestal gewoon met cap hoorzojuist ook een nieuwe cap aangeschaft die net wat minder koppijn veroorzaakt. Maar ik ga niet andere mij laten vertellen wat ik wel of niet moet doen. Ik rijd gewoon meestal met cap, al helemaal omdat ik al eens met paard en al half ben gevallen in het bos wat fout had kunnen aflopen (mét cap!). Maar ik draag de cap wanneer IK dat wil en nodig acht. In de bak en bos vind ik met dit paard een cap gewoon een must. Enkel voor de foto's gaat die af.
Liekk schreef:ik draag altijd een cap, maak niet uit welk paard hoe lief en braaf hij ook is. Bij mijn laatste val in februari had in ondanks dat ik mijn cap op had een zware hersenschudding op gelopen en lag bewusteloos in de bak, na de val zijn mijn ogen zo achteruit gegaan dat ik nu een bril draag van -1.70 en -1.50.
Wat als ik mijn cap niet op had? dan had ik het helemaal niet meer kunnen na vertellen waarschijnlijk.
Ik vindt dat het ten alle tijden verplicht moet worden, net als op de motor etc. Een paard blijft wel een machine hoe goed wij hem ook naar onze hand gezet hebben.
MayDayParade schreef:Dan hoop ik voor je dat je de rekening van het ziekenhuis en alles daar omheen kan betalen als je er achter komt dat de meeste verzekeraars niet vergoeden als je geen cap op hebt.