Belangrijke informatie ivm uvex cap model Exxential (Uvision

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mickyl

Re: Belangrijke informatie ivm uvex cap model Exxential (Uvision

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 23:49

Ik vind het niet erg professioneel van Uvex, al die tegenstrijdige boodschappen... Als ze nou 1 duidelijk persbericht naar buiten brengen en naar al hun dealers sturen...
Op de site van Uvex.nl staat nog steeds het volgende:

If you own a riding helmet of the model exxential (formerly uvision), uvision elegance or supersonic elegance, please immediately cease using it as you will not be able to determine yourself whether your helmet is affected.
Please return the helmet to the dealer where you purchased it. We will retrofit your helmet or provide a replacement helmet that is at least equivalent. As a German manufacturer of quality products we would like to offer our sincere apologies for any inconvenience caused.

Je mag de helm dus eigenlijk niet blijven gebruiken volgens hun, al zeggen de winkels van wel. En ze zeggen dus ook dat ze de helm óf aanpassen óf vervangen. Dus er is niet een eenduidig antwoord van hun kant...

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 09:41

Ik blijf het maar vaag vinden, ik heb EJ al een mail gestuurd dus verwacht morgen of dinsdag mail terug met meer duidelijkheid.

ellen_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 15:00

mou dat is ook lekker dan ik heb me toen ook gemeld maar divoza vertelde mij dat ik na 4 weken terug moest bellen dus hebben niks genoteerd. belde na 4 weken en toen zeiden ze me dat de nieuwe caps nog niet binnen waren en ik na 3 a 4 weken weer moest bellen en dit is nu 2 weken geleden. weet nu dus even niet goed waar ik aantoe ben aangezien het bericht hierboven zecht dat je eigelijk nietmeer mah gebruiken.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 20:33

De caps hebben nog steeds een merk dat ze goed zijn gekeurd en dus voldoen aan de veiligheidsvoorschriften. Echter is het bij een hele extreme test (wie valt er op naalden? :S Hoe groot is de kans?) En het grappige is, meer caps kwamen niet door deze test (en dan vast op andere punten? en daar horen we niets van...) Dus tis al iets dat ze iets doen... Maar de communicatie is wel slecht... Tis "of" en "Of" is onduidelijk!

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 22:24

Maar op de site van Uvex zelf staat wel het volgende: we then subjected helmets from all our series to extensive in-house testing and determined that some helmets do not conform to standards related to penetration resistance and/or shock absorption.

Dus de schok absorptie is ook niet bij alle helmen ok.. En dat heeft niks te maken met scherpe voorwerpen die er doorheen kunnen steken.
Ik denk zelf dat ze de helmen die alleen het probleem van het roostertje hebben, kunnen aanpassen. Maar de helmen die niet door de schok absorptie test komen, zullen ze toch moeten vervangen...
Dan zouden ze dus wel elke verkochte cap apart moeten testen...

Maar dat vind ik wel een eng idee, dat de cap de schokken (dus de val) misschien niet goed opvangt. Dat van die scherpe voorwerpen door het rooster zal niet zo snel gebeuren idd, dus daar maak ik me ook niet zo druk om.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 22:27

Maar hoe kunnen ze nou een cap testen op schokabsorptie zonder hem kapot te maken..?

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 22:58

Geen idee... Maar het staat op hun eigen site, dus ga er wel vanuit dat het klopt..
Vind het wel erg onduidelijk allemaal. Volgens Uvex mag je er niet mee doorrijden, maar ze kunnen ook geen vervanging bieden en als je 'm opstuurt om te laten repareren ben je 'm een tijd kwijt...(als reparatie überhaupt al mogelijk is)
En las ook dat iemand schreef dat je 'm ook nog op eigen kosten naar Duitsland op kan sturen! Vind dat echt geen service. :(

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 09:50

Testen is leuk bedacht... Cap beschadigt en/of helemaal kapot :')

Als deze caps niet veilig zijn (en al jaren worden verkocht met KEURMERK).... Wat stelt het keurmerk dan voor?!

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 18:57

ellen_xx schreef:
mou dat is ook lekker dan ik heb me toen ook gemeld maar divoza vertelde mij dat ik na 4 weken terug moest bellen dus hebben niks genoteerd. belde na 4 weken en toen zeiden ze me dat de nieuwe caps nog niet binnen waren en ik na 3 a 4 weken weer moest bellen en dit is nu 2 weken geleden. weet nu dus even niet goed waar ik aantoe ben aangezien het bericht hierboven zecht dat je eigelijk nietmeer mah gebruiken.

Dat heb ik dus ook :\

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 18:58

Hmm nog geen mail van ej terug, misschien morgen...

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 20:56

Ik ben nu aan het kijken voor een nieuwe cap, ander merk... Ben het beu en begin steeds meer te twijfelen of ie wel veilig is en mocht er iets gebeuren, wil ik niet later te horen krijgen "Helaas mevrouw, deze cap is niet goedgekeurd, dat had u kunnen weten"... .Aan de andere kant, rij er al jaren mee... :')

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 21:02

als de cap sowieso niet was goedgekeurd mocht die niet eens in NL verkocht worden. Dus dat zal wel goedzitten.
Het gaat alleen om de roostertjes, daarom raden ze het af, mocht er wel wat gebeuren zijn ze flink de sjaak omdat het probleem dus bekend was/is

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 21:14

Maar Suusie, waarom staat er dan in het officiele bericht van Uvex zelf: that some helmets do not conform to standards related to penetration resistance and/or shock absorption. In the case of an accident this may result in injuries.
Dat betekent dus dat sommige caps bij een val de schok niet goed opvangen...
Als ik dat bericht zo lees gaat het dus niet alleen om die roostertjes..

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 21:17

ohja, hmm raar dat zou toch betekenen dat ze alle caps terug moeten nemen? en hoe kunnen ze dan dat probleem oplossen? dat is toch niet zomaar een onderdeeltje vervangen?
Dat is toch een kwestie van de hele cap?

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 21:34

Ja precies, dat lijkt mij ook. Je kan dat nooit testen zonder de cap stuk te maken. Maar het is zo irritant dat alle winkels iets anders zeggen en dat Uvex ook niet met een duidelijke oplossing komt..
Dan hadden ze beter niks kunnen zeggen..
Het leek eerst een goede actie van ze qua klantvriendelijkheid e.d., maar nu heb ik het idee dat het averechts werkt. Mensen gaan straks nog massaal overstappen op een ander merk.. :P
Laatst bijgewerkt door Mickyl op 05-08-13 21:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 21:34

Het is ook wel een grote soup geworden

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 21:41

Crazy_boon schreef:
Het is ook wel een grote soup geworden
Een echte cup a soup :j

Pas_de_Deux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 10:51

Mickyl schreef:
Ik vind het niet erg professioneel van Uvex, al die tegenstrijdige boodschappen... Als ze nou 1 duidelijk persbericht naar buiten brengen en naar al hun dealers sturen...
Op de site van Uvex.nl staat nog steeds het volgende:

If you own a riding helmet of the model exxential (formerly uvision), uvision elegance or supersonic elegance, please immediately cease using it as you will not be able to determine yourself whether your helmet is affected.
Please return the helmet to the dealer where you purchased it. We will retrofit your helmet or provide a replacement helmet that is at least equivalent. As a German manufacturer of quality products we would like to offer our sincere apologies for any inconvenience caused.

Je mag de helm dus eigenlijk niet blijven gebruiken volgens hun, al zeggen de winkels van wel. En ze zeggen dus ook dat ze de helm óf aanpassen óf vervangen. Dus er is niet een eenduidig antwoord van hun kant...

En dat is inderdaad wat de verwarring brengt. Uvex liet klanten direct naar de winkels gaan met de cap, maar winkels hadden geen vervanging te bieden omdat Uvex dit niet had. Dus Uvex gebeld, en zij gaven aan dat de klanten het beste nog met hun eigen helm konden rijden tot er vervanging geboden kon worden.
Echter, vele mensen die dus nu gewacht hebben tot de nieuwe lading er zou zijn, hebben een nieuwe helm beloofd gekregen, en hebben nu dus helemaal niets. Ook, als je de cap dus opstuurt ter reparatie, ben je de cap minimaal een week kwijt en voor velen is dit echt geen optie.

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 14:59

Nee in denk inderdaad dat Uvex zichzelf hier echt mee in de vingers snijdt.. Ze hadden de hele actie misschien wat beter moeten overdenken voordat ze het op internet gingen zetten..

Maar weet jij misschien wat ze ermee bedoelen dat de "shock absorption" in sommige gevallen niet door de test kwam en hoe ze dat bij de verkochte caps willen gaan testen? Want het gaat blijkbaar niet alleen om de roostertjes die niet goed zijn?

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 15:12

Ik ga van de week voor een nieuwe cap kijken en niet meer van Uvex... Soort gelijke caps genoeg die ook luchtig zijn :) Want weet iemand hoe het verzekeringstechnisch zit? Label zit er in dat ie goedgekeurd is... Maar stel dat je er nu mee valt.... Hoe zit het dan?

Sanne9489

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 15:24

Als jullie nou vragen hebben over de schokabsorptie van de caps, waarom bellen jullie dan niet even met Uvex? Die hebben het beste antwoord voor je in plaats dat iedereen hier in het topic blijft gissen naar wat er nu werkelijk met de caps aan de hand is..

Verder denk ik dat Uvex inderdaad te vroeg is geweest met het uitbrengen van de informatie. Echter denk ik dat het probleem voornamelijk in de communicatie van het wel/niet vergoeden heeft gelegen.
Maar wat moet je anders? Je caps zijn getest en er komt een negatief antwoord uit. Moet je dan maar op je gemakje overleggen hoe of wat je hiermee gaat doen, of breng je informatie uit naar je klanten om die zo goed mogelijk te informeren.. Beetje dubbel natuurlijk maar denk dat Uvex er al het mogelijke aan doet om dit zo makkelijk/soepel mogelijk te laten verlopen. Wat denk je dat dit voor hun allemaal aan werk (en kosten) is?

Pas_de_Deux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 15:27

Gelijk even nagegaan: dat bericht geldt voor de Elegance helm van de Supersonic en Exxential.
Die "flock" laag is vastgelijmd aan de schaal, en deze lijm tast, volgens laboratorisch onderzoek, de schaal aan en dus de schokabsorptie.

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 15:47

@Pas_de_Deux: Heel erg bedankt voor het navragen! Goed om te weten dat het niet voor de Uvision geldt!

@Sanne9489: In denk dat Uvex er ook niet blij van wordt als iedereen ze afzonderlijk gaat bellen, in principe moet alle info via de dealers lopen. Dan lijkt het me niet zo raar om in het topic na te vragen of iemand dit toevallig al weet.

Ik denk idd dat Uvex er wat langer over na had moeten denken, want dit schept alleen maar onduidelijkheid en werkt alleen maar averechts. Op die manier kost het hun alleen maar meer geld, omdat klanten straks het vertrouwen kwijt zijn. Aangezien die caps zo al jaren verkocht werden, maken die paar dagen ook niet meer uit. Als het daardoor een stuk duidelijker was geweest..
En dat het voor hun veel werk en kosten oplevert is in principe hun probleem en niet dat van de consument.

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 21:00

hoorde inderdaad ook dat ze nu alle caps in willen nemen en je dan 2 weken zonder zit, de zaak waar ik mijn cap heb gekocht hebben een klacht ingediend dat ze dat niet kunnen maken (welke ruiter kan nou zolang zonder zijn cap?). Ik heb besloten mijn cap maar gewoon te houden en niks mee te laten doen als ze dit inderdaad willen gaan doen.

Liesbethje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 10:19

Ik ben inmiddels ook gebeld door de ruitersportzaak hier en bevestigen inderdaad hetzelfde verhaal, dat ik hem dus kan opsturen ter reparatie maar dat ik hem dan wel 2 weken kwijt ben.

Baal er wel van, heb lang lopen twijfelen of ik geen gebruik ging maken van de upgrade actie bij Pas de Deux naar een Suxxeed, eindelijk de knoop doorgehad dat ik dus toch ging doen maar ben dus nu te laat -O-
Maar goed, dat is mijn eigen fout ;)

Ik laat het nu dus gewoon gaan, ben niet van plan om in een bak spijkers te gaan vallen :+ en heb ook geen zin om mijn cap 2 weken kwijt te zijn dus we houden we gewoon t eigen cappie 8-)