wanneer werd je voor het eerst echt boos op je paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xChoco

Re: wanneer werd je voor het eerst echt boos op je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:14

Ik ben een keer echt ontzettend kwaad geworden op mijn pony, ik had haar nog niet zo lang en doe haar stal open. Komt ze opeens recht op me af en bijt me zo in m'n schouder, je zag precies waar haar boventanden en waar haar ondertanden hadden gezeten. Heb toen wel elk scheldwoord dat ik ongeveer wist naar haar hoofd geroepen.

Ook ben ik echt een keer kwaad geworden toen ze voor de tigste naar het gras rende en mij achterliet met blaren op m'n handen. Toen was ik er echt klaar mee, de volgende keer ben ik mooi met een kettinkje gaan lopen, toen wist ze het wel.. :o

Nikki_Haya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 13:49

Ik had dat laatst, mijn pony was hengstig, en reageert dan altijd overal erg gevoelig op. Ze gaat dan altijd in het halstertouw bijten, wat ik persoonlijk niet erg vind, beter dan in mij te happen. Maar laatst was het zo erg, toen ik langs haar liep, hapte ze mij. Toen ben ik wel boos geworden hoor.

Mereltm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 23:54

toen ik een uur achter hem aan moest rennen in de wei voordat ik hem had en toen ik hem eindelijk te pakken had trok ie zich ook nog los en rende weer terug naar stal. :')

SissadoraJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 14:43

Ik weet niet waarom, naar ik word bijna nooit echt boos. Als er ooit verkeerd is gegaan met paardrijden, is het mijn schuld geweest. Instructeur heeft ook tegen mij gezegd dat ik boos moest worden en de pony een tik geven omdat hij naar mij niet luisterde, maar toch... Ja, boos worden helpt niet. :P Meestal ben ik gewoon teleurgesteld (op mezelf dan) in plaats van boos.

Enphalu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 15:56

Mijn paard tilt altijd haar been op naar haar buik (net als je hoeven uit aan het krabben bent dus) , als het te lang duurt.
Ik wil de singel pakken en net op dat moment dat ik onder haar buik buk, gaat haar been omhoog.. recht tegen mn gezicht :+

Enphalu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 18:11

Enphalu schreef:
Mijn paard tilt altijd haar been op naar haar buik (net als je hoeven uit aan het krabben bent dus) , als het te lang duurt.
Ik wil de singel pakken en net op dat moment dat ik onder haar buik buk, gaat haar been omhoog.. recht tegen mn gezicht :+

Wij hebben in een wei een paard alleen staan en in de wei ernaast staan twee andere. Ik wilde ze net binnen gaan doen, komt er maar eentje.. ;( Dus ik ging weer terug naar de wei en die andere wilde niet komen, dus ben ik erheen gelopen maar toen rende ze steeds weg (komt normaal wel altijd..). Nou ze mocht wel laten zien hoeveel energie ze had en vanavond nog een keer ~~}>

Negenu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 13:48

Toen op paardenkamp hij me de heletijd zat te bijten toen sloeg ik hem op z'n neus :s

Wokkel1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 16:32

Hallo ben een keer boos geweest op mijn paard trok mijn vinger uit de kom die deed zo gek met longeren had het niet in de gaten maar mijn vinger wel ps heb hem gewoon terug geduwd *\o/*

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 17:36

Van de week was ik bij mn verzorgpaarden. De jonge ruin is nogal lomp en ik was hem aan het poetsen in de stal. Hij bleef continue zijn hoofd naar mij toe draaien en dan hapte hij met zijn lippen naar mn haar, kleren etc. Maar deed ook zn lippen in mn nek en gezicht en dat wilde ik liever niet. Dus duwde ik hem steeds terug dat ie zn hoofd weer recht deed. en steeds bleef ie weer terug buigen.
Op gegeven moment wilde ik hem een tik tegen zn neus geven want was t wel zat. Toen gooide hij ineens zn hoofd omhoog en raakte mijn gezicht. Dit deed best wel zeer en toen was ik het zat. Ben toen echt heel boos tegen m gaan brommen en pakte zn halster eens flink vast. Toen ik m losliet draaide ie direct weer zn nek naar me toe dus t had allemaal geen zin. Maar elke kjeer als ie zn lippen ergens in zet, krijgt ie n tik hoor.

daphiena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 01:57

Mijn verzorgpaard bleef een hindernis maar weigeren terwijl hij het makkelijk kon toen heb ik hem een klap op zijn billen gegeven aangezien ik geen zweepje had.
Hij is er toen bokkend vandoorgegaan maar daarna sprong hij er gewoon netjes overheen.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 13:28

Op mijn huidige verzorgpony nog nooit tot nu toe in twee maanden dus dat gaat goed *D

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 14:57

Toen mn vorige pony mij met opzet zomaar een trap gaf en er een afdruk op mn been stond! De pony was nog héél jong. Ik ben er heen gelopen en heb haar een trap terug gegeven. Dat was de laatste keer dat ze had uitgehaald ;)

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 17:53

ik heb wel vaker moment dat ik echt even boos op hem was,
maar ik kan me nog goed herinneren dat ik een eindje ging wandelen met hem over de weg en toen hij terug mocht richting huis ging hij er als een speer van door :')

hennienke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 17:55

Toen ik hem echt niet kon pakken uit de wei, ik deed er wel 2 uren over hahah

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 17:59

Gister. Liep met 2 paarden waarvan 1 hengstige merrie. Ik liet de ander zn stalletje in lopen maar mevrouw wilt voor en hoppa rent haar stal in en het andere paard gaat op zn snufferd. Tjeess wat was ik boos! Met het paard was alles goed.

xAnnekex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 16:36

Toen de eigenaar (7 jaar) even op haar pony ging rijden, ik had haar aan de longe. Ging allemaal heel goed totdat pony haar opeens in haar voet beet. Ze zei dat het verder geen pijn deed maar was toch best boos op pony.

LCT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 19:41

nou ik ben een keer heel kwaad geworden op een redelijk grote manege pony.
we moesten ze naar de wei brengen dus zo'n klein meisje had hem meegenomen nouja ging prima en hij was ook heel rustig enz. maar toen we het eerste hek opendeden begint dat beest toch eens te rennen!! dus dat arme kind werd er zo achteraan geslingerd. ik `heb die pony toen overgepakt terwijl ik al een pony vasthad dus was heel lastig maarja. de pony die ik vast had wal heel lief dus die heb ik aan t meisje gegeven dus dat meisje heefd er verder niets aan overgehouden ofzo. naja daar stond ik met een pony die me al dravend het schrikdraad in gooide nou ik was echt not amused toen die ook nog begon trappen en te bijten dus heb hem toen wel een flinke mep verkocht. maar t deed hem niks en ging vrolijk door. dus ik heb daar tien minuten staan draaien en trekken aan die pony, want er was niemand die hem wel hield bij het weiland (had net geholpen bij wedstrijden voor die hele kleintjes). maar gelukkig kwam er na tien minuten eindelijk iemand die hem wel hield en toen hebben we hem samen op wei gekregen.

de pony heeft wel echt een paar hele harde klappen gehad op zn neus maar hij kapte er helaas niet mee. naja tis wel goed afgelopen gelukkig..

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 19:44

lisaxrobby schreef:
nou ik ben een keer heel kwaad geworden op een redelijk grote manege pony.
we moesten ze naar de wei brengen dus zo'n klein meisje had hem meegenomen nouja ging prima en hij was ook heel rustig enz. maar toen we het eerste hek opendeden begint dat beest toch eens te rennen!! dus dat arme kind werd er zo achteraan geslingerd. ik `heb die pony toen overgepakt terwijl ik al een pony vasthad dus was heel lastig maarja. de pony die ik vast had wal heel lief dus die heb ik aan t meisje gegeven dus dat meisje heefd er verder niets aan overgehouden ofzo. naja daar stond ik met een pony die me al dravend het schrikdraad in gooide nou ik was echt not amused toen die ook nog begon trappen en te bijten dus heb hem toen wel een flinke mep verkocht. maar t deed hem niks en ging vrolijk door. dus ik heb daar tien minuten staan draaien en trekken aan die pony, want er was niemand die hem wel hield bij het weiland (had net geholpen bij wedstrijden voor die hele kleintjes). maar gelukkig kwam er na tien minuten eindelijk iemand die hem wel hield en toen hebben we hem samen op wei gekregen.

de pony heeft wel echt een paar hele harde klappen gehad op zn neus maar hij kapte er helaas niet mee. naja tis wel goed afgelopen gelukkig..

je bent 11 en noemt andere kinderen kleintjes? :')

Maargoed, een keer op m'n oude pony die door me heen denderde. Heb d'r een goede tik verkocht en nu gedraagt ze zich altijd normaal. :) Heeft ze nooit meer gedaan.

LCT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 20:41

:+ ik bedoel van die zes jarige :)

sophianemo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 08:48

Toen ons 13 jarig Z paard met twee logeerlijnen aan de zijkant niet normaal te trailer in liep.. Toen hebben we even een kettinkje gepakt want ze sleurde je over het hele terrein en op de terugweg allemaal hulp in geschakeld en toen liep ze er zo in gek beest.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 08:55

Eigenlijk nooit echt super boos, want ik weet dat het geen paard is om op boos te worden!
Hij neemt dat heel erg in zich op en is dan ook van slag, dat vind ik niet nodig! Als het ook op een amdere manier kam met meer geduld :j!

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 17:26

Ik heb een schat van een paard, maar hij is ook groot en kan heel goed grenzen opzoeken. Opzich geen probleem als je gewoon duidelijk bent, maar op mijn oude pensionstal werkte een hele aardige stalhulp, die misschien ietsie te aardig voor hem was.
Toen ze me op een dag vertelde dat ik parrelli met hem zou moeten doen omdat hij onmogelijk naar de wei te brengen was besloot ik een keer te kijken als ze hem naar de wei bracht.... wat een monster zeg, herkende bijna mijn paard niet.
Hij trok zich los, en als ze vasthield ging hij recht omhoog en deed gevaarlijk lomp met zijn voorbenen. Vervolgens rende hij in volle vaart het weiland in, of ze hem nu nog vast had of niet.
De dag erna heb ik hem in het weiland gezet... een flinke HE op boze toon en een klap met het touw op zijn neus en het was weer een lammetje. Ik was stiekem best pissig dat hij zoiets kon flikken.
En toen ik laatst op stage was was er een kennis van een vriendin van mij (waar mijn paard nu staat) en als ze dan les had nam ze mijn paard mee naar de les zodat die kennis hem kon poetsen, had hij toch een beetje aandacht. Ze vertelde dat die stiekemerd steeds verder een loopje met zijn nieuwe verzorger nam. Stiekem aandraven als ze terug naar de wei liepen en na een paar passen weer stoppen, en dan elke keer een paar pasjes verder. Uiteindelijk heeft mijn vriendin hem voortaan moeten vasthouden, omdat hij ook op het punt stond om dat andere meisje mee te sleuren.
Ik vind dit persoonlijk een goede rede om boos te worden, al moet je wel gelijk ingrijpen en niet naderhand boos zijn en al helemaal niet blijven.

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 21:34

Het paard dat ik rij probeert je heel erg uit en is dominant. Dus een van de eerste keren dat ik hem poetste, kwam hij half trappend met z'n kont naar me toe en sloot me in tussen de stal en hem zelf. Toen heeft ie een tik gehad en was kwaad. Zondag had ik hem al een tijd niet meer gepoetst, heb even een ander paard gereden, en toen deed ie het zelfde. Na een tik is het dan ook weer helemaal goed en doet hij niets meer. Maar ik was wel goed boos toen hij het deed, ben ik niet van gediend.