Paardrijden is niet meer wat het was?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xMaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 23:51

Het interesseert me eigenlijk niet zo erg of ik merkkleding draag, ik draag gewoon oude truien en ook decathlonspullen, het gaat erom of het lekker zit, het maakt je paard toch niks uit :j

LauraEH

Re: Paardrijden is niet meer wat het was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 17:32

ik draag gewoon wat oude t'shirts of truien. heb deze winter wel een nieuwe jas gekocht, maar geen merkjas ofzo, waarom veel geld uit geven als je het ook warm kan hebben in je oude trui? ;)

Merlesophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 21:05

Fieuw niet de enige hahah ik kom gewoon in mijn rijbroekje van 30 euro met een vest of trui haha

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 21:07

Ik heb altijd oudere kleding aan! vind het zonde als er iets kapot gaat of vies word en het gaat er vervolgens niet meer uit.. dus ja! ik heb wel een echte paardenjas maar omdat die lekker warm is!

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 21:11

hier geen dure merktruitjes ( ook van de decathlon )
maar wel dure rijbroeken , maar dat is niet voor het merk maar omdat ik gewoon echt
goede rijbroeken nodig heb omdat ik vaker uitritten van 45 a 50 kilometer maak

Tamara1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 21:15

Ik koop mijn paardenkleren, afgezien van mijn T-shirts dan, wel in een ruitersportzaak (of webwinkel).
Meeste koop ik in de uitverkoop, waardoor de prijs meevalt. Dure merken koop ik ook niet, meeste is van harry's horse of de wat onbekendere (goedkopere) merken.
Met oud en nieuw een nieuw had de divoza een kortingscode voor 30%, deze heb ik gebruikt om eens een wat duurdere rijbroek te kopen. Dit is een pikeur en ik moet toegeven, het is een heerlijke broek en was die paar euro's meer dan waard.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 18:13

Ik heb nu gewoon een EJ rijbroek en erboven hangt er maar net vanaf wat in de was moet, Nu het koud is heb ik daar ook nog een hele charmante veeltegrote kanariepietje gele jas die vroeger van mn moeder is geweest. En gewoon EJ kousen of skisokken ofzo, ik win niet de schoonheidsprijs in mijn paardenoutfit iig :')

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 18:16

Ik rijd altijd in mijn oude shirtjes, oude jassen( die voorheen gewoon voor sociaal leven waren :') ) en oude truien.
Wel heb ik altijd goede paardrijdebroeken.VanHH heb ik ernu 2 waarvaan 1tje met kapotte knie, maar die doe ik nog altijd aan :=
En een winterjas, voor 30 euro van HH

:)

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 18:18

ik draag ook geen dingen om het merk. ik koop wel eens iets duurders bijvoorbeeld een goeie paarden-jas/schoenen, maar dat is dan gewoon omdat ik het fijner vindt zitten en het gaat ook langer mee.
ik heb net nog een paardrijbroek van 30 euro gekocht ;)
ik gebruik dat geld liever voor een mooi passend zadel en een dure maar hele goeie eczeem deken bijvoorbeeld. want daar heeft je paard ook nog wat aan.

jorindez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 20:34

Ik heb ook echt geen dure jassen en shirts voor naar de paarden.
De broek vind ik wel iets belangrijker maar hij hoeft niet perse van een goed merk te zijn ofzo.

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 20:38

Ik merk het ook wel als je op bepaalde plaatsen komt zegmaar.
Bij ons op school loopt ook de helft van de leerlingen rond met decatlon, natuurlijk zijn er genoeg met duren broeken en botten en ander materiaal maar de meeste kopen ook gewoon goed en goedkoop. ;)

Evianne97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 21:42

ik loop gewoon in m'n oude truien rond, scheelt een hoop geld :) vind het wel belangrijk dat mn rijbroek lekker zit en dat ik goed kan bewegen in mn rijkleding. als je je in je eigen kleding goed voelt is dat toch gewoon oke!

Leentje_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 21:47

Ach Het ligt tegenwoordig er gewoon aan dat mensen graag laten zien dat ze verder zijn dan anderman. Althans zo ervaar ik het meestal als ik word aangekeken omdat ik bergwandelschoenen draag in plaats van "dure leren laklaarsjes". Het moet wel altijd lekker zitten

123Simone

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 21:50

Ik doe gewoon rijden in mijn decatlon rijbroek en T-shirt en mijn decatlon Larsen en cap,niks mis mee vind ik

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 22:08

ik rij ook gewoon in een lekker t shirtje :) maar ik heb wel een Paardrij trui

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 00:31

Rijbroeken moeten bij mij wel kwalitatief zijn en goed zitten. Bij deze grijp ik naar de duurdere merken.
Onlangs veel bijgekomen (voorbije jaar) en ben genoodzaakt geweest om mij nieuwe rijbroeken te kopen van grotere maten. Ben deze keer voor de goedkopere rijbroeken gegaan maar zitten belange niet zo lekker vind ik!
Van shirts/pullen enz trek ik gewoon aan wat warm is en ruim zit.. Meestal eerste wat ik vastheb. Dat maakt mij echt niet uit :')

ANightAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 16:44

Ik maak me er eerlijk gezegd ook schuldig aan, ik loop alleen in merkkleding.
Niet om ermee te showen, maar om de kwaliteit.
Ik koop liever een paardrijbroek van €150 - €200 waarvan ik zeker weet dat het een langere tijd meegaat, dan dat ik telkens nieuwe broeken moet kopen die goedkoper zijn. Kom je uiteindelijk op hetzelfde neer.
Cap die wat duurder is dan een HH cap ? Waarom niet, zelf gekocht en hard voor gewerkt.
Ja ik heb ook meerdere leren laarzen, rubberen laarzen kan ik niet mee rijden. Leren laarzen helpen me om mn benen wat stiller te houden.
Shirt ed. koop ik van Kingsland. Prima prijzen voor een goede kwaliteit. Gaat ook voor een langere tijd mee.
Waar de ene blij wordt van goedkopere spullen, wordt de ander dit van duurdere spullen. Laat iedereen in zijn waarde ;)

regenworm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 15:24

Gwn een simpele paardrijbroek met een normaal shirt/vest is best normaal hoor. De paarden kijken er niet naar :j .
Denk dat sommige mensen het inderdaad waar ze in lopen heel belangrijk vinden (ook op de manege) en daardoor zelfvertrouwen krijgen.
Maar laat je niet wijsmaken dat het slecht is zo. Je bent niet de enige :)

Verder ben ik het ook wel mee eens wat hierboven staat, duurdere kleren kunnen inderdaad ook langer meegaan (meestal) ;).

irmsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 15:32

hier ook een kast "vol"met c&a, action ect.

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 17:15

ik vind het ook nergens op slaan ik rij ook gewoon in een oud shirt en mijn oude rijbroek.
je kunt wel dure kleding nemen maar het word toch vies en na een tijdje gaat het toch kappot of ben je er uitgegroeid

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 18:12

m'n normale kleren/schoenen zijn trouwens wel merkkleding. het slaat eigenlijk nergens op, maar ik schaam me gewoon als ik in een broek van de zeeman loop :+ bij de paarden maakt het me niks uit wat mensen van m'n kleren denken. best raar nu ik erover nadenk...

Merlesophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 18:17

hihi als mijn rijbroek in de was zit rij ik ook wel eens met legging :D

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 18:21

Ik rij met wat ik lekker vind zitten.. Is dat toevallig een trui van 50 euro ..? prima!
Is het een shirt van 2 euro? Ook goed!

Nu heb ik heel veel vesten en truien via de sportwinkel van mijn oom van merk brooks/craft! Heerlijk en mooi! (en gratis dmv reclame op achterkant :D) dus hoef dat niet te kopen..

Broeken heb ik altijd van eurostar.. niet omdat het merk is.. maar omdat ze mij gewoon het beste passen/ lekkerste zitten

Rosanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 18:22

Moet eerlijk toegeven dat ik wel van het wat meer merk houd .. Maar dat heb ik ook met mijn normale kleding. Helaas laat mijn budget het niet toe, dus ik koop veel in de uitverkoop etc. Shirtjes zijn bij mij gewoon van only ofzo. Hoef qua shirts en vesten geen echt 'paardenmerk' te hebben. De shirtjes zijn vaak niet mooi meer voor normaal en dan gaan ze bij mij door voor bij de paarden.
Ik heb mijn vesten gewoon van de H&M en mijn jas is van Harry Horse. Paardrijbroeken heb ik vrijwel altijd van het merk Horze omdat me dat gewoon het beste zit. En ik heb leren rijlaarzen, maar die vallen qua prijs reuze mee. De rijlaarzen zijn de mondoni's van de Divoza. Ik wil graag nog eens lipica's of petri's. Maar zolang mijn mondoni laarzen het nog volhouden :D.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 18:23

Ik hou ook van netjes, maar niet van duur. Dus ik heb een eurostar rijbroek die ik al 8 jaar heb. Voor de rest getailleerde vestjes, v-hals truitjes in de kleur van mn dekje en een bodywarmer die ik al 5 jaar heb. Leren laarzen die ik regelmatig poets en ook al 8 jaar heb

:+

Zou wel willen hoor die mooie dure kleding, maar geef het geld liever uit aan normale kleding