Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ilse

Re: Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 14:34

Ja graag! :D

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 14:40

Doe ik! ;)

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 15:12

Hallo, kwam dit topic tegen..

Ik zat op Divoza te kijken, en zag dus dat ze lak laarzen van mondoni blyth junior lak te koop hadden voor 84,-
Nu was mijn vraag, ze leveren deze laarzen ook in de maat 37 ( deze maat heb ik van schoenen) weet iemand hoe de junior modellen vallen ?

Heeft iemand misschien ook een foto van de blyth junior foto als ze ze aanhebben?

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 15:13

je moet er misschien wel rekening mee houden dat kinderlaarzen een small kuit hebben.

LindyTH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 15:14

-
Laatst bijgewerkt door LindyTH op 05-06-24 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 15:15

Ja dat dacht ik dus ookal...

Manieki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 15:29

@ Toad:

Ik ben 1.84m lang en heb lengtemaat 36. Dus wel echt heel lange benen. Ik heb maat 42 hoog genomen, dus die is natuurlijk ook extra hoog. Maar als je bedenkt dat mijn oude Lipica's op maat waren gemaakt idd op 56 cm hoogte, en deze hetzelfde zitten..
Maar ik zou ze gewoon gaan passen, dan weet je het zeker toch? Ik ben ze juist gaan passen doordat ik in dit topic had gelezen dat ze hoog vielen.

Nu na 2 x rijden met mijn laarzen ben ik nog steeds helemaal blij, ik hoef ze amper in te lopen!

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 15:30

Er is niet echt een Divoza bij mij in de buurt, dus ik heb ze maar gewoon besteld! We zullen zien of ze goed passen, en anders stuur ik ze gewoon weer terug. Ik hoop dat het wat is, want het is nu natuurlijk wel het weer om met leren laarzen te rijden! De thermolaarzen kunnen nu wel terug de kast in.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 18:06

Toad schreef:
Manieki schreef:
Vanmiddag heb ik ook Mondoni Fields gekocht, en ben helemaal blij dat ik ze ondanks mijn enorm lange benen zomaar pas! Lekker hoor, zo'n mazzeltje en dan ook nog met 15% korting :D

Leuk om te horen! Ik ben van plan om ze te bestellen, omdat ze nu 15% korting hebben. Hoe lang ben jij? Ik ben 1.72cm, maar heb "normale" benen, geen hele lange dus. Zouden ze voor mij te lang zijn? Omdat ik hierboven lees dat ze wel 57 cm hoog zijn?

En waar kopen jullie hakverhogers?
Ik ben van plan om de 39s te bestellen.

De hakverhogers kun je gewoon bij Divoza kopen.

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 20:13

Ik had de fields besteld en ben ze gaan passen in de divoza winkel. bij mijn oude plain kwamen heel veel deuken bij mijn scheenbenen ik zag het gelijk al licht bij mijn nieuwe laarzen.
Ik vond ook bij mijn oude laarzen dat ze heel erg snel verkleurden en de rits zelf naar beneden zakte.
Heb dus besloten om de laarzen niet te nemen en ben voor de Cavello junior gegaan was een stukje duurder maar echt betere kwaliteit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 20:19

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 20:30

Ilse schreef:
Heeft er toevallig iemand al eigen foto's van de Mondoni Bath?
Ik ben echt al een tijdje opzoek naar een betaalbare cognackleurige rijlaars, maar niemand lijkt de Bath te hebben :+
Ik ben ook heel benieuwd hoe de kleur van de Bath in het echt is? Op de foto lijkt hij niet geheel cognac maar meer gevlamd of misschien zelfs wel een beetje suede-achtig? :?

Afbeelding

Ik heb ze nu 5 maand, en bevallen nogsteeds erg goed. al zien ze er wel al vrij 'geleefd' uit, maar dat zal ook wel de charme van het leer zijn. het is iig geen 'gewoon' leer, idd beetje suède achtig, maar dan net anders (moeilijk uit te leggen). heel besmettelijk spul iig.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 20:38

hmmz, gister dus de fields besteld, er stond dat ik ze de volgende dag in huis zou hebben. vandaag geen pakketje ontvangen? en er staat geen track and trace code bij..

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 20:41

Toad schreef:
hmmz, gister dus de fields besteld, er stond dat ik ze de volgende dag in huis zou hebben. vandaag geen pakketje ontvangen? en er staat geen track and trace code bij..

Volgens mij zijn de fields nooit op voorraad zo snel!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 21:12

xEline schreef:
...en de rits zelf naar beneden zakte.
...

Mijn Fields hebben achterop een sluitinkje van elastiek en dat is in tweeën gedeeld en daar kun je dan het 'lopertje' van je rits tussen stoppen.
Dat zou dan zijn omdat het dan niet naar beneden kan gaan, maar... jullie voelen hem al :') ... bij mij gebeurt dat dus wel :+
Misschien dat het nog komt omdat ik de rits niet hoog genoeg heb gedaan of omdat ze nog zo stug zijn ofzo...maar ja...

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 21:57

Heeft iemand enig idee tot hoelang die 15% korting nog geldig is? O:)

ikkelies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 23:47

MamaMiesje schreef:
xEline schreef:
...en de rits zelf naar beneden zakte.
...

Mijn Fields hebben achterop een sluitinkje van elastiek en dat is in tweeën gedeeld en daar kun je dan het 'lopertje' van je rits tussen stoppen.
Dat zou dan zijn omdat het dan niet naar beneden kan gaan, maar... jullie voelen hem al :') ... bij mij gebeurt dat dus wel :+
Misschien dat het nog komt omdat ik de rits niet hoog genoeg heb gedaan of omdat ze nog zo stug zijn ofzo...maar ja...

Als ritsen afzakken even langs de schoenmaker gaan! Zit een soort bolletje in de rits en die kunnen ze weer terug slaan.
Heb ik met mijn mondoni schoenen inmiddels 4x gedaan ( zijn 5 jaar oud) en doen het dus weer prima :)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 23:49

Ah thanks for the tip! +:)+

Manieki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 09:44

De korting is t/m 4 maart, ik had er over gebeld voor ik mijn laarzen ging halen.

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 10:58

Oke thnx! Voor de mensen bij wie de laarzen te hoog zijn; je kunt ze ook korter laten maken bij een schoenmaker! Ben je iets van €30,- voor kwijt maar dan heb je geen gedoe met losse hakjes etc.

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 11:48

Hey
Leuk dat ik dit topic tegen kom. Heb maandag de field junior besteld, ik ben maar een kleintje dus deze junior maat is echt een uitkomst. Beetje jammer dat ze pas over 4 tot 5 weken geleverd worden. Hoop echt dat ze passen, zou niet weten wat voor laars ik anders zou moeten nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 12:47

na lang twijfelen heb ik nu de mondoni Fields in het zwart besteld, ben benieuwd! :)

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 17:02

Ik heb de Mondoni Fields weer teruggestuurd, vond het leer toch tegenvallen wat betreft de kwaliteit. Het ziet er heel dun uit! Ik heb nu leren laarzen van Horka gekocht, die lijken er heel veel op en zijn maar een beetje duurder.

Daarnaast waren ze toch wel erg hoog; ik heb niet zulke hele lange benen en ze kwamen over m'n knieschijf (gedeeltelijk).

Deze Horka's heb ik nu:
http://www.ruitershop.slichtenhorst.nl/ ... 76&lang=NL

lijken er echt enorm veel op maar veel betere kwaliteit leer! Ze zijn wel 2cm korter.

Manieki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 10:13

Ik heb mijn Mondoni Fields nu bijna 2 weken, en ze zitten echt heel fijn. Zijn al helemaal ingezakt en soepel.

Maar ik heb na het rijden steeds dat de binnenkant van de schacht helemaal nat is. De druppels staan dan gewoon echt aan de kant van mijn scheenbeen in de laars. Hebben meer mensen daar last van? En heeft iemand toevallig de tip om dit te voorkomen?
Ik heb het met al mijn rijbroeken, synthetisch en volledig katoen, dus ik ga er van uit dat het daar niet aan ligt. Mijn rijbroek zelf wordt overigens ook nat, en met mijn oude laarzen had ik dat nooit.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 11:03

misschien komt het omdat de binnenkant vd laarzen niet van leer is?
en hoeveel cm zijn je laarzen ongeveer ingezakt?